آبوهوای نامساعد به سرعت میتواند شرایط خطرناکی را به وجود بیاورد اما کمپانی کانتیننتال تکنولوژیهای جدیدی را توسعه داده که سفر را ایمنتر و راحتتر میکنند.
اولین سیستم این شرکت eHorizon نام داشته و دارای عملکرد پایش شرایط جادهای است که از دوربینها و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی برای دستهبندی شرایط جادهای در کلاسهای خشک، خیس، بسیار خیس، پوشیده از برف و یخی استفاده میکند. زمانی که فرایند تشخیص جاده انجام شد، این سیستم میزان ضریب اصطکاک را تخمین میزند.
دادههای به دست آمده به فضای ابری منتقل شده و با ضریب اصطکاک دیگر خودروهای آن منطقه مقایسه میشود. این شرکت همچنین دادههای آب و هوایی همچون رطوبت و دما را نیز تخمین میزند. تمامی این اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی پردازش میشود تا به عبور امنتر از مسیر و پیشبینی شرایط خطرناک کمک کند.
اطلاعات به دست آمده سپس به خودروهای دیگر فرستاده شده و میتواند به آنها دربارهی خطرات پیش رو هشدار دهد. مدیر تولید این سیستم میگوید: “تصور کنید eHorizon یک حسگر مجازی و اضافی است که دادههای منابع مختلف را جمعآوری کرده و بهصورت هوشمند به دیگر خودروها میفرستد.”
سیستم PreviewESC یک پله بالاتر قرار میگیرد. این سیستم از ضریب اصطکاک شعاع پیچ جاده برای تخمین اینکه سرعت خودرو برای عبور از آن مناسب است یا خیر استفاده میکند. اگر سرعت راننده بالا باشد سیستم به او هشدار میدهد تا سرعت را کم کند و اگر چنین کاری انجام نشود خود سیستم بهصورت خودکار سرعت را کاهش خواهد داد.
شاید برخی رانندگان این ویژگی را دوست نداشته باشند اما کانتیننتال میگوید این تکنولوژی برای پیچهای ناشناخته و کور کاملاً مفید است. این سیستم همچنین به رانندگانی که حواسپرت هستند یا تصور درستی از شرایط جاده ندارند کمک میکند.
از آنجایی که این سیستم فاکتورهای شرایط جاده را در نظر میگیرد بنابراین دخالت ترمز در جادههای خیس و برفی بسیار زودتر انجام خواهد شد. این سیستم فعلاً عملیاتی نمیشود اما در آینده و در خودروهای خودران بسیار به درد خواهد خورد.
این شرکت همچنین در حال بررسی دیگر تکنولوژیها است که یکی از آنها تخمین زمان بهینه برای ترمز گیری اضطراری است. آنگونه که کانتیننتال میگوید، مانورهای خودرو در زمان ترمز اضطراری نیازمند زمانهای متفاوت و بسته به ضریب اصطکاک جاده است تا از برخورد پیشگیری شود.
ارش
۱۳ مرداد ۱۳۹۸چه حالی کردم با این سه پاراگراف اوج نوآوری خلاقیت و پیشرفت :دادههای به دست آمده به فضای ابری منتقل شده و با ضریب اصطکاک دیگر خودروهای آن منطقه مقایسه میشود. این شرکت همچنین دادههای آب و هوایی همچون رطوبت و دما را نیز تخمین میزند. تمامی این اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی پردازش میشود تا به عبور امنتر از مسیر و پیشبینی شرایط خطرناک کمک کند.
اطلاعات به دست آمده سپس به خودروهای دیگر فرستاده شده و میتواند به آنها دربارهی خطرات پیش رو هشدار دهد. مدیر تولید این سیستم میگوید: “تصور کنید eHorizon یک حسگر مجازی و اضافی است که دادههای منابع مختلف را جمعآوری کرده و بهصورت هوشمند به دیگر خودروها میفرستد.”
سیستم PreviewESC یک پله بالاتر قرار میگیرد. این سیستم از ضریب اصطکاک شعاع پیچ جاده برای تخمین اینکه سرعت خودرو برای عبور از آن مناسب است یا خیر استفاده میکند. اگر سرعت راننده بالا باشد سیستم به او هشدار میدهد تا سرعت را کم کند و اگر چنین کاری انجام نشود خود سیستم بهصورت خودکار سرعت را کاهش خواهد داد.