خودروهای الکتریکی در ظاهر نباید خیلی سریع باشند. هدف اصلی این خودروها راندمان، پاک بودن و سکوت است؛ اما خودروهای الکتریکی و حتی نسخههای پایه آنها در خط استارت سریعتر از اکثر مدلهای درونسوز قابلمقایسه هستند؛ و این یکی از دلایلی است که چنین خودروهایی را دوست داریم.
ما تصمیم گرفتیم تا ۶ نمونه از ارزانترین خودروهای الکتریکی بازار اروپا را در یک مسابقه مستقیم شرکت دهیم. برای انجام این مسابقه خودروهای ب ام و i3s، هیوندای کنا الکتریک، مینی کوپر SE، رنو Zoe ZE50، Zoe ZE40 و اسمارت فورتو EQ به خط شدند.
این مسابقه درگ در پیست مخصوص برگزار شد. ابتدا مسابقه ۴۰۰ متر را مشاهده خواهید کرد و سپس در ویدئوی بعدی رولینگ را شاهدیم. هر شش خودرو به سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده و این سرعت را تا ۴۰۰ متر حفظ میکنند. سپس رانندگان کاملاً تخت گاز حرکت کرده و این عملکرد را تا ۶۰۰ متر بعدی حفظ میکنند.
ما برنده این مسابقه را لو نمیدهیم اما میگوییم که این خودروها به خاطر پرفورمنس خود به دو گروه تقسیم شدهاند. گروه اول شامل بامو i3s، مینی کوپر SE و هیوندای کنا الکتریک بوده و گروه دوم نیز دو نمونه از رنو Zoe و اسمارت فورتو EQ را شامل میشود. سه خودروی اول بهطور قابلتوجهی سریعتر بودهاند.
دستاندرکاران این مسابقه همچنین تست ترمز را نیز برگزار کردهاند که اینجا نیز خودروها به دو گروه تقسیم شدهاند. خب به نظر شما کدام خودرو سریعترین بوده و کدامیک بهترین ترمزها را داشته است؟ با دیدن ویدئوهای زیر پاسخ سؤالات خود را خواهید یافت.
[دانلود ویدئو][دانلود ویدئو]
nikzad
۱۸ آذر ۱۳۹۹بیمر حرف نداره تو کلاس خودش. در هر تست توانایی خودشو ثابت کرد.
میثم
۱۸ آذر ۱۳۹۹کونا و بی ام و از همه کاربردیتر و منطقی ترن
من طراحی اسمارت رو خیلی دوست دارم
MAHDI
۱۸ آذر ۱۳۹۹هیوندا قدرت و گشتاورش یه سروگردن بیشتر از بقیه بود.
درکل رقابت جالبی بود بین فینگلی ها?
امیر
۱۸ آذر ۱۳۹۹غیر هیوندای و مینی ، بقیشون چقد زشتن!!!
چرا اینقد بد طراحی شدن؟! مخصوصا رنو ک بسیار نا متوازنه
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹چقد جارو برقی طور بودن همه
SS
۱۸ آذر ۱۳۹۹تست خوبی بود اما مهمتر از اون کشوری هست که این تست در اون انجام شده و تفاوتی که قابل انکار نیست…
حسین دهمرد
۱۹ آذر ۱۳۹۹کجاست؟
سیامک
۲۱ آذر ۱۳۹۹چه زبانی حرف میزدن؟