ظاهر یک خودرو همهچیز نیست؛ بلکه مهم چیزی است که در زیر کاپوت قرار دارد. ۱۰ خودرویی که در ادامه مرور میکنیم، خودروهایی هستند که آمار عملکرد آنها بههیچوجه با استایل و آوازه آنها جور در نمیآید. منظور از شتاب هر یک خودروها، زمان رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت است.
۱۰) فورد ریسینگ پوما 16V
شتاب: ۷/۹ ثانیه
فورد ریسینگ پوما 16V مجهز به هر گونه تجهیزاتی بود که از یک کوپه اسپورت کمخرج انتظار میرفت؛ از ترمزهای بزرگ گرفته تا صندلیهای ویژه «اسپارکو» با تکیهگاهی مشابه گریت وال چینی. ولی به خاطر ضعف در مهندسی و منابع تولید، فورد مجبور شد تا از یک موتور تنفس طبیعی استفاده کند و بنابراین زمان شتابگیری چندان مناسبی برای آن بهدست نیامد.
شتاب: ۸/۷۵ ثانیه
برای زمانی بیش از ۲۰ سال، خودروهای کراون ویکتوریا پلیس اینترسپتور، مأمور اجرای قانون در خیابانها و جادههای امریکای شمالی بودهاند. ولی تعداد اندکی از رانندگان که محدودیت سرعت و قوانین را رعایت میکنند، میدانند که این سدانهای سرسخت از یک تویوتا کرولای مدل ۲۰۰۵ نیز کُندتر هستند. ۸) تویوتا سلیا
شتاب: ۷/۲ ثانیه
مدل سلیکا در سالهای ۲۰۰۰ میلادی به عنوان تنها گزینه اسپورت کمهزینه و موتور جلو در خط تولید تویوتا مطرح بود. در عین حال، قدرت کمتری نیز نصیب مالک خودرو میشد. اگر مشتری خوششانس تریم GT-S بوده باشید، خودروی شما قدرتی برابر ۱۸۰ اسببخار در اختیار شما قرار میداد، ولی در مورد تریم پایه GT، فقط باید برای خریدار آرزوی موفقیت کرد. ۷) هوندا CR-Z
شتاب: ۸/۲ ثانیه
اگر CR-Z هر چیزی برای هواداران هوندا باشد، ولی در واقع، یک ناامیدی و فرصت بزرگ از دست رفته برای این کمپانی بوده است. هوندا قصد داشت تا با بازگشت به ریشههای هاچبکهای CRX، مدل CR-Z را روانه بازار کند. CRX البته خودروی سریعی نبود، ولی وزن کمی داشت، رانندگی با آن لذتبخش بود و چابک نیز بود؛ چیزی که CR-Z حتی نتوانست به آن نزدیک شود. زمان شتابگیری یک CR-Z نشان از ثانیههایی بسیار خستهکننده و دردناک دارد. ۶) پورشه ۹۴۴ NA
شتاب: ۸/۳ ثانیه، ۹/۸ ثانیه
فقط نگاهی به این خودرو بیندازید؛ باکس فلیر، نشان پورشه، اسپویلر لاستیکی، تهویه کابین با سقف آفتابگیر و کاپوت طرح گوهای. با دیدن این موارد، حتماً با خود فکر میکنید که شتابی حدود ۵ یا ۶ ثانیه در اختیار خواهید داشت. ولی نباید سریع قضاوت کنید. با اینکه رسیدن به یک ۹۴۴ سرحال در جاده، اندکی سخت است، ولی کسی که یک مدل اتوماتیک از ۹۴۴ را براند، حتماً برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت زمان بیشتری را لازم خواهد داشت. ۵) شورولت کوروت C3
شتاب: ۹ ثانیه
اگر تصویر این کوروت را ببینید، حتماً با خود میگویید که چقدر خودروی سریعی است! البته مدلهای قدیمی C3 از کوروت ظاهری بسیار سریع و تهاجمی داشتند، ولی مطمئناً این خطوط به سرعت واقعی این خودرو ربطی پیدا نمیکردند؛ زمان شتابگیری این مدل در کُندترین تریمها به ۹ ثانیه نیز میرسید. ۴) اوپل GT
شتاب: ۱۰/۶ ثانیه
اوپل GT با اینکه ظاهر فوقالعادهای داشت، ولی یک موتور ضعیف ۱/۱ لیتری چهار سیلندر نمیتوانست هیجان چندانی برای آن ایجاد کند. در واقع، به خاطر این سبک طراحی، هیچکس انتظار چنین شتابی از این خودرو نداشت. ۳) تویوتا سوپرا MkIV (بدون توربو)
شتاب: ۶/۵ ثانیه
اگر مدل دو توربوشارژر 2JZ را کنار بگذاریم، با تمام سر و صداهایی که پیرامون نام «سوپرا» وجود دارد، آیا در تریم پایه این اسپورت ژاپنی میتوان به ۲۲۰ اسببخار راضی بود؟ ۲) پلیموث پراولر
شتاب: ۵/۷ ثانیه
کرایسلر امکانات واقعاً مناسبی برای استفاده از یک پیشرانه مناسب در زیر کاپوت این خودرو در اختیار داشت، ولی درنهایت، چیزی بیشتر از یک موتور ضعیف ۳/۵ لیتری V6 و یک گیربکس خسته ۴ سرعته اتوماتیک نصیب این مدل نشد.
۱) فراری موندیال
شتاب: ۹/۳ ثانیه
پس از شنیدن نام «فراری»، مسلماً مفاهیمی چون سرعت و خودروهای اسپورت واقعی به ذهن میآیند. ولی اگر یکی از اولین مدلهای فراری موندیال را با پیشرانه حداقلی ۳ لیتری V8 امتحان کنید، باید زمان زیادی را برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت منتظر بمانید؛ زمانی که شاید از بسیاری از خودروهای اقتصادی نیز بیشتر باشد. اینکه چگونه فراری اجازه داده که چنین اتفاقی رخ دهد، جای تعجب است.
k-sh
۲۳ مهر ۱۳۹۴جایه تویوتا gt86 تو این لیست خالیه با ظاهر خفن اما شتاب نه چندان خوب
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۳ مهر ۱۳۹۴گیربکس خسته 4 سرعته :-)
رضا
۲۳ مهر ۱۳۹۴به قول مشهدیا : گیربکس خِـسّّّـــــــــــه 4 سرعته !!!!
حامد
۲۳ مهر ۱۳۹۴اگه اینا ده خودرویی که فقط سریع به نظر میرسند
ماشینا داخل که تولید میشوند چیه
ali ayat
۲۳ مهر ۱۳۹۴ایناهم مشکلی نداشتن فقط معتاد شدن
ولی میدونی لذت کجاست درست برعکس باشه موتور قوی شتاب عالی طراحی ساده یا زشت اونوقت پشت چراغ قرمز باشی و کل بندازی
1997
۲۳ مهر ۱۳۹۴فراری موندیال تنها فراری تاریخ که لیاقت اسم فراری رو نداره.
کیانوش38
۲۴ مهر ۱۳۹۴درست مثل فراری کالیفرنیا که فقط اسم فراری رو یدک میکشه و میشه گفت تکرار دوباره اشتباه موندیال بود
احسان(احسان)
۲۳ مهر ۱۳۹۴فورد کراون ویکتوریا از 3 کیلومتری داد میزنه خودرویی خسته اما با شرافت هست. این ماشین بخاطر اقتصادی بودن برای دولت و جادار بودن برای افسران پلیس خیلی محبوب بوده وگرنه هیچوقت شاخ بازی درنیاورده.هوندا CR-Z هم هیچوقت ادعایی نداشته
اما موندیال لکه ننگی بر برند فراری بوده
احمد باقری
۲۴ مهر ۱۳۹۴ظاهری خوب و باطنی خسته.
nissan
۲۴ مهر ۱۳۹۴عین پراید ما که وقتی تو گاز اشک امو در میاره …شتاب پخ همراه با آه و ناله
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴پلیموث وسوپرا شتابشون خوبه بابا! :|
==ARASH==1987==MITSUBISHI===
۲۵ مهر ۱۳۹۴خوب و مفید مرثی…
vtc
۲۵ مهر ۱۳۹۴Plymouth Prowler یکی از زیباترین خودروهای آمریکایی هست
و به نظرم حتی الان هم طراحی آینده نگرانه ای داره و میتونه به عنوان منبع الهام برای ساخت هاترادها استفاده بشه
واقعا زیباست
در کل مطلب خوبی بود و با تشکر از آقای مسعود انیس حسینی
سعید
۳ بهمن ۱۳۹۷سوپرا حتی مدل قدیمیش هم عالیه به هر حال توی دوره خودش شتاب 6ثانیه خیلیم بد نبوده اما فراری موندیان واقعا یک ننگ برای برند فراری محسوب میشه شرط میبندم الان روح انزو بنیان گذار فراری در عذابه
ارش
۱۴ فروردین ۱۳۹۹سلام بنظرم درمورد فورد کراون ویکتوریا تجدید نظر کنین
چون ماشینایی که درناوگان پلیس اسنفاده میشن باید تیز بشن مخصوصا در امریکا
متشکرم
Philipp
۳۰ آبان ۱۴۰۰فقط معلوم نیست اون فورد کراون ویکتوریا چجوری تو نیدفوراسپید از گالاردو و فراری 360 جلو میزد جلوشون دستی می کشید
امیرمحمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱والا😂😂