متفرقه

خرید 10 درصد سهام شرکت لوناز توسط دیوید بکهام

لوناز به عنوان شرکتی بریتانیایی که به خاطر تبدیل خودروهای کلاسیک به نمونه‌های الکتریکی شناخته شده اعلام کرد دیوید بکهام فوتبالیست اسبق در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

بکهام ۱۰ درصد از سهام این شرکت را خریده و به افرادی خانواده‌های روبن و بارکلی پیوسته است. لوناز همچنین برنامه گسترش خود را اعلام کرده که شامل بازنگری در فرایند تولید و مجهز کردن خودروهای صنعتی و تجاری به قوای محرکه پاک می‌باشد.

گروه لوناز جدید به سه کمپانی تقسیم ‌شده است: لوناز دیزاین اقدام به تبدیل خودروهای کلاسیک خواهد کرد و کمپانی تکنولوژی‌های لوناز اقدام به باز مهندسی و ارتقای خودروهای صنعتی و ناوگانی خواهد کرد. بخش قوای محرکه لوناز نیز قوای محرکه الکتریکی ماژولار را به عنوان محصول کلیدی در دسترس تأمین‌کنندگان و شرکت‌های متفرقه خواهد گذاشت.

اولین مرحله از استراتژی جدید لوناز شروع تبدیل و بازتولید کامیون‌های زباله و دیگر خودروهای سنگین خواهد بود. لوناز گفته است:

تا سال ۲۰۳۰ و زمانی که ممنوعیت تردد خودروهای درون‌سوز در شهرهای بزرگ عملیاتی خواهد داشت بیش از ۲ میلیارد خودرو با قوای محرکه سنتی در دنیا وجود خواهد داشت. بازنگری و الکتریکی‌سازی می‌تواند از اوراق شدن بخش بزرگی از این خودروها جلوگیری کند.

دیوید لورنز مدیرعامل لوناز گفته است:

برنامه ما باعث حفظ بخش وسیعی از خودروها و کاهش زباله در دنیا خواهد شد. شواهدی در اقتصاد جهانی وجود دارد که مسئولیت‌پذیری و تجاری‌سازی با یکدیگر ناسازگار نیستند. این تعهد سرمایه‌گذاری تائید کننده درست بودن روش ماست.

لوناز به خاطر تولید خودروهای کلاسیک و الکتریکی متنوع از جمله رولزرویس فانتوم V، بنتلی کانتیننتال کلاسیک، رنجروور و… شناخته شده است. این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ تعداد ۵۰۰ نفر را استخدام کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Hamid

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    ببین با رنجروور چه کردند!

    1. Farzad

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      واقعا فاجعست این کار
      یعنی بدترین بلایی که میشه سر یک خودروی کلاسیک آورد همینه ؛ قلبشو از تو سینش بکشی بیرون و به جاش یه باتری بزاری تا اون کلاسیک که روزگاری برای خودش پادشاهی میکرد صدای جارو برقی بده . کلاسیک ها حکم بزرگترهایی رو دارن که احترامشون واجبه .
      تاسف برای این کره خاکی .

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        واقعاً بدترین حالت یه خودروی کلاسیک همینه…
        ل… به دولت ها با این سیاست کثیف…

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (990 ديدگاه)

    ظاهرا از شغل های پردرامد در اینده میشه
    اونم با توجه به محدودیت های تردد درون سوزها ……. البته شرایط برای کلاسیک ها سخت ترم میشه

  3. افشار

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (772 ديدگاه)

    آخه یه فوتبالیست چکارش به صنعت خودروسازی !!!

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. قاسم

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      خودش که نمیخواد خودرو بسازه فقط سرمایه گذاری کرده

      1. افشار

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (772 ديدگاه)

        با عقل من جور در نمی آد !!! فرض کن مالک شرکت فراری شرکتش را بفروشد و بره باشگاه AC milan را بخره یا مثلاً سرآلکس فرگوسن بره مدیر عامل تویوتا بشه !!!! عجیب نیست ؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Amir

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          سهامداران یونتوس مدیران فیاتن
          یادتون رفته کارگران فیات بخاطر قرارداد رونالدو اعتصاب کردن

        2. Hami

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (179 ديدگاه)

          اتفاقا مالک فراری مالک باشگاه یوونتوس هم هست و مدیر سابق تیم فرمول یک فراری یکی از افراد کلیدی باشگاه یوونتوس و احتمالا امسال جایگزین یکی از مدیران یوونتوس خواهد شد.

    2. AHMET 2002

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      به عنوان یه سرمایه دار بهش نگاه کن

      1. افشار

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (772 ديدگاه)

        خوبربره داخل یک باشگاه فوتبال سرمایه گذاری کنه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Hami

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (179 ديدگاه)

          قبلا باشگاه فوتبال هم خریده در آمریکا. این که یک فرد ثروتمند کجا می‌خواهد سرمایه گذاری کنه چه ربطی به گذشته فوتبالیش داره؟ اینجوری باشه باید به راب دیکنسن گفت برو سازت بزن.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. افشار

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (772 ديدگاه)

          والا نمیدانم فکر کنم هر کسی در حوزه تخصصی خودش وارد بشه بهتره

  4. Sina10

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    روشی بی نهایت فاجعه
    زیبا بودن یه طرح کلاسیک به موتورش هم هست
    اون موتور هم بخشی از تاریخچه یک خودرو محسوب میشه
    با حذفش در واقع به اصل اون ساخته ضرر میزنه و یعنی یه چیزی از ماشین کم کردن پس این ماشین دیگه ارزش قبل رو نداره

    حالا یه موتور مشابه به موتور قبلی بزاری ایراد نداره ولی این شرکت کلا موتور رو خارج کرده!! شما برو روی یه ماشین جدید کار کن نمیخواد این ماشینای کلاسیک رو خراب کنی

  5. BenzSLR

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    یه سوال : در زمانی که خودرو های درونسوز صفر به پایان برسد خودروهایی که درون سوزند و دسته دوم که دست مردم اند هم اجازه تردد ندارن یا ترددشون محدود میشه و باید به قوای الکتریکی مجهز بشن ؟

    1. AHMET 2002

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      قاعدتا باید داشته باشن تا زمانی که اسقاط بشن
      یا حداقل یه ددلاین مشخص کنن

  6. زیزیگولو

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    انگار گذر زمان روی دیوید بکهام و ویکتوریا بکهام هیج تاثیری نداره ……. هر وقت فیلم یا عکس جدیدشونو میبینم چهرهشون هیچ تغییری نکرده و هم چنان جوون و یه قرار باقی موندن

  7. Farzad

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ممنوعیت تردد خودروهای درون سوز دیگه چه سمیه که میخواد بیفته تو دنیا !

  8. zeg

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    شرکت بیخودی است.
    دیگه دست از سر کلاسیک ها بردارید.
    واقعا مسخرست، کلاسیک برقی!
    همه این آتیش ها از ایلان ماسک بلند میشه

  9. پرهام رهام

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    یعنی واقعاً کند زدن آخه چرا این ماشین های کلاسیک رو الکتریکی میکنند؟

  10. ♦Shahrukh♦

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کاش این شرکت ایران بود اون موقع پراید و پژو رو هیدروژنی میکرد چی میشد

  11. محمد مختاری آذر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    سرمایه گذاری زیاد خوبی نیست ولی قابل قبول هستش و امکان دارد سود کند ولی نه به احتمال زیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا