بنابر گزارش اتوموتیونیوز، شیگهسا تاکادا (Shigehisa Takada)، مدیرعامل تاکاتا پس از تعیین تیم جدید مدیریتی این تأمینکننده قطعات ایمنی خودروها، استعفا میدهد. این در حالی است که میلیونها خودرو در سراسر جهان بهدلیل مشکل در سیستم متورمکننده کیسههای هوای خود، فراخوانی میشوند. با اینکه مسئله کیسههای هوای تاکاتا اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شده، ولی در ۳ سال گذشته، مقیاس آن گسترش یافته و خواهد یافت. تا ماه می سال جاری میلادی، کیسههای هوای تاکاتا در هنگام باز شدن، جان ۱۳ نفر را گرفتهاند و باعث زخمیشدن بیش از ۱۰۰ سرنشین خودروها شدهاند.
علیرغم اینکه «تاکادا» اولین عضو از خانواده تاکادا است که مسئولیت این موضوع را برعهده می گیرد، ولی انتقادهای زیادی را در مورد نحوه مدیریت مسئله متوجه خود ساخته است. البته تاکادا در مورد نحوه اجرای فراخوان عذرخواهی کرده، ولی همچنان به دفاع از محصولات کمپانی میپردازد. وی در نشست سالانه سهامداران تاکاتا میگوید:
من نمیخواهم درگیر این مسئله باقی بمانم. نقش من این است که تا زمانی که شخص دیگری عهدهدار این مسئولیت شود، از قرار نگرفتن کمپانی در یک مسیر اشتباه مطمئن شوم.
هنوز جزئیات دقیق اقدامات انجامگرفته در تاکاتا اعلام نشده، ولی بانک سرمایهگذاری «لازارد» که این کمپانی از آن برای حمایت مالی کمک گرفته، احتمالاً تشکیل تیم مدیریتی جدید را برعهده خواهد گرفت. این تأمینکننده قطعات از وجود حدود ۳۰ سرمایهگذار بالقوه در کمپانی خبر میدهد و انتظار دارد که تا ماه نوامبر سال جاری میلادی، راهحلی برای این موضوع پیدا کند.
از زمانی که این رسوایی برملا شده، تاکاتا در ۴ سال گذشته، ۳ افت سالانه تجربه کرده و در طول ۲ سال قبل، سهامش به اندازه ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که پس از اعلام برنامه کنارهگیری «تاکادا»، سهام تاکاتا قبل از اینکه دوباره به ۲ درصد بالای قیمت خود در شرایط قبل از انتشار خبر برسند، به اندازه ۱۰ درصد رشد داشتند.
این مشکلات مالی چیزی است که در تولید نزدیک به ۱۰۰ میلیون متورمکننده کیسه هوای موردنیاز برای فراخوانها، وقفه ایجاد میکند. علاوه بر این، تاکاتا درگیر مسائل دیگری نظیر پروندههای دادگاهی و جریمههای احتمالی نیز هست.
«تاکادا» کسی است که در سال ۲۰۰۷ به ریاست کمپانی تاکاتا رسیده و در سال ۲۰۱۱ نیز پس از مرگ پدرش، جوئیچیرو تاکادا (Juichiro Takada)، مسئولیت مدیرعاملی این کمپانی را عهدهدار شده است.
احسان آرسنالی
۱۴ تیر ۱۳۹۵لعنت بهشون آبروی ژاپن رو بردند.
مگه ژاپن ***که بی عرضه ها مدیر بشند
یو اس اس اینترپرایز
۱۴ تیر ۱۳۹۵اره
Elemento
۱۴ تیر ۱۳۹۵باید زودتر برکنار بشه
احسان(احسان سابق)
۱۴ تیر ۱۳۹۵بازاری که رقابتی باشه خود به خود عدالتی به وجود میاد که متخلفین رو مجازات میکنه و از گردونه رقابت حذف می کنه.حالا نمیگم چون ژاپنی هست و عجیبه که این اتفاق افتاده چون انسان جایز الخطاست و هر کسی میتونه لغزش داشته باشه اما مسئله مهمتر برخورد کردن با اشتباهات و حل مسائل گذشته هست و این چیزیه که کشور پیشرفته ای مثل ژاپن رو از کشور عقب مونده ای مثل ایران جدا می کنه
علي تبريزي
۱۴ تیر ۱۳۹۵خیلی زیبا گفتی
انسان جایز الخطاست و هر کسی میتونه لغزش داشته باشه اما مسئله مهمتر برخورد کردن با اشتباهات و حل مسائل گذشته هست
احمد باقری
۱۴ تیر ۱۳۹۵باید هر چه زودتر درستش کنن، حرف زدن خالی که فایده ای نداره.
Archi KHAN
۱۴ تیر ۱۳۹۵باشه احمِد جان
شوما حرص نخور ، قول دادن درستش کنن … !