غول فولادسازی ژاپنی Kobe Steel Ltd با رسوایی بزرگی مواجه شده است زیرا یافتهها نشان میدهد این شرکت اطلاعات غلطی را درباره میزان کشش و دوام قطعات آلومینیومی و مسی مختلف ارائه کرده است. این قطعات در صنایع مختلفی از جمله صنعت خودرو بکار رفته و تولیدات این شرکت در محصولات تویوتا، هوندا و سوبارو استفاده شدهاند.
بلومبرگ گزارش داده که سه خودروساز در حال برنامهریزی برای شکایت از Kobe Steel بوده و تویوتا اعلام کرده از متریال این فولادساز در کاپوت، دربها و دیگر بخشهای محصولات خود استفاده کرده است.
محصولات Kobe Steel به بیش از ۲۰۰ کمپانی تحویل داده شده و جزئیات اشتباه درباره میزان کشش فولاد در صورت عدم همخوانی با استانداردهای کیفیت مشتری قطعات مشخص میشود. تخمین زده میشود فابریک سازی این اعداد بهصورت سیستماتیک بوده و در هر ۴ کارخانه ساخت آلومینیوم این شرکت در ژاپن رخ داده است.
سخنگوی تویوتا در بیانیهای گفت که این خودروساز در حال بررسی برای تخمین تعداد خودروهای تحت تأثیر این رسوایی است.
او گفت:
ما سریعاً به دنبال شناسایی خودروهایی هستیم که شاید تحت تأثیر این شرایط باشند. این یک مشکل بزرگ برای تأمین کننده است.
Kobe Steel ادعا میکند اعداد اشتباه بکار رفته در مشخصات قطعات شامل محصولاتی میشود که از سپتامبر ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۷ تولید و صادر شدهاند. تخمینها نشان میدهند جایگزینی این قطعات هزینهای در حدود ۱۳۳ میلیون دلار خواهد داشت.
فريد
۲۲ مهر ۱۳۹۶چه عجب اینا هم اشتباه کردن !!!
یاس ی
۲۲ مهر ۱۳۹۶ژاپنی ها هم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دیگه آخر زمان شده،
Bardia
۲۲ مهر ۱۳۹۶دقیقا
Pooriya_German_BMW
۲۲ مهر ۱۳۹۶فردا تویوتا فراخوان میزنه ی دو سه میلیونی ماشین از سراسر جهان بیان کاپوت گلگیر و درب عوض کنن ????
Pooriya_German_BMW
۲۲ مهر ۱۳۹۶با این اوصاف کره ای ها خیلی بهترن چون هیوندا تنها خودروساز جهانه که فولاد مورد نیاز خودش تولید میکنه
خداییش دیگه این ژاپنیها دارن گند میزنن به اعتبار خودشون
اون از ایربگ های تاکاتا این هم از این
خدا بخیر کنه
Amir Schumacher
۲۲ مهر ۱۳۹۶.
با این یک مورد اعتبار کسی پایین نمیاد.
تا وقتی خودروسازان آلمانی هستند کسی در برابرشون نمیتونه ادعایی برای بهترین بودن داشته باشه
Reventon
۲۲ مهر ۱۳۹۶مثلا فولوکس ائودی
Amir Schumacher
۲۲ مهر ۱۳۹۶.
کاملا درسته ، این دو تا دو کلاس خودشون بهترینن.
محمدرضا
۲۲ مهر ۱۳۹۶خیلی دوست دارم بدونم اونایی که هی ژاپن ژاپن میکردن و از ژاپن بت ساخته بودن الان چی دارن بگن.اون از ایربگ اینم از فلزهایی که استفاده شده
AMIN
۲۲ مهر ۱۳۹۶عزیز من… اعتبار یک شبه بدست نمیاد… هنوزم هیچ ماشینی نتونسته تو اعتماد رو دست خودروسازیهای ژاپنی بلند بشه… هیچ خودرویی تو دنیا ماندگاری و طول عمر قطعاتش به ژاپنیا نمیرسه… دزدی و دروغگویی اونا از صداقت بقیه بسیار معتبر تره… اینو تو عمل داریم میبینیم…
بنز
۲۲ مهر ۱۳۹۶همه اینا به کنار چه جوری ملت ایران رو راضی کنند کاپوت و گلگیر عوض کنن اخه ماشین افت میکنه
David
۲۲ مهر ۱۳۹۶خیلی عجیبه که این سایت هیچوقت از گند کاری های کمپانی های آلمانی چیزی نمیذاره ! هر روز توو همه سایت های خودرویی دنیا در مورد گندکاری های آلمانی ها هم مطلب گذاشته میشه اما توو ایران منتشر نمیشه ! نمیدونم دلیل این همه تعصب الکی نسبت به المان تو کشور ما چیه !
محمد حسین
۲۲ مهر ۱۳۹۶شما یه دور بزن تو بایگانی سایت پدال اگر خبر از سوتی های آلمانی ها ندیدی بعد بگو
ضمنا اینجا خبر مربوط به رسوایی یه شرکت ژاپنی هست ، کی از آلمانی ها حرف زد تو خبر ؟
نوب بازی یکی از نشانه های سنین نوجوونیه
Amir Schumacher
۲۲ مهر ۱۳۹۶.
واقعا زشت و شرم آوره … .
sevlan
۲۲ مهر ۱۳۹۶اگه گندکاری از آلمانها بود ،حتماً مینوشتن ، حالا گیرم نوشتن ، چی به شما می ماسه؟!!!
me84
۲۲ مهر ۱۳۹۶.
این جور مطالب رو که میخونم ( حالا برای هر کشوری که باشه ) به خودم یادآوری میکنم که تعصب داشتن رو اینجور چیزا، از احمقانه ترین کارهای دنیاست.
خوبه که آدم رو چیزایی تعصب داشته باشه که ارزش داشته باشه، نه یه سری مسائل چرت و پرت مثل فلان برند و امثال این چیزا.
عشق و علاقه یه چیزه و تعصب یه چیز دیگست.