خودروی آینده اَپل شاید یکی از بهترین خودروهای الکتریکی در زمینه قابلیتهای ارتباطی باشد که از دل کمپانیای مشهور به محصولات الکترونیکی بیرون میآید.
اهمیت اپل ۲۰۲۰
تنها کافی است که کلمه انگلیسی “Apple” به معنای «سیب» را در گوگل جستجو کنید تا متوجه شوید که میوهای که برای هزاران سال از آن مصرف کردهایم، تا صفحه چهارم نتایج جستجو خبری از آن نیست. این چیزی است که اهمیت شرکت اپل را میرساند. در همین حال، این شرکت همچنان به دنبال توسعه خود است و تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل کسبوکارهای جدیدی را جستجو میکند. در این میان، وسایل نقلیه و بهخصوص خودرانها، بستر تازه و مناسبی برای ارتباطات موبایل و جابجایی دادهها به شمار میروند. خبرها حاکی از آن است که اپل با بامو همکاری نزدیکی برای توسعه این تکنولوژی دارد؛ با این وجود جزئیات خاصی در این زمینه منتشر نشده است. تنها در گزارشی که به نقل از یکی از منابع داخلی منتشر شده، گفته شده که کمپانی اپل آنقدر از نظر مالی توانایی دارد که میتواند میلیاردها دلار بر روی یک پروژه سرمایهگذاری کند و در عین حال، اگر آیندهای در آن نبیند، به راحتی آن را کنار میگذارد.
اینکه بامو یک شریک یا فقط در حدّ یک تأمین کننده باشد، اپل احتمالاً از دانش خودروساز در زمینه ساختارهای کمپوزیت کمک خواهد گرفت و نتیجه احتمالاً یک خودروی شهری شبیه به بامو i3 است؛ البته با یک طراحی خاص که بتواند نظر هوادران منحصر به فرد این کمپانی را نیز به خود جلب کند. پیشرانه
اگر استخدام گسترده نیروی مهندسی باتری در اپل، یک خروجی داشته باشد، احتمالاً یک یسیستم پیشرانه باتری-الکتریکی خواهد بود. در همین حال، به محض آمادهشدن سیستم رانندگی خودکار، این سیستم در دسترس قرار خواهد گرفت.
با توجه به صفهایی که برای خرید آیفونهای جدید تشکیل میشود، میتوان انتظار داشت که هر وسیله نقلیهای که با خود لوگوی اپل را به همراه داشته باشد، احتمالاً جایگاه قدرتمندی در بازار خواهد داشت. اپل کمپانیای است که با تحلیل چگونگی بهدستآوردن درآمد بالا از طریق کسبوکارهایی که در گذشته با حاشیه سود کم روبرو بودهاند، ثروت عظیمی بهوجود آورده است. بنابراین، تمام خودروسازان باید از آمدن اپل به این صنعت نگران باشند. مشکلات احتمالی
یکی از نکات مهم در اینجا این است که اپل تاکنون هیچگاه با یک کمپانی دیگر شراکت نکرده است و بنابراین این سؤال همچنان باقی میماند که چه کسی مسئولیت مشتری را برعهده دارد و اطلاعات مرتبط را جمعآوری میکند. همچنین قوانین امتیاز نمایندگیها و مسیری که تسلا تاکنون طی کرده، مشکلات زیادی را در زمینه توزیع ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه اخیراً سرپرست پروژه، استیو زادسکی (Steve Zadesky) که یک مهندس قدیمی در کمپانی فورد بوده، به دلیل شایعاتی که در مورد ناراضی بودن جانتان ایو (Jonathan Ive)، طراح ارشد پروژه به گوش میرسد، تصمیم به کنارهگیری گرفته است؛ موضوعی که چندان جالب بهنظر نمیرسد. تاریخ معرفی و قیمت احتمالی
احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ نباید سراغی از این مدل گرفت؛ چرا که هنوز نه تصویر رسمیای از آن منتشر شده و نه محل تولید آن مشخص شده است. تکنولوژیهای جدید و سطح بالا، احتمالاً قیمت این خودرو را به راحتی به بالای ۳۰ هزار دلار میرسانند.
صادق
۱ خرداد ۱۳۹۵این دست اخبار تن و بدن آدمو میلرزونن
آخه این شرکتا هیچ تعریفی از روح ماشین ندارن، و تنها به کاربرد و استفاده ی ماشین نگاه میکنن، و همین باعث میشه که یواش یواش خودرو به یک جعبه ی لوکس متحرک تبدیل میشه..!! :(
FcmZ
۱ خرداد ۱۳۹۵خدا پدر تو بیامورزه که حرف دل مارو زدی.
یه ماشین دوست به ماشین فقط به عنوان وسیله ای برای جابه جایی نگاه نمیکنه بلکه از لحاظ احساسی عاشقش میشه حالا میخواد بد هم باشه.
اما شرکتهایی مثل تسلا و اپل دارن این احساس رو از دنیای خودرو میگیرن.
ای مردم بترسید از روزی که همه خودروها شدن مثل هم .مثل دنیای موبایل که هیچ کدوم رو نمیشه از هم تشخیص داد.
علي
۱ خرداد ۱۳۹۵من خودم از طرفدارای اپل هستم البته بیشتر سیستم عامل آی او اس . اگر یادتون باشه اپل قرار بود سال پیش tv های جدیدشو معرفی کنه که نکرد و پروژه به عقب یا حتی شاید کنسل شد . حالا چه برسه به خودرو. یکم تاریخ ۲۰۲۰ که قبلا حتی حرف از ۲۰۱۸ بود غیر واقعیه به نظر من .
Pooya_SK
۱ خرداد ۱۳۹۵من پولم داشته باشم بابت هیچ کدوم از محصولات اپل نمیدم. و دلیلم، بخاطر محدودیت هایی که در ایران و خارج ایران نسبت به محصولات اندرویدی داره. البته شاید ماشین تولیدیشون از گوگل بهتر باشه.
این نظر منه. ( دیسلایک های مهترم سلام چطوریت؟ )
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵الان بررسی بشه بهتر تا اینده
پارسا فرهيخته
۱ خرداد ۱۳۹۵اپل همیشه عالی بوده و هست۰من دشمن اپل بودم ولی از وقتی ایپد ایر 2 خریدم،طرفدار اپل شدم۰همه چی عالیه و یه ذره سرعتش کم نشده۰اینو گفتم که بدونین بی گدار به اب نمی زنه ۰اگه ماشین هم درست کنه فوق العادست
حسين
۱ خرداد ۱۳۹۵درود.
اپل! به قول استیو جابز: اپل بزرگترین اختراع منه.
زمانی که اپل پاشو به عرصه کامپیوتر گذاشت، تعریف همه رو از کامپیوتر عوض کرد. کامپیوتر شد محور زندگی افراد و وارد زندگی مردم شد و از وسیله ای کاملا پیچیده و فنی و کاربردی برای شرکتها و ادارات تبدیل شد به وسیله ای که میشه باهاش تفریح کرد.
زمانی که استیو جابز وارد دنیای انیمیشن شد، این صنعت رو تکون داد.
زمانی که وارد دنیای گوشی تلفن همراه شد هم تعریف همه رو از موبایل تغییر داد. اپل با تولید موبایلی که نه کشویی بود، نه باز شو بود و نه دکمه داشت، تونست دنیای موبایل رو متحول کنه و موبایل رو به محور زندگی و ارتباطات افراد کرد: گوشی هوشمند!
همینطور دنیای موسیقی و انتشار و فروش موسیقی رو هم متحول کرد. (با ituns)
استیو جابز برنامه هایی هم برای تلویزیون و همینطور تحول سیستم آموزش و پرورش داشت که متاسفانه عمرش کفاف نداد که اینها رو هم متحول کنه.
حالا تصمیم دارن وارد دنیای اتومبیل بشن! آیا قراره ماشین تبدیل بشه به محور زندگی آدمها و همونقدر که به موبایل هوشمند نیاز داریم، به ماشین هم نیاز داشته باشیم؟ تیم کوک مرد بزرگیه و حتما میدونه داره چیکار میکنه و جاناتان ایو هم طراح بزرگیه. اگر روزی این ماشین تولید بشه من از تسلا بیشتر دوستش خواهم داشت.
مخلص همه
صادق
۱ خرداد ۱۳۹۵احوال حسین؟
راستش یه لحظه میخواستم باهات موافق بشم و در صورت تولید این خودرو این رو بیشتر از تسلا دوست داشته باشم (از دید تسلا و اپل بهش نگاه کردم)
ولی وقتی از دید تیم کوک و آلان ماسک بهش نگاه کردم دیدم که که تسلا میتونه یه جورایی دوست داشتنی تر باشه! اپل با استیو چیزی داشت که هیچ وقت کوک نتونست به اون برسه….خلاقیت بدون مرز!
احساس میکنم الان ماسک چیزی داره که کمتر مدیری قادر به انجامش باشه……. شاید هم اشتباه کنم، ولی دیدی که به ماسک دارم، به کوک ندارم!
حسين
۱ خرداد ۱۳۹۵سلام، چطوری داداش؟
استیو که واقعا خلاقیت بدون مرز داشت به علاوه چیزی که اطرافیانش بهش میگفتن “نیروی تغییر واقعیت”
باهات موافقم که اپل با استیو چیزی داشت که با تیم کوک نداره. در واقع هیچ کس دیگه ای نمیتونه جای پدر (استیو) رو برای فرزند (اپل) پر کنه. اما تیم کوک هم دست پرورده ی استیوه و مورد تاییدش. بین مدیرهای مختلفی که توی شرکت اپل سر کار اومدن میشه گفت تیم کوک بهترینشون بوده. امیدوارم این ناپدری بتونه فرزند خوبی تربیت کنه…
هادی ۸ سیلندر
۱ خرداد ۱۳۹۵به احتمال زیاد بی نقص ترین سیستم راننده خودکار رو داشته باشه امیدوارم تو قیمت رقابت کنه تا لوکس بودن چون کسی که خودرو برقی میخره میخواد هر روز کمتر هزینه کنه از مالیات فرار کنه دنبال لوکس بودن نمیره لوکس بخواد میره اس ۵۰۰ میخره چون مهم نیست براش بنزین میریزه توش میگه نوشه جونت
احسان(احسان سابق)
۱ خرداد ۱۳۹۵تسلا که مثل شرکت های های تک تو بازار اتوموبیل شرکت کرد و برنده شده.حالا ببینیم اپل با برند غول اسا و ذخیره نقدی بی نهایت خودش چه کاری از پسش برمیاد
احمد باقری
۱ خرداد ۱۳۹۵باید قبول کرد که محصولات اپل، توانایی بی نظیری دارن، ولی من به شخصه اگه پول هم داشته باشم، محصولات اپل رو نمی گیرم، چون آزادی ای برای بنده وجود نداره تا به هر نحوی که بخوام بتونم کار کنم، اکثریت قریب به اتفاق افرادی که محصولات این کمپانی رو می گیرن، فقط به خاطر گذاشتن کلاس هست، وگرنه اگر واقعا و واقعا نتایج تست های مختلف رو ببینید، اینجوری نیست که فقط اپل باشه و دیگر هیچ، بلکه بقیه شرکتها خیلی پیشرفته هستند و خیلی عالی دارن کار می کنن، مثل همین سامسونگ، الی جی، سونی و … دوستم تبلت اپل رو گرفت به قیمت 3 میلیون تومان، بعد 100000 تومن هم بیرون داد براش برنامه ریختن بعد از یکسال منقضی شدن، الان گوشی سامسونگ نوت گرفته داره عشق می کنه، به نظر شخص من، اولین و مهمترین چیز اینه که اختیارات برای شما زیاد باشه، نه اینکه خیلی از چیزا پولی باشه و در ایران کاربرد نداشته باشه.
پارسا فرهيخته
۲ خرداد ۱۳۹۵اتفاقا من ایر 2 دارم و اصلا بیرون پول ندادم بیرون برنامه بریزن و اتفاقا خیلیم باهاش صفا می کنم۰ یه جی 3 هم دارم که اونم خوبه۰فرق اپل و بقیه مثل ماشینای کره ای و ژاپنیه۰در مدت کم هر دو عالین و شاید حتی کره ای بهتر باشه اما وقتی یه مدت بگذره فرقشون مشخص میشه۰افت قیمت پایین اپلو ماندگاری و پشتیبانی نرم افزاری عالیش اونو از بقیه متمایز کرده۰این که میگن تو ایران کاربرد نداره و این حرفا فقط شایعه ست و گرنه من خودم بالای صد تا نرم افزار دارم