گروه اتومبیلسازی گوانگژو یا GAC موتور درنظر دارد که قبل از شروع به فروش محصولاتش در امریکا در سال ۲۰۱۹، نام برند «ترامپچی» را تغییر دهد؛ موضوعی که دیر یا زود میبایست اتفاق میافتاد. دلیل این موضوع، نسبتاً روشن است؛ چرا که نام این برند از GAC موتور نمیتواند جایگاه مناسبی در اذهان مصرفکنندگان خودرو داشته باشد.
«ترامپچی» در واقع یک نسخه لاتینشده از عنوان چوآنکی (Chuanqi) است که در زبان چینی، معنایی نزدیک به واژه «افسانهای» دارد. از آنجایی که GAC موتور قصد داشته که یک نام با تلفظ راحتتر برای مشتریان انتخاب کند، از کلمه ترامپ (Trump) استفاده کرده تا رقبا را «مغلوب» خود کند. این در حالی است که آنها لفظ “chi” را در انتها اضافه کردهاند تا نشانی از کشور چین در عنوان برند وجود داشته باشد. با این توصیف، استفاده از برند «ترامپچی» تا حدودی برای خودروساز چینی منطقی به نظر میرسد. امّا از طرف دیگر، موضوع ریاست جمهوری «ترامپ» در امریکا، باعث شده که این نام برای برند چینی، چندان مناسب نباشد. فنگ ژینگیا (Feng Xingya)، رئیس گروه GAC در گفتگو با رویترز در نمایشگاه اتومبیل شانگهای میگوید:
این موضوع کاملاً به صورت اتفاقی رخ داده است. ما حتی کمترین احتمال را برای رئیسجمهور شدن ایشان نمیدادیم. در ابتدا من اصلاً به اینکه این نام را تغییر دهیم، فکر نمیکردم. چرا باید آن را عوض کنیم؟ این عنوان شبیه به نام رئیسجمهوری است که توسط امریکاییها انتخاب شده است. مگر این یک اتفاق مثبت نیست؟ ولی در ایالات متحده، سطح اعتراضها به ترامپ، بالاست. مردمی را دیدهایم که این موضوع را به تمسخر گرفتهاند، مخصوصاً با آن عکس گرفتهاند و به اشتراک گذاشتهاند. وقتی تمام این بازخوردها را مطالعه کردیم، متوجه شدیم که این تشابه اسمی نمیتواند یک نوع تبلیغات مثبت برای برند باشد.
Ace
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶خوب کاری کردن خیلی اسم مسخره ای داشت این ماشین.
ME84
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
اینا رو که میشنوم و پیشرفت چینیها رو که میبینم، واقعا برام سخت میشه پیدا کردن واژه ای که به ایران خودرو و سایپا بگم.
یه مشت دزد مفت خور کثافت بی همه چیز فلان فلان شده ………………………
ahmad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶بنده خدا ها برداران خیامی که نهالی کاشتن ولی توسط اینها به گند کشیده شد!
(ایران ناسیونال اگر راه خودش رو درست طی میکرد الان محصولاتش داشت در بازار آمریکا به هیوندای تنه میزد نه اینکه یک مونتاژ کار صفر قطعات چینی باشه)
sunmartin
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶حیف آمریکا که میخواد از اهن پاره های چینی مملو بشه واقعا امریکا با اون صنعت اول خودروسازی جهانی چه نیازی به ترامپ چی داره،؟
سهيل
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶۲۰ سال پیش اون موقع که خیلی از بچه های این سایت دنیا نیومده بودن همه همین نظر رو در مورد هیوندا داشتن ولی با ارزون فروشی تونست قبل اون ژاپنیها هم با ارزون فروشی تونسته بودن و حالا نوبت چینیهاست ولی اینبار کره و ژاپن اوت میشن چون اصلن نمیتونن تو قیمت با چین رقابت کنن
pony car
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶با اینکه در حال حاضر در مجموع از خودروسازی چین راضی نیستم ولی تا حدودی حق باشماست چین با اون جمعیت زیادش و قدرت اقتصادیش اصلا نمیشه نادیده گرفتش من مطمین هستم تا 5 سال اینده چین به تنهایی نیمی از بازار زیر 18000 هزار دلاری را در دست می گیره
sunmartin
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط قیمت مهم نیست کیفیت نواوری طراحی و اطمینان به برند در اولویته
ahmad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی شما نمیدونی همچنان اعتبار برند هیوندای به خاطر کیفیت پایینی که در مدل های اول عرضش در آمریکا داست پایینه و این برند در آمریکا سطح اعتماد پایینی داره؟
همچنان استقبال از هیوندای در آمریکا به خاطر قیمت کمشه وگرنه اون بدنامی که قبلا داشته به این سادگی ها پاک نمیشه…
کسب اعتبار برای برند، مسئله ساده ای نیست و در یکی دو سال بدست نمیاد
Me
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶مدلهای اولیه جک و لیفان و چری وارد آمریکا نشدند که دیدگاه منفی رو نسبت به محصولات چینی ایجاد کنند!
ترامپچی الان با کلی برنامه ریزی میخواد وارد بازار آمریکا بشه. حتی بعید نیست نسبت به قیمتش انتظارات رو هم کاملا برآورده کنه.
یاسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من اصلا کاری ندارم که چینی ها تو بازار امریکا موفق میشن یا نه که مطمئنا نمیشن مگر اینکه با قیمت خیلی پایین تری نسبت به کره ای ها و ژاپنی ها و فرانسوی هایی که قراره بزودی وارد بازار امریکا بشن کار کنن ولی فقط میخوام اینو بگم اینا ده سال پیش اصلا نمیدونستن خودروسازی یعنی چی الان شرکتهایی مثل Gac و BYD دارن وارد بازار امریکا میشن حالا که ترامپ چی که هنوز همه استاندارد ها رو پاس نکرده ولی BYD همه رو گذرونده به این میگن سرعت پیشرفت :) البته پیشرفت کاملی نیست بخصوص در بحث کیفیت ولی خب ما همینشم برای ما ایرانیا دیگه تبدیل به رویا شده این مملکت مارو دزدها دارن اداره میکنن
ME84
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶.
sunmartin ، یکی از ارکان تبدیل شدن آمریکا به کشور اول دنیا تو 90 درصد زمینه ها، همین استراتژیه که هیچوقت از چالشها فرار نکرده و همیشه با اونها روبرو شده. اونا این اعتقاد رو دارن که فقط در صورتی میشه به رشد و پیشرفت همه جانبه دست یافت که همه آزاد باشن با رعایت یکسری استانداردها هرچی رو که میتونن ارائه بدن و در عین حال همه آزادن هرچی رو که دوست دارن انتخاب کنن. هیچ محدودیتی در کار نیست و برای همه فرصت هست. اینطوری میشه که خود آمریکایی ها تلاش بیشتری میکنن تا خودشونو از بقیه بکشن بالاتر، چون میدونن که شرایط آزاده و فرصت برای آمریکایی و غیر آمریکایی به یه اندازه است. تو همچین جامعه ای رشد و پیشرفت هر روز بیشتر و بیشتر میشه و شرایط برد برد برای همه فراهمه. نتجه اش میشه همین که یه کشوری با حدود 400 سال قدمت میشه سرور و آقای دنیا. میشه کلانتر . میشه رئیس. میشه کسی که حرف اول و آخر و میزنه.
احسان(احسان سابق)
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶چین بزرگترین بازار خودروی دنیا رو داره با این وجود هنوز حاشیه سود قابل توجه برای تولید کننده ها تو بازار امریکا بدست میاد که البته با توجه به فاصله قدرت خرید مردم دو کشور خیلی هم تعجبی نداره که شرکت های چینی با هزینه های قابل توجه به دنبال ورود به بازار این کشور هستن.
موضوع مهم دیگه این هست که صنعت خودروی چین یک صنعت نیمه دولتی هست و در صورتی که بتونه در بازار خودروی امریکا موفق باشه تاثیر مالی زیادی رو برای هر دو کشور داره.
کورش
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶قابل توجه کسانیکه همیشه غر می زنند که خودروهای چینی حتی تو خود چین هم مشتری نداره و فقط در ایران به خلق خدا قالب میشه.
#ali.m#
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز تو اشغال بودن و کپی بودن چینی ها شکی نیست .حتی این مدل .شما یه نگا به چراغ های جلوی این ماشین بنداز کاملا شبیه کادیلاک اسکالید شده . اما ایا تو ایران این ماشین و بقیه ماشین هایی که درجه یک چینی حساب میشن میان ایران؟
و اگه بیان ایران با قیمت کره ای میان نه یه ماشین چینی .
sunmartin
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶100% اما متاسفانه به این نکته اصلا توجهی نمیشه و ما همچنان بازار کالاهای فیک چینی هستیم
حمیدرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی گفته های رئیشون نشان دهنده اوج هوشمندی هست اونجاش قشنگ بود که گفته کمترین احتمالم نمیدادن ترامپ رئیس جمهور بشه و وقتی فهمیدن مردم دارن مسخرشون می کنن تصمیم به تغییر نام گرفتن این خودش نشون میده چرا امروز مدیران چینی انقدر در بازارهای مختلف جهان موفق هستن توجهشون به همه جوانب کارشون هست
ali
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶تو خبرا اومده بود این کمپانی gas تو ایران هم میخواد ماشین مونتاژ کنه فک کنم با شرکت بهمن هم بود… خلاصه ببینید شرکتایی چینی پیشرفتشون محسوسه… ما هم با این دوتا شرکت دولتی و عقب افتاده و بی خاصیتی که داریم. به هیچ جا نمیرسیم… (اگه دولت بکشه از خودروسازیمون بیرون و قوانین رو تغییر بده برای رقابت شاید استارت پیشرفت زده بشه..)
حميد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶بازم به چینی ها
سهيل
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ورود چین به بازار خودرو آمریکا گام اول اوت شدن ژاپنیها و کره ایهاست.
sunmartin
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶کاربر سهیل شما فکر میکنی با یک گل بهار میشه غول های کیا هیوندا سامسونگ الجی تویوتا هوندا مزدا لکسوس آکورا سونی پاناسونیک دست کم گرفتی واقعا ما مردم ایران سریع با یک خبر جبهه میگیریم و اون خبر با معادلات ذهنی خودمون میسنجیم چه درست چه غلط و در نهایت نتیجه گیری میکنیم که کره و ژاپن شکست میخوردند منتهی در واقعیت این ژاپنی ها و کره ای ها هستند که کیفیت با تکنولوژی و طراحی پیشرفته ادغام کردند