علیرغم اینکه تلاشهای خودروسازان و کمپانی تکنولوژی برای توسعهی هرچه بیشتر سیستمهای خودران در نهایت میتواند باعث کاهش قابلتوجه تعداد تصادفات جادهای شود اما تلاش برای تخمین ایمنی کلی خودروهای خودران اصلاً آسان نیست.
اگرچه این موضوع صحیح به نظر میرسد اما مطالعهی جدیدی که توسط شرکت رند انجام شده نشان میدهد تعیین یک چارچوب کاری ایمنی بسیار ضروری است زیرا خودروسازان آمادهی استفاده از محصولات خودران در شهرها میشوند.
در این مطالعه که توسط شرکت رند و با حمایت اوبر انجام شده آمده است:
هیچ تعریف استانداردی از ایمنی خودروهای خودران وجود ندارد. عموم مردم و همچنین جامعهی صنعتی علاقهی قابلتوجهی به مقایسه ایمنی خودروهای خودران با ایمنی محصولات مرسوم دارند اما محدودیتهایی در تخمین وسعت و عمق دادههای قابلمقایسهی هر نوع از خودروها وجود دارد.
از جمله یافتههای این مطالعهی مهم میتوان به توصیههایی همچون چگونگی تمرکز قانونگذاران و عموم روی نگرانیهای ایمنی، چگونگی پیشرفت توسعهی ایمنی و همچنین چگونگی تعیین یک پروتکل برای اشتراک اطلاعات بین توسعهدهندهها اشاره کرد. این پروتکل باید شامل مواردی همچون فرمت، محتوا، امنیت داده و… باشد.
دیگر نکته مهم دربارهی چگونگی بررسی تکامل این تکنولوژی در زمان استفادهی تجاری میباشد.
در یکی از بخشهای این مطالعه آمده است:
یک تحقیق به منظور چگونگی اندازهگیری و ارتباط ایمنی سیستم خودران در محیطی که بهروزرسانیهای ممتد انجام میشود لازم است. مقیاسهای ایمنی خودروهای خودران باید نشان دهندهی سطح ایمنی سیستم کنونی باشد.
Khosrow
۲۶ مهر ۱۳۹۷کاری که انسان میتونه انجام بده هرگز خودران نمیتونه / رو ادما کار کنین نتیجه ش بهتر خواهد بود ..
Sajjad
۲۶ مهر ۱۳۹۷با تکنولوژی خودران تنها و تنها زمانی موافقم که یا توی ترافیکم و یا اتوبان صاف و وسیع
وگرنه لذت رانندگی توی جاده های نسبتا باریک و پر پیچ و خم با یه ایمپالا یا یه کاپریس رو نمیتونم با هیچ چیز عوض کنم