به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، خط تولید و رونمایی از خودروی زرهی ضدمین و ضدکمین طوفان ساخت سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام مأموریتهای پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی با حضور امیر سرتیپ حاتمی و فرمانده مرزبانی افتتاح و تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
امیر سرتیپ حاتمی در آئین رونمایی خودروی زرهی «طوفان» با تقدیر از تلاش متخصصان عرصه صنعت دفاعی که با تلاش شبانهروزی تأمین تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح را وجهه همت خویش قرار دادهاند گفت: خدا را شاکریم که تخصص در زمینه صنعت را با سلاح ایمان و عمل بهرهنمود های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در مقام عمل و با تولید دستاوردهای دفاعی به منصه ظهور گذاشتیم.
وی با بیان اینکه امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگیهای همهجانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است، افزود: راهبرد وزارت دفاع روزآمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیتهای داخلی و عدم وابستگی به سایر کشورها است.
وزیر دفاع در تشریح ویژگیهای این نفربر تاکتیکی گفت: طراحی و ساخت خودروی «طوفان» براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیبهای طولی و عرضی تند و عبور از موانع انجام شده است.
امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: خودروی طوفان یک خودروی ۴×۴ با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تلههای انفجاری با قدرت چندین کیلوگرم TNT و سطح حفاظت در برابر گلولههای مختلفِ هسته فولادی است.
وی در تشریح قدرت مانور این خودرو اظهار داشت: «طوفان» بهگونهای طراحی شده است که علاوه بر تحرک بالا و توانمندی عبور از موانع ذوعارضه، قابلیت عبور از کانال آب با عمق ۱.۵ متر و عبور از موانع عمودی ۵۰ سانتیمتری را دارا میباشد.
امیر حاتمی با بیان اینکه نفربر ضدمین و ضدکمین طوفان قابلیت حمل ۱۰ سرنشین را داراست گفت: این خودرو با تجهیز به چرخهای پنچررو قادر است عملیات را ادامه داده و نیز برای ترک محل درگیری در حالت پنچری چرخها تا شعاع ۵۰ کیلومتری حرکت کند.
وزیر دفاع با تشریح ویژگیهای دیگر این نفربر، قابلیت نصب سلاحهای نیمهسنگین، بهرهمندی از دریچههای تیراندازی از کابین عقب، حفاظت بالستیکی برای حفاظت از نفرات کابین و سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو را از دیگر مشخصات نفربر طوفان عنوان کرد.
امیر حاتمی با اشاره به قیمت تولید نفربر طوفان نسبت به نمونههای خارجی گفت: قیمت این کلاس خودرو در سطح بازارهای جهانی تا ۵۰۰ هزار دلار بوده که بحمدالله با تلاش متخصصان صنایع زرهی سازمان صنایع دفاع بهای تمامشده این خودروی بومی با قیمتی بهمراتب کمتر تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میشود.
حسین
۱ آذر ۱۳۹۷واقعا خوندی؟
قشنگ اسم رادار رو هم نوشته!
راهنمایی ات میکنم ، با “گ” شروع شده!
مهدی
۱ آذر ۱۳۹۷خیلی چیزا میشه نوشت ومینویسن مثلا رادار گریز بودن قاهر ولی باید دید در واقعیت چی از اب در میاد بعیده بشه یه پلت فرم بسیار قدیمی اف ۵ در حد یه نسل چهار کامل رسوند مگه تغییر در ساختار پرنده که اونم کار هرکسی نیست نمونش در ارتقا فبلی اف ۵ دو تا کانارد داشت ولی دیدن جنگنده ناپایدار میشه برگشتن طرح قبلی این طرح ها جنبه نمایشی داره کشوری مثل هند با شرکای عظیم تجاری و قدرت اقتصاد سالهاست در تلاش برای ساخت تجاس هست و هنوز موفق نشده اون وقت در ایران هر چهار سال یه پرنده رو نمایی میشه جک هستش واقعا
حسین
۱ آذر ۱۳۹۷اولا شما میدونی سایت معظم جنگاوران یکی از معتبرترین سایت های نظامی ایران هست؟
دوما ، شما اگه میشناختی نویسندشو این حرف های بی پایه رو نمیزدی!
سوما ، صاعقه دوتا کانارد داشت؟ شما تفاوت کانارد و فین رو نمیدونی ، بعد راجب هواپیما نظر میدی؟
چهارما ، علت اینکه صاعقه دوتا ورتیکال فین داشت مانور بهتر بود و علت اینکه کوثر نداره سیاسی هست!
بنظر من شما راجب چیزی که ازش تخصص نداری ، نظر نده دوست عزیز!
البته اونجایی که گفتی خیلی چیزا مینویسن درسته ، البته امثال شما مخاطب اصلی این حرف اند!
شما سعی کن خودت یه گوشه از مشکلات کشور رو حل کنی ، صنعت هوایی رو بی خیال بشو!
سعید
۴ آذر ۱۳۹۷مودب تر و سنجیده سخن بگو
علی
۲۵ آذر ۱۳۹۷اگر از یک کشور دیگه بودم و خارجی بودم نمیتونستم باور کنیم کشوری ک اینو ساخته همون کشوریه که پراید رو میسازه و سالانه جون هزاران جوان رو میگیره
حسین
۱ آذر ۱۳۹۷یه نکته ای رو باید دوستان بدونن ، در دنیا امروز تولید به معنی ساخت همه قطعات نیست!
بعنوان مثال میبینی یک کشور در اروپا ارابه فرود برای ارباس ۳۵۰ میسازه اما وارد کننده خازن ، چوب بستنی و … هست!
و همچنین یک کشور همه قطعات رو نمیسازه!!
الان ساختن یعنی توان طراحی!
مهدی
۱ آذر ۱۳۹۷خیلی چیزا میشه نوشت ومینویسن مثلا رادار گریز بودن قاهر ولی باید دید در واقعیت چی از اب در میاد بعیده بشه یه پلت فرم بسیار قدیمی اف ۵ در حد یه نسل چهار کامل رسوند مگه تغییر در ساختار پرنده که اونم کار هرکسی نیست نمونش در ارتقا فبلی اف ۵ دو تا کانارد داشت ولی دیدن جنگنده ناپایدار میشه برگشتن طرح قبلی این طرح ها جنبه نمایشی داره کشوری مثل هند با شرکای عظیم تجاری و قدرت اقتصاد سالهاست در تلاش برای ساخت تجاس هست و هنوز موفق نشده اون وقت در ایران هر چهار سال یه پرنده رو نمایی میشه جک هستش واقعا
حسین
۱ آذر ۱۳۹۷واقعا خیلی چیزا میشه نوشت!
یه بچه بی سواد (در بحث هوایی) که تفاوت کانارد و فین رو نمیدونه مییاد نظر میده!
واقعا حیف عمر و نت که ادم خرج جواب دادن به شما کنه!
مهدی
۱ آذر ۱۳۹۷نکته جالبتر اینکه تقریبا تمام مسیولین معاصر مملکت سوار این پیر مرد اسمان ها شدن و یک عکس یادگاری هم باهاش انداختن از محمد رضا گرفته یا محمد محمود و حسن
metti
۲ آذر ۱۳۹۷اینم یه چیزی تو مایه های هواپیمای رادارگریزمونه، این کارا تکنولوژی میخواد که به همت دوستان اون جنه و ما بسم الله