آمار عمکرد شتاب خودروهای مختلف از قدیمالایام، از جایگاه مهمی در دنیای اتومبیل برخوردار بوده و این موضوع، هم از جانب خودروسازان و هم از جانب مجلات مختلف دنبال شده است. در مجله Car and Driver، این سنت از سال ۱۹۵۵ آغاز شده و از آن زمان تاکنون، مدلهای خودروی زیادی مورد این تست قرار گرفتهاند. در ادامه، سریعترین خودروها بر اساس زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل (۹۶/۶ کیلومتر) بر ساعت در دهه ۹۰ گردآوری شدهاند.
۱۲) داج وایپر RT/10 مدل ۱۹۹۸ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک)
۱۱) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۷ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک) ۱۰) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۷ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک) ۹) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۶ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک) ۸) پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۹۴ – زمان ۴ ثانیه (جایگاه مشترک)در ۱۲ فوریه ۱۹۹۴ در فرانسه، پورشه از یک مدل تولیدی با بالاترین سطح عملکردی برای خودروی معمولی در بازار امریکا رونمایی کرد؛ ۹۱۱ توربو ۳.۶ مدل ۱۹۹۴. این مدل که هنوز به صورت موتور عقب و دیفرانسیل عقب بود، قدرتی به میزان ۳۵۵ اسببخار و گشتاور حداکثری به میزان ۵۲۰ نیوتنمتر در اختیار داشت. ۷) داج وایپر GTS مدل ۱۹۹۷ – زمان ۳/۹ ثانیه (جایگاه مشترک)
آکورا NSX، شورولت کوروت و پورشه ۹۱۱ کاررا از جمله مدل اسپورت رقیب بودند که وایپر در یک مقایسه توانست بر آنها پیروز شود؛ موضوعی که چندان هم جای تعجب نداشت. ۶) موسلر رپتور مدل ۱۹۹۶ – زمان ۳/۹ ثانیه (جایگاه مشترک) ۵) فراری F50 مدل ۱۹۹۷ – زمان ۳/۸ ثانیه (جایگاه مشترک) ۴) وکتور W8 تووین توربو مدل ۱۹۹۱ – زمان ۳/۸ ثانیه (جایگاه مشترک) ۳) پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۱۹۹۷ – زمان ۳/۷ ثانیه (جایگاه مشترک) ۲) پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۹۵ – زمان ۳/۷ ثانیه (جایگاه مشترک)
ساختار این مدل از فرمولی «بداههپردازانه» استفاده میکرد؛ در یک شاسی با طولی به اندازه ۴ اینچ (۱۰۲ میلیمتر) کوچکتر از یک جیپ رنگلر، یک موتور دو توربوشارژر ۴۰۰ اسببخاری نصب شده بود که قدرت خود را به چرخهای عقب منتقل میکرد. نتیجه چیزی شبیه به یک «گلفکارت» با دو توربین «جنرال الکتریک» بود. ۱) مکلارن F1 مدل ۱۹۹۴ – زمان ۳/۲ ثانیه
شتاب این مدل، در حدّ یک «پرواز» بود. با شروع حرکت این خودرو در جاده، بلافاصله مرز سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، پشتسر گذاشته میشد و افق دید راننده از آسمان، بهگونهای بود که انگار مقصد بعدی به کره ماه است! شاید هم با داشتن چنین پیشرانهای با این پتانسیل، باید به فراتر از ماه و شاید «مریخ» فکر کرد.
king 918
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مکلارن اف وان تو تاپ گیر از بوگاتی هم جلو افتاد لامصب خیلی غول بود برا خودش و تک سرنشین بودنش هم خیلی خاصش کرده بود واقعا فوق العاده بود ……….
اما پورشه نامرد همه جا هست واقعا کار درسته …………پرچم پورشه حسابی بالاست
Pooya_SK
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سه سرنشینه که راننده در وسط قرار می گیره.
مصطفی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مکلارن F1 فرمان وسط و 3 سرنشینه است.
Pagani
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵یه دلیل دیگه برای مغرضانه بودن این سری مقالات هست از جمله این که:وقتی میگیم سریعترین ذهن فورا به سمت تاپ اسپید میره ولی دوستان شتاب معنیش کردن (بهتر بود از چابکی استفاده میکردن که هم هندلینک رو دربرداشت هم شتاب) و برای این شتاب معنیش کردن که فقط تعصبات خودشون رو ارضا کنن!!!!
چون اگه در مورد تاپ اسپید بود دوستانی که با دیدن فراری سوپرفست در صدرلیست وبعد دیدن عدد ۳۰۰ک.م در کنار نام میورا و پس از دوره حدود۱۵ ساله یکه تازی میورا,,, مزراتی ,و بعد فراری های ۹۱۲ و ۹۲۱ بعد کانتاش و f40و دیابلو و f50 به درجه خودزنی رسیده بودند با دیدن نام سالین امریکایی و به خصوص مکلارن اف وان, افسانه بریتانیایی به خودکشی دست میزدند.
که البته با دیدن نام بوگاتی آلام آن ها کمی تسکین یافته زیرا که بوگاتی قلب فسرده و عقده باد کرده فولکس ,,از موتور خورجینی ۴توربو ۱۶ سیلندر و کلی اینترکولر و کلاه خود و زره !!!! آلمانی استفاده کرده و به ۴۳۲ ک,م رسیده!!!!!!
که البته فرانسویه هااا!!!!!!!!!!!!
king 918
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵عذر اقا میخواستم بنویسم فرمان وسط اشتباه شد ……………..
چه جبهه ایی ……….
Nima
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵با کمال خوشحالى اشتباه کردم، توى دهه ۸۰ گفتم ۹۰ آمریکا چیزى نداره ولى خوشحالم که خلافش بم ثابت شد با ۷ تا از ۱۲ تا که آمریکایى هستن. واقعا خوشحالم. میگفتن همیشه دهه ۹۰ دهه ژاپنى هاس!!! ندیدم ازشون
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵میتسوبیشی اوو پنج هم شتابش چار ثانیه بود ولی نبود تو این لیست چرا نمبدونم
فیلم درگش با دوج وایپر نسل اول هر دو استوک تو برنامه بست موتورینگ سرچ کن ببین با یه موتور دولیتری چطور وایپر رو جا گذاشت
ان اس ایکس هم با یه موتور سه لیتری وایپر رو تو چهارصدمتر جا گذاشت و تاپ اسپید ان اس ایکس ار با وایپر تقربا یکی بود در حالی که مصرف وایپر بیش از دو و نیم برابر بود و تایم چهارصدمتر ان اس ایکس هم باز از وایپر پایین تر بود
برای حالت بدون لوازم و استوک گفتم
تو این مقاله پنج بار از وایپر نام برده واقعا مسخرست
وایپر نصل اول واقعا ماشین ضعیف و بی کیفیتی بوده ضریب بازدهیش با یه ماشین اکونومی مثله پراید برابری میکنه هشت لیتر چهارصد اسب بخار و پراید یکو دو دهم لیتر شصت اسب بخار ???
دهه نود واقعا دهه ژاپن بوده بر منکرش لعنت
به این نویسنده های متعصب توجه نکن
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵در ضمن اینم اضاف کنم ژاپن هیچوقت تو دهه نود ماشینای حجم بالا و سوپر اسپرت و گرون قیمت نساخت
ماشینای ماشین بازی ساخت شاید فابریک بهترین نبودن ولی همیشه گزینه تیونر ها و ماشین بازا بودن
ماشینای که لیمیت نبودن و خیلی راحت تیونینگ میشدن و پتانسیل بالایی داشتن
فقط تو درگ یه مثال برات بزنم
که رکورد درگ چهارصدمتر دنیا دست 2jzgte
موتور تویوتا سوپرا هست درگ یک چهارم مایل که امریکایی ها از دهه پنجاه روش ادعا میکردن
رکورد کلاس چارسیلندر که تا حالا تو امریکایی ها فقط کروت تونسته تایم بهتری از اون بزنه برا اوولوشن هست 4g63t
رکورد دیف جلو هم واسه هوندا سیویک که اونم هیچ موستانگی تایم بهتری نداشته ازش civic eg6 k24
فقط برو پرفورمنس ان اس ایکس سه لیتری رو با کروت سی فایو پنجو هفت دهم لیتری مقایسه کن تا بفهمی چه خبر بوده با بی ام دبلیو ام سه ای سیوشش مقایسه کن
کاملا میبینی دهه نود واسه ژاپنه بر منکرش هم لعنت
واقعا نمیتونم نحمل کنم ماشین اشغالی مثله این وایپر پنج تا ازش تو این لیست باشه این ماشینو از نزدیک دیدم ارگونومی ساختش در حد پرایده خیلی ماشین افتضاحی هست
Mohammadreza4060
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵زنده باد پورشه
saied
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پرچمه پورشه از اول بالاست !!! ولی فکر کنم بنز و بی ام دبل یو فعلا تو کما هستن !!!!
لامبورگینیم نیست !!! ای بابا
سامان اذری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مکلارن f1 یکی از شاهکارهای خودرو سازی بود
مستربین هم یکی داشت که چندباری باهاش تصادف کرده بود
علي
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مستر بینو خوب امدی ?. مک لارن یکی از افتخاراتش تند رفتن خودروهاشه ولی اینکه ترمزاش بگیره یا نه …. به احترامش چند دقیقه سکوت لطفا???
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مک لارن F1 سلطانه!
تنفس طبیعی !
هنوز تنفس طبیعی بهتر از اش نیومده!
هفت سال رکورد دار سریعترین خودرو!
و …!
بهنام طیبی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مک لارن چندین سال سریعترین اتومبیل دنیا بود تا بوگاتی ویرون 1000 اسب بخار اومد
علیرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مکلارن f1 تک سرنشین نیست. مدل خیابانی این اتومبیل (تصویر مقاله) ظرفیت 3 سرنشین را داراست.
ولی محل استقرار راننده در وسط کابین قرار داره (فرمون وسط). دو نفر دیگر کمی عقبتر و در دوطرف راننده مستقر می شوند.
جالب اینکه کابین این ماشین دارای دو تا آینه ی اصطلاحا وسط (!) در دوطرف راننده است!!!!!
احمد باقری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵در بین این همه ماشین زیبا، فقط باید پورشه درج می شد که شد، البته به خاطر سرعت و شتاب و دیگر هیچ.
Sina
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا نیسان GT-R نیست؟ یکی از مطرح ترین خودروهای پر سرعت تو جهانه
بهنام طیبی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سینا جان نیسان جی تی شتاب اولیه بالایی داره ولی ماکزیمم سرعتش متوسط
سرچ کن ویکیپدیا میاره حداکثر سرعت نیسان جی تی چند
سامان اذری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دهه 90 هنوز جی تی ار متولد نشده بود اون زمان اسکای لاین بود
ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشالاه به دوج چه کرده 5 تا افرین
احمد باقری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵تو این لیست عاشق مک لارن و پورشم
king 918
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵احمد جان خودتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهنام طیبی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵احمد باقری چی شده تصمیم و دیدگاهتو نسبت به پورشه عوض کردی
kamyar
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵زنده باد آمریکا
7 تا آمریکایی تو لیست دیده میشن
عاشقتم وایپر
Peyman
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵از موتور فوق العاده .شتاب فوق العاده.طراحی زیبای مکلارن F1 بگذریم چیزی که هیچ وقت فراموشم نمیشه اون صندلی راننده که جلوی دو تا صندلی دیگه هست
انگار میگه “این ماشین منه”(بالهن بچگونه)
great britain
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵همه ماشینها کارخودشونو کردن.
ولی این مکلارن f1 بود که کاره اونها رو با شتاب خیره کننده ش به اتمام رسوند.
دوستان دقت کنید داشتن رکورد تو 7 سال چیزه کمی نیست!!!!!!!
آفرین بر مهندسی مکلارن و بریتانیا.
mehran911
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵و از اینا مهمتر آفرین بر مهندسی BMW و آلمان
خسته شده
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵موتور همین مک لارنو و ب ام و ساخت
great britain
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵باز شما خیال بافی کردین.
دوستان عزیز اگه بی ام و توانایی طراحیه همچین موتوری رو داشت خب خودش میساخت رکورد رو به نامه خودش ثبت میکرد.
موتور f1 طراحی و مهندسی شده توسط مکلارن و فقط ساختش ماله بی ام و بوده اونم به خاطر هزینه ی زیاد که رونده ساختش داشته مکلارن به بی ام و روند ساختشو سپرده. این هزار بار…….
حالا اگه شماها دوست دارین بگین ماله بی ام و هستش طراحیش خب بگین.
از قدیم گفتن آرزو بر جوانان عیب نیست.
كوروش
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بله پروفسور bmw این شاهکار رو ساخت المانا نبودند خودرو های بریتانیا جونت باید توی موزه کنار عمه ملکه تاکسی درمی می شدند
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵“…دوستان عزیز اگه بی ام و توانایی طراحیه همچین موتوری رو داشت خب خودش میساخت رکورد رو به نامه خودش ثبت میکرد…”
موتورش توسط مکلارن مهندسی شده؟؟؟
خب اگه مکلارن توانایی مهندسی شو داشت خودش میساخت نمیداد به بی ام و
بهتره کمی درباره معنای مهندسی تفکر کنید
fara2001
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا f1 هنوز هم با موتور بدون توربو یکی از ابرقدرتهاست
datsun
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵نیسان r390 باید تو این لیست قرار میگرفت
یکی از سریع ترین خودرو های دوران خود بود
محمد حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مک لارن از شاهکار های خودرو سازی دنیا بوده وهست .F1 هنوز با گذشت زمان محبوبیت و تا حدودی اقتدار خودش رو حفظ کرده , با وجود کهن سالی
هنوز رقیب خطرناکی برای سوپر اسپورت های امروزی به حساب میاد و همچنان جذابه! اما ای کاش P1 هم مثل F1 خیلی سرو صدا به پا میکرد , هرچند محشر بود!
Erfan
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵مکلارن F1 دیگه آخرتش بود اونم با موتور تنفس طبیعی! مکلارن باید به موقع ساخت P1 تمرکزش رو میذاشت روی سریع ترین خودروی جهان بودن اما اعلام کرد اصلا این هدفش نیست. امیدوارم نسل بعدیش رو به یاد F1 بزنه و رکوردها رو چند سالی دست خودش نگه داره دوباره
USA & JAPAN
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵مرسی دوج وایپر با ابهت
اما حیف که SKYLINE R34 تو این لیست نیست
علیرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان درست میگن. موتور مکلارن دقیقا موتور ب ام و سری ۷ هست. منتها این موتور توسط مهندسان مکلارن مورد بهسازی قرار گرفته. تمام شاتون ها و پیستون ها فورج بوده و جتی واشر سرسیلندرهای آن با نمونه ای از جنس طلا جایگزین شده تا انتقال جرارت بهتری داشته باشد!
amir chp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا برای مدیریت سایت پدال متاسفم
شما با این مقاله ها دارین رو فکر و نظر مردم تاثیر میزارین دقت کنین لطفا چون این مقاله پر از اشتباه بود