متفرقه

نگاهی به سود و زیان خودروسازان تا به اینجای سال 2020

سال ۲۰۲۰ تاکنون سال بسیار سختی برای همه بوده است. از آنجایی که پدال فقط روی خودروها تمرکز دارد بنابراین ما درباره صنعت خودرو صحبت می‌کنیم و قطعاً در ماه‌های اخیر خبرهای ناخوشایندی از وضعیت مالی برخی خودروسازان به گوش شما خورده است. یک مطالعه جالب نگاهی عمیق‌تر به وضعیت خودروسازان داشته و اگرچه همه‌چیز را شامل نشده اما موارد جالبی را نشان می‌دهد؛ و آمار و ارقام منتشر شده سورپرایز کننده هستند.

این مطالعه را وب‌سایت آلمانی Handelsblatt انجام و نشان داده که خودروسازان در برابر همه‌گیری ویروس کرونا چه عملکردی داشته‌اند. در واقع این مطالعه روی سود و زیان کلی تمرکز داشته اما برخی آمارها را به ازای هر خودرو نیز منتشر کرده است. برای مثال گفته شده که فروش فولکس‌واگن تا به اینجای سال ۲۰۲۰ افت ۲۸ درصدی داشته اما این عدد بازگوی تمام داستان نیست زیرا فاقد میزان تولید خودروها، راندمان کلی و دیگر روش‌های فولکس برای درآمدزایی می‌باشد.

با نگاهی عمیق‌تر می‌بینیم که فولکس‌واگن به ازای هر خودروی فروخته در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۸۹ دلار ضرر داده است. به همین منوال فروش تویوتا نیز ۲۹ درصد کاهش یافته اما این خودروساز به ازای هر خودرویی که فروخته ۶۲۸ دلار درآمد داشته است. همچنین در این مطالعه گفته شده ب‌ام‌و به ازای فروش هر خودرو در سال جاری حدود ۱۳۰۰ دلار ضرر داده و این رقم برای مرسدس نیز ۷۰۰ دلار به ازای هر خودرو بوده است.

البته همه خبرها برای برندهای آلمانی بد نبوده است. علیرغم وضعیت آشفته صنعت خودرو پورشه به ازای فروش هر خودرو سود ۱۱۸۰۰ دلاری به جیب زده و تسلا نیز در آمریکا سود ۳۵۰۰ دلاری از هر خودرو به دست آورده است. در این خبر گفته شده بخشی از سود تسلا به فروش تأییدیه‌های کربن دی‌اکسید به دیگر خودروسازان مربوط می‌شود.

اما فردی که این مطالعه را انجام داده دکتر فردیناند دودن هافر است که چندین سال سابقه کار در شرکت‌های خودروسازی را دارد. او همچنین موسس و مدیر مرکز تحقیقات خودرویی در دانشگاه دویسبورگ آلمان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    پول برندشونو میگیرن اول و اخر نه فروش
    یدونه هم بفروشن باز سود بردن

    موافقم 14
    مخالفم 9
  2. nikzad

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    پورشه انگار خبر داشته بود که قرار اینطور شه و چطور ضرر نده مخصوصا با معرفی محصولات تازه ایی مثل نسل جدید کیمن و ماکان و محصول الکتریکی جدیدش.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    این تحقیق فقط یک چیز را به تمام دنیا دیکته کرده که در حال حاضر ، سه خودروساز ، برترین‌های جهان هستند از سه کشور .

    ۱ – بهترین آلمانی ، پورشه .
    ۲ – بهترین ژاپنی ، تویوتا .
    ۳ – بهترین آمریکایی ، تسلا .

    بقیه هم عالی هستند ، اما زیر سایه ویروس کرونا قرار گرفتند .

    بحث اصلی اینجا فولکس و زیر مجموعه‌اَش پورشه هست که فولکس ضرر داده اما پورشه سود داشته ، یعنی پورشه یک تنه داره جور ضرر تمام محصولات فولکس و زیر مجموعه‌هاشو به جون میخره .

    موافقم 26
    مخالفم 7
  4. AMG///

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    بی ام و بنز چقد ضرر دادن
    لعنت به کرونا
    پدر دنیا رو درآورده

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. ارشیاsvj

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    افرین پورشه!!!???
    اره واقعا لعنت به کرونا.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. بهمن

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    در عوض ایران خودرو و سایپا سود چند برابری. جالبه نه؟

  7. فرید

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    امان از پورشه و گرونفروشی!
    امان از ایلان ماسک و احتکارش!

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا