وقتی با سرعتبالا از سرعتگیر عبور میکنید چه اتفاقی میافتد؟
از جمله کارهایی که کانال یوتیوبی Warped Perception انجام میدهد بدترین شکنجههای قابلتحمل توسط یک مرسدس بنز E کلاس است. پس از عبور این سدان آلمانی از برخی از بدترین دستاندازها در شیکاگو، این بار شاهد روبرو شدن سیستم تعلیق این خودرو با سرعتگیرهای مختلف خواهیم بود. بهمنظور فهم بهتر، دوربینهای کار گذاشته شده بصورت حرکت آهسته اقدام به فیلمبرداری کردهاند.
پس از ذکر برخی جزئیات که به نظر میرسد برای خودرویی فاقد درب یا بدنه خیلی فایده ندارد، شکنجههای مرسدس شروع میشود. اولین چالش انجام شده سرعتگیری از جنس آسفالت است. در شهرهای کشورمان به کرات با این نوع سرعتگیرها روبرو شدهایم اما Warped Perception برخی نقاط ضعف این طراحی را نشان میدهد. اگر فردی در بالای سرعتگیر ترمز کند و البته سرعت خوبی داشته باشد بخش جلوی خودرو میتواند با شدت تحتفشار قرار گیرد؛ اما افزایش سرعت در بالای سرعتگیر هم باعث میشود سیستم تعلیق بصورت شناور از روی آن عبور کند و در واقع میزان تکانهای سیستم تعلیق کاهش یابد.
ما انتقاداتی درباره تست بعدی داریم. معمولاً Warped Perception تستهای خود را در مکانهای خلوت یا حداقل در محلهایی که ترافیک کمی وجود دارد انجام میدهد اما این بار شاهد انجام تست در پارکینگی شلوغ هستیم. مشکلی باوجود کمی هیجان در ویدئو نداریم اما نباید ایمنی افراد دیگر را به خطر انداخت. بررسی سرعتگیرهای کوچک در پارکینگهای بزرگ هم خستهکنندهترین بخش تستها به نظر میرسد.
نهایتاً هم نوبت به بررسی سرعتگیرهای بزرگی میرسد که در آن کاهش شدید سرعت بدون تأثیر قابلتوجه روی وضعیت سرنشینان نشان داده میشود. از آنجایی که این تست جالبترین تست محسوب میشود بنابراین توصیه میکنیم این بخش را تماشا کنید. علیرغم تستهای پرفشاری که مرسدس پشت سر میگذارد، این E کلاس هنوز هم قابل راندن بوده و این امر میزان استحکام بالای E کلاس قدیمی را نشان میدهد.