تلاش بسیار محرمانهی اپل برای ساخت خودرو که با کد پروژهی تایتان شناخته میشد در حال سقوطی بزرگ است. طبق گفتههای اتوموتیونیوز، اپل این پروژه را رها کرده و میخواهد سیستم رانندگی خودران بنا شده بر پایهی نرمافزار را توسعه دهد. منابع داخلی اپل گفتهاند که تحولات عظیم هدایت و راهبری این پروژه با شکست مواجه شده و در این پروژه شاهد خروج و انتصاب صدها نفر از اعضای پروژه بودهاند.
گزارش شده که مدیران اپل ضربالاجل آخر سال ۲۰۱۷ را برای پروژهی تایتان در نظر گرفتهاند تا توانایی سیستم رانندگی خودران خود را شرح دهند. اگرچه که اپل امکان ساخت خودرویی خودران را به کلی رد نکرده اما تمامی شواهد حاکی از این هستند که این شرکت در حال توسعهی نرمافزار رانندگی خودرانی است که به خودروسازها و دیگر شرکتها فروخته خواهد شد.
علیرغم سرمایهگذاری بسیار زیاد و در نظر گرفتن اهداف زیاد برای اوایل دههی آینده، پروژهی تایتان در پایان سال ۲۰۱۵ و تنها یک سال پس از استارت با گرههای زیادی مواجه شد. خواه این امر از طرف سرمایهگذاران باشد یا از طرف مدیران و مهندسان و یا مشکلات تأمینی، پروژهی خودروی خودران اپل بیش از آنکه به جاده راه پیدا کند به صخره برخورد کرده است.
ظاهراً سرمایهگذارها دربارهی حاشیه سود این بخش از تکنولوژی در مقایسه با دیگر تکنولوژیهای سود دهتر نگران و محتاط هستند. مباحثهها دربارهی استراتژی مدیریت این پروژه نیز کمکی به پیشبرد آن نکرده و حتی در اوایل امسال خروج مدیر پروژه استیو زادسکی نیز تغییری ایجاد نکرد. در ماه می مدیر جدید پروژه باب منزفیلد سکان پروژه را در دست گرفت. جای تعجبی نداشت که این تغییر نیز نتیجهبخش نبود و مهندسان پروژه در ماههای بعد از آن خارج شدند.
خبر داده شده که علاوه بر کمکهای کارشناسان رگلاتورهای قانونی، باقی مهندسان نرمافزاری که در پروژه هستند در حال کار روی برنامههای خودران، حسگرهای بصری و شبیهسازهایی برای آزمایش پلتفرمها در شرایط محیط واقعی هستند.
هنوز جزئیات زیادی دراینباره مشخص نیست و پنهانکاری زیادی دربارهی پروژهی تایتان صورت میگیرد. اگر همهچیز واضح شود خواهیم دید که توسعهی یک خودروی خودران ثابت میکند که این بخش بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که فکر میشود.
منبع: motortrend
<<<<<
۲۸ مهر ۱۳۹۵کار هر کس نیست خرمن کوفتن — گاو نر می خواهد و مرد کهن
علي
۲۸ مهر ۱۳۹۵دیدین همانطور که قبلا گفتم با توجه به شایع پراکنی اپل در سالهای قبل در رابطه با تولید خیلی از پروژها ، این هم به جمع اون قبلیا اضافه کنید. شاید در آینده دور این کار ممکن باشه ولی به این زودیا خیر . در مورد هشدار آلمانها به تسلا هم نظر خودمو براتون توشتم که پدال عزیز نشر نداد که هنوزم برام عجیبه که چرا خیلی ها با حرف حق مشکل دارن ؟!!
با تچکر فراوان
volvo fh
۲۸ مهر ۱۳۹۵تصمیمات اساسی اپل را استیوجابز میگرفت.حالا جابز نیست,سردرگم شدن نمیدونن چکار کنن.آیفون هم سال به سال فروشش کمتر میشه.امسال هم شانس آورد سامسونگ با مشکل انفجار گوشی مواجه شد.
سینا
۲۸ مهر ۱۳۹۵واقعا
آیفون دیگه داره دوره افولش شروع میشه
ELEMENTO
۲۸ مهر ۱۳۹۵.
آره
اپل امسال شانس آورد.
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ مهر ۱۳۹۵خدا رحمت کنه استیو جابز
سیاوش
۲۸ مهر ۱۳۹۵من جای اپل بودم تسلا رو می خریدم
نوید جهرمی
۱ آبان ۱۳۹۵قبلن مقالش منتشر شد. این ی امر غیر ممکنه. شاید اگر ایلان ماسک صاحب اپل بشه بهتر باشه تا این که اپل صاحب تسلا.
اپل بعد از جابز شک بزرگی بهش وارد شد و میشه گفت الان درگیر تجاری سازیشه نه فلسفه ای که جابز داشت و راهشو گم کرده.