بسیاری از افراد معتقدند ونها زیر سایهی کراس اوورها، شاسی بلندها و پیکاپ های امروزی زندگی میکنند و مشتریان هم خیلی به خرید آنها علاقه ندارند؛ اما این خودروهای فوقالعاده خانوادگی که وسایل زیادی را نیز میتوانند حمل کنند همانند اسبهای کاری برای بسیاری از شرکتها در سراسر دنیا میباشند؛ اما در درگ ۴۰۰ متر کدام ون سریعتر خواهد بود؟ خوشبختانه CarWow به دنبال یافتن پاسخ این سوال بوده و چهار ون به نام های فولکسواگن ترانسپورتر ۶.۱، تویوتا پرو ایس، فورد ترانزیت تیون شده توسط MS-RT و مرسدس بنز ویتو را به صف کرده است. این چهار خودرو در کل قدرت ۶۳۶ اسب بخاری دارند.
تویوتا پرو ایس از پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۱۸۰ اسب بخاری استفاده میکند. فورد ترانزیت تیون شده هم از پیشرانه دیزلی با همین حجم استفاده کرده و قدرت ۱۷۰ اسبی دارد. ترانسپورتر نیز به همین نوع پیشرانه مجهز بوده هرچند قدرت ۱۵۰ اسبی تولید میکند. نهایتاً هم به مرسدس ویتو با پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی ۱۳۶ اسبی میرسیم. هر چهار خودرو تفاوت ون چند کیلوگرمی نسبت به یکدیگر دارند که خیلی چشمگیر به نظر نمیرسد.
نتایج به دست آمده نیز با قدرت پیشرانهها هماهنگ است. در اولین مسابقه این فولکسواگن است که تویوتا را با اختلاف یکدهم ثانیهای شکست میدهد. فورد و مرسدس بنز نیز رتبههای بعدی را به خود اختصاص میدهند؛ اما در مسابقه دوم این تویوتاست که برنده شده و پس از آن فولکسواگن، فورد و مرسدس قرار میگیرند. در دو درگ رولینگ نیز همان نتایج کسب میشود. در تست ترمز هم فولکسواگن دست برتر را دارد.
تماشای مسابقات درگ همیشه هیجانانگیز است حتی اگر شرکتکنندهها قدرت چندانی نداشته باشند!
[دانلود ویدئو]
مهرآیین
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ون ماشین پیرمردها و پیرزنها
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸دادشم توهین نکن
میدونستی این ماشین با برکت ترین و نون آورترین خودروی شهریه؟
تو اروپا و بعضی کشورها بعلت ممنوع بودن تردد وانتها در شهر از ون استفاده میشه
این ماشینا یک دنیا عشق و محبوبیت برای صاحبانشون هستن
خدای رزق روزیشونن
Sajjad
۲۳ اسفند ۱۳۹۸یاد درگ پارس ای ال ایکس و زانتیا و سورن توربو افتادم
به همین اندازه کند
به همین اندازه حوصله سربر
تازه اینا خفن ترینای ایرانن
Farzad
۲۳ اسفند ۱۳۹۸چه درگ جالبی خیلی جذاب بود !
یاد فولکس واگن کومبی t2 افتادم ، یه ون که همیشه تو خاطره ها میمونه …
تجربه رانندگی با یه ون میتونه خیلی باحال باشه ، باید امتحان کرد
Khosrow
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بدی کابین پشت رو مبله کنن و مجهز / 4 – 5 نفری بندازی بری و برنگردی / شب یه گوشه پرستاره پارک کنی و بشینید یورو 2020 ببینید ..
meysam
۲۳ اسفند ۱۳۹۸یه نوع ونهایی هستن مثل همین تاکسیهای دلیکا که تو ایرانه صندلی راننده درست بالای چرخهای جلوست و هر دست اندازی باعث بالا پایین شدن راننده میشه و برای اونایی که دیسک کمر دارن بلای جونشونه. من سوار شدم دیسک کمر ندارم اما خیلی زود متوجه شدم. تو این مدلها دسترسی به موتور هم یه داستان دیگه ایه که اونم عذاب آوره و اگه مراقب نباشی اتاق کثیف میشه. از نظر ایمنی هم خیلی آسیب پذیرن چون چیزی جلوی راننده نیست که بخواد کمی ضربه رو جذب کنه و کل ضربه یکراست میاد تو اتاق. اما مدلهای پیشرفته تر مثل این 4 تا یه دماغه کوتاه ایجاد کردن و چرخهای جلو رو کشیدن جلوتر و تمام این مسائل رو که گفتم حل کردن. خلاصه اگه روزی خواستین ون بخرین و قدرت انتخاب بالایی داشتین (مثل اروپا)، به این مورد دقت کنین مگر اینکه تو ایران باشین بدون هیچ حق انتخابی.
ضمنا دوستانی که میگن ون ماشین پیرمردیه، فقط برای کار خوبه، نعش کشه و …. احتمالا تجربه سفر با ون رو ندارن وگرنه این حرفو نمیزدن.
حسین دهمرد
۲۳ اسفند ۱۳۹۸سرعت نت به حدی کنده که الان یه ربعه التگزاس زل زده به دوربین و منم خجالتی، هی رومو میکنم اونور.
اونوقت کلیپ ده دقیقه ای گذاشتن آپارررررات :/