تصاویر زیر نتایج تست تصادف خودروهای سمند، پژو ۲۰۶، تندر ۹۰ و سیتروئن زانتیا می باشد.
خودرو تندر سه ستاره را از تست تصادف بدست آورد.
تا خوردن ورق سقف به بالا، سالم ماندن رکاب و درب راننده، سالم ماندن شیشه جلو، عدم پرتاب عقب خودرو به بالا برای پژو ۲۰۶
خطوط تا خورده روی سقف (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب (شکستگی پای آدمک) در تصویر پایین راست، عملکرد نسبتا خوب ایربگ در تصویر بالا راست، بالا نیامدن عقب خودرو به دلیل توزیع مناسب وزن خودرو، سالم ماندن ستونها، خرد شدن شیشه جلو برای خودرو سمند.
اما جدیدترین تست تصادف سمند برخلاف ادعای کارخانه و باور عامه، نشان از امنیت بسیار پایین مدلهای جدید سمند دارد. حتی وجود کیسه هوای راننده نیز کوچکترین کمکی به سلامتی وی نخواهد کرد. دفرمگی شدید ستونها و کابین خطر صدمات جدی به سرنشینان را حتی در تصادفهای با سرعت کم نیز در پی دارد.
پیمان
۱۶ اسفند ۱۳۹۰لطفا در باره لیفان 620 راهنمای کنید و مقایسه کنید با سپاس بیشتر با ام وی ام و پارس
عماد حسني
۱۲ فروردین ۱۳۹۱سلام. بنده به عنوان یک مصرف کننده اتومبیل إیرانی لیفان را ضعیفترین این رده بندی قرار میدهم
۱)اسکت بندی صندلی ضعیف
۲)احتمال قفل شدن ۴جرخ اتومبیل درسرعت بالا
۳) کولر در تابستان باعث افت عملکرد موتور میشود
۴)جلوبندی ضعیف بالتبع به صداافتادن جلوبندی
۵)صدای موتور داخل اتاق شنیده میشود
توصیه میکنم براید یا ۲۰۶ داسته باشید.سلامتی خودتون و خانوادتون إز همه جیز بالاتر است
امیر حسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۱یه چیزی رو از قلم انداختی
6)فنر بندی و تعلیق بسیار ضعیف حتی در عقب
مننون اقا عماد
بعد یه چیزی 206 که تست کردن 2درب تشریف داره مال ایران 4درب این دیگه خودش کلی ایمنی رو از دست میده و میشه 2.5ستاره
امیر
۱۶ تیر ۱۳۹۱لیفان 620 عالیه . فول آپشن، ایمنی بالا ، کم مصرف ، پر قدرت .
لازمه به اطلاعتون برسونم که 620 با 520 فرق داره . دوستانی که نظرات بالا رو نوشتند این ها مربوط به 520 میشه . در ضمن 620 تنها ماشین چینی هست که کارشناسان روی کیفیتش اتفاق نظر دارند .
علی
۸ مرداد ۱۳۹۱درسته ،تمام کارشناسان در اینکه لیفان از نظر کیفی از 23 تا خودرو 15 بشه اتفاق نظر دارن
طوری گفتید اون معایب برای 520 هست نه 620 که یه لحظه فکر کردم bmw دهه 70 رو یا 2012 مقایسه می کنید
اینم مدرک :رتبه بندی خودرو رو تو گوگل سرچ کن
Ferya
۱۶ تیر ۱۳۹۱نیست که سمند و پرشیا این معایب*2 رو ندارن !!
miliad47
۲۳ فروردین ۱۳۹۱صدای موتور داخل اتاقه جلوبندی ضعیفه رحمت به بیکان
میلاد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۱چرا خبر کذب میدین آقایون مدیر. سه تصویر اول برای تست در سرعت 110 اما تصویر زانتیایی که گذاشتید برای تست خود سیتروئن میفتاکه و تو سرعت 195 انجام شده.
بهتره یه سری به سایت استاندارد سیتروئن میفتاک بزنید…ها
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱آخه کدوم ماشینو با سرعت 195 یا 110 تست میکنن؟!
در حالت استاندارد با سرعت 50 km/h میزنن به دیوار بتونی
چون قبل تصادف راننده با ترمز میتونه سرعتو کم کنه اینم دلیلشون بود
بعدشم خداییش ماشینو با 195تا بزنی به دیوار بتونی که از ماشین هیچی نمیمونه
میلاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۱من 5 ساله دارم تو سیتروئن میفتاک کار میکنم . خودتون فکر کنید که یه ماشین کامپکت چطور میشه از پلت مستر cds-506 سیتروئن قوی تر باشه. لازمه بدونید که تست 195 واقعی هستش.شما ها بی اطلاعید.یه مقدار زبانتون رو بهتر کنید تو سایت های تست اتومبیل اینور هم یه دوری بزنید
میلاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۱این کلاس تست بعد ریور 15 به بالا تو سرعت 1.7 و با لایه میانب چوپ و کائوچو انجام میشه.
مهدی نامجو
۳۰ خرداد ۱۳۹۱جناب میلاد شما که راست میگی مام گاگول.سیتروئن میفتاک خیلی معتبر و خفنه قبول.میشه بفرمایید شما چطور اونجا جا شدی؟
من اطلاعات زیادی ندارم از اتومبیل و این اولین پستمه تو این سایت.سیتروئن میفتاک رو میشناسم اما اونا فقط بهترینای تحلیلی و مهندسی دنیارو استخدام میکنن.اگه شما جزء اونایی تو این سایت چکار میکنی.
قبول کن گاف اومدی.سی میفتاک فکر کنم 70 80 تا مهندس بیشتر نداره.گفتم که فکر نکنی با یه عده نادان طرفی
معین
۳۰ فروردین ۱۳۹۲با 195 و 110 میزنن بنا به شرایط مختلف و اسم تستشم فرق داره،اکثرا هم برای ماشینهای مسابقه ای تست میشه،قابل توجه که سیتروئن میفتاک 142تا مهندس داره که 11نفر تابعیت ایرانی دارند،تو بی ام دبلیو کانسپشن هم ایرانی زیاد هست.آقا مهدی شما با 195تا با پرادو بزنی به دیوار سرو ته ماشین میچسبه؟لطفا اظهار نظر بیخود نکنید
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱اخه ادم عاقل با 195 بزنن که اگه هامرم باشه جلو عقب یکی میشه
reza
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ریو تونسته از استاندارد های امریکا سر بلند بیرون بیاد و وارد امریکا شه
morteza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱وقتی زانتیا که تکنولوزی 30سال پیشو داره با ماشینی که یکساله اومده بازار با هم مقایسه میشه نتیجش همینه دیگه
مهرداد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱با سلام
همگی سرکارید! تست تصادف هایی که می بینید با هدف قبلی تهیه شدند.
کاش شرکتای ایرانی تست واقعی تصادف رو انتشار می دادند .اونوقت معلوم می شد چرا توی مرگ میر تصادفات ما اسم زانتیا خیلی کمه اما اسم اون یکی هایی که اینجا سربلند شدند باعث تاسف.راستی جالبه که ایربگ همشون باز شده!کاش تو جاده هم باز میشد. امیدوارم به جای این تصاویر نتایج بین المللی تست تصادف رو بگذارید اونوقت متوجه میشید که همشون 1 ستاره هستند حتی مزدا 3.ماکسیما از همه بدتره.ماتیز 2 ستارس.جالبه نه؟
امیر حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۱تا تجربه نکردید نظر ندید
محمد
۱۶ تیر ۱۳۹۱چون تعداد زانتیا هم تو کشور نسبت به این ماشینا خیلی کمتره
pouria
۷ مرداد ۱۳۹۱مهردادجون ببخشیدا فکر کنم داری …داری کل آزمایشات استاندارد ایمنی رو زیر سوال میبری خودتو جلوی جمع خراب نکن
معین
۳۰ فروردین ۱۳۹۲ضایعست تخیلیه این مقایسه،فکرشو کنید پلیس راه ایران زانتیا رو به عنوان گشت نامحسوس انتخاب کرده که با 190 تا200تا میره پشت ماشین در آرامش فیلم میگیره و… شما یه درصد فکر کن اینا تو ماشین غیر امن بشینن،206پلیس نهایتا داخل مسیرهای شهری استفاده میشه،زانتیا در بزرگراه ها این دوتا عکس منه همین هفته قبل در تصادف نوشهر،140تا زدم به گاردریل یک سرنشینم داشتم هردو یه خط رومون نیافتاد
مهرداد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱البته ال 90 2 ستارس ولی مشکل تعادل داره چپ کردنش راحت تره.اینو من نمیگم.محاسبات ریاضی میگه.در کل به نظر من بهتره منطقی بود.در حالی که مردم دنیا 3 ستاره به بالا سوار میشن ما تو 2ستاره گیر کردیم.امیدوارم به جای ماشینای آآشغال و موقت چینی که کار رقابت رو برای تولیدات داخل راحت کردن ماشینای لایق ایرانی ها وارد میشد تا باعث پیشرفت تولید داخل بشن.یکی از مواردی که خیلی دلم می خواست توی ایران خوب جای خودش پیدا کنه نیو سیتروین سی 5 بود که مردم طعم یه ماشین لوکس رو با قیمت مناسب بچشند.ولی متاسفانه دعوا شد و به ما ندادنش!
امیر حسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۱نه اصلآ این تور نیست 1. از کمپانی یورو ان کپ 3ستاره از5 ستاره گرفته 2. برو تو سایت آپارات اتفاقآ بهترین تعادل تو 35 ملیون تومان ال90 داره اینو من نیگم ازمایشات میگه کلیپش هست دلیلش به خاطر اکسل زیرش هست که خیلی از انرژی ماشین رو میگیره مثل چپ شدن
امیر حسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۱اگر هم میخوای لینکش اینم لینکشه:http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/55/de4969273355b1942e8ea35a9f06c2eb163691.flv
داداش رو مدرک حرف بزن نه رو هوا
میلاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۱چطور ماشینی که حتی وی آ نداره میتونه …
خودت قضاوت کن.یه اتومبیل داری با 105 اسب نیرو و جعبه دنده bs40. اگه این ماشین آِرویی شبیه به 405 یا 206 ( ماشینهایی که تو ایران هستن رو میگم با حدود قیمت متناسب ) داشته باشه که نمیشه زیر 150 باهاش رفت. چطور از تعادل میگی وقتی مرکزیت 10.8 سانتی متری این ماشین رو میبینی؟ بهت پیشنهاد میکنم یک مقدار رنگ پودر telsa500 تهیه کن و رو گرده های کاپوت و استوخون بندی زیر در بزن و 3 دقییه تو سرعت 130 حرکت کن تا ببینی رنگ کاپوت سرجاشه و رنگ زیر در نیستش.این ماشین فقط میتونه جایگزین خوبی برای پراید باشه که دوتاشون کامپکتن
امیر حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۱ببین داداش میلاد 1-اگه زانتیا با سرعت 195کیلومتر تست شده خوب چرا بهش 1.5 ستاره دادن 2-این تست توسط EURONCAP شده با سرعت 64 کیلومتر برایه همه یه ماشین ها حالا 195 چیه ؟3- 4-اینم فیلم تست تصادف زانتیا از رو به رو لینکش:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/32/0df1a43eda65219ae0e75ec583b36d4794709.flv
این تست تصادف از بغل لینکش:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/32/5500675147f4ac1eb6c9ca9b49bc679f94710.flv
امیدوارم قانع شده باشی 5-داداش هیچ ماشینی تو دنیا با سرعت 195 کیلومتر تستش نمیکنن چون چیزی ازش نمیمونه مدرک میخوایه مثلآ فورد رو مثال بزنیم
خودرویی ایمن کم مصرف زیبا خوب داداش اومدن همین خودرو به نام فورد فوکوس با سرعت 192 کیلومتر تست کردن تازه بهتره بدونین از 4 ستاره از 5ستاره ایمنی گرفته از euroncap حالا تو این کیلیپ ببینین چی به سرش میاداین 4ستاره ای لینک:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/21/9338e8b83926a799ee89b7c7d597dbf260157.flv
اینم تست رسمی با سرعت 64 کیلومتر لینک:
http://www.euroncap.com/tests/ford_focus_1999/34.aspx
در آخر اینو بگم همه یه حرف هاتون مخفف بود وگر نه جوابتون رو میدادم(اصلآ معلوم نبود چی نوشتین)
ببخشید یکم جوابتون دیر شد
Zonda R
۱۰ اسفند ۱۳۹۲Euro ncap
قبله 2000
اگه بعد 2000 بود که نیم ستاره ام نمیگرفت
امیر حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۱ببخشید غلط املایی دارم
امیر حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۱اها ببخشید داداش EURONCAP اشتباه کرده شما درست میگین از کی تا حالا پایداری عضو ایمنی در تصادف هست ها؟ **بعدش شما چیزی در باره فنر بندیH**میدونید که الان رو ال90 هست برین تحقیق کنین بعد تشریف بیارین بگین ال90 پایداری نداره
امیر حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۱داداش ما با این ال90 4 بار داریم میریم مشهد چیزی تحت عنوان ناپایداری توش نیست بهترین تعادل رو داره حالا شما دارین معادله شیب+خط رو با ال90 مقایسه میکنین داداش این مال 3 راهنمایی هست
pouria
۷ مرداد ۱۳۹۱ال۹۰ ۳ستارس نه ۲ستاره بهتره برید به سایتhttp://www.euroncap.com
تورج
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱جناب آقای عماد حسنی من میدونم یه حتی یه بار620رو از نزدیک ندیدی که اینطوری تز میدی!
درسته بدنه کمی ضعیف هست ولی طراحی آرگونومیکی داره که طراحی کرایسلر هست!
حالا شما دوست داری برو باپراید جون خانوادتو حفظ کن!
ولی پراید قوطی کبریتی بیشتر نیست!
محسن آبادان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱اصلا با عکس نمیشه مدرک جمع کرد که کی ضعیف تره
آیا سرعت همه یکی بوده؟
امیر حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۱داداش میخوای فیلمشو بزارم نگاه کنی بیا اینم فیلمش فقط به خاطر گل روی همتون
تست تصادف ال90 هم از بغل هم از جلو لینک:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/36/5b71786c669e2f8a0dbce024df9c09d3105749.flv
حالا تست تصادف206از بغل لینک:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/55/618fa5e56dad7df252713901c08dad39162521.flv
اینم تست تصادف 206 از رو به رو:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/33/bb74749c45b74f06e8c0e7ee0116dbdd96751.flv
حالا اینم بگم این تست تصادف متفاوت بوده یعنی قبل از سال 2002 که معیار ها کمی متفاوت شده اند یعنی: ایمنی کودکان و عابرین پیاده و… بوده متاسفانه 206 قبل از سال 2002 بود یعنی 2000 که معیار هایه تست ضعیف و اسان بوده اینم نگفتم این 206 هایی که ما سوار میشیم با مال فرانسه متفاوته هم از لحاظ ایمنی و… چون به این سایت یه نگاهی بندازین متوجه میشین که206 ما 4 درب بوده مال فرانسه 2 درب واین خودش کلی ایمنی رو پایین میاره مدرک میخواین خوب معلومه اینم مدرک:
opic.php?f=26&t=66142&start=195
حالا زانتیا که نتیجه تعصف باری داشته اینم تست تصادف از رو به رو لینک:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/32/0df1a43eda65219ae0e75ec583b36d4794709.flv
حالا اینم تست تصادف از بغل لینک:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/32/5500675147f4ac1eb6c9ca9b49bc679f94710.flv
حالا نوبت به سمند میرسه اونم تست شده البته توسط کمپانی معتبری نبوده اینم براتون میزارم لینک:
http://host10.aparat.com//public/user_data/flv_video_heap/50/5caaf7e17af680559b66dc2510a8ba98149163.flv
که متعاسفانه از بغل نداره چون کمپانی معتبری اینو تست نکرده
امیدوارم از چرت و پرت هایه من استفاده لازم رو کرده باشید
با تشکر کوچک شما **امیر حسین**
amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱برای مقایسه تست تصادف باید از 4 جهت و با سرعت و شرایط یکسان مقایسه انجام بشه ممکن هست یک خودرو از جلو و یا عقب به شدت اسیب پذیر باشد ولی از بخوردهای کنار ماشین و درب خودرو نتیجه قابل قبولی داشته باشه و بلعکس
على
۲۵ مرداد ۱۳۹۲ال90عالى من ى بار با پارس تصادف کردم پارسه شىشه خوردشدسپرش هم کنده شداماماشىن من رنگش رفت و ىکم قرشدخدمم هىچ کارىم نشداماپارسه سرش زخمى شد
Zonda R
۱۰ اسفند ۱۳۹۲ال 90
جونه منو بهترین دوستمو نجات داد
رامین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱نمی دونم دوستان اطلاعات مربوط به شرایط تست تصادف رو از کجا ذکر می کنن وای اون چیزی که توی وب سایت زیر نوشته شده در برخورد از جلو سرعت 64 کیلومتر در ساعت واز پهلو 50 کیلومتر در ساعته
http://crash.citroenz.biz/how-tests-r-done.html
در ضمن اگر کسی به تست زانتیا شک دارهبه سایت زیر مراجعه کنه چون تحلیل کاملی به همراه عکسا گذاشته
http://crash.citroenz.biz/Xantia/
امیر حسین
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ببینید در حال حاضر 206 ماشین ایمنی از لحاظ بدنه نیست چون تو سایت http://www.Euroncap.com برید و 206 رو از لحاظ بدنه نگاه کنید بیشترش قرمزه رنگه برعکس اکثر ماشین هایه 4 ستاره ای ولی به خاطر این 4ستاره بهش دادن چون ضربات وارده به داخل کابین کم بود فقط. ولی ال90 به دلیل (ساختار بدنه بسیار مستحکمش) 3 ستاره گرفته اگه مثل 206 یکم نرم تر بود الان 4.5 ستاره داشت من فقط رو مدرک حرف میزنم نه رو باد هوا
عادل
۱۷ خرداد ۱۳۹۱لطفاً تست ایمنی خودروی تیبا رو هم ارائه نمایید.
با سپاس فراوان
ای ول
۲ تیر ۱۳۹۱چقدر مهندس داریم تو پدال بیاین جمع شین و یک شرکت خودروسازی باز کنین
فرزاد
۹ تیر ۱۳۹۱بابا خیلی عقل کل هستید شما ها که میاید ابن جوری تست و ارزشیابی میگیریداز تولیدات مصخره داخلی تون
محسن
۹ تیر ۱۳۹۱کاش پراید ها رو هم با اینا یه مقایسه ای میکردن
MOSY
۱۳ تیر ۱۳۹۱حرف اخر افغانیها دارن تو کشور خودشون بنز اکتروس میخرن25 میلیون ما میخریم180 میلیون
داحی
۱۴ تیر ۱۳۹۱من تست خودروهادر بیشتر سایتها دیده ام این تست معلومه که در شرایت یکسان نیست معلومه تست زانتیا با بقیه فرق دارد ولی نکته مهمتر اینست که اگر خودرو خیلی هم محکم بسازند بعلت میرا نکردن ضربه وارده نیروی وارده به سرنشینان منتقل میشه لذا تا یه حدی میشه خودرو را محکم درست کردوبنده خودروهای بالا را داشته ام خدایی نباید l90با زانتیا مقایسه کرد زانتیا واقعا سالاره
حسین
۱۶ تیر ۱۳۹۱باور کنید تولیدات داخلی نه تست تصادفش درسته و نه گواهی کیفیت و ….
هر سال کیفیت ها بدتر میشه ولی برای اینکه دلیلی برای گران کردن ماشین ها ندارند میگن کیفیت فلان ماشین رفت بالا فرداش کارخانه های آشغال ساز ویران خودرو و سایپا قیمتش را میبرن بالا
از آمار تصادفات و تلفاتهم مشخصه
مثلا آمار تلفات پراید و پژو سمند را با محصولات تویوتا و هیوندا یا کیا مقایسه کنید
البته یادتون نره یه سمند تو ایران فرضا 18 تومنه
سراتو یاریس و … همن بیرون از ایران توی همین رنج اند
حسین
۱۶ تیر ۱۳۹۱از مدیریت سایت که خدا را شکر تا حالا کمتر جانب داری کرده بعید بود که این آمار را قبول کنه
این آمار هر کدام یه جایی با شرایط متفاوت انجام شده
پس چطور میتونین با هم مقایسه کنین
یهو پراید را میزاشتین و اعلام میکردید فقط جلو پنجره اش شکست و هیچیش نشد ><
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۱این مزخرفات چیه باور نکنید یعنی زانتیا اینجوری بعد 206 وL90که دارن جون این همه ادمو میگیرن سه ستاره
ما هم که خریم
سعید
۱۲ مرداد ۱۳۹۱اینا مزخرف نیس واقعیته عزیزم برو تو سایت http://www.euroncap.com با چشمای خودت تست تصادف زانتیا رو ببین استاد.
احسان
۱۶ تیر ۱۳۹۱برو بابا کم تر خالی ببند یعنی سمند و L90اون طوری زانتیا این طوری مثلا عکس یک پراید هم میزاشتی خورده به همون دیوار بتنی فقط روش یک خش افتاده اون موقع بهتر باورمون میشد ولی ایول بازاریابی
سینا
۳۱ شهریور ۱۳۹۱زانتیا رو ناوارو سوار میشد مال 20-30 سال پیشه … سیر تکامل یه عده شده این 405 ==> پارس(یا سمند) ==> زانتیا خارج از این رده هم ارور میدن آخه این آشغال چیه که سرش دعوا هم میشه ؟
سید علیرضا
۳۱ تیر ۱۳۹۱به نظرم ایربگ 206 عملکرد بهتری نسبت به تمامی خودرو ها داشته است
سعید
۱۰ مرداد ۱۳۹۱باید خدمت دوستان یه مطلبی رو روشن کنم,این ازمایشات برای خودروهای تولید شده در کشور مرجع یعنی فرانسه است نه ایران یعنی اون 206 که عکسشو دیدید تو کمپانیه پژو فرانسه تولید شده نه ایران حالا شاید بپرسین فرقش چیه؟ فرقش اینه که تو خوروهای تولید شده در پژو فرانسه برای شاسی از آلیاژهای فولادی مقاوم و نه معمولی استفاده میکنن که مستحکمتره همچنین از ورقهای فولادیه تقویت شده برای ساخت اتاق خوردرو استفاده میشه حال آنکه در وطن عزیزمون برای ساخت اتاق و شاسی از آلیاژهای معمولی استفاده میشه ,خلاصه اش اینکه 206 وطنی عمرا 4تا ستاره نمیگره این نکته یادتون نره,اگه خودروی امن میخواین چاره ای ندارین جز اینکه خودرویی بخرین که کمپلت از خارج وارد شده باشه و مونتاژ داخل نباشه.
کیهان
۱۷ مرداد ۱۳۹۱دعوا نکنید!
سعید
۲۱ مرداد ۱۳۹۱اینا هیچ کدوم تو شرایط یکسان پاهم مقایسه نشدن .
این تست تصادف زانتیارو جلو گاگوبم بذاری باور نمیکنه که با سرعت 95اینطوری بشه.
پارسال اون زانتیایی که تو بزرگراه یادگار امام با 180تا سرعت خورد به گاردریل و روی بان مخالف فرود اومد رو سقف یه پراید و 2تا سرنشین پرایدو به کام مرگ کشیدو راننده زانتیا سالم اومد بیرون رو اگه یادتون بیاد و عکسای اون زانتیای پرتاب شدهبا سرعت180تا(تاکیدم روی سرعته) رو ببینید متوجه میشید که این تست تصادف برای سرعت 95کیلومتر نیست .
یه سری هم به امار تصادفات ایران بزنید میبینید که چند درصدشون زانتیا هستش چند درصد 206 و سمند و لوگان!!
اگه کسی مخالف بود نظرشو بگه,در خدمتم .
(یاعلی)
سعید
۲۱ مرداد ۱۳۹۱لب کلام : زانتیا اصلا” با این ماشینای درپید قابله مقایسه نیست .
اگه زانتیا همچین ماشینی بود که با این سرعت کم اینطوری بشه شک نکنید که پلیسای راهنمایی رانندگی که همیشه بهترین و امن ترین ماشینو برای تعقبو گریز انتخاب میکنن هیچ وقت زانتیا رو خودروی کنترل نامحسوس نمیذاشتن که تو سرعتای بالا (200تا _ 190تا)بندازه بشت ماشینا و ازشون فیلم بگیره .
اینو که دیگه قطعا دیدید , چون تلویزیون نشون داده.
معین
۳۰ فروردین ۱۳۹۲واقعا ماکسیما و زانتیا در قدرت و مانور در سرعت بالا قابلیت منحصر بفردی دارند گرچه ماکسیما هم به دلیل وزن زیاد برای تعقیب مناسب نیست،چیزی که مشخصه اینه که اتومبیل تعقیب گریز باید از همه نظر کامل باشه که زانتیا تشخیص داده شده،اطلاعات ماکه دیگه خدائیش از کارشناسان پلیس راهنمایی رانندگی بیشتر نیست.
زانتیا به اصطلاح 1.5ستاره به 10ستاره پژو می ارزه،من همین هفته قبل با زانتیا با 180 تا زدم به گارد ریل سمت نوشهر یه خال رو صورتم نیافتاد،میتونید عکس ماشینو در حالی که بین دوتا گارد ریل از لینک زیر ببینید،منم که راننده بودم توی عکس بعدی کنارش وایسادم،کسیم که داره عکس میگیره دوستمه که اونم هیچیش نشد
*نکته آخر کلا airbag خاموش بود سمت سرنشین واسه منم چرم پیچیده بودم که درنیاد چون همش داخل شهریم.
این ماشین مدل 83
آرمان
۲۵ مرداد ۱۳۹۱این کاملا مشخصه که سرعت زانتیا بالای 100 کیلومتره به فروپاشی خودرو توجه کنید. بنظر شما این مسخره نیست که خودرویی مثل سمند تو تست تصادفی که معلوم نیست با رعایت کدوم استاندارد انجام شده اونقدر آسیب ببینه و زانتیا که طراحی سیتروین فرانسه اس بیشتر از سمند تخریب بشه!؟