وزارت حملونقل آمریکا اخیراً اعلام کرده که لایحه قانونی اجبار تمامی خودروسازان به تجهیز خودروهای سبک خود به تجهیزات ارتباطی خودرو به خودرو (V۲V) را برای ارائه به مجالس قانونگذاری آمریکا آماده کرده است. این تجهیزات بهمنظور سازگاری بین خودروها و زیرساختها بایستی از استانداردهای ارتباطی بالا پیروی کنند. این قانون، اگر تا سال ۲۰۱۹ اجرایی شود، مهلت نهایی انطباق خودروسازان را سال ۲۰۲۳ تعیین خواهد کرد. بخشی از قانون نیز از سال ۲۰۲۱ قرار است شروع به کار کند.
وزارت حملونقل آمریکا معتقد است تکنولوژی V۲V پتانسیل جلوگیری از هزاران تصادف سالیانه در جادههای این کشور را دارد. از چنین تکنولوژیای میتوان برای هشدار به رانندگان خودروهایی که مثلاً هنگام گردش به چپ و راست خودروهای کناری خود را نمیبینند استفاده کرد. این تکنولوژی همچنین میتواند با ارائه اطلاعات بیشتر به سیستمهای رانندگی نیمهخودکار مانند ترمز اضطراری خودکار جلوی تصادفات بیشتری را بگیرد. تکنولوژی V۲V در تلاش خودروهای خودران برای ورود به بازار میتواند بسیار کمککننده باشد، ولی وزارت حملونقل آمریکا اعتقاد دارد که این فناوری جدید برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود باید روی تمامی خودروها اجرایی شود. ارائه یک ضرورت قانونی میتواند به این مهم کمک شایانی بکند.
قانون جدید در صورت تصویب علاوه بر سرعت بخشیدن به توسعه تکنولوژی V۲V، میتواند به استانداردسازی تجهیزات ارتباطی نیز کمک کند. تحت این لایحه جدید، تکنولوژی V۲V در فرکانسهای ارتباطی رنج کوتاه فعالیت نموده و اطلاعات را ارسال خواهد کرد. این اطلاعات شامل جزئیاتی در مورد سرعت، موقعیت، جهت حرکت و همچنین وضعیت موتور و گیربکس خودرو خواهد بود. تمامی این دادهها کاملاً ایمن خواهد شد و بههیچوجه حاوی اطلاعات خصوصی راننده و مالک خودرو نخواهد بود.
نکته جالبتوجه این است که این قانون خودروسازها را ملزم به استفاده از تجهیزات ایمنی که از ارتباطات V۲V بهره میبرند نمیکند. آنها معتقد هستند که اجباری کردن استفاده از این تکنولوژی به شرکتها این اجازه را میدهد که تجهیزات ایمنی مرتبط با خواسته مشتریان را نیز طراحی کرده و روی خودروهای خود ارائه دهند. وزارت حملونقل آمریکا اعتقاد دارد در سال ۲۰۲۰ تکنولوژی V۲V حدوداً ۳۵۰ دلار به قیمت کلی یک خودرو اضافه خواهد کرد.
این قانون هنوز به مجالس قانونگذاری آمریکا ارائه نشده است و تا ۹۰ روز آینده قرار است در مورد آن بحث و تبادلنظر شود. تمامی شهروندان آمریکایی میتوانند با مراجعه به وبسایت این وزارت خانه در این بحث و تبادلنظر شرکت کنند.
منبع: autoblog
Bavaria
۲۹ آذر ۱۳۹۵معلوم نیست چه سیاستی پشت این سیستم نهفته ست.حرف از تعامل و ارتباط شد،حتما سازمان جاسوسی و اطلاعاتی دخالت دارن
GOD BLESS AMERICA
۲۹ آذر ۱۳۹۵آفرین :-)
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵پر کشور ما، مردم هنوز تعامل با هم دیگه رو یاد نگرفتن.
كوروش
۲۹ آذر ۱۳۹۵این تکنولوژی البته بصورت پیچیده تر حدود ۴۰ ساله روی هواپیما ها اجباری شده خیلی جالبه که امروز برای خودرو ها می بینیم
adel
۲۹ آذر ۱۳۹۵من به خاطر رشته تحصیلیم تا حدودی با این سیستم آشنایی دارم، این سیستم اسم دیگش شبکه های Vanet هست که در سالهایی اخیر بسیار درموردش تحقیق شده علاوه بر تمام این ارتباطات مزایای دیگه هم میتونه داشته باشه که اینجاجای بحثش نیست ولی به چند مورد دیگه هم میتونم اشاره کنم:
1- کشف خودروی سرقتی توسط اعلام گزارش خودروهای مجاوربه طور خودکار به مرکز پلیس
2- ارتباط دوطرفه بین سرنشینان بین خودروها
3- بازی تحت شبکه بین سرنشینان چند خودروی هم مسیر
4- مسئله بزرگ ترافیک هم تا حدودبسیار زیادی میتوه قابل حل باشه
5- جلوگیری از تصادفات زنجیره ای و….
این قانون میتونه به صنعت خودروسازی و خیلی کمک کنه