کلاس شاسی بلندهای کوپه معرف حضورتان هست. این کراس اوورهای قدبلند با خط سقف خمیده خود قرار است ما را به یاد خودروهای کوپه بیندازند. تعداد این خودروها طی سالیان اخیر زیادتر شده است و این یک حقیقت است. قطعاً همهی خریداران از طراحی چنین خودروهایی خوششان نمیآید و احتمالاً میتوانید بامو را به خاطر اختراع این کلاس سرزنش کنید!
علیرغم ظاهری جنجالی، شاسی بلندهای کوپه هنوز هم به فروش میروند و به همین خاطر است که هر روز برندهای بیشتری وارد این بازار میشوند. مرسدس بنز یکی از بازیگران مهم در این کلاس است که با خودروهای GLE 63 S کوپه و GLE 53 کوپه قصد قدرتنمایی دارد.
البته بامو هم اولین بار با X6 این کلاس را ابداع کرد و پس از آنهم خودروهای X4 و X2 تولید شدند. گروه فولکسواگن نیز با خودروهای آئودی Q8، پورشه کاین کوپه و فولکسواگن اطلس کراس اسپورت حضور پررنگی در این سگمنت دارد.
یک شرکت تحقیق و مشاورهای خودرویی هر ساله دادههای خریداران خودروهای جدید را جمعآوری نموده و دنبال دلیل خرید شاسی بلندهای کوپه توسط مردم بوده است. بنا به گفته شرکت استراتژیک ویژن، خریداران شاسی بلندهای کوپه SUC مخصوصاً خریداران محصولات مرسدس ۴ تا ۵ برابر جوانتر از خریداران عادی شاسی بلندها هستند. این امر باعث کاهش سن متوسط محصولات یک برند شده و درعینحال جذابیتهای آن را افزایش می دهد.
استراتژیک ویژن همچنین میگوید خریداران شاسی بلندهای کوپه اهمیت کمتری به قیمت میدهند و بنابراین خودروسازان میتوانند قیمت چنین محصولاتی را افزایش داده و تأثیری منفی روی فروش خود نداشته باشند؛ اما مهمتر اینکه خریداران این خودروها در این گروه سنی بیشتر به هویت و تصویر ذهنی افراد از خود اهمیت میدهند.
رئیس این شرکت مشاورهای میگوید:
بیش از همه فاکتورها، خریداران چنین محصولات مرسدس به دنبال وجهه خوبی هستند و میخواهند متمایز باشند. آنها حتی خودرو را به عنوان یک وسیله ملزوم برای خود میبینند، نوعی گیمر که آواتار آنلاین را به عنوان معرف خود در نظر گرفته است؛ بنابراین خریداران شاسی بلندهای کوپه علاوه بر نمایش خود خواهان نمایش موفقیت خودشان نیز هستند و میخواهند خودرویشان چنین چیزی را نشان دهد.
Khosrow
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اینا همونایی هستن که اسپرت و کوپه میخوان / کمی کم که باشی – با شاسی میخوای جبران شی ..
Hamidreza
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اینو باهات موافقم …مخصوصا قسمت آخرش
سورنا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹حرف دل منو زدی شدیدا موافقم
البته نمیشه خورده گرفت برای مردم از قدیم همین بوده همه دنبال اینن هرطوری شده خودشونو نشون بدن
من وقتی اپتیما میخواستم بگیرم هرکی رسید بهم گفت دیوانه یه کم میزاشتی روش شاسی میگرفتی کلاسشم بیشتره و …
اصن نمیتونم درک کنم چرا این مدلیه اصن یه لحظه به علاقه و لذتی که میخوان ببرن فکر نمیکنن و دنبال اینن مردم چی میگن و …
ینی طوری شده اگر فرقون هم کلاسش از اونتادور بیشتر بود برای کلاس گذاشتن میرفتن میگرفتن
دردو وقتی بیشتر میفهمی که طرف کارمنده یا کارگر ولی میره گوشی ایفون اقساطی میگیره که بگه من فلانم
الانم همینه طرف شاسی میگیره فقط به خاطر بقیه وگرنه لذتی که تو یه ماشین سدان هست هیچوقت تو شاسی نیس
ماشینی که رو زمین نخؤابه ماشین نیس اصن ماشین کف خواب نباشه ارزشی نداره
تنها شاسی که فک کنم ارزش داشته باشه اوروس هست یا در اینده فراری بزنه
طرف میره جک میگیره دااااااغون به خیال خودش داره ماشین میرونه …
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹سورنا عزیز
اونهایی که شاسیبلند یا کراساوور را برای چشموهمچشمی میگرند ، همونهایی هستند که از خودرو سر در نمیآورند و به جای خودروی کارآمد مورد نیاز ، کرهای ژیگول میخرند که فقط چون خوشگله ، همونایی که سانتافه سورنتو عشق یاتاقان را به چشم پرادو میبینند و وقتی بلایی سر ماشینشون اومد از تعجب شاخ در میآورند که مگه شاسی بلند سوار نشدم و مگه دو دف نیست ، پس چرا فلان شد بَهمان شد .
اگر انتظارت از خودرو معقول و در حّدواندازه قابلیت خودِ ماشین باشه که مشکلی نیست .
یا اونهایی که تویوتا هایلوکس میخرند با خدا تومن وسایل آفرود و ارتفاع فقط تو خیابون اندرزگو بالا پایین میکنند ، شماره بدن بگیرن اما یه آفرود هم جرئت ندارن که برن .
شما نیازت به اپتیما بوده چون احتمالاً دور دور در شهر را دوست دارین اما یه مسافرت که برید نه صندلی عقب درستی داره و نه صندلی جلوی درستی از بس که گود طراحی شده و تو جاده قشنگ سنگریزهها هم احساس میکنی با سیستم تعلیقش و صندلیهای سفت و سخت یا کف ماشین با چهار سرنشین مدام گیر میکنه و کلافت میکنه بخصوص در شمال کشور و من یکی از دلایلی که دیگه سمت سواری نرفتم برای استفادههای جادهای بوده و هم مسافرتهای دوستانه که ۵نفری هم میریم اما زمانی که اپتیما داشتم ، تو شهر بهشت بود اما تو سفر دلم خون بود .
شاسیبلند هم نمیخواستم چون آفرود سنگین نمیرم یا اگر برم ، ماشین دوستان هست که بروم ، برای همین کراساوور گرفتم و الان خیلی ساله راحت شدم که نه هزینه بالای suv را داره و نه مشقتهای سدان را .
اما کراساوور کوپه را درک نمیکنم مگر اینکه مجرد باشی ، چون واقعاً به درد خانواده نمیخوره ، حتی برای سفر هم کلافه میکنه سرنشینان عقب را و ماهیت اسپرتیش باعث میشه با لاستیک فاق بلند هم ، سواریش کوبنده باشه .
گفتم اپتیما برای دور دور شهری ، چون کمری هم کفش گیر میکنه اما ارگونومی صندلیهاش زمین تا آسمون با اپتیما فرق میکنه و بسیار دلنشین و راحته .
اپتیما که داشتم برای هر سفری ، کمر درد بیچارم میکرد ، البته بماند مصرف سوخت بدش تو شهر ولی تو جاده خوب بود و حدود ۷ میسوزوند و برای اون دوستانی که مسخره میکردند (( مهدی و محمد )) بگم که باز هم مسخره کنند ، چون تو شهر راحت بین ۱۲ تا سر گاز ۱۸ میسوزوند حتی با بنزین سوپر .
اما من عاشق x4 هستم ، با اینکه طرفدار bmw نیستم ولی هیچگاه هم مشتریش نیستم و اگر هم مشتریش باشم ، x3 میخرم .
Khosrow
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹درسته / کلا اسیاییها تو سیستم تعلیق خیلی مبتدی هستن / تعلیق فقط مرسدس ..
Muty
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹آره نوید
من یه سفر 800-900 کیلومتری با اپتیما 2016 رفتم کمرم یعنی نابود شد ، دقیقا حتی صندلی های جلوش عذاب آوره خیلی گود و ناارگونومیِ
مزدا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من که اصلا از کوپه شاسی بلند خوشمنمیاد
یه تاری موی بی ام و x5 رو به هزارتا x6 نمیدم???
آرش وان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹رکورد فروش رنو سامسونگ آرکانا (XM3) که یک کوپه شاسی بلند است در ??کره جنوبی?? پس از یکماه از باز شدن فروش در ماه مارس ۲۰۲۰ ؛ به بیش از 20,000 دستگاه بالغ شده است
MAHDI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کلاس خیلی دوست داشتنی هستش!!!
البته واسه نسخه های پرفومنس یعنی X6M و GLE63 کوپه و کاین کوپه توربو و Q8 RS
Zonda R
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹شما در ایران کدام را انتخاب میکنید:
X4:لایک
X3:دیسلایک
MAHDI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹من اگه باشم X3 رو انتخاب میکنم، اما این انتخاب نسخه معمولی هستش،چون راحتره. کاربردی تره!!!!
ولی اگه بین X3M و X4M بخوام انتخاب کنم بدون شک انتخاب من X4M هستش!!!!
بهزاد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اون 1726 دیدگاهت همه مثه همینه؟
ممد ژانگولر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کامنت کاملا درست زیبایی گفتی ?
ماشینی داشته باشی هم اسپرت هم شاسی و هم زیبا
الخصوص اگه تسلا شاسی باشه
میلاد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹?????
چه ربطی به تسلا داشت این وسط؟؟
???
Khosrow
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹مگه تسلا غیر از شاسی چیز دیگه ای هم هست؟ / شاسی و چهار تا ورق حلبی دورچین / اسمبلد این یو اس ای ..
ممد ژانگولر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خوسرو جون داداش واقعا به کامنتی که دادی اعتقاد داری یا شوخی کردی؟!!
meysam
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خلاصه اینکه میخوان بیشتر تو چشم باشن.
ولی تا کجا این داستان ها میخواد ادامه پیدا کنه خدا میدونه.
امین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹تا بوده همین بوده خصلت بشر ابولخطا همینه
همیشه افرادی هستند که میخواهند بالاتر از دیگران دیده شوند
ضرب المثل سیبیل چرب از همین خصلت آدمی میاد
علیرضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹این یعنی هنوز سدانها و کوپه ها در ذات آدمها اعتبار خودشو حفظ کرده و هرجایی بتونه خودشو ابراز میکنه
Soli
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان کسی قیمت بی ام و x6m 2020 را در ایران دارد؟
رامین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کجاها سیر می کنی هموطن :)). پولا زیادیه ؟؟
امین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹مگه امکان واردات ماشین وجود داره؟ همچین چیزی با پلاک در ایران هست؟
Enzo
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹بشخصه از شاسی بلند کوپه خوشم نمیاد.مثال بین X5 وX6 انتخابم X5 هم کاربردی تره .هم با ابهت تره .هم زیباتره بنظرم .تو پورشه و کاین هم همین طور وبقیه….شاسی بلند اسمش روشه اگه یه کوپه بزرگ شیک بخوام بنتلی کانتیننتال یا آستون مارتین ونکویش رو خیلی بیشتر میپسندم .
♤Angus_812♤
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا کلاس جذابیه
هم شاسی بلنده،هم کوپه ،هم اسپرت
من به شخصه موافقم باید بیشتر گسترش پیدا کنه
تا اون تصور غلط از شاسی بلندای زمخت و گنده از بین بره
بهتریناشون x6 و x4 وgle کوپه و glc کوپه هست
MAHDI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹آی بدم میاد از SUV های خیلی بزرگ!!!
تست های زیادی ازشون دیدم، حرکات گهواره ای شدید، هندلینگ خیلی ضعیف، چسبندگی خیلی کم و البته بخاطر سایز خیلی بزرگ مشکلات جای پارک و تو شهرها هم سایز بزرگشون مشکل ساز میشه!!!!
بهترین سایز بلند قامت ها واسه من سایز X5 و کاین و GLE هستن اما یه سایز بزرگ تر مثل GLS و X7 و رنجروور هم انتخاب های خوبی هستن( منظورم سایز این ماشین ها نه فقط اینا)
برای مثال چندتا تست از X7 دیدم که در پیست اونو به چالش میکشیدن که واقعا با اون جسه میزان چسبندگیش سره پیچ ها عالی بود.
هرچند واسه خیلی ها کلاس X3 و GLC و ماکان هم کاملا راضی کننده است و خیلی هم فروش عالی دارن.
Saeed
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه بخوام شاسی بلند انتخاب کنم اولین انتخابم ولوو XC90
ولی خب سخته از سدان های پرفومنسی مثل M5کامپتیشن یا Rs7 Sport Back بگذرم…..
رامین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹بی معنی ترین کلاس خودرو تو دنیاس. بیای رو یه ماشین کوپه لاستیک شاسی بلند بزاری. نه راحتی شاسی بلندو داره نه هندلینگ و پرفومنس کوپه یا سدان.
رزیتا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹شاسی بلندای کوپه خصوصیات فنی SUV رو دارن ولی از پلت فرم خودرو های کوپه بهره میبرنو سقفاشون مثل ماشینای کوپه از قسمت عقب با شیب ملایم تا انتها کشیده شده ، این مدل ماشینا چند سالی هستش که وارد بازار شدنو طرافدارای زیادی رو به خودشون جلب کردن …………. و در کل این مدل ماشینا محبوبیت بالایی دارن چون همزمان هم حس یه ماشین شاسی بلند و هم یه ماشین کوپه رو به راننده و سرنشینا منتقل میکنن
mohammad
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹وااااااای چقدر اطلاعات زیادی بهمون دادی.
net
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹مزدا
دقیقا باهات موافقم عقب شاسی بلندهای کوپه خیلی بد هست و منم خیلی بدم میاد از شاسی بلند کوپه و ماشین استیشن و شوتینگ بریک و اولین بار بی ام و شاسی بلند کوپهx6 ساخت و بعد از تولید بی ام و x6 تولیدکنندگان ماشین یاد گرفتند که شاسی بلند کوپه تولید کنند
حسین دهمرد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹بخاطر وضعیت جاده ها ترجیح بیشتر مردم کراس اوره.هر جایی که جاده های آلمان رو نداره. حالا چه اشکالی داره این کراس اور زیباتر هم باشه.همه زیبایی رو دوست دارن.
مثال پژو ۲۰۷ خیلی کوچیکه وصندلی های عقبش عذاب آوره.ولی خود پژو هم نتونسته ماشینی به زیبایی ۲۰۷ تو کلاس زیر چهار متر تولید کنه.که سالها هم بگذره بازم جذابه. حتی تو سطح جهان.