لوناز به عنوان شرکتی بریتانیایی که به خاطر تبدیل خودروهای کلاسیک به نمونههای الکتریکی شناخته شده اعلام کرد دیوید بکهام فوتبالیست اسبق در این شرکت سرمایهگذاری کرده است.
بکهام ۱۰ درصد از سهام این شرکت را خریده و به افرادی خانوادههای روبن و بارکلی پیوسته است. لوناز همچنین برنامه گسترش خود را اعلام کرده که شامل بازنگری در فرایند تولید و مجهز کردن خودروهای صنعتی و تجاری به قوای محرکه پاک میباشد.
گروه لوناز جدید به سه کمپانی تقسیم شده است: لوناز دیزاین اقدام به تبدیل خودروهای کلاسیک خواهد کرد و کمپانی تکنولوژیهای لوناز اقدام به باز مهندسی و ارتقای خودروهای صنعتی و ناوگانی خواهد کرد. بخش قوای محرکه لوناز نیز قوای محرکه الکتریکی ماژولار را به عنوان محصول کلیدی در دسترس تأمینکنندگان و شرکتهای متفرقه خواهد گذاشت.
اولین مرحله از استراتژی جدید لوناز شروع تبدیل و بازتولید کامیونهای زباله و دیگر خودروهای سنگین خواهد بود. لوناز گفته است:
تا سال ۲۰۳۰ و زمانی که ممنوعیت تردد خودروهای درونسوز در شهرهای بزرگ عملیاتی خواهد داشت بیش از ۲ میلیارد خودرو با قوای محرکه سنتی در دنیا وجود خواهد داشت. بازنگری و الکتریکیسازی میتواند از اوراق شدن بخش بزرگی از این خودروها جلوگیری کند.
دیوید لورنز مدیرعامل لوناز گفته است:
برنامه ما باعث حفظ بخش وسیعی از خودروها و کاهش زباله در دنیا خواهد شد. شواهدی در اقتصاد جهانی وجود دارد که مسئولیتپذیری و تجاریسازی با یکدیگر ناسازگار نیستند. این تعهد سرمایهگذاری تائید کننده درست بودن روش ماست.
لوناز به خاطر تولید خودروهای کلاسیک و الکتریکی متنوع از جمله رولزرویس فانتوم V، بنتلی کانتیننتال کلاسیک، رنجروور و… شناخته شده است. این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ تعداد ۵۰۰ نفر را استخدام کند.
Hamid
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ببین با رنجروور چه کردند!
Farzad
۱۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا فاجعست این کار
یعنی بدترین بلایی که میشه سر یک خودروی کلاسیک آورد همینه ؛ قلبشو از تو سینش بکشی بیرون و به جاش یه باتری بزاری تا اون کلاسیک که روزگاری برای خودش پادشاهی میکرد صدای جارو برقی بده . کلاسیک ها حکم بزرگترهایی رو دارن که احترامشون واجبه .
تاسف برای این کره خاکی .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ خرداد ۱۴۰۰واقعاً بدترین حالت یه خودروی کلاسیک همینه…
ل… به دولت ها با این سیاست کثیف…
پیکان جوانان گوجه ای
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ظاهرا از شغل های پردرامد در اینده میشه
اونم با توجه به محدودیت های تردد درون سوزها ……. البته شرایط برای کلاسیک ها سخت ترم میشه
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰آخه یه فوتبالیست چکارش به صنعت خودروسازی !!!
قاسم
۱۴ خرداد ۱۴۰۰خودش که نمیخواد خودرو بسازه فقط سرمایه گذاری کرده
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰با عقل من جور در نمی آد !!! فرض کن مالک شرکت فراری شرکتش را بفروشد و بره باشگاه AC milan را بخره یا مثلاً سرآلکس فرگوسن بره مدیر عامل تویوتا بشه !!!! عجیب نیست ؟؟
Amir
۱۴ خرداد ۱۴۰۰سهامداران یونتوس مدیران فیاتن
یادتون رفته کارگران فیات بخاطر قرارداد رونالدو اعتصاب کردن
Hami
۱۴ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا مالک فراری مالک باشگاه یوونتوس هم هست و مدیر سابق تیم فرمول یک فراری یکی از افراد کلیدی باشگاه یوونتوس و احتمالا امسال جایگزین یکی از مدیران یوونتوس خواهد شد.
AHMET 2002
۱۴ خرداد ۱۴۰۰به عنوان یه سرمایه دار بهش نگاه کن
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰خوبربره داخل یک باشگاه فوتبال سرمایه گذاری کنه
Hami
۱۴ خرداد ۱۴۰۰قبلا باشگاه فوتبال هم خریده در آمریکا. این که یک فرد ثروتمند کجا میخواهد سرمایه گذاری کنه چه ربطی به گذشته فوتبالیش داره؟ اینجوری باشه باید به راب دیکنسن گفت برو سازت بزن.
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰والا نمیدانم فکر کنم هر کسی در حوزه تخصصی خودش وارد بشه بهتره
Sina10
۱۴ خرداد ۱۴۰۰روشی بی نهایت فاجعه
زیبا بودن یه طرح کلاسیک به موتورش هم هست
اون موتور هم بخشی از تاریخچه یک خودرو محسوب میشه
با حذفش در واقع به اصل اون ساخته ضرر میزنه و یعنی یه چیزی از ماشین کم کردن پس این ماشین دیگه ارزش قبل رو نداره
حالا یه موتور مشابه به موتور قبلی بزاری ایراد نداره ولی این شرکت کلا موتور رو خارج کرده!! شما برو روی یه ماشین جدید کار کن نمیخواد این ماشینای کلاسیک رو خراب کنی
BenzSLR
۱۴ خرداد ۱۴۰۰یه سوال : در زمانی که خودرو های درونسوز صفر به پایان برسد خودروهایی که درون سوزند و دسته دوم که دست مردم اند هم اجازه تردد ندارن یا ترددشون محدود میشه و باید به قوای الکتریکی مجهز بشن ؟
AHMET 2002
۱۴ خرداد ۱۴۰۰قاعدتا باید داشته باشن تا زمانی که اسقاط بشن
یا حداقل یه ددلاین مشخص کنن
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۰انگار گذر زمان روی دیوید بکهام و ویکتوریا بکهام هیج تاثیری نداره ……. هر وقت فیلم یا عکس جدیدشونو میبینم چهرهشون هیچ تغییری نکرده و هم چنان جوون و یه قرار باقی موندن
Farzad
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ممنوعیت تردد خودروهای درون سوز دیگه چه سمیه که میخواد بیفته تو دنیا !
zeg
۱۴ خرداد ۱۴۰۰شرکت بیخودی است.
دیگه دست از سر کلاسیک ها بردارید.
واقعا مسخرست، کلاسیک برقی!
همه این آتیش ها از ایلان ماسک بلند میشه
پرهام رهام
۱۴ خرداد ۱۴۰۰یعنی واقعاً کند زدن آخه چرا این ماشین های کلاسیک رو الکتریکی میکنند؟
♦Shahrukh♦
۱۴ خرداد ۱۴۰۰کاش این شرکت ایران بود اون موقع پراید و پژو رو هیدروژنی میکرد چی میشد
محمد مختاری آذر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰سرمایه گذاری زیاد خوبی نیست ولی قابل قبول هستش و امکان دارد سود کند ولی نه به احتمال زیاد