می ۲۰۱۳ بدترین ماه فروش خودرو در اروپا طی بیست سال اخیر بوده است. ۱,۰۴۲,۷۴۲ عددی بود که ACEA (انجمن سازندگان خودرو در اروپا) برای میزان فروش خودرو در ماه می امسال منتشر کرد. بر اساس این آمار، در ماه می امسال بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا شاهد کمترین میزان فروش خودرو در بیست سال اخیر بوده اند. ماهی که در آن تولید کنندگان فرانسوی و فورد ضربات سنگینی از وضعیت بازار متحمل شدند و JLR (جگوار – لند روور) و مرسدس بنز به زحمت در مقابل روند ایستادگی کردند.
آمارهای بیشتری که ACEA منتشر کرده است نشان می دهند متوسط فروش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ۶.۸ درصد که کمترین میزان فروش در بیست سال اخیر بوده، سقوط کرده است. بازار ایتالیا با تجربه میزان فروش کمتر از ۱۱.۳ درصد و بازار فرانسه با میزان فروش کمتر از ۱۱.۹ درصد وضعیتی بحرانی را تجربه کرده اند. در این میان تنها بازارِ مثبت، در اختیار بریتانیا بود که از درصد فروش ۹.۳ افت نکرد. در این میان برخی از سازندگان خودرو ازجمله تولیدکنندگان فرانسوی و فورد به علت همزمانی سقوط میزان فروش برخی از خودروهایشان که در اثر تغییر نسل گریبانشان را گرفته بود با وضعیت بد بازارِ اروپا طعم تلخ سقوط چند درصدی فروش را چشیدند. حتی برندهای معتبری چون BMW و آئودی نیز با افت میزان فروش که در بعضی موارد حتی به کاهش ۲.۵ درصدی نیز منجر می شد، روبرو شدند؛ و از همه بحث برانگیزتر، افت ده درصدی میزان فروشِ کمپانی سوئدی ولوو و افت ۱۷ درصدی فروشِ سیتروئن می باشد که برای این کمپانی ها می تواند بسیار نگران کننده باشد.مرسدس بنز و جگوار در اروپا تنها برندهایی بوده اند که افت نداشته اند که بدون تردید مرسدس بنز با ارائه خودروی جدید کلاس A و جگوار با فروش خودروی ورزشیِ نوع F توانستند در مقابل این بحران موقت دوام بیاورند.
مترجم: علی لیواری
slr722
۱۰ تیر ۱۳۹۲بازم دم ماشین های انگلیسی گرم که تونستن بهترین عملکرد داشته باشن…
Infinite
۱۰ تیر ۱۳۹۲+ مرسدس بنز
آبی
۱۰ تیر ۱۳۹۲میدونید چرا ضرر میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟ چون مث شرکتای ایرونی دزد و حروم خور نیستن!!!!!!!!!!!!!!
*** Mostafa ***
۱۰ تیر ۱۳۹۲بچه ها خبر جدید رو شنیدید؟ نخستین تحریم های مستقیم علیه صنعت خودروسازی کشوردرحالی از امروز به مورد اجرا گذاشته می شودکه خودروسازان داخلی خواستار کمک فوری دولت از این صنعت شده اند.شرکتهای کره ای در روزهای اخیر طی نامه های جداگانه ای به طور رسمی به خودروسازان کشور اعلام کردند هرگونه سفارش گیری برای فروش قطعات انواع خودرو به ایران را از امروز ، اول جولای، متوقف خواهند کرد.بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تحت تاثیر این تحریم هزینه تولید در شرکتهای خودروسازی و قطعه سازان تا 40درصد افزایش خواهد یافت تا پیش از اعمال این تحریم تازه، شرکتهای کره ای تامین کننده حدود 60 قطعه از انواع خودرو برای خودروسازان ایرانی بودند که از این تعداد حدود 10 درصد قابلیت ساخت در داخل کشور را ندارند اما مابقی را می توان با صرف هزینه بیشتر در داخل کشور تولید کرد. به عنوان مثال، ورقه ای که برای ساخت خودروی پراید مورد استفاده قرار می گیرد با اعمال این تحریم باید توسط فولادسازان داخلی تولید شود.اگرچه خودروسازان داخلی در تلاشند شرکتهای چینی را جایگزین طرفهای کره ای خود کنند اما در کوتاه مدت، توقف فروش قطعه از سوی شرکتهای کره ای، خودروسازان داخلی را در ساخت خودروهای تجاری با مشکل مواجه خواهد کرد. بیایید همه باهم دعا کنیم که هرچه زودتر این صنعت ویرانگر مال و جان مردم به ورشکستگی کامل برسد و درهای واردات خودروی استاندارد خارجی که داری سطح بالای ایمنی هست با گارانتی چندین ساله با مصرف کم و استهلاک اندک جای خودروهای بنجل کنونی رو بگیره. به امید هوای پاک. به امید داشتن ماشین بروز بدون عوارض سنگین. به امید تغییر یافتن چهره ی خسته کننده ی شهر. به امید کاهش تصادفات. بچه ها فقط دعا کنید اول خدا بعد امریکا که شر این خودروسازای نامرد احتکار کننده و گران فروش رو از سر ما باز کنند. الاهی امین خدایا امید ما رو نا امید نکن ما فقط حقمونو میخوایم لیاقت ما پراید نیست.
Yashar
۱۱ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز پاک کردن صورت مسئله راه حل نیست!
نباید دعا کنیم که در کارخانه ها بسته بشن و عده ای دیگر از جوانان به خیل عظیم بیکاران بپیونند! تا شما بتونی ماشینی که دوست داری رو سوار بشی! با این شرایط سختی که برای مردم مخصوصا قشر ضعیف بوجود اومده همه بفکر یه لقمه نون و یه سرپناه الکی هستند تا ویراژ دادن با ماشینای خارجی تو اتوبانا…
باید شرایطی بوجود بیاد که صنعت داخل حین رقابت آزاد با خارج (با کنار رفتن مافیا صنعت و واردات)بتونه بهترین محصولات رو ارائه بده و این هم وظیفه همه ملت هستش نه فقط شخص رئیس جمهور یا نماینده مجلس و…
sajjad
۱۰ تیر ۱۳۹۲من نشانی از سایپا اینجا نمیبینم.آخه میگن برای خرید پراید تو اروپا صف های کیلومتری میبندن
moein
۱۰ تیر ۱۳۹۲مشخصه که ماشین فرانسوی تو اروپا باید افت داشته باشه از نظر فروش
وقتی خودروهای لوکس آلمانی و ایتالیایی و انگلیسی هستن دیگه کسی نمیاد معمولا ماشین فرانسوی بگیره
فرانسه بیشتر به درد آسیا و آمریکاجنوبی و اینجاها میخوره
x-master
۱۰ تیر ۱۳۹۲dacia رو نگاه کن از همه بهتر بوده.
به نظرم خیلی عجیبه که داچیا از بقیه بیشتر فروخته.
من طرفدار اینجور ماشینام.تو top gear هم یه اشکودا یتی رو تست کردن عاشقش شدم.
فرامرز
۱۰ تیر ۱۳۹۲وقتی قیمت داچیا تقریبا نصف ارزونترین خودرو هم کلاس آلمانیه معلومه ملت تو این بحران اقتصادی اون رو ترجیح میدن. البته کیفیتش هم قابل مقایسه نیست ولی واسه کسی که میخواد یه چند سالی رو با یه ماشین با امکانات سر کنه خوبه.
مجید
۱۰ تیر ۱۳۹۲این عکسی که گذاشتیت ماله رونمایی از بنز s-class است.
اینم کلیپش
http://veneno.ir/1392/03/24/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%86%D8%B2-s-class/
HASSANBMW
۱۰ تیر ۱۳۹۲یه سوال:
تویوتا که شرکت محبوبی هست(نسبتاً) و فروشش هم که بد نیست، چطور جاش تو نموداره اونجاس؟
VAHID JINPACHI
۱۱ تیر ۱۳۹۲به این علت ضرر کردن که چون ماشیناشون رو ننداختن به مردم .
میلادمحتشم
۲۵ تیر ۱۳۹۲پس سایپا کو.
مرتضی
۱۶ شهریور ۱۳۹۲عیجیبه مرسدس لوکس ساز فروشش رفته بالا و مدعیان پرفروشترین بودن سقوط کردند!! فقط به قیمت نیست چون مرسدس همیشه کلاس های مختلفش نسبتا به هم کلاساش گرونتره!!
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳جای زامیاد خالیه