تا سال ۲۰۴۰ بیش از نیمی از فروش کل خودروها در جهان به نسخههای الکتریکی اختصاص خواهد داشت و این امر نشان میدهد که صنعت خودرو در سالهای آینده چه تغییرات قابلتوجهی را تجربه خواهد نمود.
بلومبرگ با توجه به این موضوع مجبور شده پیشبینیهای قبلی خود را اصلاح کرده و اعلام نماید خودروهای الکتریکی میتوانند سهمی حداکثر ۵۷ درصدی از کل فروش خودروها در جهان را به خود اختصاص دهند. خودروهای الکتریکی در چارچوب زمانی یاد شده میتوانند سهمی قابلتوجه از بازار خودروهای تجاری سبک در بازارهای آمریکا، اروپا و چین را داشته باشند.
یکی از مدیران بلومبرگ گفته است:
قبلاً دیدهایم که فروش خودروهای مرسوم از حداکثر نقطهی خود پایین آمده است.
توسعهی سریع خودروهای الکتریکی به آنها اجازه میدهد تا از نظر قیمت با خودروهای درونسوز برابری کنند. هزینههای نگهداری این خودروها نیز پایینتر بوده و این به معنی سبقت قریبالوقوع خودروهای الکتریکی از خودروهای سنتی است زیرا آنها انتخاب اقتصادیتری برای خریداران هستند.
در طول ۲۰ سال آینده فروش خودروهای الکتریکی از ۲ میلیون دستگاه سال پیش به ۵۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۴۰ خواهد رسید. برخی تحلیل گران میگویند در همین بازه زمانی فروش خودروهای درونسوز نیز از ۸۵ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۸ به ۴۲ میلیون دستگاه کاهش پیدا کند.
کاهش سریع قیمت باتریها و حرکت به سمت خودروهای الکتریکی باعث شده هزینهی هر کیلووات ساعت از باتریها کاهش ۸۵ درصدی داشته باشد که دلیل این کار هم بهبودهای فرایند ساخت و مقیاس اقتصادی بهتر است.
با توجه به جدیدترین روند طی شده در بازار گفته میشود خودروهای الکتریکی تا اواسط دهه میلادی آینده ارزانتر از خودروهای درونسوز خواهند شد. این ارزانتر شدن هم از نظر قیمت خرید و هم از نظر هزینههای نگهداری طولانیمدت خواهد بود. خودروهای الکتریکی به خاطر قیمت پایینتر برق در مقایسه با قیمت بنزین یا گازوئیل هزینههای کمتری داشتهاند. همچنین هزینههای نگهداری این خودروها بسیار کمتر است زیرا از قطعات متحرک کمتری استفاده میکنند.
سرویسهای اشتراک سواری جزو بخشهایی هستند که سریعتر از خریداران شخصی به سمت خودروهای الکتریکی حرکت خواهند کرد. این را علی ایزدی نجفآبادی یکی از محققان بلومبرگ میگوید. او اظهار داشته است:
هماکنون بیش از یک میلیارد کاربر برای سرویسهای اشتراک سواری وجود دارد. این سرویسها همچنان به رشد خود ادامه داده و تقاضا برای خرید خودروهای شخصی را کاهش خواهند داد.
(JONATHAN (TESLA
۸ خرداد ۱۳۹۸پنهان نیست که
خودرو های الکتریکی اینده حمل و نقل
شخصی . تجاری . عمومی خواهند بود
ولی ایا فقط تسلا میتونه بازار رو زیر و رو کنه
و همه رو مجبور کنه پشت سرش حرکت کنن به خواسته تسلا ؟
تویوتا باید یه تکونی بخوره
چون پیشتاز خودرو های مقرون به صرفه تویوتا هست
Arian
۸ خرداد ۱۳۹۸گند قضیه رو درنیارین دیگه
خودم امریکایی بازم،کلی هم تاحالا پول ریختم پای علاقم و دنیاروهم بدن ،یه چرخ فورد رپتور یا ماستنگ رو به صد تا آلمانی و ژاپنی نمیدم!ولی خداییش شما و یکی۲نفردیگه دهن مارو سرویس کردین با این تسلا
تو هر پستی از خودروی الکتریکی یا تسلا،یه جوری تعریف میکنین ازش,انگار خداس
هرکی ندونه انگار۱ قرن تجربه و سابقه داره!خودروسازی الکی که نیس!پشتوانه میخواد،اصالت میخواد
یه مدته مقطعی اوج گرفته،دلیل بر این نیس،آینده بشه مال تسلا
قطعا کمپانی های بزرگی مثل تویوتا.فورد.مرسدس و غیره و ذلک،بیکار نیستن و نخواهندموند!اگه الان ورود پیدا نکردن،قطعا نیاز بازارو میشناسن و میدونن که وقتش نیست و حتما دراینده طوفانی خواهنداومد.دلیلش این نیست که بلدنیستن یا تکنولوژی شو ندارن!
شماهم لطفا,لطفا کمترمتعصبانه و کورکورانه،از تسلا بگو
جوری غیرمنطقی نباش که دوستان و عزیزان سایت،بقیه وما امریکایی دوست هارو به چشم شما ببینن!
تشکر
نوید جهرمی
۱۱ خرداد ۱۳۹۸دو کلمه حرف حساب
ZXEN
۸ خرداد ۱۳۹۸ماشین بازی دیگه حال نمیده . انگار جارو برقی سوار شدی . با مرگ درونسوز دنیای خودرو برای من مرده دیگه .
حسین دهمرد
۹ خرداد ۱۳۹۸طاقت بیار مرد چه زود خودتو باختی
porschesport
۹ خرداد ۱۳۹۸خودروهای الکتریکی روز به روز پیشرفت میکنن و کم کم جای خودروهای درونسوز رو میگیرن . یکی از مهم ترین خصوصیات خودرو های الکتریکی پاک بودن اوناست ,و با جایگزین کردن اونا به جای خودروهای بنزینی شاهد هوای پاک تری هستیم به خصوص در شهرهای بزرگ
porschesport
۹ خرداد ۱۳۹۸خودروهای الکتریکی روز به روز پیشرفت میکنن و کم کم جای خودروهای درونسوز رو میگیرن . یکی از مهم ترین خصوصیات خودرو های الکتریکی پاک بودن اوناست ,و با جایگزین کردن اونا به جای خودروهای بنزینی شاهد هوای پاک تری هستیم به خصوص در شهرهای بزرگ.