به تازگی یکی از مدیران مرسدس بنز اعلام کرده کمپانیهای چینی در حال جمعآوری اطلاعات رانندگان بوده و میخواهند این اطلاعات را بفروشند.
مدیر استراتژی مرسدس بنز که هفته پیش و در نمایشگاه حملونقل آینده Claus Ehlers گفت که یکی از کمپانیهای چینی به او پیشنهاد فروش پروفایلهای رفتاری تمامی رانندگان مرسدس بنز در این کشور را داده است.
این مدیر ارشد گفته که کمپانی یاد شده دادههای رانندگی را با داده دولتی که اجازه دسترسی به منظور ساخت پروفایل برای رانندگان داشته را ترکیب کرده است. مدیر مرسدس از ارائه اطلاعات و جزئیات بیشتر خودداری کرده اما گفته میشود اطلاعات یاد شده میتوانند مثلاً میزان بودجه خریدار برای خرید یک خودرو را در دسترس کمپانی قرار دهند. بهطور مشابه اگر یک مالک مرسدس بنز سبک رانندگی سریعتری داشته باشد این برند میتواند خودروی قویتری را به او بفروشد.
اما داستان به همینجا ختم نمیشود. Ehlers میگوید به او لیستی از رانندگان چینی که دارای پروفایل مصرفکننده مشابه و عادات رانندگی مشابه رانندگان مرسدس بوده اما از برندهای دیگر خرید کردهاند پیشنهاد شده است. این کمپانی مشهور آلمانی به دلیل نگرانیهای حریم شخصی از قبول پیشنهاد یاد شده خودداری کرده است.
به نظر میرسد در صنعتی که هرروز پیشرفتهتر و ارتباطیتر میشود این نوع رفتارها و جمعآوری دادهها به یک رویه تبدیل خواهد شد.
میثم
۲۱ بهمن ۱۳۹۶سلام
داده کیلو چنده بفروش بره بابا
(مدیر ایران خودرو و سایپا)