درست یک هفته پیش بود که کیا دو مدل از خودروهای تولیدیاش را به دلیل احتمال نشت روغن و آتشسوزی فراخوان کرد.
در همین حین، هیوندای کُنا الکتریکی را از بازار کره جنوبی حذف کرد، جیامسی ون ساوانا را به علت مشکل در سیستم برق، مرسدس برخی مدلهای AMG و جنسیس دو مدل خود را به خاطر احتمال آتشسوزی فراخوان کردند.
هدف نویسنده در اینجا این نیست که بگوییم کدام خودروساز جهانی بیشتر فراخوان کرده یا خودروهایش سوخته است؛ بلکه نیت این است که در بحث فراخوان و اهمیت به مشتری، آن شرکتها را با خودروسازهای داخل کشور مقایسه کنیم.
آیا میدانید از ابتدای سال جدید تا زمان نگارش این مقاله ۴ خودروی مدل جدید ساخت داخل طعمه آتش شدهاند؟
پرسروصداترین اتفاق مربوط به شاهین تازهوارد به بازار بود که به گفته سایپا احتمالاً علت آن عوامل خارجی بوده و هیچ اشکالی در کیفیت و سیستم خودرو وجود ندارد. این در حالی است که پس از گذشت یک ماه از این حادثه، در مورد علت قطعی آن هیچگونه شفافسازی نشده است.
اتفاق بعدی، به سوختن پژو ۲۰۷ ایرانخودرو در تونل بزرگراه پردیس مربوط است که به سرعت فضای مجازی را در برگرفت. بهگونهای که سبب شد معاون کیفیت این خودروساز به آن واکنش نشان دهد و سبب آتشسوزی را نصب لامپ و هدلایت بهصورت غیرمجاز عنوان کند.
اما با در نظر گرفتن آتشسوزی یک ۲۰۷ دیگر روی پل بزرگراه صدر، حدود دو هفته پیش از آن، و پس از اظهار راننده خودرو مبنی بر زبانه کشیدن شعلههای آتش به دلیل نامعلومی از بخش محفظه پیشرانه، این تصور در بسیاری از کارشناسان و تعمیرکاران خودرو شکل گرفت که احتمالاً مشکل به درب فیلتر روغن یا سیستم برق ارتباط دارد و شامل همه خودروهایی که از پیشرانه tu5 استفاده میکنند، میشود. با کمی جستوجو در اینترنت به موارد زیادی از آتش گرفتن پیشرانههای tu5 برخورد خواهید کرد.
ولی چرا خودروسازان ما بهجای پذیرش اینکه برخی مشکلات به طراحی و قطعات مربوط میشود، به بهانه دستکاری در سیستم خودرو دیگران را مقصر میدانند؟ یا حداقل بهدرستی شفافسازی نمیکنند؟
درصورتیکه خودروسازان خارجی دائماً در حال بررسی تولیداتشان هستند و با کمترین احتمال وجود اشکال، فراخوان اعلام میکنند.
اگر یادتان باشد سال ۸۴ بود که پس از آتشسوزیهای گسترده پژو ۴۰۵، ایرانخودرو بالاخره بهاجبار پذیرفت که مشکل مربوط به ساخت خودرو و به دلیل حذف کنیستر و همچنین نشت سیستم سوخترسانی است و اعلام فراخوان کرد.
نظر شما دراینباره چیست؟
نویسنده: آرین (twt: ronin27th)
نعمت اله آزموده
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا مقاله مفیدی بود با تشکر آقا آرین اما مدعی گر نکند فهم سخن گو سرو خشت
آیا به نظرتون این دو شرکت پست و کثیف مافیایی فهم سخن میکنند ؟
مردم که فهم سخن میکنند نباید بخرند دلال ها نباید بخرند از ماست که بر ماست
ممد ژانگولر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من میگم باز دم ماشینهایی که آتیش میگیرن گرم حداقل فرصت فرار کردن یا کپسول آوردن و خاموش کردن داری
ولی بعضی از خودروهای ژاپنی که تو سیم ثانیه منفجر میشه و طرف پودر میشه چیه؟!!
دوستانی که از پاچه سامورایی بالا میرفتن تو سیم ثانیه به سبک انفجاری توضیح بدن ?
محمدرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰کدوم ماشین منفجر شده؟
ممد ژانگولر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰محمد رضا داداش یکیش رسوایی ایربگهای تاکادا در تمام ماشینهای ژاپنی
اونچنان میترکید که کله راننده عین جغد دو دور میچرخید صدای قلنج شکسته شدن گردنشو تا کیلومترها اونطرفتر همه میشنیدن
بازم بگم یا کافیه ؟
داود
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تو سنگ خودروسازهای ایرانی را به سینه نزن کدوم خودروی ژاپنی منفجر شده ؟. عملیات انتحاری داعش و القاعده را هم به گردن ژاپنیها ننداز .هیچ حلال زادهای نمیاد از دو خودروساز ایرانی حمایت کنه .تا حالا اندازه سه برابر کشته های هشت سال جنگ مردم را به کام مرگ فرستادن .
فرزاد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خداوکیلی ژاپن به غیر از تویوتا دیگه چه حرفی برا گفتن داره ماشینایی که تو خود ژاپن تولید میشه همه زیر 900 سی سی حالا یه لندکروز برای عربها میزنن اگه همون نیسان میتسوبشی , رنو به دادش نمریسید الان اسمشم تو تاریخ نبود برندهایی مثل داتسون هم که نابود شدن رفت یه مزدا مونده که اونم انچان حالا و روز خوشی نداره سوزوکیم که بهتره تو همون کار ساخت موتور سکلیت باشه
Mad.z.Max
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یه مزدا مونده که اونم حال و روز خوشی نداره؟؟
واقعا آدم حس میکنه بعضیامون توی یه جهان موازی زندگی میکنیم!
آقا ژاپنی دوست نداری قبول، نخر، سوار نشو
ولی دیگه همینجوری نباف واسه خودت داداش
علی آقا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰شما نخر.
Farzad
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نه اصلا دلال هم بره صدتا بخره وقتی کسی نباشه ازش بخره میخواد چیکار کنه .
مشکل اینه که همه دلال شدن و میخرن که سود کنن کلا مملکت دلال بازاری شده واسه خودش .
بعضی ها هم میگن خب ما ماشین لازم داریم پس چیکار کنیم ؟ خب عزیز من تو که میری ماشین صفر ایرانی میخری فلان تومن باید اینو بدونی که قطعات واقعا بی کیفت و مزخرف شده و ماشین سرتا پاش مشکلاته زیادی داره . یه دست دوم شرف داره به صفر . حتی به نظرم خودروی چینی کیفیتش بالاتر از ایرانی هست .
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰این نظریه دست دوم رو خیلی جاها میبینیم، ولی تو بسیاری از موارد صاحبان خودرو های دست دو که قرار باشه ما بخریم به دنبال تعویض ماشین هاشون با نمونه صفر هستند، خودروی چینی هم اگه آشغال تر نباشه آش دهن سوزی هم نیست، درواقع چنین راهکار هایی عملا برای بازار ما فایده چندانی ندارند.
Farzad
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰همینه دیگه اونا هم اشتباه میکنن .
واقعا مردم ما باید یکم از چینی ها یاد بگیرن فقط پورشه ساخته شده در آلمان رو میخرن ، حالا مردم ما بدو بدو تو صف واسه فرغون و لگن …
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰از تعداد دیس لایک ها میشه وضع مملکتو فهمید(تازه پروسه لایک کردن محدود شده و بماند که چند نفر دیگه نتونستن بیگ دیس لایک بدن)
آقا آبتین تحویل بگیر مملکت گل و بلبلو که میگی ما باید یه کاری بکنیم تا درست بشه
هستن موجوداتی که هنوز پایبند گاریجات داخلی هستن. با اینا میخواییم کره ماه رو فتح کنیم؟! با وجود اینا دسشویی بین راهی جاده ساوه هم نمیتونیم فتح کنیم توی راه با پراید بهشتی میشیم. هرچند از جهنم بهتره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بخدا پیشرفت نکردن از صدتا جهنم هم بدتره،خیلی از مردم ما متأسفانه****تشریف دارن که سنگ همچین آشغالایی رو به سینه میزنن،***********،حیف ایران با اون عظمتش😭😭…
mohsen.g
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چیز ساده ایه فهمیدن اینکه تولیدات داخلی با تکنولوژی قدیمی صورت میگیره و استاندارد های لازم رو برای تولید همین ماشین ها هم چندان سفت و سخت رعایت نمیکنند… هدف از این مقاله آگاهی بیشتر مردم و ایجاد مشارکت مدنی برای بهتر شدنه شرایطه… وگرنه در واقعیت همه ما نیاز به خودرو داریم و با توجه به قیمت بالای خودروهای خارجی اکثریت توان خرید آنها رو نداریم… پس کسی که خودروی صفر داخلی می خره ممکنه بهتر از من و شما از مشکلات اش آگاه باشه ولی چاره ای نیست…
پس بهتره به جای غر زدن به جون هم سعی کنیم خواسته هامون رو نسبت به شرایط افزایش بدیم و چونه زنی از پایین رو شروع کنیم…
فرزاد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اول اینکه ادب داشته باش دوم اینکه ما اصلا سنگ ماشینای ایرانی به سینه نمیزنیم مقایسه ما در مورد ماشینای ژاپنی مقایسه با بقیه خودروسازان بزرگ دنیا بود که دروغ هم نگفتم صنعت خودروسازی ژاپن کجا المان ایتالیا امریکا فرانسه سوئد کجا الکی ژاپن گنده کردن میگن ژاپن فلانه تا میای میگی بالا چشم ژاپن ابرو فوری یه عده اعداد ارقام از امار فروش تویوتا کرولا تو امریکا برا ما لیست میکنن خوب اگه شرکتهای دیگه هم ماشیناشونو مفت با یه گارانتی 15 ساله بدن حتما اونام دست کمی از ژاپنیا نخواهد داشت ولی بعد تا 15 سال باید سالی 5 6 بار فراخوان بدن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای محسنg
والا مردم نمیخوان عوض شن،تا چونه هم نزنی درست نمیشن،طرف پولشو داره که بتونه ماشین خارجی خوب بخره میره میدتش دوتا ۲۰۷!!
بازم فکر میکنید این مردم بدون غر زدن درست بشو هستن؟!
آقای فرزاد
اولا من اصلا طرفدار نه ژاپنم و نه کره،اما نامردیه بگیم ژاپنیا جز کی کار های ۶۰۰سی سی و لندکروزر چیزی ندارن،ماشین کی کار میخرن چون هزینه تعمیر پایینی داره و از دادن مالیات هم معافه،این از این،دوما شما فقط لندکروزر رو توی محصولات تویوتا دیدی؟ پس فوررانر و rav4نخودچی هستن؟یا کرولا(که پرفروشترین خودروی مستمر دنیا بوده)؟سنچری و کراون چی؟امپراطور ژاپن عقب مونده ست بره کراون بخره؟محصولات بی نظیرشون توی دهه نود که اعم از ae86، کرولا اسپرینتر و مهم تر از همه سوپرای افسانه ای (البته قدیماش نه این نسل ۵)چی؟اونام بیخودن؟تویوتا لندکروزر های با قیافه قدیمی چی که خودروی تاکتیکی و نظامی خیلی از کشورها از جمله همین ایران هستن چی؟هایلوکس چی که بهترین آفرودره؟
********
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰دوام و ماندگاری شون هم که دیگه زبانزده،از همه مهم تر هم موتور 1jz و 2jzکه با کمی ارتقا میشه تا هزاران اسب رو ازش گرفت،تویوتا هم خوبی هایی داره…
نعمت اله آزموده
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا باید اعتراض من به ایران خودرو و سایپا انقدر دیسلایک بخوره هرچند اهمیتی نداره مسئول های IT شون تو سایت هستن بابا ین دو شرکت مایه بدبختی مان و مدیراشون و اوناییی که از قبل این دو شرکت کاخ میسازن
محمدرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰هدف نویسنده در اینجا این نیست که بگوییم کدام خودروساز جهانی بیشتر فراخوان کرده
ولی خیلی زیرکانه به آتش سوزیه ۱۱ عدد راو۴ اشاره ای نکرده ?
ایران
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰باز هم بحث باز نکن خوب کیا هم آتیش گرفته دیگه بس کنید بس
Sina10
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا وضع خودروسازای ما خنده داره
همه خودرو سازای بزرگ دنبال اینن که مشکلاتشون رو برطرف کنن و پیش خریداراشون اعتبار و ارزش بیشتری داشته باشن ، اون وقت ایرانخودرو و سایپا فقط بهانه میارن
تعداد آتش سوزی های ماشینای ایرانی اونقدر زیاده که آماری ازشون نیست!!
اصلا ایرانخودرو سایپا نمیدونن فراخوان چیه?
mahdi_abdi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰جالب اینجاست مردم بازم از اینا ماشین میخرن! چون دنبال اینن که خودشون یه ماشین داشته باشن کارشون راه بیفته ، متاسفانه اکثر بفکر خودشونن
محمدرسول صمدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰(◕‿◕)
ببخشید میشه از وسایل حمل و نقل عمومی هم مطالبی بگذارید
قطارها و اتوبوس ها و …
میثم
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عکس پروفایلت منو یاد مامورین یونیت 731 ژاپن تو جنگ جهانی دوم انداخت
ماسکهای ضد گاز اونها هم این شکلی بود
R@m!n
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ای عکسه یه دی جی معروفه به اسم مارشملو
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا درسته :)
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰این یک دی جی مارشملو تریپاشو دوست دارم
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چه جالب من حتی اسم مامورین یونیت 731 رو نشنیدم ولی مارشملو رو میشناسم و اهنگاشم گوش میدم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰من عاشق آهنگ جدید مارشملو با آرش شدم، جالب اینجاست توی موزیک ویدئو این آهنگ(لوندیا)حتی پس زمینه طراحی های تخت جمشید رو هم نشون میده،آرش واقعاً به وطنش اهمیت میده،درود بر شرفش،هی این آهنگم نیست خیلی از آهنگای دیگه اش هم جزییاتی از ایران رو به نمایش میزاره…
Erfan
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین ایرانی رو با اون قیمت های فضایی به مردم میدن و بعد مردم هم براش صف میکشن…
بهترین راه نخریدن هست و اگر هم نیاز دارید یا ماشین کارکرده بخرید یا صفر چینی که همه چی میارزه به ارابه های مرگ ویرانخودرو و سایپا
BenzSLR
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اولا ویران فرغون و سایپا قالپاق
دوما این مردم رو جون به جونشون کنی آخر ازین آشغالا میخرن و لیاقتشون همینه چون خودشون این کارو کردن. واقعا هنوز برام سواله که تو خارج کوچکترین مشکل خودرو رو کارخونه با دقت اعلام میکنه همه تحقیرش میکنن سهامش میاد پایین محبوبیتش چند وقت کم میشه و…. ولی تو ایران همش برعکسه !!! اگه حرف های رئیس روئسا شونو گوش کنید یه جوری یه جوری یه جوری حرف میزنن انگار دارن با….. حرف میزنن جالبه مردم هم مثل ……. حرفشونو تایید میکنن و تو خیالشون ماشینوشون ۱۰۰ درصد داخلی و با کیفیته.میگن کیفیت ساخت داخل مثل اروپایی ها هست آمریکا رو که آشغال ساز فرض میکنن و میگن واردات باید بسته باشه که پول از کشور خارج نشه و ماشین های لوکس ؟!( برا اینا چینی ها لوکسه بنز E200 که حکم جت رو داره!!!) باید بسته باشه اونوقت به اسم کارگر جوان رو سر همه کلاه میزاره و همه باور میکنن جز عده ای محدود . اون عده محدود هم بچه هایی اند که اخبار خودرو رو دنبال میکنن . الان بعضی ها میگن این جور افراد همشون پولدارن !!! الان کجا همه بچه ها پولدارن ؟ اکثرا وضعیت مالیشون مثل اکثر مردمه اونوقت اینا این حرفا رو از کجا میارن؟ تنها راه اینه حمایت نکنیم و از کسانی که لیاقت دارن حمایت کنیم . اونوقت میگن زیر گرما و سرما با چی بریم ؟ کاری نداره پیاده مگه چشه اون شکم ۱۲۰ کیلویی هم آب میشه اگه اونم از رو تنبلی نمیتونی این همه ماشین کلاسیک تمیز که لاستیکش میارزه به ۱۰۰ تا ساخت داخل. حتی خودروهای داخلی دهه ۵۰ هم عالین چون اون موقع همه چیز رو حساب کتاب بود و با نظارت انجام میشد.
BenzSLR
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰* که خودروهای مونتاژی نظیر بنز کادیلاک شورلت و…با نظارت شرکت های اصلی و با دقت مونتاژ میشدند.
porsche
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰سایپا قالپاق???
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من یک چیزی رو نفهمیدم!
ماشین هیوندای اتیش میگیره اما فقط از بازار کره جمع شده؟
در بقیه بازار ها نبوده؟
ناخدا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه ژاپن بخاطر فراخوانهاش جمع میکنه؟؟
R@m!n
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تو بازار کره بیشتر بوده فروشش. این احتمال هم هست مونتاژی که برای کره میشه کیفیتش از نمونه صادراتی پایین تر باشه
Erfan
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نقص توی مدل های تولیدی برای کره جنوبی بوده.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰از زیبایی های بازار بسته و خودروسازی دولتی.
sinac63
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چیزی که مشخصه اینه که خودروسازای داخلی تا خر خره تو مشکلن و کلا به مردم اهمیت نمیدادن
برامون اینکاراشون دیگه طلیعی شده:)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای آرین ممنون از لطفت بابت همچین مقاله پرباری??
جالبه خبر فراخوان هیوندای یا هوندا و تویوتا یا جنرالموتورز میاد همه میپرن وسط شرکتو میبندن به رگبار فحش بعد اونوقت میرن صف میکشن برای آشغالای داخلی بعد میان پیج اینستا درست میکنن دناسواران! ام وی ام سواران!! نمیدونم تارا سواران!! و کلی از این چیزای چرت…
هی خدا،چه گیری کردیم،البته مهم نیست،چون همه اینا از جانب مردمه،مردم بخوان همون میشه،از ماست که بر ماست?♂️…
آرین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون لطف دارید
R@m!n
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلیا اینجا میگن چون خودرو سازی دولت..یه این مشکل هست، اصلا به این موضوع ربطی نداره ریشه یه درخت که فاسد باشه، این فساد به همه جا سرایت می کنه الان بخش خصوصی مثال واضحش ماشین خارجی میارن عشقی قیمت میزارن رو ماشین، انقدرم پول دارن دهن سرتاپای دولت..و تع..زیرات و ستاد تنظیم بازارو می بندن. البته بخش خصوصی ما هم جوک خنده داری بیش نیست که خب اینجا جای باز کردن این بحثا نیست.
حالا یه مثال خارجی، صنعت خودروسازی آلمان کاملا وابسته به دولت..ه و سیاست..اشون هم سو با همه. زمانی که مرکل اومد روی کار صنعت خودروسازی آلمان بخصوص بخش فولکس واگن قدرت الانو نداشت، این بانو تو زمان خدمتش آلمانو به اوج شکوه و قدرت رسوند. اومد با حمایت همه جانبه از خودروسازی و اعطای وام ها و مشوق های مالی برای خرید خودروهای آلمانی روز به روز این کمپانی هارو قوی تر کرد. انقدر پول ترزیق کرد تا این کمپانی ها زیر مجموعه هاشونو گسترش دادن و بعد 10 سال صنعت خودروسازی آلمانو به بهترین دوران تمام تاریخش رسوند، اما هیچ وقت این حمایتو جوری انجام نداد که مثه دول..ت ما کسری بودجه و هزینه های دولت..و با گرون کردن ماشین و مجبور کردن مردمش به خرید ماشین آلمانی به هر طریقی جبران کنه. بازار خودرو آلمان مثه آمریکا چند لول پایین تر کاملا باز و رقابتی هست و این شهامتو به خرج دادن تا با بقیه دنیا رقابت و در کنارش تجارت داشته باشن و به همین دلیل خودروسازای آلمانی همیشه تحت فشارن تا جایگاهشونو حفظ کنن چون میدونن با یه لغزش میلیاردها یورو از دست میدن این باعث میشه همیشه خودروهای با کیفیت تولید کنن.
آوان
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چون اینجا جون و مال مردم اهمیت نداره،اون همه آدم تو پراید و بقیه ی خودروهای ناایمن له شدن کی ککش گزید؟ پول مردم تو بورس دود شد به کی برخورد؟ ارزش پول ملی در عرض چند سال چند هزار درصد کم شد و عملا هر چی پول تو دست مردم بود بی ارزش شد کی گردن گرفت؟ اینم مثل بقیه
بهراد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰کنیستری که از پژو های اون زمان حذف شده رو میشه وصلش کرد یا اصولی در نمیاد؟
ماشین من نداره و ریل سوختش دو تا شیلنگ رفت و برگشت به پمپ بنزین داره.
واجب هست اضافه کنم؟
FARAZ
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰باید به زودی منتظر سوختن تارا هم باشیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خداروشکر هنوز استارت هم نمیخوره! وگرنه استارت میخورد واویلا بود??…
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب گفتی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون?
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ما که دیگه به این آب و خاک امیدی نداریم. چه الان چه 50 سال دیگه
شما هم نداشته باشید، وگرنه هر بار سرکشسته میشد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا شاهین وقتی ما دست رو دست گذاشتیم و میگیم بزار یکی بیاد اوضاع رو درست کنه انتظار پیشرفت هم دارید؟ متاسفانه ما فقط چشم به راه موندیم،نه تلاشی و نه….
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تو این مملکت دو الی سه قطبی مگه ما اصن به چشم میاییم که بیاییم کاری کنیم؟!
من از جانب خودم با هرچیزی که گرون و بنجل شده مخالفت کردم و نخریدم
بقیه چی؟ میگن اینو نخریم چی بخریم، انتخاب دیگه ای نداریم!!!!! آخه قطع عضوی هستن پا ندارن راه برن یا حتما باید برن صفر کیلومتر با آپشن صندلی با روکش نایلون خیاری و محافظ ابری درب ها و برچسب بارکد روی شیشه جلو بخرن. وگرنه ماشینای مدل پایین و دست دوم خار دارن صندلیاش فنر دارن نشستنشون خطر دارن
اینه مشکلمون
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه همین اوضاع چندقطبی مون هست که نمیزارن پیشرفت کنیم،الان تو ایران عده کمی هستن که مثل من و شما مخالف این آشغالای داخلی هستن اما ماشاالله همه مردم سنگشو به سینه میزنن!
بقول یکی از سایتا به یه رضا شاه یا کوروش بزرگ که وطن پرست و فداکار باشه شدیدا نیازه تا این اوضاعه********رو سروسامون بده…
ae86
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تشکر از آقا آرین قطعات قطعه سازان ایرانی صادرات هم دارد ؟ برای خودروهای خارجی که این قطعات را استفاده می کنند آتش سوزی اتفاق می افتد ؟
آرین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون. نمیدونم
Amirreza
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط باید حسرت بخوریم که از هر ماشینی ، هر رسیدگی ای ، هر عدالت در فروش و خریدی بی بهره ایم
عارف
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خودرو سازهای ما تست جاده و …. را پس از فروش ماشین از جیب مردم هزینه میکنند . نمیدونم چرا ما مردم ۶ ماه دندون رو جیگر نمیزاریم و دست از خرید بر نمیداریم تا حودروسازها حرکت مثبتی به خودشون بدن
porsche
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خدای خودروها تارا کبیر توسط ….. انقدر اسمش عزیمه نمیتونم بگمش
واقعا چرا بعضی ها آشغالای بنزو با این مقایسه میکنن
اگه تارا هم نمیخاید می تونید خدای خودرو ها
پراید رو انتخاب کنید??????
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بهت قول میدم همه چیزه تارا همون پرایده ولی ارتقا یافته ولی ارزش قیمت 5 برابری رو نداره فوقش ارزش قیمت 2 برابری
Ahmedreza2002
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰هیهات
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰لا به لایه مقالات خودروی جهانی چنین مقالهای جز حِرس در آوردن عاشقان خودرو در ابن جهنم خودرویی ، سَمی بیش نیست !
گفتنیها سالهاست گفته میشود و وضع سالهاست بدتر میشود !
پس بتازانید تا روز قیامت ، جواب تمام اعمالمان را در این دنیا پس میدهیم ، از مدیران اولیه با نیت خراب گرفته تا مدیران امروزی ، تصمیمات شما زندگی خیلیها را آشفته کرده ، ضرر مالی که پیشکش !
آریا منش
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰سوالی که خود دانی چرا پرسی ، تو میدانی راس این هرم کیست و ما زنجیره غذایی او هستیم
mahan
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا ارین خسته نباشی مقاله کاملا بجایی بود
mm.yarlou
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰این مقایسه قشنگ مثل مقایسه sclassبا پژو۴۰۵ تولید خودمونه هیچ دردی از ما دوا نمیکنه
Hamid3x
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰آتش سوزی شاهین بخاطر دسته سیم های داخل داشبورد بوده(خبر از جلسه یکی از دوستان کارشناس قطعه تامین کننده سای پا)
فعلا که موندن چطور جمعش کنند