خودروهای الکتریکی آینده ارزان‌تر از مدل‌های احتراق داخلی

یک‌شنبه 7 خرداد 1396 - 11:30
مطالعه 1 دقیقه
2017-ford-focus-electric4
مخالفان خودروهای الکتریکی مؤکدا می‌گویند که خودروهای الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از مدل‌های بنزینی و دیزلی هستند و تا این لحظه سخن آن‌ها...
تبلیغات

مخالفان خودروهای الکتریکی مؤکدا می‌گویند که خودروهای الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از مدل‌های بنزینی و دیزلی هستند و تا این لحظه سخن آن‌ها درست است. البته شاید در دهه‌ی میلادی آینده این موضوع کاملاً تغییر کند.

اوایل این هفته دایملر کلنگ احداث تأسیسات 558 میلیون دلاری در اروپا را برای تأسیس باتری‌های لیتیم-یونی به زمین زد. انتظار می‌رود تعداد دیگری از این به اصطلاح "گیگافاکتوری ها" در سال‌های آینده در سراسر اروپا ساخته شوند و هم‌اکنون نیز حداقل 9 کارخانه در چین در دست احداث می‌باشند.

این توسعه جدید تأسیسات ساخت باتری‌ها باعث شده تا تحلیل گران بلومبرگ بگویند تولید باتری جهانی بین زمان کنونی و سال 2021 بیش از دو برابر خواهد شد و تا سال 2030، شاید خودروهای الکتریکی ارزان‌تر از خودروهای احتراق داخلی شوند.

از هم‌اکنون تا سال 2021، هزینه هر کیلووات ساعت باتری‌ها از 542 به 139 دلار کاهش خواهد یافت و این کاهش سریع هزینه‌ها به خاطر افزایش تولید باتری در طول 10 تا 15 سال آینده رخ خواهد داد.

تنها چند سال پیش بسیاری از افراد نمی‌توانستند مسیر صنعت خودرو را پیش‌بینی کنند. این دسته افراد بین مسیر الکتریکی شدن یا تولید خودروهای هیدروژنی مردد بودند و تعدادی از کمپانی‌های بزرگ هم‌اکنون به تولید خودروهای هیدروژنی ادامه می‌دهند. هرچند، واضح است که در سال‌های پیش رو خودروهای الکتریکی جایگاه بسیار بهتری را به خود اختصاص خواهند داد.

نظر شما چیست؟ آیا خودروهای الکتریکی سرانجام خواهند توانست بر صنعت خودرو حکم فرمایی کنند؟

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.