۱۰ خودروساز اعلام کردهاند که از این پس سیستم ترمزگیری اضطراری اتوماتیک (AEB) را به صورت استاندارد در محصولاتشان استفاده خواهند کرد. این خبر توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا (NHTSA) و مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) منتشر شده است.
و امّا لیست این خودروسازها: آئودی، بامو، فورد، جنرالموتورز، مزدا، مرسدسبنز، تسلا، تویوتا، فولکسواگن و ولوو. ضمن اینکه تویوتا و نیسان از چند ماه قبل ملزم به استفاده از تجهیزات جلوگیری از تصادف به صورت استاندارد در ژاپن شدند. آنتونی فاکس (Anthony Foxx)، وزیر ترابری امریکا در این زمینه میگوید:ما وارد دورهای جدید از ایمنی وسایل نقلیه خواهیم شد که نهتنها بر محافظت از سرنشینان در هنگام تصادفات، بر جلوگیری از وقوع هر گونه تصادفی متمرکز خواهد بود. با این حال، اگر تکنولوژیهایی مانند ترمز اتوماتیک اضطراری فقط به صورت آپشن و یا در مدلهای گرانقیمت در دسترس باشند، تعداد اندکی از مردم از مزیتهای این دوره جدید بهرهمند خواهد شد. این ۱۰ کمپانی تعهد میکنند که سیستم AEB را در اختیار تمام مشتریان بازار خودرو قرار دهند.
NTHSA و IIHS در یک بازه زمانی مشخص با این ۱۰ خودروساز همکاری میکنند تا سیستم AEB به صورت استاندارد در تمام محصولاتشان استفاده شود. در همین حال، دیگر خودروسازان نیز برای دنبال این فرآیند تشویق میشوند.
سیستمهای AEB نشان دادهاند که میتوانند مانع بروز تعداد زیادی از تصادفات، مخصوصاُ برخوردها به عقب خودروها شوند. این سیستمها با استفاده از حسگرهای داخلی، دوربینها و یا لیزر، خطرات پیشرو را تشخیص میدهند و در صورتی که راننده نتواند به خوبی شرایط را مدیریت کند، خودشان وارد عمل میشوند و ترمز میگیرند. آدریان لاند (Adrian Lund)، رئیس IIHS در این زمینه توضیح میدهد:مطابق گفته IIHS، سیستمهای AEB میتوانند هزینههای بیمه را تا ۳۵ درصد کاهش دهند. با توجه به اینکه این ۱۰ خودروساز در سال گذشته ۵۷ درصد از فروش کل وسایل نقلیه را به خود اختصاص دادهاند، میتوان گفت که این کار، تأثیر قابلتوجهی را را به دنبال خواهد داشت. اوایل سال جاری میلادی، سیستم AEB به لیست پیشنهادی NHTSA برای ویژگیهای ایمنی هوشمند در «برنامه ارزیابی خودروهای جدید» اضافه شده بود. علاوه بر این، سال گذشته، این سازمان اعلام کرد که دوربینهای نمای عقب تا سال ۲۰۱۸ الزامی خواهند شد. با توجه به اقدام داوطلبانه ۱۰ خودروزساز برای استاندارد کردن خط تولید خود، انتظار میرود که AEB و دیگر تجهیزات ایمنی هوشمند به زودی تبدیل به ویژگیهای استاندارد هر خودرویی شوند.شواهد نشان از مفید بودن استفاده از AEB دارد. در بسیاری از تصادفات، اشتباهات راننده تأثیرگذارند. این تکنولوژی میتواند اشتباهاتی را که هر رانندهای میتواند مرتکب شود، جبران کند؛ چرا که همیشه در وضعیت آمادهباش قرار دارد و مسیر روبرو را پایش میکند. ضمناً هرگز دچار خستگی یا حواسپرتی نمیشود.
لاکی استریک
۲۴ شهریور ۱۳۹۴بین این همه خودرو ساز بزرک اسم مزدا هم هست واین قابل تحسینه
AliZeus
۲۴ شهریور ۱۳۹۴مزدا کلا کارش خیلی درسته..سایت car and driver که برین میبینین همه ماشین هاش تقریبا 5 ستاره رو گرفتن و تو سگمنت ها خودشون اول یا دوما :)
واردکننده های نامرد مزدا نمیارن، مبادا ملت ماشین خوب سوار بشن..در حالی قیمت ماشین هاش هم هم قیمت کره ای هاست.
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اینا خودشون بخاطر جون مردم بصورت پایه این امکانات رو میذارن حالا خودروسازما بعد اینکه پلیس مجبورش میکنه و بعد کلی دعوا و معطلی ABS میذاره که فقط اسمش هستو پولشو از مردم میگیرن اصلا هم خوب کار نمیکنه
عباس
۲۴ شهریور ۱۳۹۴افسوس به صورت استاندارد!الان وزیر ما بود اینا دارن کاری میکنن که صنف صاف کار و رنگ کار،پزشک،پرستار،نعش کش،بهشت زهرا از کار بیکار بشن،اینا با این کارشون دارن به تولید ملی ضربه میزنن،ترمز اضطراری چیه،طرف چشمم به کجاست که نیاز به ترمز اضطراری داره،این همه شغل رو بیکار کنن،این ضربه به بخش اورژانس بیمارستانه درآمدشون کم میشه
amir
۲۴ شهریور ۱۳۹۴این ها صنعت حالیشون نیست یه صنعت باید فکر صنعت های دیگه باشه حیفه آمبولانس های جاده بیکار بشن
mds
۲۴ شهریور ۱۳۹۴چرا خبری از هیوندای نیست! جنسیس که این سیستمو به صورت استاندارد داره..
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴چون فقط جنسیس داره اونم سفارشیه
جواد
۲۴ شهریور ۱۳۹۴جنرال موتورز و فولکس واگن منظور کل زیر مجموعه اش هست
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴جنرال موتورز بله ولی فولکس واگن با گروه فولکس واگن جدا هست
احمد باقری
۲۴ شهریور ۱۳۹۴بسیار کار خوب و عالی ای هست. سالهاست که دارن روش کار می کنن و ارتقا میدن تا بتونن با اطمینان روی ماشینهاشون نصب کنن.
مرتضی
۲۴ شهریور ۱۳۹۴همین پروسه های استاندارد سازی است که باعث پیشرفت در صنعت خودرو سازی شده است.
بدین لحاظ خودروئی چون پیکان از 20 سال قبل بعنوان خودرو شناخته نمیشود بعد از آن خودروهائی چون پراید ، 405 ، پارس و … اساسا دیگر جزء خودرو بحساب نمی آیند.
اما در ایران بدلیل نداشتن استاندارد های سختگیرانه ،صرف داشتن چهار چرخ نام خودرو برآن میگذارند
احمد باقری
۲۴ شهریور ۱۳۹۴بسیار کار خوب و عالی ای هست. سالهاست که دارن روش کار می کنن و ارتقا میدن تا بتونن با اطمینان روی ماشینهاشون نصب کنن. هر چیزی که ایمنی رو زیاد می کنه، سرمایه گذاری زیادی روش انجام میشه.
احسان(احسان)
۲۴ شهریور ۱۳۹۴فرهنگ مضخرف و منحرف قناعت و ضدیت با غرب گرایی و مصرف گرایی بلایی سر مملکت اورده که روبه راه کردنش کار فوق العاده سختیه. خودروسازا میگن صنعت خودرو جمع بشه هزاران نفر بیکار میشن. به قول استادی در زمینه کسب و کار وقتی موبایل هوشمند اومد میلیون ها نفر بیکار شدن.کسایی که ماشین حساب تولید می کردن ، ساعت تولید می کردن ، رادیو و پخش کننده موسیقی تولید می کردن و حتی تولید کننده های کامپیوتر شخصی هم اخراجی زیاد داشتن.اما بجاش مردم با موهبت موبایل اشنا شدن.چی به سر مردم بیکار شده اومد؟ تعداد کمی از اون ها همه چیزشون رو از دست دادن چون به هیچ وجه واقع بین نبودن و البته که ناراحت کنندس.بقیه اون ها مهارت های جدیدی رو فرا گرفتن و مشاغل پر درامدتری بدست اورد و از قبل وضعشون بهتر شد. الان مشاغل خدماتی تو امریکا و المان و ژاپن بیش از مشاغل تولیدی درامدزایی می کنن و دیگه تولید تو کشورهای ثروتمند داره از بین میره. اما در کشورهای فقیرتر درامد اصلی مردم از تولید بدست میاد.(منظور از تولید تولید صنعتی و کارگاهی و کارخانه ای هست نه تولید خدمات).
اونوقت افتخار اصلی سران مملکت ما این هست که دارن چند نفر رو به عنوان کارگر نون میدن. اینا هنوز تو 50 سال پیش گیر کردن و فکر می کنن هنوز وسط دوران صنعتی زندگی می کنیم
حامد
۲۴ شهریور ۱۳۹۴هیهات آقا هیهات هیهات…
حميد
۲۵ شهریور ۱۳۹۴با سلام
بزرگترین نعمت خدا به هر انسانی نعمت زندگی است
چه خوب هست از ان محافظت بشه چقدر خوبه به ایمنی توجه میشه
باید مثل کمر بند ایمنی و کیسه هوا تو ایران هم نهادینه بشه
قدر مردم ما بیش از این حرفهاست