خودروسازان در تکاپوی جذب رانندگان زن سعودی!
اینکه مصرفکنندگان بالقوه یک کمپانی در طی یک روز بهیکباره 9 میلیون نفر افزایش پیدا کند هر روز رخ نمیدهد. البته این موضوع دقیقاً رخ داده زیرا همانطور که میدانید عربستان سعودی از ژوئن سال 2018 شاهد رانندگی زنان خواهد بود.
فوراً پس از انتشار این بیانیه، خودروسازان زیادی از شبکههای اجتماعی برای حمایت از این تصمیم استفاده کردهاند. برخی کمپانیها نیز تلاش دارند از این ظرفیت بالقوه 9 میلیونی برای جذب خریدار استفاده نمایند.
فورد یکی از اولین خودروسازانی بوده که در این موضوع حاضر شده و تصویری را منتشر کرده که طی آن چشمان یک زن از آینه وسط خودرو به عقب مینگرند. در ذیل این تصویر نوشته شده است:
به صندلی راننده خوش آمدید!
فورد با اعلام اینکه یک دستگاه موستانگ به سحر نسیف، فعال حقوق زنان در عربستان سعودی اهدا میکند قدمی پررنگ برداشت.
بلومبرگ گزارش داده که تعدادی دیگر از کمپانیها نیز وارد این جریان شدهاند. برای مثال لندروور یک تصویر متحرک را منتشر کرده و در آن کلید خودرویی نشان داده میشود که به دیگر وسایل مخصوص بانوان کنار یک کیفدستی ملحق میشود.
فولکسواگن نیز تصویری را منتشر کرده که در آن دستهای یک زن روی غربیلک فرمان پنهانی قرار گرفته و زیر آن توئیت شده است:
این مسیر شماست، روی صندلی راننده بنشینید.
دیگر خودروسازان نظیر تویوتا، نیسان و لکسس نیز درصدد هستند تا زنان سعودی را جذب کنند.
باور بر این است عامل محرک تصمیم سلمان بن عبدالعزیز برای آزاد کردن رانندگی زنان ایجاد تنوع در اقتصاد و کاهش اتکا به نفت بوده است. البته تحلیلهای دیگری نیز مبنی بر گمراه کردن اذهان عمومی جهان از جنایات این کشور در یمن و پشتیبانی از جریانهای تروریستی منتشر شده است.