متفرقه

بازگشت یک‌پنجم خریداران خودروهای برقی به خودروی درون‌سوز

وسایل نقلیه الکتریکی، آماده هستند تا به یک پایه اصلی در حمل‌ونقل در ایالات‌متحده و سایر نقاط دنیا تبدیل شوند. بسیاری از کشورها تولید و فروش خودروهای احتراق داخلی جدید را از حدود سال ۲۰۳۰ ممنوع کرده‌اند. تقریباً تمام خودروسازان معتبر هم خودروهای جدید الکتریکی خود را در برنامه تولید قرار داده‌اند.

اما طبق تحقیقات جدید Nature Energy، همه خریداران خودروهای برقی در تصمیم خود گیر نمی‌کنند. در حقیقت از هر پنج نفر آن‌ها، یک نفر یا ۲۰ درصد دوباره به اتومبیل‌های بنزینی باز می‌گردند. چرا؟ خوب این دلایل متفاوتی دارد.

این تحقیق با حجم نمونه ۴۱۶۰ نفر انجام شده که همه آن‌ها مابین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ یک وسیله نقلیه الکتریکی در کالیفرنیا خریداری کرده‌اند. بنابراین این داده‌ها اکنون قدمتی چند ساله دارند. همان‌طور که می‌دانیم اکنون اوضاع تغییر زیادی کرده است. درهرصورت ۱۸۴۰ نفر از این افراد، برای خرید خودروی بعدی خود ترجیح دادند که به سراغ یک خودروی بنزینی بروند.

بنابراین داده‌های دیگری در مورد این خریداران جمع‌آوری شد تا درباره علت تصمیم آن‌ها بیشتر بدانیم. بسیاری از این افراد، تنها یک خودرو داشتند. بنابراین وابستگی زیادی به همان خودرو در شرایط مختلف ایجاد می‌شد. برخی از آن‌ها در مکان‌هایی زندگی می‌کردند که استفاده از شارژر خانگی دشوار بود. همچنین افرادی که به‌احتمال‌زیاد ماشین‌های الکتریکی را خراب می‌کردند، جوان‌ترها و کسانی که در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردند و تأمین شارژر سریع ۲۴۰ ولتی برای آن‌ها بسیار دشوار بود و همچنین زنان که بیشتر پشیمان‌ها از خودروهای برقی را تشکیل می‌دهند و البته دلیل آن هنوز مشخص نیست، در این مطالعه ثبت شده‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد که توسعه زیرساخت‌های شارژ عمومی برای این افراد اهمیت کمتری دارد و تنها ممکن است در سفرهای طولانی‌تر مورد توجه آن‌ها واقع شود.

نکته دیگر اینکه بسیاری از خودروهای الکتریکی هنوز در نسل اول خود قرار دارند و هنوز چندان موفق عمل نکرده‌اند. این امر به‌ویژه در سال ۲۰۱۸ و هنگام جمع‌آوری این داده‌ها بیشتر صادق بود. شبکه‌های شارژ نیاز به کار بیشتری دارند و شارژرهای خانگی هم به‌وضوح یک مسئله مهم به شمار می‌آیند. خودروهای الکتریکی هنوز سهم کوچکی از تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از کل اتومبیل‌ها و کامیون‌های ایالات‌متحده از نوع الکتریکی می‌باشند. البته این درصد در کالیفرنیا ۸ درصد بوده و به‌مراتب بیشتر از سایر ایالت‌هاست.

بنابراین اینکه در آینده تعداد خریداران پشیمان الکتریکی‌ها به نحو قابل‌ملاحظه‌ای بیشتر یا کمتر شود بستگی به نحوه عمل خودروسازان و تغییر سطح انتظارات خریداران دارد. اگر همین امروز هم داده‌های جدیدی جمع‌آوری شوند با توجه به خودروهای الکتریکی تازه و محبوبی چون فولکس ID.4 و فورد موستانگ مک-ای انتظار داریم با کاهش بیشتر علاقه‌مندان به بنزینی‌ها مواجه شویم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
thedrive

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    آفرین برگردین اینا ورشکسته شن
    تسلا میتونه بمونه ولی خب بازم زیاد خوب نیست همه برقی شن

    موافقم 12
    1. ایران

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      کاش برگردن به درونسوزها تا بازم بنزینی تولید بشه

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      البته باید در نظر گرفت که غول‌های نفتی تائین‌کننده‌ی انتخاب ما هستند ولی نسل جوان امروزی بیشتر دنبال تکنولوژی و تفاوت میگرده تا بنزینی و سوخت‌های فسیلی !

      فعلاً متاسفانه همه فاز عشق پاکی و زمین دوستی برداشته‌اند اما تو خَفا هزارتا ضرر با زمین میرسونند !

      از اون بدتر ، فاز ویجیترین‌ها را نمیفهمم که کلاً تو فضا سِیر میکنند !

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. RezaRs

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        نه باوا تکنولوژی گفتم ps5 بزنن تو ماشین n تا دیسلایک ? بعضی ها با نوارم مشکل دارند هنوز

        1. mahan

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2309 ديدگاه)

          من نوار روشن نکنم اونم شعر مورد علاقهم پلی نشه اصلا ماشین حرکت نمی کنه من چیکاره ام.???

      2. امین

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (661 ديدگاه)

        خیلی خوب بود

    3. AMIR-REZA

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (330 ديدگاه)

      ببخشید ریپلای کردم:)))
      به نظرم یکی از دلایلی که این نتیجه بدست اومده اینه که تو آمریکا بوده شاید اگر تو اروپا یا چین بود نتیجه متفاوت میشد (استدلال دارم)

  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ایول پدال ایول ایول ایوالله??????
    من دو سه پست پیش درخواست کردم گذاشتن،ممنون از شما?⁦❤️⁩
    و حالا درمورد این پست،کم کم داره گندش درمیاد که ماشینای برقی جاروبرقی هایی بیش نیستن،هزینه های باتری و بدبختی هایی که داره طرفو ورشکسته میکنه،حالا طرفداران تسلا بیان نظر بدن (:
    منتظریم???

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جالب اینجاست که بیشتر زن ها پشیمونن تا مردا! درحالیکه زنا زیادم طرفدار ماشین نیستن?

  3. داریوش

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جونم چه دعوایی بشه تو کامنتا! :(
    منتظر سند رو کردن ها و دلیل اوردن های چرت هستیم :)
    با تشکر ستاد نظارت بر دعوی کامتهای پدال

    موافقم 10
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آره دعوایی میشه که دیگه قابل کنترل نیست ???
      ولی نظر بعضی تسلا فن ها واقعا جالب و دیدنیه توی این لحظه!

      1. مازیار

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        یک پنجم از خریداران خودروهای برقی به سمت درون سوزها برمیگردند

        خوب این چه ربطی به تسلا فن ها داره که بیان و دعوایی غیر قابل کنترل راه بندازن؟??
        گمون نکنم تا این حد بیکار باشن?

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      دعوا چیه !
      مگه چی به ما میرسه که بخواهیم حمله یا دفاع کنیم !

      هر چی هم که شما دلخوش باشید به بنزینی‌هو ولی باز برقی‌ها آینده‌ی این صنعت هستند !

      موافقم 1
      مخالفم 3
    3. RezaRs

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      به اقا دایوش شد سومین نفر وسط خاکریز برا صلح ??

  4. مهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    واقعا زیرساخت لازم برای الکتریکی شدن کل حمل و نقل موجود نیست با این قوانین سختگیرانه هم تنها اتفاقی که میفته سرعت گرفتن حذف پیشرانه های بنزینی و دیزلیه اما سرعت رشد زیرساخت الکتریکی ها اینقدر نیست
    اگه زیرساخت شارژ الکتریکی ها زیاد و زمان شارژشون کم بشه اون موقع گزینه های خیلی معقول تری هستند و دیگه مسئله ی پیمایش مطرح نیست چون حجم باتری کم میشه ولی در عوض میتونی خیلی سریع شارژشون کنی
    در حال حاضر قوانین سختگیرانه الایندگی باید تا توسعه مناسب متوقف بشه

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      الان آلایندگی یورو ۷هم اومده که دیگه عملا برای برقیاست بیشتر تا بنزینی ها!اروپاییا واقعاً حال بهم زن شدن برای من??

      1. مهدی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (195 ديدگاه)

        دقیقا یورو۷ خیلی دست و پای خودروساز هارو میبنده
        با اینکه مقدار گازهای گلخانه‌ای اروپا در حد چین و امریکا نیست ولی دارن کاسه ی داغ‌تر آش میشن

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          موافقم آقا مهدی،تازه هواشونم تمیز تره نسبت به بقیه جاها اما اصلا دست بردار نیستن،نمیدونم این همه پافشاری روی این محیط زیست چیه،بالاخره دیگه زمینم یه زمانی نابود میشه همیشه که همینطور تمیز نمیمونه….

        2. RezaRs

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          اقا مهدی چین خیلی co2 ش زیاده خیلی بیشتره از آمار

        3. مهدی

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (195 ديدگاه)

          البته منظور این نیست که اروپایی که معمولا به عنوان الگو در قانون گذاری های شهروندی عمل میکنه نباید اینکارو بکنه! بلکه منظورم اینکه الان زوده و نوع اجرا بنظر من صحیح نیست

        4. RezaRs

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          اجباری که گذاشتن با توجه به تایمی که دادن خدایی کمه خودروساز هارو دست پاچه میکنند برا تولید و قطعا رو کیفیت ها اثر منفی داره خدایی تا ۲۰۵۰ هم تو ایران جایگاه شارژ نمی زنند بعد با نوسانات برق ایران که دهن باتری ها سرویسه

  5. The Junior Mafia

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خیلی خوبه اگه این اتفاق بیوفته،اونوقته که یه باریکه امیدی از ادامه توسعه درون سوز ها بوجود میاد.

  6. درسا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عالیه⁦❤️⁩
    به امید اینکه برقیا از صفحه روزگار محو بشن

    1. RezaRs

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      لطفا کامنت تشنج زا ندین خب واقعا نمیشه گرمایش جهانی و خطراتشو انکار برقی هام یه راه اند برای کاهش الایندگی اما به نظرم الان مشگل اصلی کارخونه هان و اینکه برقی ها زیر ساخت هاشون خوب فراهم نیست همه جا بالاخره خواه نا خواه درون سوز کنار میره متاسفانه اما به نظرم با راه درست باید کنار بره یعنی هم راجع الایندگی باتری ها باید تحقیقات بیشتری بشه هم ساخت ابر خازن ها هم تولید هیدورژن هم خودرو های اتمی در کنارش قطعا باید درون سوزا باشند هعی یه هوایرا tricolore مگه چقدر آلودگی داره ؟

  7. عزیز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته از نظر من برقیا نباید کلا برن،برای داخل شهر گزینه بی دردسر و مناسب تری هستن
    البته من منتظر خودروهای هیدروژنی هستم چون یکجا مزیت های هم خودروهای برقی و هم بنزینی رو دارند

    1. RezaRs

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      یه لیوان ببندی به اگزوز اب میرزه پر شه ?

      1. mahan

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2309 ديدگاه)

        لعنتی اینده نگر.??

  8. new Ramin

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    5 تا بهترین خودرو الکتریکی از نظر من

    1 : پورشه تایکان توربو اس
    2 : آئودی E TRON GT
    3 : پورشه تایکان توربو اس کراس توریسمو
    4 : جنسیس G80 برقی
    5 : موستانگ مک ای
    ( بنز EQS یه جوریه ، من دوسش ندارم ؛ ولی اونم خوبه )
    .
    البته مدل S PLAID و X PLAID رو فراموش نکردم… ولی به نظرم زیاد جالب نیستن. رقبا بهترن… !
    بقیه خودرو برقی زیاد ارزش خرید ندارن اگه پول دارید اینارو بخرید اگه ندارید پس بنزینی بخرید…( هرچند ما ایرانی ها پول خرید گوشی رو نداریم… خودرو پیش کش…)

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقا رامین نظرت محترمه،اما از نظر هیچ کدوم ارزش خرید ندارن،الان شما ابهتی که موستانگ ۵۷ساله داره رو تو کجای مک ای میبینی؟
      جنسیس هم فعلا اول کاره و قابل اعتماد نیست…
      تسلا هم که دیدی یهو وسط اتوپایلت رفت لای باقالیا!?
      Eqsهم انگار همزاد چینیاست?
      تا وقتی هم که پانامرا هست تایکان زیاد به چشم نمیاد(از نظر من)
      درمورد آئودی نظری ندارم…

    2. Amirreza

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      متاسفانه باید بگم که اصلا قبول ندارم

    3. Amirreza

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      آقا رامین باهاتون موافق نیستم

  9. Adnan(عدنان)

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    یک خبر خوب
    خداکنه زودتر بفهمن که هنوز وقتش نیست که برقی ها رو بیارن

    1. RezaRs

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      خدایی نمیشه تا ۲۰۳۰ درست درمون همه چی برقی شه جای کار مونده برا برقی هم خود ماشینای برقی هم جایگاه شارژ تو ایران هم که از هفت دولت ازادیم

  10. Sina10

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    واقعا الان به حرف آقای تویودا پی میبریم!!!
    عجله عجیب توی عرضه ماشینای برقی چیزی جز فاجعه به بار نمیاره ، این همه وقت برد تا بتونن هیبرید ها رو توی جامعه جا بندازن و منابع مورد تیازش رو تامین کنن ، بعدش الان مد شده تا سال فلان فلان ، تمام برقی میشیم!!
    شما که هنوز ۹۵ درصد ساخته هاتون موتور بنزینی دارن ، وقتی زیرسلخت ها موجود نیست وقتی نمیتونن منابع برق مورد نیاز رو تامین کنن ، وقتی امکان داره برق مورد نیاز خونه ها بخاطر عجله زیاد توی ماشینای برقی کم بیاد ، آخرش نتیجه ای جز فاجعه نداره دیگه!!
    نمیگم برقی بده تازه برعکس ، برای خودرو های شهری به نظرم بهارین گزینه هستن ولی این همه سال تاخیر داشتین ، این همه سال اهمیتی به محیط زیست نمیدادین ، چی شد که یه شبه همه دوستدار طبیعت شدن ؟؟ چ صاف کردن جنگل که از مهم ترین پاکساز های هواست برای ساخت ماشین برقی ، دوست‌داشتن محیط زیسته؟؟
    چجور ی تا همین چند وقت پیش ماجرای دیزل گیت وجود داشت الان فقط طی همین چند سال کلا متحول شدن؟
    چجور فولکس واگن تقریبا ۹۰ درصد فروشش از ماشینای بنزینیش هست بعدش میخواد برای جلب توجه و تبلیعات بره بنتلیو تا سال ۲۰۳۰ برقی کنه؟
    ایلان ماسک هم که کلا مریخ خشک و بیابون رو از کره زمین بیشتر دوست داره ?
    اینا همشون بازی های تبلیغاتیه
    کسی به فکر محیط زیست نیست ، اگه بودن ۱۰ یا ۲۰ سال پیش اقدام میکردن نه الان که وضع اینقدر خرابه
    اگه بودن جای اینکه صبح تا شب خبر برقی شدن خودروساز هایی مثل بنتلی ، جگوار و لوتوس که تعداد بسیار کمی ماشین میسازن ولی به دلیل مشهور بودن اسمشون ، ابزار تبلیغاتی قدرتمندی برای برقیا هستن
    فکر میکنید چرا فورد برای ماشین برقیش از نام موستانگ مک ای استفاده کرد؟
    نام موستانگ از بزرگترین نام هایی بود که فورد در اختیار داشت و برای تبلیغات بهترین گزینه بود

    متاسفانه هیچکسی نه به فکر محیط زیسته و کره زمینه و نه به فکر علاقه‌مندان به خودرو

    1. RezaRs

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      دقیقا سینا جان پیرو حرفتون این عجله واقعا اسیب زنندس ولی علت اصلیش خودروساز نی قوانینه
      الان تو دنیا تراکتور ها و ماشین الات سنگین از این بحث و جدل ها نیست جاندیر و کیس خیلی چراغ خاموش و شمرده شمرده دارند کم کم سعی میکنند به تراکتور برقی برسند که توان رقابت داشته باشه کیس و جاندیر همین الان تراکتور ۴۰ سال پیششون هم کار میکنه و سالم و بسیار با کیفیت و قویه نمی تونند محصول برقی که میدن کمتر از ۷ سال کار کنه الانم که اون حجم باتری و اون حجم و فشار کار باتری ها نابود میشن یهوو برقی کنی و همه تراکتور هارو برقی بدن بیرون خوب دارند تحقیق میکنند که ورود اولشون به بازار … نباشه به نظرم راه درست هم همینه اول دست خودروسازو باز بذاریم برا انتخاب طراحای ایندش برا کاهش الایندگی بعد کمک کنیم که با ارامش و با تحقیق کامل برقی بشن الان خودروسارا با تنشی که اصلا نباید باهاش مواج باشند دارن دست و پا میزنند که یه طوری برقی شن مگه هر برقی شدنی خوبه ؟ اصلا فکری به حال باتری ها کردن اون حجم از مواد رادیواکتیو قراره چی کرد باهاشون گلوبال وارمینگ مهمه و خطرناکه و اسیبم داره میزنه اما از پخت و پز co2 بیشتری داره وارد جو میشه چرا کسی به اون گیر نمیده
      همین ایران خودمون کلی لوله کشی گاز همه خونه ها یه بمب اند اگه جنگ بشه چیکار باید کرد ایا اتیش سوزی سرارسری تا چه حد ممکنه رخ بده ؟ اگه رخ داد فکری گردن ؟ فکر co2 تولیدی اونو کردن ؟ اقا اجاق برقی دادن به مردم افریقا مگه هزینش بیشتره از ماشین برقی دادن به مردم افریقا دردسر باتریم نداره
      بعد از اون طرف نیروگاه های حرارتی
      چرا همه هجمه ها رو خودروسازیه ؟ من با ماشین برقی مشکل ندارم ( غیر ماشینا افسانه ای در حد شهری و ادم عادی خوبه برقی اوک ) مشکل من با حجم این فشار رو خودروساز هاست نفت و گاز رو وللش فقط بچسب به خودروساز?

    2. Amirreza

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      قبل اینکه آقای تویودا اینو بگن جرمی کلارکسون هم اینو گفت

      1. امین

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (661 ديدگاه)

        جرمی حرف نداره. بشر مغز متفکر هست. فقط پشت تعصب تهاجمی اش پنهان شده. وگرنه حرفاش خیلی درسته

  11. mm.yarlou

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    اگر با یک دید اصولی و کلی نسبت به این ماجرا نگاه کنی میبینی که موتور های درون سوز وبنزینی واقعا بهتر جذاب تر هستن ولی کاریش نمیشه کرد چون واقعا زندگی انسان ها داره هر روز سخت تر میشه واین گرمای کره زمین وکربن دی اکسید و ازاین حرف ها باید کم کم به سمت موتور های الکتریکی حرکت کنیم من خودم از موتور های الکتریکی متنفر هستم ولی همیشه اونطور که ما دوست داریم روزگار نمیچرخه متاسفانه

    1. RezaRs

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      درسته قبول دارم کاملا قبول دارم شما قبول دارید فشاری که رو خودروسازی هست رو بقیه بخش ها نیست ؟ چرا فقط خودروساز ها به عنوان الاینده دیده میشن ؟ چرا با خودروساز ها اصولی رفتار نمی کنند ؟ اصلا درک نمی کنم
      اوف خوبه سردبیر حزب سبز های المان بیاد با ما مناظره ?

      1. mm.yarlou

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (283 ديدگاه)

        این یه جواب خیلی ساده داره میگن مردم عقلشون توچشمشونه چیزی که بیشتر ازهمه تو تو بحث آلایندگی جلو چشم مردم خودرو نه کار خونه های پتروشیمی برج های تطیر سوخت فسیلی یا نیروگاه ها

        1. RezaRs

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          خو اجاق خونشونم هست از پخت و پز co2 بیشتری نسبت به خودرو تولید میشه ? تبعیض بین خودروفن ها و اجاق فن ها

  12. Amin

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    ???

  13. Amirreza

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    هیچ سوختی به خوبی بنزین نیست ، هیدروژن رو که کلا ولش کن ، فاجعه آفرینه اگرم دلیلاشو نمیدونین بگین توی یه کامنت براتون توضیح بدم ، برقی ها هم خو چنتا ایراد مثل مدت زمان شارژ طولانی ، شعاع کم خودروهای اقتصادی و لذت رانندگی و بی صدا بودن خودروهای اسپورت………. اشاره کرد

  14. امین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    در اروپا ژاپن چین و چند تا کشور پرجمعیت توسعه یافته آسیا زیر ساخت شارژ به وفور وجود نداره و موضوع مهم بعدی ۷۰ درصد منازل مسکونی طوری نیست که در زمان استراحت، ماشین بتونند شارژ کنند و این خیلی مهمه.
    پارکینگ اختصاصی جزو گزینه های لوکس یه آپارتمان هست. و بر فرض‌که پارکینگ داشته باشند دسترسی به‌ برق خانگی نیست.

    چون فرضا اگر ۵۰ درصد بازار برقی باشند هر چقدر جایگاه داشته باشید بخاطر زمان شارژ طولانی با صف مواجه می شید و اکثر مردم باید بتوانند در منزلشان ماشین شارژ کنند که بار اضافه بر روی شبکه برق در طول زمان فعالیت روزانه نباشه و همچنین زمان هم برای مردم خیلی مهمه اگر قرار بر این باشه که قبل یا بعد کار برای شارژ اقدام کنند. یا به ساعت کارت نمیرسند و یا باید شب در ماشین شون توی صف بخوابند.
    چون بین ۲۵ تا ۷۵دقیقه برای هر فول شارژ زمان لازمه
    و فرض بگیریم تمام خودرو ها باطری شون خالی نباشه و از شارژ ۱۰۰ک و بالاتر پشتیبانی کنند و جایگاه شارژ سریع باشه باطری ماشین ها بین ۵۰ تا ۱۲۰ ک ظرفیت داشته باشند

    پی نوشت: در مورد ساختار مسکونی در استرالیا و آمریکا شمالی و جنوبی اطلاعات ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا