هنگام خریدن یک خودروی دستدوم، «قیمت» مهمترین چیز میشود؛ در این حالت باید از مفید بودن ذرهذره پولی که میخواهید خرج کنید، مطمئن شوید. این موضوع در مورد خودروهای لوکس مدرن اهمیت بیشتری پیدا میکند. در همین حال، تجربه داشتن چنین خودروهای لوکسی دیگر منحصر به افراد بسیار ثروتمند نیست.
به لطف این قابلیت خودروهای لوکس، میتوان به بسیاری از مدلهای سطح بالای بامو و خودروهای فوقالعاده لوکس مرسدسبنز با یک قیمت مناسب دسترسی پیدا کرد. مهمترین موضوعی که خرید آنها را مقرون به صرف میکند، وضعیت بهینه آنها در منحنی افت قیمت است؛ یعنی حالتی که صاحبان اولیه ثروتمند آنها از نگهداری خودروهایشان خسته شدهاند و به دنبال چیزی جدیدتر و هیجانانگیزتر میگردند.
از آنجایی که مالکان اولیه توجه زیادی به این کاهش قیمت نسبت به قیمت خریداریشده ندارند، برای فروختن خودروی خود تخفیفهای وحشتناکی میدهند و درصد آن گاهی تا ۶۰ درصد هم میرسد؛ یعنی در بازار خودروهای دستدوم میتوانید خودروهایی که قیمت نوی آنها ۱۰۰ هزار دلار است و تنها متعلق به چند سال پیش هستند، زیر ۴۰ هزار دلار خریداری کنید.
۳) برای افرادی که نمیتوانند از عهده قیمت یک مدل جدید برآیند
بسیاری از خودروسازان خودروهای خود را در شرایط محیطی مختلف برای شبیهسازی شرایط رانندگی و آبوهوایی آزمایش میکنند. این آزمایش برای ایجاد اطمینان در عملکرد خودرو در استفادههای روزمره است. ولی کمپانیهایی مانند آئودی، بامو و مرسدسبنز خودروهای خود را برای نجات انسان در شرایط بسیار سخت مورد آزمایش قرار میدهند. یک مرسدسبنز کلاس S قطعاً برای چنین شرایطی خود را آماده کرده است.
مهمترین دلیل این آزمایشهای پرخرج و گسترده آن است که خودروساز به خوبی میداند که بخش عمدهای از عمر مفید محصولاتش نه در یک پارکینگ یک شرکت برای خودنمایی مدیر و رؤسا، بلکه برای انجام کارهای مردم عادی صرف میشود. این خودروها در عمل برای بازار خودروهای دستدوم طراحی و ساخته میشوند؛ جایی که بهشدت از آنها کار کشیده میشود. بنابراین در خودروهایی که ظاهر بسیار پیچیدهای دارند، توجه زیادی به جزئیات، صلبیت و ایمنی درازمدت آنها میشود.
وقتی میلیونها دلار صرف تحقیق و توسعه مدلی میکنید، برای ارتقای یک شاسی از جوشهای طولانی استفاده میکنید و همینطور تجهیزات ایمنی گرانقیمت و اضافی در آن به کار میبرید، در نهایت خودرویی در اختیار خواهید داشت که در هر شرایطی جان سرنشینانش را نجات خواهد داد. اگرچه در خودروهای دستدوم قیمتها افت میکنند، ولی سیستمهای ایمنی هنوز همان عملکرد موردنظر را خواهند داشت و از آنجایی که قوانین فیزیک هیچوقت تغییر نمیکنند، این خودروها هنوز جزو ایمنترین خودروهای جاده خواهند بود. خودروهای لوکس تنها محصولات یک خودروساز هستند که قیمت تمام شده در آنها از اولویت کمتری برخوردار بوده است و بنابراین، از لحاظ کیفیت در سطح بالای قرار دارند.
این موضوع در قالب هزینههای یک مرسدسبنز S500 برای یک سال بررسی میکنیم:
- کلید، ECU، شیفتر کمبو (کار کرده) – ۳۵۰ دلار
- جایگزین پدال گاز (کار کرده) – ۵۰ دلار
- دو پایه ایرماتیک عقب (نو، همراه با نصب) – ۶۵۰ دلار
- تعویض روغن موبیلوان سینتتیک – ۱۰۰ دلار
- بالاست یک چراغ نوربالای HID (کار کرده) – ۴۰ دلار
- تسمه سرپنتین و قرقره زنجیر (نو) – ۸۰ دلار
- ماژول بلوتوث و فیلتر نویز (نو) – ۶۵ دلار
سپس طراحی داخلی نیز به چرم ناپا از یک S600 به ارزش هزار دلار ارتقا یافت. اگر همه این هزینهها در کنار قیمت خرید ۳ هزار دلاری این خودروی دستدوم قرار دهیم، در نهایت، یک مرسدسبنز کلاس S با قیمتی کمتر از ۵۴۰۰ دلار در اختیار بوده است. البته این را نیز باید قبول کرد که برخی تعمیرات اینگونه خودرو میتوانند بسیار گران تمام شوند. ولی برای داشتن چنین امکاناتی و البته ایمنی موجود در این خودروها، شاید بهتر است کمتر انتظار اتفاق افتادن این پیشامدهای بد را بکشید.
MAFIA
۲۸ آذر ۱۳۹۳دلیل ها قانع کننده نبود.
پول داری بیا جلو نداری گمشو این قانون شماره 1 کره زمین هست.
ASTON MARTin
۲۹ آذر ۱۳۹۳چرا قیمت خودروی دست دوم تو غرب مخصوصا امریکا خیلی کمه وو اصطحلاک بالاس؟؟ هم؟؟؟
محمد حسین
۲۹ آذر ۱۳۹۳کسی که اس500 میخره حتما پول تعمیرشم داره پس نگرانش نیست..!
فواد
۲۹ آذر ۱۳۹۳صد البته اینایی که میگی در کشوری مانند بریتانیا نمود پیدا می کنه و قیمت ماشین با گذشت چند سال به طرز شدییییییییییییدی افت می کنه.
نه در وطن ما که s500 تا دیروز صفرش 200-300 بود و الان به لطف تحریم ها و ممنوعیت واردات و بازار سیاه قیمت یه مدل 2010 شده 800-900.
بنز اگه بدونه محصولاتش به چه قیمتی اینجا به فروش میره قطعا کارخونه آلمان رو تخته میکنه میاد ایران کارخونه میزنه.
ASTON MARTin
۲۹ آذر ۱۳۹۳علت این کاهش قیت تو اون ور چیه؟
اونجام خیلی بی رحمانه قیمتش کم میشه
یه پسر
۳۰ آذر ۱۳۹۳اونجا ماشین یه کالای مصرفی
مث گوشی موبایل توی ایران
شما توی ایران گوشی که 3 روز پیش 1 میلیون خریدی رو باید شانس بیاری تا 700 هزار تومن بفروشی
چون عرضه بالاست
اونجا هم ماشین همین شرایط موبایل رو داره مسلما
نه مثل اینجا که اگه شانس بیاری اینور سال یه ماشین ثبت نام کنی و تحویل بگیری اونور سال بعد یه ایران گردی درست حسابی ماشینتو می تونی 4 میلیون گرون تر هم بفروشی
نمونه اش اونایی که 6 ماه پیش پرشیا خریدن 30 میلیون
الان 38 تومن هم نمی فروشن
برعکسش ماشین های چینی تو ایران
که بخاطر ترس از هزینه ها و اصطحلاک و همچنین عرضه بالاتر و وجود شرایط برای خریدشون بعد دو سال تا 10 میلیون هم افت می کنن
مثلا ام وی ام 530 مدل 91 رو با 32 میلیون میشه خرید
PRC
۱ دی ۱۳۹۳بیاد که چی؟ صنعت خودروسازی این کشور گنجایش و شایستگی ورود بنز رو نداره، مطمئنم اگه حتی نیم درصد احتمال ورود بنز به ایران وجود داشته باشه دست های پشت پرده – که هیشکی هم نمیدونه کیا هستن! – همون نیم درصد احتمال رو در نطفه خفه می کنن
بیاد که پرایدا رو دست آقایون باد کنه؟
یا تیراژ خودروی آریو(!!!) کم شه؟………
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳واقعا عالی بود ممنون
ASTON MARTin
۲۹ آذر ۱۳۹۳راستی دوستان چراهزینه نگه داری خودرو هم در امریکا بالاس؟
تو ایران فوقش پونصد تومن برا تنظیم باد میدی .. بعد صدهزال کیلومترم یه بار میبریش تویض روغنی ماشینم ناموسا بد کار نمیکنه
جریان چیه؟امیدوار شم به ایران خودرو؟
Ehsan
۲۹ آذر ۱۳۹۳ماشینی که بعد از 100 هزار کیلومتر !!! ببریش تعویض روغن جنازه است ماشین نیست :-D
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳ماشین های بنزوبی ام و 10سال هم بگذره با زهم ا زمد نمی افتن مثلا اگه یه سنتنیال350ملیونی ا ز کنارتون رد شه شاید خیل چلب توجه نکنه ولی یه c200ویا بی ام و320lng2005 صدبرابر اون هیوندا جلب تو جه می کنه
ماندگار ی یعنی این…………………
سهیل
۲۸ آذر ۱۳۹۳من هم موافقم…x3-2008 بهتر از شاسی بلندای زیر 200 م هستش.
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳مافیا قبلا یکی بود به نام مسیح همیشه ساز مخالف می زد وبحث الکی می کرد
مطمنی که تو همون مسیح نیستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه از روزی که اومدی تو این سایت همش فکر می کنم تومسیح هستی
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳dragonborn رو هم در نظر داشته باش :-)
REZA . JUST TOYOTA
۲۸ آذر ۱۳۹۳سلام بچه ها چه خبر
چند وقت بود نبودم دلم براتون تنگ شده بود
حالتون چه طوره
ممنون مسعود جان مطلب خوبی بود
مک میسل
۲۸ آذر ۱۳۹۳به به!
رضای عزیز!
چه خبر؟؟؟
افتاب از کدونور در اومده به ما سر زدی؟
دلمون برات تنگ شده بود!!!!!!
سر بحث های تویوتایی!!!
REZA . JUST TOYOTA
۲۸ آذر ۱۳۹۳من هم دلم برای فلوکس تنگ شده بود
مک میسل
۲۸ آذر ۱۳۹۳فلوکس؟؟؟؟
این مدتی که نبودی الفبا هم یادت رفته رضا؟؟؟
REZA . JUST TOYOTA
۲۸ آذر ۱۳۹۳ای وای
فولکس
ماسل
۵ مهر ۱۳۹۵یهویی بگو فلاسک و خلاصمون کن.(شوخی)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ آذر ۱۳۹۳درود .
خوش امدی عزیز .
"Amir"
۲۸ آذر ۱۳۹۳به به خوش اومدی دادا،،،دلمون تنگ شده بود;-)
مک میسل
۲۸ آذر ۱۳۹۳اصلا دلیل های قانع کننده ای نبود!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ آذر ۱۳۹۳درود .
قبل از شروع جنگ و مباحث حاشیه ای باید بگم :
ممنونم مسعود جون . نکته این مطلب رو گرفتم ، این جواب قانع کننده ایی
برای ان کسانی بود که میگویند مردم فلان کشور و فلان منطقه به طراحی های
با هویت تر ، شخصیت و ….. اهمیت زیادی میدن .
یعنی اینکه هرکسی که بنز میخره عقده داره ، یا به نوعی کمبود شخصیت و
کمبود دیده شدن داره .
از همه جالب تر اینکه مردم حاضرند به قول بعضی ها ، ماشین پر استهلاک ،
بی کیفیت ، بی ایمن و ….. و کلا برندهایی که بیشتر پول برندهاشونو
میگیرند ، بخرند و در عین حال از افت قیمت بالای ماشین هم با خبر باشند .
خیلی جالبه برای من . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا که همچین مطلب گذاشته شد ، بهتره چند سطری از مجله ی ماشین برایتان
بنویسم :
مردم چین کالای لوکس و با کیفیت و گران میخرند .
این در حالی است که عوارض ورود خودرو به این کشور 200 درصد است !!!!!!!
به نوعی میتوان گفت که اس کلاس با قیمت 80 هزار یورو ، به محض وارد شدن
به کشور چین ، 160هزار یورو قیمت میخورد .
farzam
۲۸ آذر ۱۳۹۳تا جایی که من میدونم عوارض با قیمت ماشین جمع میشه. این که شما گفتی عوارض ۱۰۰ درصد که ۸۰ هزار یورو + ۸۰ هزار یورو (۱۰۰٪ عوارض) میشه در نهایت میشه ۱۶۰ هزار یورو.
و اگه مالیات ۲۰۰٪ درصد باشه دو برابر قیمت ماشین (۱۶۰ هزار یورو) با قیمت ماشین (۸۰ هزار یورو) جمع میشه در میاد ۲۴۰ هزار یورو.
فریا
۲۸ آذر ۱۳۹۳یادمه تو کتاب مطالعات اجتماعی اول دبیرستان نوشته بود : مردم چین با
فرهنگ سادی پوشی و ساده زیستی به چنین اقتصادی دست یافته اند …
الان دقیقا درستش کــدومه ؟ O_o
Ehsan
۲۹ آذر ۱۳۹۳البته من فکر میکنم کتاب مطالعات اشتباه نوشته ، چون چیزی که یه اقتصاد یک کشور رونق میده مصرف گرایی است و باعث رونق و فضای خوب کسب و کار میشه ،احتمالا نویسنده کتاب علوم دینی درس خونده بوده نه اقتصاد
مک میسل
۲۸ آذر ۱۳۹۳خخخخخخخ میلاد عصبانی شدیا!!!
سپهر
۲۸ آذر ۱۳۹۳باسلام
اخه آدم میخواد یه ماشین درست و حسابی سوارشه نه یه عتیقه که بعدم به نظر من لذتی که تو ماشین صفر هست تو کارکرده نیست من خودم تاحالا نشده یه ماشین کارکرده بگیرم البته اکثرا هم همین طورن ولی بعضی اوقات به خاطر هزینه کمتر به سراغ نمونه های دست دوم میرن.
REZA . JUST TOYOTA
۲۸ آذر ۱۳۹۳تو این کشور مگه میشه ماشین صفر و بروز هم خرید
البته اگر ایرانی یا چنی باشند چرا نشه
اگه بخوای ماشین خوبی سوار بشی قیمت صفرش نجومی هست عزیزم
یعنی تو ام گرند 2013 رو به گرند کمری 2006 ترجیح میدی؟
"Amir"
۲۸ آذر ۱۳۹۳رضا جان خرید ماشین دست دوم تو ایران اشتباهه،،،چون میکنن تو پاچت بدفرم،،،(کیلومترو دستکاری میکنن،صدجور آپشن میزارن ک سر ی سال کلا همه باهم میسوزن و…)اصن ی وضی،،،
ماشینای جدیدم ک حساااس،،،با این کارایی ک میکنن کل قطعات الکتریکی ماشین میره رو هوا…
REZA . JUST TOYOTA
۲۸ آذر ۱۳۹۳چی بگم والا
اصلا بهتر بریم همون چینی ها و ایرانی ها رو سوار بشیم
REZA . JUST TOYOTA
۲۸ آذر ۱۳۹۳به نظر من ماشین نباید حتما صفر و به روز و جدید باشه
عشق ماشین
۲۸ آذر ۱۳۹۳ببخشید یکی میگه آپدیت ان اف اس رایول از کجا و چطوری هست و در ضمن اسم ماشیناشم بگید
sj
۲۸ آذر ۱۳۹۳نویسنده عزیز ماشین وارداتی صفر مال فقیر بیچاره ها نیست واسه ما این دست دوهای 30 سال کار کرده میمونه ک باید یا بریم دنبال قطعات و تعمیرگاه یا پمپ بنزین واسه همین ب صرف نیست مخصوصا شهرستان ها همه جا ک تهران نیست
4MATIC
۲۸ آذر ۱۳۹۳داش رضا چه عجب ازاین ورا
راه گم کردیم؟؟؟؟؟
انزو
۲۸ آذر ۱۳۹۳ینی الان اس 500 که تو ایران دومیلیاردوسیصد میلیونه مثلا کارکردش گیر میاد یک میلیاردو صدو پنجاه میلیون که واقعا افراد متوسط هم میتونن بخرن!!!!!!
حسین
۲۸ آذر ۱۳۹۳ذرود. با اینجای متن حال کردم:
کمپانیهایی مانند آئودی، بامو و مرسدسبنز خودروهای خود را برای نجات انسان در شرایط بسیار سخت مورد آزمایش قرار میدهند
کدوم کمپانی ای شبیه سازی شرایط جوی که شاید در عمل هم اتفاق نیفته رو روی ماشیناش تست میکنه؟ کدوم کمپانی ای رینگ ماشینشو برای مدت طولانی داخل محلولهای خورنده قرار میده تا دوامشونو بسنجه؟ آخه کیفیت که فقط به تعداد خرابی در 90 روز اول و خدمات پس از فروش و گارانتی نیست..
طرفداری ژاپن بدشون نیاد بنده به دوام تویوتا هم ایمان دارم، اونم توی بیابونا و زیر پای خشن ترین آدما
bse7en
۲۸ آذر ۱۳۹۳اگه یه دونه دست دوم تمیز دوگانه سوزش رو پیدا کنم حتما میخرم. خخخخخخخخخخخخ
parseh net30
۲۹ آذر ۱۳۹۳دنیا مال آدم پولداراست
saeid
۲۹ آذر ۱۳۹۳بسم حق
داداش اونقدام که میگی کم هزینه نیستناااا
یه بی ام و نو وقتی 300 باشه
تو 150 هم بخریش
باز تصادف کنی خدایی نکرده چراغتم بشکنه
به نسبت 150 تومن پول نمیدی !!!
قیمت چراغ به نسبت قیمت همون نوعشه یعنی 300 تومن
در کل ماشین هر چقدرم لوکس باشه
بعد 5 6 سال عمر مفیدش تموم شده
شما میتونین عملکردشو در مقایسه با صفرش به راحتی قیاس کنین در همون لحظه
شاید مالکش احساس نکنه
ولی وقتی پشت نوش بشینه اونم اینو حس میکنه
البته این حرف بازم در مورد خودروهای امریکا و اروپا و در رتبه اخر ژاپن درسته
بنظر من پول دادن بابت هیوندا یا کیا کارکرده ان چنان عاقلانه بنظر نمیاد
حتی اگه بقول دوستمون سنتیننتال باشه
در کل ممنون :)
ahmad
۲۹ آذر ۱۳۹۳لذتی که تو ماشین صفر هست تو ماشین دسته دوم نیست.
باید وقتی در ماشین رو باز میکنی و داخل ماشین میشینی بوی پلاستیک و قطعات آکبند اون توی کابین بپیچه!
armin
۲۹ آذر ۱۳۹۳کاش تو ایرن هم به این مسائل برای ماشین های خودشون اهمیت میدادن!!!!
ASIMO
۲۹ آذر ۱۳۹۳فعلا که انگار واردات ماشین دست دوم تو ایران ممنوعه !!
خریدش هم از یه ایرانی اصلا نمی ارزه !! چون به خاطر تورم دو-سه برابر قیمتی که خودش خریده میفروشه و شیب افت قیمت و اینا هم کشکه اینجا !!
محمدMOHAMMAD
۳۰ آذر ۱۳۹۳اگر نویسنده محترم مطلبی درباره بازار خودروهای لوکس دست دوم و قطعات آنها در ایران می گذاشت اون وقت همه چیز 360 درچه عوض می شد
محمدMOHAMMAD
۳۰ آذر ۱۳۹۳اون سی ال اسه انگار طوری طراحی شده که هیچ وقت قدیمی نمیشه
محمدMOHAMMAD
۳۰ آذر ۱۳۹۳چهار دلیل برای اینکه خودروهای لوکس تنها مختص اشخاص متمول است ا- بیشترین لذت نوع و جدید بودن را آنها از خودروی لوکس می برند 2- فقط افراد ثروتمند از پس هزینه های این خودروها بر می آیند 3- افراد ثروتمند می توانند ضرر افت قیمت این خودروها را متحمل شوند و ناراحت و منزوی نشوند 4- فقط افراد ثروتمند سوار بر خودروی لوکس در هنگام تصادف با گاردریل و درخت و دیوار و خودروهای فرسوده و موتور سیکلت سکته نمی کنند
احسان(احسان سابق)
۱ دی ۱۳۹۳توی ایران کالاهای مصرفی بعضا سرمایه ای میشن.این یعنی فاجعه.یعنی چیزی که به عنوان مصرف روزمره تو مورد استفاده قرار میگیره میشه سرمایه.یعنی وقتی تو اون کالا رو میخری ممکنه بشه سرمایه زندگیت و اگر اتفاقی براش بیوفته یعنی به سرمایه مهمی اسیب رسیده و بدبخت شدی.میتونی به بدترین شکل از اون استفاده کنی و اما تورم بالا بهت توهم بده داری روش سود میکنی.اقتصاد ما بشدت مریض و ورشکستس