متفرقه

رینگ‌های تیتانیومی با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی

تکنولوژی پرینت سه‌بعدی پدیده‌ی نوینی بوده اما آنچه که مهم‌تر و جالب‌توجه‌تر است پرینت سه‌بعدی با تیتانیوم است.


چیزی که درباره آن بحث می‌کنیم واقعیت داشته و مربوط به فیلم‌های علمی و تخیلی نیست. در واقع این تکنولوژی قبلاً در تولید ماهواره‌ها و اسکلت‌های مصنوعی به کار رفته و حالا هم به صنعت خودرو راه یافته است. این تکنولوژی از طریق رینگ‌های افترمارکتی خود را در صنعت خودرو نشان می‌دهد.


شرکت HRE Wheels با همکاری GE اقدام به تولید نمونه‌ی پیش‌تولیدی رینگ‌های تیتانیومی تولید شده با پرینت سه‌بعدی کرده و در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود این رینگ‌ها به بازار خواهیم بود.


این شرکت برای نمایش جدیدترین محصول خود اقدام به انتشار رندرهایی از رینگ‌های یاد شده روی مک لارن P1 کرده است. رینگ‌های مورد بحث طراحی سفارشی داشته و ساختار ۶ تکه‌ای دارند. البته با پیشرفت این تکنولوژی شاهد تولید رینگ‌های یک‌تکه هم خواهیم بود.

این رینگ‌های جدید و ساختارشکن با فرایندی که جوشکاری الکترونی خوانده می‌شود تولید شده‌اند. در این فرایند از دسته‌ی الکترونی برای ترکیب شدن با پودر تیتانیوم استفاده می‌شود. همانند پرینت سه‌بعدی نرمال و استاندارد، محصول نهایی از لایه‌لایه‌ی تیتانیوم ترکیب شده ساخته می‌شود.


البته این فرایند نیازمند تکنولوژی و صنعت‌کاری پیچیده و وسیعی بوده اما ترکیب کردن سطوح با یکدیگر آسان‌تر از آنچه که هست به نظر می‌رسد. رینگ‌های نهایی نیازمند پوشش اضافی هم نبوده زیرا تیتانیوم در برابر خوردگی مقاوم است. نهایتاً مرکز رینگ تیتانیومی به داخل یک قطعه فیبر کربنی فرو می‌رود تا محصول نهایی ایجاد شود.

به نظر می‌رسد آینده‌ی رینگ‌های اسپورت و افترمارکتی کاملاً روشن بوده و باید منتظر تکنولوژی‌های جدیدتری در این زمینه باشیم.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    چقد زشت و شلوغ!!!

    1. مزدا

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      وووو خیلی هم خفن شد

  2. محمد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اول که چرا رینگهای افتر مارکتی؟؟
    آینده تولید رینگهای شرکتی هم همینه
    طرحهای متنوعی تری هم میشه اجرا کرد
    .
    اما مسئله کلی، استحکام اونها بخاطر نوع مونتاژه و دوام و خوردگیه
    که استفاده از تیتانیوم کمک میکنه بهش
    و پرینت باکیفیت
    اما باز هم گران در میاد باید فکری به حال ارزانتر شدنشون بشه که توجیه اقتصادی واسه سرمایه گذاری داشته باشه

  3. محمد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اون چراغ توی قوس چرخ الزام بازار آمریکاست؟؟؟
    دلیل اجباری بودنش واسه چیه؟؟؟

    1. علیx76

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (395 ديدگاه)

      فک میکنم برای خودروهایی که طولشون از یه حدی بیشتر باشه ( ۴.۸ متر فکر میکنم) باید استفاده بشه
      تو ایران رو ماکسیما استفاده شده اگه دقت بکنید
      وراکروز هم تو کاسه عقب و فکر میکنم جلوش ،لامپ جانبی کار شده

  4. مهدی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (552 ديدگاه)

    بابا اینا دیگه از کیفیت قاط زدن رفتن تو کار زامبی بازی

  5. F22RAPTOR

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    رینگاش یه ساختمان فضایی و پیچیده دارن

  6. John

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (215 ديدگاه)

    این به معنای واقعی آینده ست، آدم متحیر میشه از این همه پیشرفت و پیشرفت و حرکت به جلو، ما کجای این جهانیم؟؟

  7. شاهین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    فول اچ دی و با تراکم بالا پرینت شده ببینید چقدر ریز جزئیاته

  8. omid622

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بیشتر به اسپرت ها و سوپر اسپرتها و هایپر کارها میخوره

  9. Omid

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    چه زیبا شده

  10. net

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3398 ديدگاه)

    زیباترین رنگ برای رینگ همین رینگ به رنگ تیتانیوم هست و رینگهای استیل ماشینای امریکایی و رینگهای به رنگ مشکی زشته و قیافه ماشین رو زشت میکنه

  11. Mopar or No Car

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ولی شستنش مکافاته
    فقط با کارواش فشار قوی باید شستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا