تصاویر زیر نتایج تست تصادف خودروهای سمند، پژو ۲۰۶، تندر ۹۰ و سیتروئن زانتیا می باشد.
خودرو تندر سه ستاره را از تست تصادف بدست آورد.
تا خوردن ورق سقف به بالا، سالم ماندن رکاب و درب راننده، سالم ماندن شیشه جلو، عدم پرتاب عقب خودرو به بالا برای پژو ۲۰۶
خطوط تا خورده روی سقف (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب (شکستگی پای آدمک) در تصویر پایین راست، عملکرد نسبتا خوب ایربگ در تصویر بالا راست، بالا نیامدن عقب خودرو به دلیل توزیع مناسب وزن خودرو، سالم ماندن ستونها، خرد شدن شیشه جلو برای خودرو سمند.
اما جدیدترین تست تصادف سمند برخلاف ادعای کارخانه و باور عامه، نشان از امنیت بسیار پایین مدلهای جدید سمند دارد. حتی وجود کیسه هوای راننده نیز کوچکترین کمکی به سلامتی وی نخواهد کرد. دفرمگی شدید ستونها و کابین خطر صدمات جدی به سرنشینان را حتی در تصادفهای با سرعت کم نیز در پی دارد.
سیامک
۱۸ مهر ۱۳۹۲دوستان عزیز با سلام.اینجا سعی میکنم چند تا آدرس ارائه بدم که دست کم اگه در کشورمون هیچ سازمان تست تصادفی نداریم که ماشینهای موجود را تست کنند و اجازه ندهند ماشینهای با امتیاز پائین تولید شوند آگاهیمون در باره تست تصادف فراتر از گفتن جمله “عقب ماشین بالا اومده”بره.
1-در خصوص تاثیر وزن و اندازه ماشین در نتیجه تست.www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspxو
http://www.euroncap.com/ccontent-web-page/0f3bec79-828b-4e0c-8030-9fa8314ff342/comparable-cars.aspx و یا به سایت euroncap.com مراجعه کنید و با کمی جستجو این مطالب را پیدا کنید.
2-مجله ماشین اردیبهشت 1390 شماره340 که نتیجه تحقیق دو سازمان معتبر اداک المان و اف دی ام دانمارک بر روی تاثیر وزن و اندازه ماشین در تست تصادف بر روی 2ماشین پژو308 و فورد فیستا.
3-برای مشخص شدن تاثیر ایربگ به سایت لاتین انکاپlatinncap.com مراجعه بفرمائید.بعنوان مثال نیسان تیدا با 2ایربگ 4ستاره و با 1ایربگ 3ستاره ویا فیات پالیو با 2ایربگ در 2010 3ستاره و بدون ایربگ 1ستاره.قابل توجه دوستانی که ایربگ را بیتاثیر میدانند و وقتی گفته میشه زانتیا 1ایربگ داشته و مگان 6ایربگ داشته ولی در ایران زانتیا 2 و 4 ایربگه وجود داره و متاسفانه بیشتر مگانها 2ایربگ دارند.
4-برای مشخص شدن اختلاف سطح سازمانهای تست تصادف به نتایج تست 2ماشین نیسان ناوارا و ایسوزیوdmaxدر سال 2012 در یورو ان کاپ و سازمان معتبر تست تصادف استرالیا که بسیار معتبرتر از چین است مراجعه کنید که نیسان در یورو0ستاره و در ancap4ستاره و ایسوزیو دریورو 1ستاره و در استرالیا 3ستاره آدرس سازمان استرالیاancap.com.au
5-در سایت استرالیا شرایط ایمن بودن یک ماشین را اینجوری گفته 1-شاسی و سازه مناسب 2-داشتن پایداری 3-داشتن ترمز مناسب و متعلقات اون مثل abs , esp 4-چهار-نتایج مناسب تست که از داشتن ایربگ و کمربندهای مناسب حاصل میشه.بنابراین محدود کردن ایمنی فقط به تست تصادف خودش نوعی گمراه کردن ذهن افراد است.
به امید روزی و تلاش برای رسیدن به روزی که کلیه ماشینهای کشور از سبک و سنگین دارای ایمنی کامل باشند و ما با رانندگی ایمن خودمون شاهد آسیب ندیدن هیچ هموطنی توسط خودرو باشیم.خداوند نگهدار همگی و آرزوی زندگی شاد و خرم برای همه انسانها.
بابک
۲۶ مهر ۱۳۹۲آرش جان اگه تست تصادف زانتیا رو توی اینترنت سرچ کنی می بینی که نتیجه اش کاملا افتضاحه حالا شما تست تصادف زانتیا رو سرچ کن ببین دروغ می گم یا راست؟ نتیجه. له شدگی پای آدمک. خرد شدن شیشه ی جلو. دفرمگی در ها. خراب شدن گلگیر ها. تا خوردن سقف به داخل اتاق.
سعید
۲ فروردین ۱۳۹۴زانتیا خیلی ضعیفه
پورنصرت
۲۶ مهر ۱۳۹۲آرش جان اگه تست تصادف زانتیا رو توی اینترنت سرچ کنی می بینی که نتیجه اش کاملا افتضاحه حالا شما تست تصادف زانتیا رو سرچ کن ببین دروغ می گم یا راست؟ نتیجه. له شدگی پای آدمک. خرد شدن شیشه ی جلو. دفرمگی در ها. خراب شدن گلگیر ها. تا خوردن سقف به داخل اتاق.
بابک
۲۷ مهر ۱۳۹۲آرش جان بعدش توی اینترنت تصادف های زانتیا رو سرچ کنی میبینی که حتی پی کی هم اونو با خاک یکسان کرده
سپهر
۲۷ آذر ۱۳۹۳فکرکنم تندر هم ماشین امنی باشه
بابک
۲۱ آبان ۱۳۹۲بفرما اینم از عکسش آرش جان!
http://www.mihanmarket.com/News/2238/%D8%AA%D8%B9%D9%82%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%85-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۹ فروردین ۱۳۹۳داداش با 180 تا زده به پروتون معلومه ماشین به گ* میره ، بعدشم تست تصادف همین خودرو هارو اگه مثل زانتیا تو فرانسه می کردن مطمعن باش از زانتیا نتایج بدتری میگرفتند
عرفان
۲۰ بهمن ۱۳۹۲یکی از دلایلی که زانتیا به ایران فروخته شد همین کم استحکمی اش بود !!
aston martin
۱ مهر ۱۳۹۳دلیلش از رده خارج بودنش بود :)
رضا66
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام خدمت همگى بحث راجع به کیفیت خودرو هیچ فایده اى نداره وقتى که کارخونه ها فقط بفکرپولن ایکاش میفهمیدن جون آدماازهمه چى مهمتره
جاوید
۳۰ خرداد ۱۳۹۳این حرفا چیه ؟ یعنی سر شاسی و ورق 206 محکمتر از زانتیا هست ؟ یعنی رکاب سمند محکمتر از زانتیا هست ؟
خب باید کسی که تجربه داره بیاد و نظر دهد.
اینا چرندیات هست که 206 و سمند مقاومتر هستند. خوبه که تصادفات همه نوع را دیدیم.
فقط بازار گرمی برای خودرو داخلی هست.ضمنا زانتیا نسبت به 206 و سمند استهلاک ندارد.
BenzSLR
۸ خرداد ۱۴۰۰آره زانتیا هواپیما که نیست تازه این تست مال ایران نیست
reza
۱۱ شهریور ۱۳۹۳فکر نمی کردم زانتیا این قدر افتضاه باشه
رضا
۱۷ آبان ۱۳۹۳زانتیااشغاله اسم درکرده هم قدیمیه هم استهلاکش بالائه به نظرمن اوانته پیش زانتیاشاهه بازتندرنودE2فول نسبت به زانتیابهتره درجواب به اقابهروزم تندرنودE2فول اصلا تعمیرگاه نمیره من خودم دارم عالیه اگرمی خواهدبخره تندرنودE2فول بخر
نیلو
۱۲ آذر ۱۳۹۳من ال 90 دارم و تصادف خیلی بدی کردم به طوری که ماشینم 10 میلیون خرج برداشت ولی فقط یکم دستم زخم شده واقعا این ماشین معرکس
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۳درود
فیلمو باید دید
من فیلم تست سمند رو دیدم البته اون این نبود چون سمنده اونجا نقره ای بود یه نکته خوب یکی زیرش نوشته بود که من بعدا دقت کردم فهمیدم
نکته اینکه تست 206 و داچیا یوروان کپ هستش و سرعت برخورد با تست سمند کاملا متفاوت هستش و از حرکت آدمک میشه فهمید که شتاب و سرعت تست ها یکی نیست و سمند کمتره طبیعتا اگر قرار بود تست سرعت دو موسسه یکی می بود خب میشدن یک موسسه دیگه دو تا استاندارد جدا ارائه نمیدادن.
اون دوستی که در مورد 206 شک داره باید بدون آسیب وارده به سرنشین مهمه نه له شدن یا نشدن ماشین پس همینجوری نظر ندن
206 طراحی جلوش جوری هستش که روی زمین می خوابه و کلی از فشار رو با خرد شدن بخش جلویی مستهلک میکنه و راننده کمترین آسیب رو میبینه
توی یورو تست بقل و جلو 206 هر کدوم 3 نمره بهتر از لوگان آورده.
زانتیا هم که وحشتناکه کمتر از 2 بود گمونم نمرش لوگان 3 و 206 هم 4 بود اصلا برای همین زانتیا توقف تولید شد به سرعت. اونا رو این مطالب ایمنی حساس هستند مثل ایران نیستش که.
محمد امین
۱۹ آذر ۱۳۹۵احسنت
نکته ای که در تست 206 وجود داره اینه که 206 لیمیتر کمربند و همچنین پیش کشنده داره در ماشین مورد تست
در حالی که ال 90 نداره
قطعا لیمیتر و پیش کشنده تاثیر زیادی روی نتیجه گذاشته.
به ریزالتهایی که بصورت پی دی اف ارائه شده دقت کنید در یورو انکپ
arman
۱۲ اسفند ۱۳۹۳با سلام من اعصاب ندارم فقط ال نود البته ۲۰۶ و ال ۹۰ دارم هر دو خوبن ولی الی یه چیز دیگشت خدایی.مثه خرس آبیه تموم افتاد….
ﭘﻮﻳﺎ
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ﺑﻨﻆﺮﺗﻮﻥ اﺯ ﺑﻴﻦ اﻳﻦ ﺳﻪ ﺗﺎ ﻛﺪﻭﻡ ﺑﻬﺘﺮﻩ ﺗﻨﺪﺭ ﻧﻮﺩ ﻳﺎ ﭘﮋﻭﭘﺎﺭﺱ ﻳﺎ ﺳﻤﻨﺪ
محسن
۱۹ آذر ۱۳۹۵مشخصا تندر 90 ایمنتر و با کیفیتر.
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴خدمت جاوید عزیز
دوست محترم ملت همه دارن میگن زانتیا ضعیفه،حالا شما باور نمیکنی اشکال نداره ولی تحقیق کن بعد اظهار نظر کن،شما سوار یه 206 شو برو مجوز بگیر راحت با چسباندن یه پلاک وارد اتحادیه اروپا شو،بعد همین کار را با زانتیا کن،ببین اصلا به این اشغال اجازه ورود به اروپا را میدن
بیست سال پیش ممنوع الحرکت شده در اروپا به دو دلیل،ایمنی پایین و آلودگی ،یه زانتیا خودتون بگید صد چند مصرفش هست؟ فقط با این مصرف بالا ۱۳۰ اسب قدرت تولید میکنه ،بعد ۲۰۶ را ببین با چه مصرف پایینی نسبت به زانتیا 110 اسب قدرت داره
به نظر من خوبه آدم تحقیق کنه نه مثل بی سوادها بگه اینا همه چرند هست
فرزاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۴بین ماشینای زیر50 تومن فقط و فقط زانتیا،
سلام
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام من ال نود دارم واقعا فوق العاده است در تصادفات شهری که اصلا آسیب جزیی هم نمیبینه
محمد امین
۱۹ آذر ۱۳۹۵تست تصادف جعلی سمند رو با تستهای تصادف موسسه ی یورو انکپ مقایسه کرده اید ؟؟؟؟
یورو انکپ تمامی اطلاعات رو ارائه میده
عکسها فیلمها و سرعت و …
اما هیچ ریرالت مستندی از سمند ارائه نشده جز چندتا فیلم و عکس جعلی که نه معلومه سرعتش چقدره و نه معلومه چه بلایی سر سرنشین میاد.
همچنین از سالهای 2000 و اندی تا به امروز یورو انکپ نمرات منفی تست تصادف با عابر پیاده تست تصادف از بغل و همچنین ایمنی کودک رو هم لحاظ می کنه سمند کجا تست تصادف عابر پیاده داشته ؟؟؟ و یا کجا تست ایمنی کودک داشته و یا کجا تست تصادف از بغل داشته ؟؟؟
روسیه هم موسسه ی تست ایمنی داره اما ماشینهارو با سرعت 54 کیلومتر تست می کنه 10 کیلومتر کمتر از یورو انکپ.
تست تصادف سمند زمانی قابل مقایسه و قابل استناد است که اولا با استانداردهای مشخص و با شاخصهایی که سایر ماشینها تست شده اند تست شود و ثانیا ریزالت دقیقی ازش منتشر بشه که بشود بهش استناد کرد.
محمدرضا
۲ دی ۱۳۹۶دوستان در مورد تست ها فقط برخورد به مانع نیست باید مسائل دیگری مثل هندلینگ ماشین، تست مورس و قدرت ترمز گیری یک خودرو رو هم مقایسه کنید، چون به عنوان یک راننده باید از تصادف جلوگیری کنید نه اینکه بخوریم به ماشین جلویی حالا بگیم کدوم ماشین بهتره، در مورد تست تصادفات و قیمت و امکانات سمند lx تو این بازه 32 تا 42 میلیون و رقیبهایی مثل 405، پارس، ال 90 رو داره البته فقط ماشین های ایرانی، سمند ترمز های خوبی داره، و به دلیل توزیع وزن مناسب در جلو و عقب از نظر چسبندگی به زمین سر پیچ ها بهتره، و در ساخت سمند از تیغه های دوبل استفاده شده و استحکام خوبی داره، تو تستهایی که در لندن از سمند شده و از شبکه های ماهواره ای هم پخش شد میشه در مورد این خودرو نظر داد، یه چیز دیگه که باید بگم اینه که تمامی تست ها با سرعت های پایین 60 تا 70 به صورت استاندارد گرفته میشه، و اینو نباید فراموش کنید که مثلا با سرعت 170 تا با یک تیر برق برخورد کنه هر خودرویی باشه حتی بی ام و یا بنز باز خطر مرگ بسیار بسیار بالا هستش.
رامین
۱۸ دی ۱۳۹۶تست تصادف سمند در انگلیس،واقعا تعجب کردم
ایران خودرو این همه پول میگیره از مردم،بعد این ماشین باید وارد بازار کند
من کاری به سیاست های شرکت ندارم
اما با همین پول،اگر گمرکی نداشتن ماشین های خارجی،با چهل تومان،بهترین ماشین و امن ترین ماشین میشد خرید،هر چند ما پول پراید هم نداریم بخریم،اما شاگرد مکانیک بودم،تازه سمند محکم ترین بود،وای به حال پراید و غیره،
کاش کسی بود دلش به حال مردم میسوخت،و نمیذاشت بازار خودرو انحصاری بشه،جان مردم مهتره از پول قدرت این شرکت های. داخلی،که قوطی کبریت هستن ماشین هاشون،تابوت مرگ
Mohammad Sadegh
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰تست سمند رو اصلا قبول ندارم گفتن این فیلم برا سال 95به بعد اما این طور نیستاز مدل 93دو اربگ دارن که این یک اربگ برا راننده داشت سیستم مالتی پلکسر از سال 94 اومد که این نداشت معلومه سمنده برا سال 91به پایین هست و تست هم برا اون موقع هست اونم به کنار تو بارون تستش هست ماشین لیز میخوره اما سمند های 94تا98 هم ای بی دی بهشون اضافه شده و هم ای اس پی من نمیگم ماشین عالیه اما این فیلم قدیمیه بعدش از کنار فشار خیلی زیاد تره هیچی نباشه 2برابره
ایلیا
۶ فروردین ۱۴۰۱من مودم چه جوری این سمند رو ساختن اگه پلاستیک هم میزاشتی تز بدنه سمنده محکم تر بود
رس
۲۶ مرداد ۱۴۰۲متاسفانه دوستان همه این ماشین هایی که تست شدن مدل قدیمی و اصلی هستن ، من در ایران خودرو کار می کنم و ورقهای امروزی با قدیمی ها خیلی فرق دارن ماشین های جدید ۲۰۶ و سمند و پژو پارس و ۴۰۵ و ۲۰۷ … همشون اگه مدل های ۱۳۹۰ به بعد رو بفرستن به این سازمان اا ۱ ستاره هم نمیگیره ، پس خواستم بهتون اخطار بدم که با این ها گول نخورید و با ماشین های ایرانی بالای ۱۰۰ تا نرید ، حتی ماشین های چنی که همه درباره شون تنز ساختن از سازمان ۵ ستاره ایمنی کسب کردن ، ماشین خود من mvm 550 بود که در مقایسه با ۲۰۶ صفر که سال ۱۴۰۱ خریدم خیلی ورق و ستون کابین بهتری داره ، از نظر فنی و کیفی هم ماشین ایرانی پیش حتی چینی هم حرفی برا گفتن نداره ، دوران طلایی خودروسازی ایران خودرو در سال ۸۵ به پایان رسیده ، امیدوارم با وارد شدن سرمایه گزاران و شرکت های جدید به ایران دیگه ارابه مرگ تولید نکنیم