یکی از اولین چیزهای که میتواند اعصاب یک راننده را در حال رانندگی به هم بریزد، از کار افتادن خودرو و بعد از آن، پنچر شدن تایرهاست. در حالی که هر دوی این عاملها باعث میشوند که نتوانید ادامه مسیر را بروید، ولی در مورد عامل دوم، باید گفت که نمیتوان جلوی رخدادن آن را گرفت. با این حال، انقلابی در زمینه تایرها میتواند شکل بگیرید و برای همیشه ممکن است از «پنجر شدن» خلاص شویم.
Hankook iFlex خودروساز کرهای، هانکوک هرگز تا این اندازه به چنین چیزی نزدیک نبوده است. هانکوک آیفلکس آخرین تایر غیر پنوماتیک (NPT) از این کمپانی است که میتواند به خوبی در مرحله تولید انبوه قرار گیرد. کانسپت تایرهای بدون باد، اکنون در نمونه اولیه پنجم خود قرار دارد و در این نمونه، از یک متریال واحد استفاده میکند که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد، به راحتی بازیافت میشود و خواص سمّی کمتری دارد. کمپانی همچنین در این زمینه اضافه میکند که با توجه به راحتتر بودن فرآیند بازیافت آیفلکس، ساخت این تایرهای بدون باد، از نظر مصرف انرژی بهینه است و همینطور تکنیکهای جدید ساخت تایر، باعث شده تا این فرآیند از ۸ مرحله به ۴ مرحله کاهش پیدا کند. در نتیجه، آلودگی کلی کربنی کمپانی کاهش مییابد. hankook i-flex airless tire concept تایرهای آیفلکس آزمایشهای گستردهای را در جاده برای ارزیابی دوام، سختی، پایداری، سرعت و حتی عملکرد در سرعتهای بالا گذراندهاند. مطابق گفته هانکوک، تستهای سرعت در یک خودروی الکتریکی مجهز به تایرهای آیفلکس انجام شده؛ جایی که تایرها به خوبی امتحان خود را در سرعتهای تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت پس دادهاند.
Hankook concept tires Boostrac
Hankook Hyblade concept
Hankook Alpike concept
البته تایرهای بدونباد چیز جدیدی در دنیای سازندگان تایرها نیستند. به عنوان مثال، میشلن اولین بار از تایرهای NPT خودش در سال ۲۰۰۵ رونمایی کرد؛ تایرهای با ظاهری وحشتناک به نام «توویل». همچنین بریجستون، نسل دوم تایرهای بدونباد خود را در نمایش توکیو موتور سال ۲۰۱۳ با عنوان ساده «تایر کانسپت بدون باد» به نمایش گذاشت. البته اینکه کدامیک برای اولین بار به عنوان یک تایر به دنیای واقعی راه مییابد، چیزی که باید منتظر ماند تا به جواب رسید.
بنظر من راه زیادی در پیشه تا این تکنولوژی ها فراگیر و قابل استفاده بشه مشکل دوم شکل ظههری هست و مشکلاتی که ممکنه برای استفاده از رینگ های مختلف بوجود بیاد ولی فک میکنم در خودروهای نظامی میتونه جواب بده و همینطور ماشینهای ضدگلوله
مشکل اول ، و بزرگترین مشکل اینه که این تایرها هزینه ی خیلی بالاتری به مصرف کننده تحمیل میکنن . در موارد فعلی ، وقتی تایر مستهلک میشه شما یک جسمی بسیار کوچکتر و سبک تر رو که با باد درون تیوپ حجیم شده رو عوض میکنید . اما در مورد این تایرها ، شما باید کل تایر رو که چند برابر تایرهای فعلی حجم و وزن (و قیمت) داره رو عوض کنید .
من شغلم لاستیکه لاستیک ران فلت فرایند ساختش ب هیچ وجه شبیه این نیست اما از هشت لایه ساخته شده ک حدودا تا 100الی200 کیلومتر با لاستیک پنچر میتونین روش راه برین روی bmw های سری جدید هم انداخته میشه
رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۴بنظر من راه زیادی در پیشه تا این تکنولوژی ها فراگیر و قابل استفاده بشه
مشکل دوم شکل ظههری هست و مشکلاتی که ممکنه برای استفاده از رینگ های مختلف بوجود بیاد
ولی فک میکنم در خودروهای نظامی میتونه جواب بده و همینطور ماشینهای ضدگلوله
سجاد
۲۹ تیر ۱۳۹۴مشکل اول ، و بزرگترین مشکل اینه که این تایرها هزینه ی خیلی بالاتری به مصرف کننده تحمیل میکنن .
در موارد فعلی ، وقتی تایر مستهلک میشه شما یک جسمی بسیار کوچکتر و سبک تر رو که با باد درون تیوپ حجیم شده رو عوض میکنید .
اما در مورد این تایرها ، شما باید کل تایر رو که چند برابر تایرهای فعلی حجم و وزن (و قیمت) داره رو عوض کنید .
سامان از تبریز
۲۹ تیر ۱۳۹۴تو یه هوای گرمه تابستانی زیر افتاب ماشین رو چند روزی بیرون پارک کنی
برگشتنی ایا تایرش از اون قسمت که با زمین تماس داشته
جمع نمیشه ????
رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۴ایول چطور به فکر من نرسید برم درست کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخ
فردین بهادری نژاد
۲۹ تیر ۱۳۹۴مشکل اصلی این تایرها به نظر من اینه که نمیشه روشون رینگ انداخت
AHMADREZA
۲۹ تیر ۱۳۹۴یه لاستیک های به نام ران فلت هم هست اون ها هم همین شکل هستن فکر کنم
AHMADREZA
۲۹ تیر ۱۳۹۴یه لاستیک های به نام ران فلت هم هست اون ها هم همین شکل هستن فکر کنم.
bardia
۳۰ تیر ۱۳۹۴من شغلم لاستیکه لاستیک ران فلت فرایند ساختش ب هیچ وجه شبیه این نیست اما از هشت لایه ساخته شده ک حدودا تا 100الی200 کیلومتر با لاستیک پنچر میتونین روش راه برین روی bmw های سری جدید هم انداخته میشه