خانمها و خرید خودروهای لوکس
بنا به گفتهی ادموندز، در ایالاتمتحده، 41 درصد خودروهای لوکس فروخته شده تا به اینجای سال توسط خانمها خریداری شدهاند که این رقم از 37 درصد پنج سال پیش رشد 4 درصدی را نشان میدهد. سابقاً خانمها به عنوان خریداران خودروهای کاربردی شناخته میشدند و اغلب شاسی بلندهای بزرگ یا مینی ون ها را انتخاب میکردند و البته خودروهای ساخت بامو یا بنز انتخاب اول این دسته از افراد نبودند.
از زمان معرفی شاسیبلند لکسوس RX در اواخر دهه 90، بازار تغییراتی را به خود دیده است. این خودرو مستقیماً رانندههای خانم را هدف قرار داده بود.
کمی بعدتر بامو مدل X3 را عرضه نمود که در بین خانمها به مدلی پرطرفدار بدل گردید. تعداد خریداران زن شاسی بلندهای لوکس کوچک همانند X3 یا آکورا RDX در 5 سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.
جسیکا کالدول، تحلیلگر ارشد ادموندز میگوید:
مفهوم خودروی لوکس تغییر کرده و پرفورمنس تنها گوشهای از بازار است.
یکی از دلایل افزایش خرید خودروهای لوکس توسط خانمها کمتر شدن فاصله دستمزدهای بین مردان و زنان است. 38 درصد زنان هماکنون درآمد بیشتری از شوهران خود دارند که نسبت به آمار 30 درصدی سال 2000 افزایش یافته است.
شاسی بلندهای لوکس هماکنون در امر فروش از پیشتازان بخش خودروهای لوکس هستند و بخشی از این عملکرد به خاطر خرید توسط خانمهایی است که فضای زیاد، ایمنی و ارتفاع بالای سواری اینگونه خودروها را دوست دارند. به همین ترتیب، سازندگان خودروهای اسپورت در تقلا برای جلب نظر خانمها هستند. تنها 9 درصد خریداران فراریها و لامبورگینیها را خانمها تشکیل میدهند.
منبع: bmwblog