از آنجایی که دونالد ترامپ خواهان افزایش و بهبود تولیدات اقتصاد آمریکا به ویژه در بخش صنعت خودرو است، او خواهان فروش خودروهای ساخت آمریکا در سراسر دنیا از جمله ژاپن میباشد.
اما خبر ناامیدکننده برای ترامپ اینکه تقاضای بسیار کمی برای خودروهای آمریکایی در سرزمین آفتاب تابان وجود دارد.
خودروهای ژاپنی بسیار قابلاعتماد بوده و ارزش فوقالعادهای در برابر مبلغ پرداختی نشان میدهند؛ بنابراین جای شگفتی زیادی وجود ندارد که بسیاری از خودروهای ساخت ژاپن در سراسر دنیا از جمله آمریکا فروخته میشود. البته شهرت و اعتبار خودروهای آمریکایی به اندازهی چشمبادامیها نیست.
همانگونه که در خبر نیویورکتایمز ذکر شده بسیاری از افراد هنوز خودروهای آمریکایی را بسیار غیرقابل اعتماد و پرمصرف میدانند.
اگرچه این موضوع امروزه ضرورتاً صحیح نیست اما میتواند باعث تغییر نگاه افراد شود.
طبق گفتهی آقای Masui اهل ژاپن
خودروهای آمریکایی تصویری بد در ذهنها دارند. آنها کممصرف نبوده و خراب میشوند. این موضوع واقعاً صحیح نیست اما نمایندگیها تلاشی برای متقاعد کردن مردم انجام نمیدهند. من هرگز آگهی تجاری تلویزیونی ندیدهام. شما به نمایشگاه خودرو میروید و آنها آنجا نیستند.
در سال ۲۰۱۶ حدود ۵ میلیون خودروی سواری و تراک سبک در ژاپن فروخته شده که تنها ۱۵ هزار دستگاه از آنها آمریکایی بوده است. برای مقایسه باید گفت یک نمایندگی تویوتا در کالیفرنیا سالانه بیشتر از ۱۵ هزار خودرو میفروشد.
Kenji Kobayashi مدیرعامل انجمن صادرکنندههای خودروی ژاپن معتقد است خودروسازهای آمریکایی آنطور که بایدوشاید به بازار ژاپن ارزش نمیدهند. تبلیغات تجاری بسیاری کمی توسط آمریکاییها در ژاپن صورت گرفته و این خودروها بهطور کامل اصلاح نشدهاند تا بتوانند استانداردهای ایمنی ژاپن را کسب کنند.
بهصورت واضح باید گفت تغییرات سیاست خارجی ترامپ به این خاطر است که خودروهای آمریکایی فروش بهتری در ژاپن داشته باشند اما کارها مطابق میل ترامپ پیش نمیرود.
خودروسازهای آمریکایی باید تمرکز خود روی بازار ژاپن را افزایش دهند و این تصویر کلیشهای پرمصرف و غیرقابلاعتماد بودن را از بین ببرند.
منبع: nytimes
ACE
۲۵ بهمن ۱۳۹۵خودروسازان آمریکایی به یک حالتی از خستگی و رخوت رسیدن.
مثل کسی که به مقصدش میرسه و میگه (خب دیگه هر چی جلو آمدم بسه ) . در حالی که رقبا اصلا به توقف فکر هم نمیکنن.
این چیزی که میگم بویژه از حدود سال 1975 تا 2010 وجود داشت.
از سال 2010 که چند شرکت رو از دست دادن ، فهمیدن اوضاع جدیه و از قافله عقب موندن.
الان هم 4-5 سالی میشه دوباره شروع کردن ولی هنوز هم چوب همون سال های توقف و بی تحرکی رو میخورن.
ان شا الله که بهتر بشن. چون واقعا ماشین های مناسب و با کیفیتی دست مردم میدن. اخلاقشون هم از خیلی از خودروساز ها بهتره.
این تصور غلط که ماشین های امریکایی بزرگ و بی کیفیت و پر مصرفن باید از بین بره. چون اصلا درست نیست. مهم ترین راهش هم تبلیغات و بازار یابی مناسبه.
من خودم با همه ی تجربیاتی که از دنیای خودروسازی کسب کردم ، برای ماشین های امریکایی بسیار احترام و ارزش قائلم.
فورد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵خیلی از ماشینای ژاپنی هم تو امریکا طرفدار نداره و خیلی از محصولات ژاپنی که در آمریکا تولید میشه در کشور ژاپن طرفدار نداره سلیقه هر کشور در انتخاب خودرو به عوامل زیادی بستگی داره قیمت سوخت وضعیت اب و هوا وضعیت راه ها مالیات و همچنین نگاه مدرم به تولیدات داخلی و غیره مثلا عرض خیابونای امریکا رو با ژاپن مقایسه کنید یا وسعت ژاپن با امریکا
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵دقیقا دوست عزیز من فورد درست میگه
شرکت سایون هم یه موقع در امریکا فروش داشت که به علت محبوبیت کم در امریکا و خودژاپن تولیدش متوقف شد
REZA ///AMG
۲۶ بهمن ۱۳۹۵حرف جنابعالی اصلا قابل قبول نیست شما میای وضع خودروهای امریکایی در ژاپن رو با وضع ژاپنی ها در آمریکا قیاس میکنی؟ اینکه سلیقه ژاپنی ها و امریکایی ها کاملا متفاوته درست ولی از قدرت تویوتاست که هم برای سلیقه ژاپن و هم برای سلیقه امریکا ماشین میزنه و کاملا موفقه … تویوتا برای بازار خودش کی کار میزنه و موفقه برای بازار امریکا سدان میزنه موفقه … امریکایی ها تراک دوست دارن خب واسشون تراک هم میزنه شاید توندرا و تاکوما به اندازه رقبای امریکایی خوب نباشن ولی خوبن (حالا بماند که هوندا ریج لاین که از رقبای امریکاییش هم میتونه بهتر باشه) و ازون مهمتر اینه که در این کلاس حضور داره و سعی میکنه رقابت کنه حالا فورد و جی ام با دوتا تراک گولاخ مثلا میخوان تو ژاپن چیکار کنن؟ این ضعف امریکایی هاست که نمیتونن باب میل ژاپنی ها بسازن !!! اگه امریکایی باب میل ژاپنی نیست خب ژاپنی هم باب میل امریکایی نیست پس چطوری ژاپنیا دارن خوب میفروشن تو خاک امریکا ولی برعکسش در خواب هم ممکن نیست؟
مورد بعدی اینکه فروش بالا در بازار بومی همچین افتخار بالاییم نیست بومی بودن یک امتیاز منحصر به فرد و بسیار مهمه و خودروسازی که نتونه در بازار بومیش خوب بفروشه بسیار “…” تشریف داره
فولکس تو المان و رنو و پژو تو فرانسه و حتی سایپا و ایرانخودرو تو ایران رتبه بالای فروش رو دارند (به دلایل مختلف) کامیون های دانگ فنگ تو چین و تاتا در هند در صدر فروشند و امثال دانگ فنگ تنها با تکیه بر بازار چین میتونن فروششون رو با غول هایی مثل دایملر تراکس و ولوو تراکس و بخش سنگین فولکس واگن قیاس کنند. خب که چی؟ الان یعنی دانگ فنگ کامیون ساز برتر دنیاست و باید بهش افتخار کرد؟ از فردا طرفدار دانگ فنگ بشیم بگیم دمش گرم تو بازار خودش بفروشه کافیه (و واقعا هم هست) و نیازی به بازار های دیگه نداره !!!
(ali (CHEVY NOVA
۲۶ بهمن ۱۳۹۵REZA ///AMG
ببینید کل حرف من همیشه این بوده و هست و خواهد بود
خودروسازان امریکایی هیچ زمان به طور جدی به بازارهای غیر امریکا و کانادا فکر نکردن و 15 ساله که یه مقدار به بازارهای خارج از امریکا و کانادا فکر میکنند
برا همین هم نخواستن که مدلی بسازند که باب میل اروپا و اسیا باشه به غیر از چندتا مدل محدود مثل شورولت کروز یا فورد موندیو
این موضوع کاملا نشون دهنده ی این هست که خودروسازان امریکایی براشون فقط بازار بومی شون مهمه و کانادا و تا حدودی استرالیا
صنایع کامیون سازی امریکا هم دقیقا همینطور هستش و محصولاتی رو که میسازند فقط برا سلیقه ی امریکا . کانادا و استرالیا هست و به فکر بازارهای دیگه نیستن که محصولی باب میل اون کشورها بسازند و فروش خودشونم دارند
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۶ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز هیشکی از پول بدش نمیاد اگه خودروسازای آمریکایی بتونن بازار اروپا رو در اختیار بگیرن مطمئن باش لحظه ای در انجام این امر درنگ نمیکنن اما با یه حساب دو دوتا چهار تا میفهمن که این امر براشون غیر ممکنه و تواناییشو ندارن چون یا باید سبک تولیدشونو عوض کنن که در اون صورت بازار خودشونو از دست میدن یا اینکه طیف کاملا جدیدی از محصولات باب میل اروپایی ها و آسیایی ها عرضه کنن که تازه اون موقع با هزینه های هنگفت باید وارد نبرد با رقبای با تجربه دیگه بشن و هیچ تضمینی برای پیروزی وجود نداره !!!
در جمله “خودروسازان امریکایی هیچ زمان به طور جدی به بازارهای غیر امریکا و کانادا فکر نکردن ” تعریفتون رو از فکر نکردن عوض کنید !!! اینکه خودروسازان امریکایی به بازار ژاپن فکر نمیکنند دلیلیش اینه که میدونن شانسی برای موفقیت ندارند و خیلی شیک از مسابقه کنار میکشن !!! (راستش منم به جایزه نوبل فیزیک تا حالا فکر نکردم!!! حکایت همینه) اصلا اینطوری نیست که فلان خودروساز با خودش فکر کنه بگه من رسالتم حال دادن به ملت غیور امریکاست و بیش از این نمیخوام و …. . نه خیر مطمئن باش از کوچکترین فرصتی برای ورود به یک بازار استفاده می کنند !!!
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵موضوع همونی هست که بارها گفتم
خودروسازان امریکایی همون بازار امریکا رو داشته باشن کافی هست + بازار کانادا
خودروسازام امریکایی بیش از 70 سال هست که با تکیه به بازار امریکا فروش بالا داشتن و فقط حدود 15 ساله که به طور جدی وارد بازارهای خارج از امریکا شدن
تازه کرایسلر هنوزم که هنوزه بطور جدی وارد بازار اروپا نشده
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵جنرال موتورز از 1930 تا 2007 به مدت 77 سال بزرگ ترین خودروساز دنیا بود و تو ویکی پدیا هم نوشته
از 1908 تا 2014 به تعداد 500/000/000 میلیون ماشین ساخته و پدال هم مطلبش رو گذاشت
به جرات میشه گفت که از اون 500 میلیون ماشینی که تولید کرده 400 میلیونش در امریکا و کانادا فروش رفته طی این 110 سال تولید خودرو
ashkan
۲۵ بهمن ۱۳۹۵متاسفانه ژاپنیا تولید ملی رو خیلی قبول دارند نمونه بارزش و میخوام تو ویدیو گیم مثال بزنم تو نسل قبل تو اکثر دنیا چه اول دوره عرضه چه اواسطش کنسول xbox360 پیشتاز بود تو دنیا ولی تو ژاپن دقیقا برعکس بود اگه مثلا ماهی 50k ps3 فروش میرفت از اون ور فقط 5 k 360 فروش میرفت
دقیقا هم الان برا خودروسازی همین طوریه عمرا خودروسازای امریکای بتونن امریکا رو تسخیر کنند یا فروششون به ژاپنیه بیشتر شه چون واقعا سلیقه و نگرش ژاپنیا خیلی فرق میکنه از علاقشون به ماشین مکعبی بگیر بیا بالا تا خلق و خوشون
كوروش
۲۶ بهمن ۱۳۹۵چرا متاسفانه این اوج شعور اون مردم رو نشون می ده
ای کاش ما هم یه (نه در خودروسازی بسته) مثل اونها عمل می کردیم و پول خودمان رو برای چیزی خرج می کردیم که در نهایت باعث رشد خودمون می شه
hamid_hk
۲۵ بهمن ۱۳۹۵اکثر ماشینهای آمریکایی اصلا باب میل ژاپنی ها نیستن. نمی دونم تو پدال بود یا جای دیگه که سلایق مردم دنیا رو در باب انتخاب ماشین نوشته بود و ژاپن خیلی جالب بود. تو ژاپن یه ماشینایی فروش خوبی دارن که اصلا بقیه دنیا وجود ندارن (اسمشون یادم رفته ولی مشخصه اصلیشون ابعاد خاصشون بود). علاوه بر اون جالبه که لندکروز و پرادو و لکسوس ال ایکس 570 و نیسان پاترول و … که تو دنیا خیلی پرفروش هستن توی ژاپن جزو کم فروش ها هستن چون بخاطر مالیات و فرهنگ خاص و … ژاپنی ها ماشینای بزرگ رو زیاد دوست ندارن.کلا ماشینای آمریکایی باید اول نیاز کشور مقصد رو بشناسن بعد بگن ما چرا اونجا نمی فروشیم. مثلا تو اروپا ماشین پیکاپ خیلی کمه و اکثرا از کامیونت ها استفاده می کنن. برعکس ماشین استیشن تو اروپا خیلی زیاده و تو آمریکا طرفدار نداره.
این ترامپ هم اوضاعی شده برا دنیا
شایان
۲۵ بهمن ۱۳۹۵درست میگین Key Cars هست اسمشون که به خاطر ابعاد و مصرف سوخت و جا پارک و مالیات کمتر طرفدار دارن تو ژاپن…شبیه مکعبا واقعا
ACE
۲۵ بهمن ۱۳۹۵اونی که شما میگی Key هست به معنای کلید .
به اون ماشین های مکعبی ژاپنی میگن Kei Car.
شايان
۲۵ بهمن ۱۳۹۵درست میفرمایید
از حضور دوستان عذر میخوام
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵hamid_hk
کاملا درست صحبت شما
سلیقه مردم ژاپن اصلا به صورتی نیست که بخوان ماشین امریکایی بخرن و شرکت های امریکایی هم علاقه ای ندارن که برا خارج از امریکا محصولات متعدد بسازن
اگر اگر اگر بازار غیر امریکا برا خودرو سازان امریکایی مهم بود هیچ زمان چلنجر . کوروت . سیلورادو . تاهو . رم و………….ماشین فول سایز تولید نمیشد
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵Kenji Kobayashi مدیرعامل انجمن صادرکنندههای خودروی ژاپن معتقد است خودروسازهای آمریکایی آنطور که بایدوشاید به بازار ژاپن ارزش نمیدهند.
اینم یه نمونه از حرف من که میگه برا امریکاییها بازار غیر امریکا چندان مهم نیست
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۶ بهمن ۱۳۹۵خب برن باب میل جاپونیا بسازن (همونطوری که ژاپن داره باب میل آمریکا می سازه)
sina
۲۵ بهمن ۱۳۹۵شما اول ژاپن رو تو خاک خودت شکست بده بعد برو سراغ کشور اونا…
Mohammadreza
۲۵ بهمن ۱۳۹۵آفرین ? ? دقیقا زدید به هدف ?
Mohamad
۲۵ بهمن ۱۳۹۵شاید تنها محصول آمریکایی یا بهتر بگم غیر ژاپنی که بیشتر از مشابه ساخت داخلشون بهش بها دادن گوشی اپل بود که فکر میکنم بیش از نیمی از بازار ژاپن را در اختیار داره و بالاتر از سونی موبایل قرار گرفته.
در کل ژاپنی ها خیلی سخت اعتماد میکنن اما وقتی خودشون تو کیفیت حرف اول را میزنن چه دلیلی داره آمریکایی بخرن؟!
samurai
۲۵ بهمن ۱۳۹۵همون اپل هم نزدیک 40 درصد سود فروشش به ژاپن میرسه حدود 15 درصدش به خود اپل میرسه بازم سود شرکتای ژاپنی از خود اپل بیشتره یه سرچ بکنی متوجه میشی
ارمان
۲۵ بهمن ۱۳۹۵شاید منطقی تر باشه اول تو کشور خودشون بفروشن چون میدونید که ۵ ماشین پر فروش خود امریکا عبارتند از
تویوتا کرولا
هوندا سیویک
هوندا اکورد
تویوتا کمری
نیسان التیما
???
sina
۲۵ بهمن ۱۳۹۵جای التیما راو4 باس باشه
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵جناب ارمان از این اماری که دادی کلی خندیدیم و موجبات خنده رفقا رو هم فراهم کردید
4 ماشین پر فروش امریکا
1. فورد سری اف که امثال شد 40 سال که پرفروش ترین ماشین امریکا شد و فورد هم جشنی برگذار کرد به همین منظور و امسال نزدیک به 750/000 عدد ازش در امریکا فروش رفت
2. شورولت سیلورادو و جمس سیرا که امسال 560/000 عدد فروش رفت
3. دوج رم با فروش 450/000 که امثال در امریکا داشت
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵در ادامه
4. تویوتا کمری
بچه ها چون سریع نوشتم 2 تا غلط املا داشتم
امثال= امسال
برگذار=برگزار
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵سلام ، حرف شما کاملا اشتباهه. خودروسازان امریکایی تو کشور خودشون خیلی خوب میفروشن.
اکر میخواید حقیقت رو بگید ، به صورت کامل بگید.
_________________________________
پر فروش ترین ماشین های امریکا
1- فورد سری اف
2- شورلت سیلواردو
3- پیکاپ رم
4- تویوتا کمری
5- تویوتا کرولا
________________________________
پرفروش ترین شرکت ها
1- جنرال موتورز
2- فورد
3- تویوتا
4- کرایسلر
5- هوندا
_________________________________
اطلاعات رو تحریف نکنید.
چیزی که شما گفتی (( پرفروش ترین سدان های غیر لوکس )) بودن. فقط سدان. اونم غیر لوکس.
نکته ی مهمی که هست اینه که کلا امریکا 3 خودروساز اصلی داره. فورد ، جی ام و کرایسلر. جی ام و فورد که اول و دومن. کرایسلر بعد از بحران مالی 2008 که 3 سال پشت سر هم 30 درصد افت فروش داشت ، دوباره الان چند ساله که مدام افزایش فروش های 20 درصدی رو تجربه میکنه و امسال با تویوتا رقابت شانه به شانه ای داشت. در حالی که هوندا که رتبه ی پنجمه اختلافش با این 4 شرکت خیلی زیاده.
نکته ی دیگه این که امسال فروش تویوتا افت نسبتا قابل توجهی در امریکا داشته ولی کرایسلر خیر.
کرایسلر با یک سری اصلاحات و تغییرات داره بدهی هاش رو پرداخت میکنه و هر سال پیشرفت میکنه.
بنابراین احتمالا تا سال 2020 ، سه خودروساز امریکا رتبه های 1 تا 3 رو در بازار این کشور خواهند داشت.
این حرفی که یک عده میگن فروش ژاپنی ها در خاک امریکا از خودروسازان امریکایی بیشتر اصلا اساس نداره و فروش GM و Ford به تنهایی از تمام خودروسازان ژاپنی بیشتره. اگه با کرایسلر حساب کنیم که اختلاف خیلی بیشتر میشه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ممنون مجید بابت اطلاعات خوبت
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵خواهش میکنم رفیق .
به امید روزای خوب برای همه ی مردم دنیا.
خودروسازان ژاپنی ، امریکایی ، ایتالیایی ، و آلمانی و …. کلا همه ی خودروسازان خوب و باکیفیت رو دوست دارم و امیدوارم روز به روز وضعیتشون بهتر بشه.
ارمان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵شمارو ارجاع میدم به سریال گرند تور
سیزن ۱ اپیزود ۱۰ دقیقه ۱ ثانیه ۴۷
یه جور میگی اخبارو تحریف نکن انگار پول تمام کرولاهای امریکا قراره بیاد تو جیب من ????
ME84
۲۵ بهمن ۱۳۹۵.
با همه این حرف و حدیثهایی که پشت ترامپ هست، ولی من خیلی دوسش دارم و براش احترام قائلم. شخصیت خیلی محکمی داره و معمولا همچین آدمایی کارهایی انجام میدن که بقیه نمیتونن. در آینده نزدیک همگی خواهیم دید همه اون گندهایی که اوبامای بی عرضه تو منطقه زده رو ترامپ جمع و جور میکنه و یه تکون اساسی به خیلی کارها میده .
تمام این جریانات ضد ترامپ هم بخاطر اینه که یه عده که از این وضعیت زمان اوباما دارن سود میبرن ، با اومدن ترامپ باید جمع کنن .
سامان اذری
۲۵ بهمن ۱۳۹۵به نظر من تنها محصولات تسلا میتونه تو ژاپن موفق باشه اونم بخاطر شتاب فوق العاده و الودگی صفر
بقیه موارد فک نکم چون تراک فول سایز که امریکایی ها تو ساختش استادند تو ژاپن اصلا بازار فروش نداره
تو سدانهای کامپک و مید سایز محصولات ژاپنی تو خود امریکا هم بهتر فروش میره چه رسد به خود ژاپن تو سدان های فول سایز و لوکس هم
مرسدس و لکسوس هستند
به نظر من بازار ژاپن برا امریکای ها مقرون به صرفه نیست
Shahin us cars
۲۵ بهمن ۱۳۹۵اقا مجید یدونه باشی… ممنون که اطلاعات درست و واقعی دادی و همرو روشن کردی??
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵Shahin us cars عزیز داداش گلم چطوری؟؟؟
جای اون 4 تا ماشین اصیل و خوشگلت رو سر من هست داداش
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵آقایی شاهین جان.
بهزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵کل فروش دو شرکت GM و فورد مجموعا 32.1 درصد بازار آمریکا را شامل میشه و کل فروش محصولات شرکت های ژاپنی در مجموع حدود 38 درصد هست و اگر فیات کرایسلر هم به مجموعه فروش آمریکایی ها اضافه بشه در مجموع 44.9 درصد بازار را اختیار دارند.
رشد فروش سال گذشته ی فیات کرایسلر منفی 0.4 درصد بوده و خبری از رشد 20 درصدی نیست.
باید در نظر گرفت که با توجه به رشد نیسان و احتمالا میتسوبیشی و هوندا با محصولات جدیدش و سوبارو و تغییرات ساختاری و مشکلات فیات کرایسلر تا چند سال آینده ژاپنی ها سهمشون بیشتر بشه مگر اینکه اتفاقاتی در قوانین یا بحران مالی یا هر چیز دیگری باعث بشه روند تغییر کنه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵جناب بهزاد
اماری رو که مجید داده کاملا درسته و کرایسلر امسال افزایش فروش داشته
اون منفی 0.4 درصد که شما میگی برا یه دوره مثلا 2 ماهه بوده
بهزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵Ali nova جان آمار ایشان کاملا غلطه.
معذرت میخوام شاید باعث دلخوری بشه ولی یک کودک چندم ابتدایی بهش این اعداد را بدی بگی کدام بیشتره حتما پاسخش درسته و اگر بتونه درصد بگیره حتما نرخ رشد را دقیق حساب میکنه!
فروش گروه fca به ترتیب دو سال گذشته؛
در 2015
2252877
در 2016
2244315
خب الان کجای این تعداد میگه رشد 20 درصدی
از شما دوستان بعیده که به یک دروغ تبریک میگید.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ بهمن ۱۳۹۵بهزاد جان داداش گلم
من چند روز پیش مطلبی رو تو پدال میخوندم که گواه بر این بود که کرایسلر 300 . دوج رم . چارجر و چلنجر فروششون از مدت مشابه قبل بیشتر شده بود و من طبق همون مطلب دارم میگم که امار مجید درسته
ارمان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵اقا بهزاد وقتی جواب دودو تا واسه عزیزان ۵تا میشه شما اصلا تلاش نکن منطقی باشی . چون انگ تحریف ،اطلاعات غلط ، تشویش اذهان عمومی ? ، بی سوادی و البته کامنت کم به شما زده میشه ول کن برادره من .
بهزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵http://www.goodcarbadcar.net/2017/01/december-2016-usa-auto-sales-brand-results.html?m=1
Ali جان اگر اینجا آماری ارائه میشه از طرف هر کدام از دوستان عزیز ما و سایرین انتظار داریم اون عزیز رفته زحمت کشیده و از وقتش زده تا بتونه سایرین را آگاه تر کنه و کار پسندیده ای هست همچنان که دوستان نویسنده پدال به نوبه ی خودشان زحمت میکشند و ممکنه اشتباهی هم صورت بگیره و جای هیچ بحثی نیست و با شناختی که از دوستان داریم بارها شده با صحبت و مدرک مسئله براحتی حل شده ولی متاسفانه ما با پدیده ای روبرو شدیم که در هر مطلب چندین و چند بار ایشان دچار خطا به خصوص آماری میشوند.
دوستی میاد سوالی راجب s کلاس سوالی میپرسه و توقع داره اطلاعات درستی دریافت کنه و متاسفانه با این جمله روبرو میشه مرسدس s600 نداریم و فقط مایباخ s600 هست! خب اون دوست گرامی جوابی دریافت میکنه و تشکر هم میکنه ولی نمیدونه که خطی که بهش داده شده اشتباهه!
مرسدس s600 با قیمت 170 هزار دلار
و مرسدس مایباخ s600 قیمت پایه 190 هزار دلار
حداقل کاری که از دست ما برمیاد این هست که بگیم حتی به آمار بنده و سایر دوستان اعتماد نکنید و سعی ، تحقیق کنید که واقعا این آمار درست هست یا نه.