درحالیکه اپل اصلاً درباره برنامه خودروی خودران خود اطلاعاتی را منتشر نمیکند یکی از نمونههای پیشتولیدی این شرکت پس از تصادف با خودرویی دیگر در نزدیکی مقرش در سیلیکون ولی به سرخط خبرها راه یافته است.
این حادثه دو هفته پیش رخ داده و یک طرف قضیه لکسس RX 450h خودران اپل بوده که با بخش عقب نیسان لیف ۲۰۱۶ تصادف کرده است.
بنا به گزارش منتشر شده در وبسایت کالیفرنیا DMV سرعت نیسان لیف یاد شده حدود ۲۴ کیلومتر در ساعت بوده است. ظاهراً این تصادف زمانی رخ داده که خودروی اپل سرعت خود را کاهش داده و منتشر ایجاد فاصله در ترافیک به منظور ادامهی مسیر خود بوده است. زمان وقوع حادثه حدود ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی بوده و البته خبری هم از شرایط آب و هوایی سخت نبوده است.
با اینکه هر دو خودرو خسارت دیدهاند اما خوشبختانه هیچکسی آسیب ندیده است. در همین اثنا سخنگوی اپل از پاسخگویی درباره حادثه رخ داده خودداری کرده و از اشاره به اینکه آیا نقص خودروی تست اپل منجر به تصادف شده یا خیر طفره رفته است.
اپل پس از دریافت مجوز تست خودروهای خودران در کالیفرنیا توانسته بیش از ۶۰ خودرو را روانهی خیابانها کند. این غول تکنولوژی همچنین اولین تحقیق عمومی روی خودروها به ویژه سیستمهای نرمافزاری را منتشر کرده است.
مشکلات ایمنی خودروهای خودران پیش از این نیز نگرانیهای مقامات و قانونگذاران را در پی داشته است. این موضوع مخصوصاً پس از تصادف یکی از خودران های اوبر و کشته شدن یک زن در آریزونا خود را نشان داده است. آن واقعه باعث شد اوبر بهصورت موقتی تستهای خودران خود را متوقف کند هرچند گفته شده برنامههای تست این شرکت دوباره از پایان سال جاری شروع خواهد شد.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۳ شهریور ۱۳۹۷فکر کنم اپل روی ساخت نرم افزار و سخت افزار این سیستم کار میکنه نه روی ساخت خود خودرو چیزی مثل اپل کارپلی برای سود بیشتر تو اینده
کیان
۱۳ شهریور ۱۳۹۷دوستان اکثرا برای تست سیستم از خودروی لکسوس RX استفاده میکنن آیا دلیل خاصی داری ؟
مخصوصا گوگل و اپل، همیشه برای تست خودرانها ماشینی که ازشون تو تصاویر میاد لکسوس ار ایکس هست.
ممنون میشم اگر کسی اطلاعاتی داره توضیح بده
ASIMO
۱۳ شهریور ۱۳۹۷بیشتر قسمتهای هیبریدهای تویوتا با کامپیوتر کنترل میشن از سیستم های هیبرید گرفته تا فرمان برقی و ترمز ها و … مهمتر اینکه پروتکل ارتباطیشون بسیار شبیه اترنت هست این باعث میشه توسعه دهنده ها راحت تر به یه نقطه وصل بشن و اطلاعات خودرو رو جمع آوری و حتی کنترل کنن بدون اینکه مجبور باشن تموم این سیستم ها رو تک تک هک کنن این یعنی وقت کمتری رو صرف اتباط با ماشین میکنن و وقت بیشتری رو روی خودران کردنش میذارن.
این سیستم ها خاص تویوتا نیستن و این پلتفورم ها قدیمی هم هستن برای همینه که بیشتر نسل 3 لکسوس و تویوتا پریوس هیبریدی میبینید. علاقه مندا و توسعه دهنده ها از سال 2009 دارن پیوس های خودشون رو هک میکنن. پس روشهای اتصال به خودرو در این سالها به خوبی بدست اومده و درسهایی که از پریوس یاد گرفتن رو به راحتی روی لکسوس RX هیبریدی پیاده میکنن.
اینطوری شرکتایی که پلتفورمشون مثل تویوتاست، مهندسای توانا رو که روی این پلتفورم ها کار کردن رو راحتتر شکار میکنن.
به جز اینا، این خودروها توان پردازشی بسیار بالایی رو نیاز دارن یه چیزی در حد چندین کامپیوتر Gaming برای اینکه چندین کارت گرافیک رو به کار میگیرن تا دیتاهایی در حد گیگا بایت رو شامل سیستم های لایدار و دوربینها و GPS و سنسورهای دیگه رو پردازش کنن بنابراین هاچ بک ها یا شاسی بلندها فضای بیشتری رو برای تامین برق و جاگذاری سخت افزار و اضافه کردن سنسورهای دیگه به ماشین و سیستم های خنک کننده در اختیارشون قرار میدن.
منبع:
https://www.cnet.com/roadshow/news/why-the-lexus-rx-hybrid-is-a-predictable-choice-for-apples-self-driving-tests/
Ferrari
۱۳ شهریور ۱۳۹۷از خودروهای خودران متنفرم
علی
۱۳ شهریور ۱۳۹۷موافقم ، رانندگی تفریح به حساب میاد و بس .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
و ماشین باز آفریده شد تا تنها کسی باشد که از بیماری خود لذت میبرد.
مانی
۱۴ شهریور ۱۳۹۷اتفاقا واسه عاشقهای فراری خوب هم هست
اگه مسیر طولانی باشه با ماشین عشق و حال میکنی
خسته که شدی یه چرت میزنی بقیه راه رو خودش میره
بهراد
۱۳ شهریور ۱۳۹۷مثلا به ماشین دستور دادی بیاد محل کارت تو رو برسونه خونه
تو راه محل کار میزنه یه آدمی رو میکشه ، مقصر کیه؟
1.کامپیوتر ؟
2. صاحب خودرو ؟
3. شر کت سازنده و طراح برنامه؟
کودوم خسارت میده؟