خودروسازان بزرگی چون فورد، ولوو و رولزرویس امسال در نمایشگاه خودروی پاریس حضور نمییابند چراکه دنبال دیگر فرصتهای بازاریابی نوین در عصر دیجیتال هستند.
رخدادهایی نظیر موتورشو پاریس فرصتی بزرگ برای خودروسازان و البته طرفداران این صنعت بوده است؛ اما هزینهی شرکت در چنین نمایشگاههایی میتواند چندین میلیون دلار باشد و برخی شرکتها به خاطر تغییر عادات و رفتارهای مصرفکنندگان هزینهی شرکت در چنین رویدادهایی را زیر سؤال بردهاند.
استون مارتین نیز در نمایشگاه خودروی پاریس حضور نخواهد داشت. مدیرعامل این شرکت اندی پالمر میگوید:
احساسی وجود دارد که شما مجبورید در هر نمایشگاه خودرویی شرکت کنید؛ اما برخی اوقات راههای بهتری نسبت به خرج کردن پول در نمایشگاهی بعد از نمایشگاه دیگر وجود دارد.
خودروسازهایی چون ولوو هماکنون در حال تغییر تلاشهای بازاریابی خود به سمت کانالهای اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام هستند تا بهطور مستقیم با خریداران کنونی و بالقوه ارتباط برقرار کنند. دیگر مرحلهی طراحی شده برای خریداران تجربهی عمیقتری را ایجاد میکند. برای مثال فورد یک سری رویدادهای رانندگی را تابستان امسال در فرانسه تدارک دیده بود درحالیکه رولزرویس در منطقهی ویژهای از ایتالیا مراسمی را برای مهمانان دعوت شده برگزار کرده است.
خودروساز ایتالیایی یعنی لامبورگینی نیز در پاریس غایب خواهد بود. بسیاری از مدیران ارشد بامو نیز در این نمایشگاه نخواهند بود و بجای آن نشستهایی دربارهی استراتژی شرکت در رابطه با خودروهای الکتریکی خواهند داشت.
اما میزان بازدید از رویدادهای خودرویی همیشه زیاد بوده و در سال ۲۰۱۴ تعداد ۱.۲۵ میلیون نفر از نمایشگاه خودروی پاریس بازدید کرده بودند؛ اما به نظر میرسد که این میزان بازدید ضرورتاً میزان فروش کافی را برای جبران هزینههای نمایشگاهها تأمین نمیکند.
البته باید گفت که هیچیک از کمپانیهای غایب در نمایشگاه خودروی پاریس محصول جدیدی برای رونمایی ندارند؛ اما این حقیقت که ارزش بازاریابی نمایشگاههای خودرویی در حال نزول است وجود دارد.
منبع: autonews
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ شهریور ۱۳۹۵البته خودروسازان امریکایی زیاد تو نمایشگاهای اروپایی حضور ندارند و همیشه تو نمایشگاهای خود امریکا حضور قدرتمندی دارند
تمدن عرب
۳۰ شهریور ۱۳۹۵غایبان بزرگ ایرانخودرو ، و سایپا هستند که نویسنده به احتمال زیاد یادش رفته باشه ذکر کنه
MATADOR
۳۰ شهریور ۱۳۹۵لامبو هم نیست.
واقعا حیف شد.
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵پس این چه نمایشگاهی که بزرگان نیستن
مجید
۳۰ شهریور ۱۳۹۵خوش به حال افرادی که میتونن برن به این جور نمایشگاه ها و فستیوال ها و کلا رویداد های خودرویی به نظر من لذتش اگر از تفریحات دیگه بیشتر نباشه کمتر هم نیست برای اهل ماشین
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵من که خیلی حال میکنم
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ شهریور ۱۳۹۵یکی از بهترین فستیوال ها که در امریکا برگزار میکنند تور ماشینهای ساخت امریکاس که از کلاسیک تا جدید در این مراسم شرکت دارند
حميد
۳۰ شهریور ۱۳۹۵خوب بازدید از نمایشگاه خودرو لطف خاص خودش رو داره ولی اگه خوب نگاه کنی همه چیز در حال تغییره و یک جورایی داره مجازی میشه
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ شهریور ۱۳۹۵نه یه سری چیزها از یه حدی به بعد نمیتونه مجازی بشه
اون حسی که رفتن به یه نمایشگاه و تو محیط قرار گرفتن داره هیچ وقت به طور مجازی اون حس منتقل نمیشه
fcmz
۳۰ شهریور ۱۳۹۵حضور قدرتمند وبا شکوه بنز در نمایشگاه پاریس امسال میتونه نبود این برند ها رو جبران کنه.
احمد باقری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵حضور فیزیکی یه صفای دیگه داره.
audi sq7
۳۰ شهریور ۱۳۹۵صلاح مملکت خویش خسروان دانند. ……
سیدعلیرضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۵.
پس اینا نباشن نمایشگاه چه فایده؟
رضا
۳۱ شهریور ۱۳۹۵نمایشگاه پاریس بیشتر به خاطر تعداد بازدیدکننده هاش معروفه دلیلش هم واقع شدن توی شهر بزرگ و پر جمعیت پاریسه ، اکثر کمپانی ها برنامه اصلیشون رو برای نمایشگاه ژنو نگه میدارن و از اون مهمتر دوسالانه فرانکفورت که در پیشه
نت
۳۱ شهریور ۱۳۹۵پدال مهمترین نمایشگاه اتومبیل جهان در طول یک سال کدام هست؟نیویورک .لس انجلس .پاریس .ژنو .فرانکفورت؟
رامکال
۳۱ شهریور ۱۳۹۵فرانکفورت
نت
۳۱ شهریور ۱۳۹۵پدال یه پست هم در مورد مهمترین نمایشگاههای اتومبیل جهان بزار