بزرگتر همیشه ایمنتر نیست!
تستهای تصادف در سالهای اخیر تغییرات قابلتوجهی داشتهاند و از سال ۲۰۱۲ تست اورلپ کوچک سمت راننده نیز به مجموعه تستهای قبلی اضافه شده است. این تست به منظور شبیهسازی برخورد با خودروی روبرویی صورت میگیرد. درحالیکه خودروسازان مشغول تقویت ساختاری خودروهای خود برای حضور بهتر در این تست هستند اما IIHS میخواهد چگونگی حفاظت از سرنشینان شامل را مشاهده کند. اخیراً تستهای متنوعی روی شاسی بلندهای بازار صورت گرفته که از جمله شاخصترین آنها فورد اکسپلورر ۲۰۱۸ و جیپ گرند چروکی ۲۰۱۸ هستند که هر دو خودرو در تست اورلپ کوچک سمت سرنشین امتیاز “ضعیف” را کسب کردهاند.
این نتایج را با تستهای تصادف کیا سورنتو ۲۰۱۹ مقایسه کنید که نه تنها امتیاز خوب (بالاترین امتیاز ممکن) را کسب کرده بلکه بالاترین امتیاز کلی یعنی Top Safety Pick+ به دست آورده است.
جی ام سی آکادیا ۲۰۱۸ و فولکسواگن اطلس نیز امتیازهای خوب را کسب کردهاند. آکادیا اگرچه نفوذپذیری کمتری داشته اما سر آدمک سمت سرنشین به بخش راست کیسه هوای جلوی ساییده شده است. شایان ذکر است تویوتا هایلندر ۲۰۱۸، نیسان پث فایندر و هوندا پایلوت امتیاز قابلقبول را به دست آوردهاند.
امین
۲۴ خرداد ۱۳۹۷عشاق خودروهای امریکایی توجه کنند که دوره یکه تازی دهه هاست تمام شده و حالا شرقی ها پرچم دار تکنولوژی هستند
رضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۷کیا سورنتو بالاترین امتیاز را کسب کرده حالا یه عده میان میگن کیا رشوه داده کره ای ها لگن و بی کیفیت هستند سواری و هندلینگ و راحتی و قابلیت اطمینان و ایمنی و … ندارند در حالی که خودشون پراید سوار میشن خخخخ درود به کیا و هیوندای
TSHDN
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ایول دمت گرم حال کردم با این کامنتت.اینو باید به اون پراید سوارایی بگی که به کره ای میگن اسباب بازی ???
ahmad
۲۴ خرداد ۱۳۹۷اونی که میگفت ماشینهای فرانسوی اشغالترین ماشینها هستند و چینیها بهتر از فرانسویا هستند کجاست بیاد اینارو ببینه ، حالا اون ساندرو که تست تصادفش رتبه پایینی کسب کرد میگی جزو خودروهای ارزون محسوب میشه و اصلا حتی جزو رنو محسوب نمیشه ، بلکه مال کارخونه داچیاست ، تو ایران یه ارم رنو چسبوندن بهش ، اینا که دیگه جزو خودروهای رده بالای امریکا گفته میشه ، مطمئنم اونی که راجع به خودروهای فرانسوی این حرفو زد ، امریکایی باز بود حالا حقشه بگم اشغالترین خودروها خودروهای امریکایی هستند ، که هیچ جایگاه و فروشی نه تو اروپا دارند ، نه تو اسیا ، حتی خود امریکاییها هم بیشتر ترجیح میدن خودروهای ژاپنی یا المانی سوار شند ، حتی کره ای ها هم بهتر از امریکاییها هستند ، ماشین امریکایی یعنی اشغال بی کیفیت ، همون قبل انقلاب هم مردم ایران با اینکه از درامد خوبی برخوردار بودند باز هم ترجیح میدادند خودروهای اروپایی سوار شند ، حتی پولدارها و قشر مرفحه جامعه هم بیشتر خودروهایی مثل بنز ، بی ام و ، پژو 504 سوار میشدند ، الان چون 40 سال هیچ ماشین امریکایی به ایران صادر نشده اینقدر عزیز شده ، حالا تو وامریکایی بازها هر چقدر دوست دارید بیاین دیسلایک بزنین و ماله بکشین اصلا اگه راضی میشی میخوای خودم هم دیسلایک بزنم .
یانکی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷گل پسر چرا انقدر حرص میخوری از آمریکا.اگر آمریکا نبود الان این نظر یه شاهی تو با کبوتر باید میفرستادی.غصه نخور *** دنیا مال آمریکاست.به خدا اگر زیر پر و بال اروپا رو نمیگرفت الان اونا هم باید لادا سوار میشدن.در مورد مقاله هم بگم که درسته این 2 خودرو تو این بخش با قدرت ظاهر نشدن ولی اینم بگید که این دو تا بزودی با نسل جدید جای گذین میشن اکسپلورر که مدتی دیگه معرفی میشه گرند چروکی هم احتمالا 2019.
ahmad
۲۴ خرداد ۱۳۹۷خیلی جوک بامزه ای گفتی ، کلی خندیدم ، پسر خوب اگر همین کریستف کلمب که اسپانیایی و اروپایی بود امریکارو کشف نمیکرد ،الان اینقدر با غرور نمیگفتی دنیا مال امریکاست ، هر تکنولوژی که امروز امریکاییها تو هر صنعتی ازش استفاده میکنند ، ابتکار و جرقه اولیش مال اروپا بوده ، برعکس گفتی ، هر چی امریکا داره صدقه سر اروپاست ، اگه همین اروپاییها دست اقتصاد امریکارو نمیگرفتند امروز این مرتیکه زردنبو نمیتونست برای دنیا و برای کسایی که امریکارو ، امریکا کردند خط و نشون بکشه ، اگه همین اروپایی ها نبودن ، لادا که سهله ، خر هم نمیتونستن سوار شن اصلا خود جامعه 300 میلیونی امریکا رو هم همین اروپاییها تشکیل دادند ، در ضمن اینقدر جوش نزن سکته میکنی .
شلبى
۲۴ خرداد ۱۳۹۷احمد جان با این کامنتت مشخص شد نه چیزى از تاریخ میدونى نه چیزى از تکنولوژى
هر تکنولوژى اى که امروز امریکایى ها ازش استفاده میکنن جرقه اش مال اروپایى ها بوده!!!! عجب
شما بهتره اخر هر سال لیست تکنولوژى هاى جدید رو که منتشر میشه یه نگاهى بندازین ببینین چندتاش براى امریکاست چندتاش براى بقیه جاهاى دنیا یا مثلا یه تحقیق راجع ب سازمان دارپا بکنید ببینید کجاست و چیکار میکنن
رشته دانشگاهى اى که درس میخونى کتاباش و نرم افزاراشو کیا نوشتن و درست کردن
مثل سیلیکون ولى داریم تو اروپا تا برامون مثال بزنى یا همتاى اروپاییه گوگل چیه میتونى بهمون بگى و هزارتا مثال دیگه
اروپا دست اقتصاد امریکا رو گرفت ؟؟!!!!! میشه بفرمایید چه سالى این اتفاق افتاد حتما بعد از جنگ جهانى دوم که از خیلى از کشورهاى اروپایى ویرانه اى بیش نمونده بود
شما بهتره تاریخو یخرده مطالعه کنى بعد از جنگ جهانى دوم امریکا دوباره اروپا رو اروپاش کرد
DELL
۲۵ خرداد ۱۳۹۷Ahmad.خودرو سازای امریکایی مثل همه خودروسازای دیگه خوب و بد رو دارن.تو هم سر اینکه شرکت رنو حرف انچنانی برا گفتن نداشته و نداره و حتی تو مهمترین بازار خودرو جهان حضور نداره سوختی.تو وانت و کوپه همین امریکایی ها حرف اولو میزنن.حتی تو همین امنیتم برو رتبه های تسلا رو ببینی تا بفهمی.مثلا تو المانیا،بنز خودروساز عالیه ولی با همون شاخ بودنشم رتبه بیشترین ماشین برگشت خورده رو داره.یا مثلا جریمه های فولکس.ولی اینا دلیل نمیشن که بد باشن.
Ahmad
۲۵ خرداد ۱۳۹۷پسر خوب رنو اگه حرفی برای گفتن نداشت دومین خودروی پر فروش اروپا نمیشد رنو اگه حرفی برای گفتن نداشت الان صاحب نصف شرکت نیسان نبود رنو اگه حرفی برای گفتن نداشت الان تو 30 تا کشور حضور نداشت خیلها ملاک خوب بودن یک خودرو حضور در بازار امریکا میدونند خوب اگه رنو فقط تو باراز امریکا نیست ماشینهای امریکایی که هیچ جای دنیا جایی ندارند نه تو اروپا نه تو اسیا اگر هم باشن امار فروششون خنده داره حتی تو خود امریکا هم مردم بیشتر خودروهای ژاپنی و المانی سوار میشن تا امریکایی در ضمن من نه سوختم نه اتیش گرفتم نه سکته کردم واقعیت تلخه به همین دلیل هم ترامپ میخواد ماشینای اشغالشونو به اروپاییها بزور غالب کنه یادمه تو تبلیغات انتخاباتیش میگفت ما ماشین المانی و ژاپنی سوار میشم در حالی که اونا خودروهای ما رو سوار نمیشن خوب بخاطر اینکه اشغاله .
DELL
۲۷ خرداد ۱۳۹۷Ahmadکاش رتبه های فروش خودرو تو امریکارو میفهمیدی بعد نظریه پردازی میکردی.اول دوم جنرال موتورز و فورده و سوم تویوتاییه که غالبش تولیدات خاک امریکاست و چهارم هم کرایسلر.گذشته از اون کاش اینم میفهمیدی که تو اروپا فروش شرکت ها بر اساس کشورشونه.مثلا تو المان تولیدات خودشون و تو اسپانیا سئات،ایتالیا فیات،و فرانسه هم رنو اوله .حالا تو میای فروش اینا رو که البته همه هم میدونن شرایط بازار اروپا رو ،با بازار امریکا مقایسه میکنی.؟
DELL
۲۷ خرداد ۱۳۹۷در رابطه با افزایش فروش رنو تو سطح جهانی میخوندم که یکی از علتاش فروش بالاش تو افریقاست.تو هم اگه اگه از حقیقت نمیترسی،میتونی بری پیشنهادای مجله های معتبر جهانی مرتبط با خودرو رو بخونی یا بهترین ها تو هر کلاس رو تا ببینی چنتا امریکایین و چنتا فرانسوی.
ایلیا
۲۴ خرداد ۱۳۹۷الان مردم امریکا هم مثل امریکا میگن خاک تو سر خودروسازهامون، چطور تونستیم بمب و موشک بسازیم؟ چطو تونستیم f35وf22 بسازیم؟ این نشون میده که علم داریم فقط مدیرای خودروسازی باید از مدیران لاکهیدمارتین و گروپمن یاد بگیرن?
خب حالا
۲۴ خرداد ۱۳۹۷نه اونا به خاک تو سر زدن و گریه و زاری عادت ندارن اصلا فرهنگشو ندارن
دوم اینکه اونا از حلقموم مردم نکشیدن بدن اسحله سازی و یا بدن به خودروسازی
همشون خصوصیه
دولتشون نیومده ملتشو گرسنگی بده موشک و بمب و هواپیما بسازن. یه عده ادم با سرمایه خودشون اومدن هم بمب و موشک ساختن هم صادرش میکنن هم برا میلیونها نفر شغل ایجاد کردن
اره عاقا
اصلا امریکا بد خوب شد؟ راحت شدی؟
ایلیا
۲۴ خرداد ۱۳۹۷دوست عزیز من چی گفتم مگه؟
من تیکه انداختم به اون دسته از هنوطنایی که همیشه میگن خودروسازهامون باید از موشک سازها یاد بگیرن، انگار که فقط ایراد از مدیراست، ما اگه موشک خوب میسازیم بخاطر اینه که حضرات برای دوام خودشون نیاز به موشک داریم و تمان ثروت کشور رو در این مسیر هزینه میکنن و اگر خودرو خوب سوار نمیشیم هم ایراد از مدیر خودروسازی نیست که مردم بهشون بد و بی راه میگن، اگه مشکل از مدیر خودروسازی بود توی این چهل سال بالاخره ی مدیر خوب میومد و اوضاع رو ی تکونی میداد، ما خودرو خوب سوار نمیشیم چون جان و مال و زندگی مردم برای سیستم حاکم اهمیتی نداره و هزینه ای هم براش نمیشه.
امیر
۲۴ خرداد ۱۳۹۷بسیاری ازاینا قراردادای پیمانکاری با دولت امریکا ووزارت دفاع دارن وهمین لاکهید وبویینگ وجنرال داینامیک ونورث من گان و….وبودجه های کلان میگیرن برای اون طرح های دولتی یعنی ازجیب مالیات دهندگان امریکایی طبق اخرین نظرانجمن عمران امریکا راجع به زیرساختهای این کشور درهمه حوزه ها بسیار ضعیف وکهنه شده زیر ساختاشون بودجه وزارت دفاع بالای ۷۰۰میلیارد دلاره که با نصف این بی خانمانی وگرسنگی وفقر ریشه کن میشه توامریکا ویه بیمه درمانی خوب میشه تهیه دید وزیرساختارو تقویت کرد ولی چرا نمیکنن چون سلطه گرن
#ali.m#
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ماشالا سورنتو
یاشار اسدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ماشین های آمریکایی یعنی آشغال به تمام معنا…این هم مدرکش
#ali.m#
۲۵ خرداد ۱۳۹۷این فقط نظر متعصبانه شماست.
بی نام
۲۴ خرداد ۱۳۹۷فکر می کنم برای ما ایرانی ها انتخاب برند بین امریکایی و شرقی مهمتر از خود امریکایی ها باشه!
حقیقتش واسه خودم مهم نیست برند امریکاییه یا ژاپنی اما انتخاب خودم تو شاسی بلندهای متوسط اول جی ام سی اکادیاست و بعد تویوتا هایلندر.
مهدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷یه عده انگار کشور آمریکا رواز کشور خودشون هم بیشتر دوست دارن وبیشتر سنگشو به سینه میزنن.
سام
۲۴ خرداد ۱۳۹۷هم آمریکایی ها و هم ژاپنی ها و کره ای ها و همچنین اروپایی ها خودروهای بسیار با کیفیت و ایمنی را برای خریدار می سازند و این رقابت بین آنهاست که در نهایت به نفع مصرف کننده نوعی تمام می شود و رفاه مادی او را با سرعتی حیرت آور ارتقاء می بخشد.اگر این رقابت در فضایی خالی از رانت و انحصار نبود جهان خودرو چنین پیشرفت نمی کرد.