مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا (IIHS) درنظر دارد تا ارزیابی طرف مسافر را نیز به معیار بالاترین درجه ایمنیاش کند. این اعلان پس از آن صورت میگیرد که IIHS برای برخی کراساورهای کوچک، تست همپوشانی کوچک در طرف مسافر جلو را انجام داد و دریافت که امتیازات مربوط به این تست، اغلب در سطحی پایینتر از گزارشهای مربوط به تست همپوشانی کوچک در طرف راننده قرار دارند.
تست معمول همپوشانی کوچک، شرایط برخورد گوشه سمت چپ جلوی خودرو را با یک درخت یا ستون با سرعت ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) بر ساعت شبیهسازی میکند. IIHS برای گروهی از خودروها که متشکل از ۷ کراساور بودند، تست همپوشانی کوچک را برای سمت راست بدنه در جلو انجام داد تا از عملکرد متناسب آنها برای محافظت از سرنشین در هنگام تصادف اطمینان حاصل کند. آزمایش نشان داد که شرایط برای دو طرف بدنه، همیشه یکسان نیست.
تمام ۷ کراساوری که IIHS برای آنها تست همپوشانی کوچک سمت راست انجام داده، در تست معمول سمت چپ، نمره «خوب» دریافت کردهاند. در این گروه، تنها هیوندای توسان ۲۰۱۶ در طرف مسافر نیز توانسته بالاترین امتیاز را کسب کند. بیوک انکور ۲۰۱۵، هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵ و مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۵ در تست جدید، نمرهای در حدّ قابلقبول بهدست آوردهاند. این در حالی است که نیسان روگ ۲۰۱۴ و سوبارو فارستر ۲۰۱۴ در یک رده پایینتر، نمره «مرزی» را دریافت کردهاند. تویوتا راو فور نیز نمره «ضعیف» را ثبت کرده است.
از میان ۷ کراساوری که مورد ارزیابی قرار گرفتهاند، راوفور و روگ بیشتر نفوذ به بدنه در سمت مسافر جلو را تجربه کردهاند که نشاندهنده احتمال بالای آسیبهای جدّی در هنگام تصادف با این خودروهاست. ستون لولای درب «روگ» در اثر تصادف جمع شده و این در حالی است که درب «راو فور» باز شده است؛ در نتیجه، خطر پرتاب شدن سرنشین از وسیله نقلیه افزایش یافته است.
IIHS پس از آگاهی از این موضوع که خودروسازان معیارهای محافظت همپوشانی کوچک را به اندازه سمت چپ، در سمت راست رعایت نمیکنند، به سراغ آزمایش همپوشانی کوچک در سمت مسافر جلو رفته است. این مؤسسه امیدوار است تا این شرایط را تغییر دهد. دیوید زوبی (David Zuby)، معاون اجرایی و مدیریت ارشد تحقیقات IIHS در این زمینه میگوید:
جای تعجب نیست که خودروسازان تمام تمرکز اولیه خود را برای بهبود عملکرد محصولاتشان در تست همپوشانی کوچک در طرفی که ما بر روی آنها تست انجام میدهیم، خواهند گذاشت. در واقع، ما آنها را تشویق میکنیم که اگر بتوانند این کار را در مدت کوتاهی برای تعداد زیادی از محصولاتشان انجام دهند. با گذشت زمان، ما امیدواریم که آنها از سطح مشابه حفاظت در دو طرف بدنه اطمینان حاصل کنند.
تویوتا یکی از آن خودروسازانی بوده که تمرکزش را در مرتبه اول، برای محافظت از طرف راننده گذاشته است. این کمپانی، سپس در بیانیهای رسمی در «اتوموتیو نیوز» میگوید:
با نگاهی به آینده، ما از تقویت بیشتر برای دو طرف مسافر و راننده در وسایل نقلیهای که بر اساس پلتفرم جدید تویوتا، TNGA ساخته میشوند، استفاده خواهیم کرد؛ موضوعی که از مدل ۲۰۱۶ از پریوس آغاز شده است.
جواد
۸ تیر ۱۳۹۵واقعا خدا خیرشون بده هر چند اونا از این طریق ماشین با ایمنی کمتر شناسایی کرده و حق بیمه بیشتری ازش میگیرن ولی خوب مشتری هم ایمنترین ماشین میشناسه و هم خودروساز مجبور به رفع مشکل میشه حالا بیمه ما هزار راه و مدل برای پول گرفتن بلدن ولی موقع خسارت دادن اشک طرفو در میارن تازه با سقف خسارت 5 میلیون پول چراغ ماشین وارداتی نمیشه
نوید جهرمی
۹ تیر ۱۳۹۵با این که دین ندارن اما از همه مسلمون ترن.
یو اس اس اینترپرایز
۹ تیر ۱۳۹۵نوید جان جوش نزن
سامان اذری
۸ تیر ۱۳۹۵2 ساعت نظر مینوشتم اخر سر موقع ارسال خطا داد
اعصاب ادم کلا به هم میریزه
king 918
۸ تیر ۱۳۹۵بابا نظر میذاری ثبت میشه دو دقیقه بعد میبینی نیستش 5 ساعت بعد میای هستش اصلا قاطی کرده پدال
به خدا هیچ سایتی ندیدم این طوری ………
حیف نیست پدال حال روزش این باشه ؟؟؟؟
مدیر محترم سایت یه فکری کنین داش گلم ……..
سامان
۸ تیر ۱۳۹۵اره بخدا قبلا ها میرفتم پنلم از اونجا یه نظر رو حذف میکردم مینوشت نظر شما با موفقیت حذف شد
بعد میرفتم همون صفحه میدیدم نظرم اصلا پاک نشده
یو اس اس اینترپرایز
۸ تیر ۱۳۹۵نظر منم ثبت نشده
احمد باقری
۸ تیر ۱۳۹۵هر روز بهترو ایمن تر از دیروز.
حمیدرضا
۸ تیر ۱۳۹۵چقدر جالبه این تستا به مناسبت ساخت خودروها تغییر میکنه و البته نشان دهنده هوشمندی خودروسازان هم هست که فقط یک سمت خودرو رو ایمن ساختن و برای سمت دیگه این حساسیتو به خرج ندادن
Vahid porsche
۸ تیر ۱۳۹۵این خودروسازان کجایند که ببیند تست همپوشانی خودروهای تولید داخل ما نه فقط از طرف راننده و شاگرد بلکه در تمامی نقاط با هم برابر هستند . در هر نقطه ای تصادف صورت بگیرد تا منتهای علیه سمت دیگر مچاله میشود
نادر
۸ تیر ۱۳۹۵هر روز داریم طبق امار معتبر از پیشرفت خودروهای کره ای میبینیم.
توی همین امار جی دی پاور دیدید که بعضیها چطوری اونو کوبیدن که گفته کیا رتبه اول را گرفته.
حالا این افراد میخوام ببینم iihs را هم میکوبن یا نه که گفته تنها توسان میان 7 کراس اور که تست شده تونسته توی تست همپوشانی سمت مسافر بالاترین نمره را بگیره؟؟؟؟؟
هر چند که طبق نظرات متعصبانه بعضیها خودروهای کره ای اشغالن و خیلی زود از هم میپاشن و اصلا ایمن نیستن و به شکل و قیافشون نگاه نکنید( تازه طراحیشونم اصالت نداره)
بهرام
۸ تیر ۱۳۹۵تازه افراد متعصب میگفتن کیا و هیوندای به خاطر عوام فریبی گارانتیهای 5 و 7 ساله میدن.
نادر
۸ تیر ۱۳۹۵پدال چه بلایی سر سایت اومده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا رفع مشکل نمیکنید؟؟؟؟؟؟
نظرات را مینویسیم اصلا یه دفعه غیب میشن نمیشه ویرایش کنی.
بعضیهاش بعدا میاد و بعضیهاش کلا گم میشن.
چرا اینقدر بیخیال هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟