متفرقه

شارژرهای خودروهای الکتریکی تا سال 2020 بیشتر از پمپ‌بنزین‌ها خواهند بود

تحقیق صورت گرفته از سوی نیسان نشان می‌دهد که در انگلستان تعداد شارژرهای خودروهای الکتریکی در ۴ سال آینده از تعداد پمپ‌های سوخت پیشی خواهد گرفت.

Berlin_-_Potsdamer_Platz_-_E-Mobility-Charging
تا پایان سال ۲۰۱۵ تعداد ۸۴۷۲ جایگاه سوخت در انگلستان وجود داشت که بر پایه‌ی کاهش کنونی کاهش احداث این جایگاه‌ها در سال‌های آینده نیسان پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۰ تعدادشان به ۷۸۷۰ جایگاه کاهش یابد. تا آن زمان انتظار می‌رود که در این کشور ۷۹۰۰ نقطه‌ی شارژ خودروهای الکتریکی وجود داشته باشد.

charging-cars-ft
تنها حدود ۱۰۰ شارژر در سال ۲۰۱۱ در دسترس بودند که همزمان با افزایش سریع فروش خودروهای الکتریکی، تعداد این نقاط به ۴۱۰۰ نقطه در سال ۲۰۱۶ رسیده است. به‌طور روزانه بیش از ۱۱۵ خودروی الکتریکی در سه‌ماهه اول امسال فروخته شده‌اند و گفته می‌شود که این نوع سوخت خودروها می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ بر دیگر سوخت‌ها غالب شود.

electric car chargers
طبق تحقیق صورت گرفته توسط نیسان ۹۸ درصد سرویس‌های موتوری انگلستان شارژر دارند و تنها ۴ جایگاه سوخت در منطقه شارژ متراکم لندن به چشم می‌خورد.

electric car charger
در سال ۲۰۱۴ پروژه‌ای توسط آزمایشگاه آینده‌ی نیسان و درباره‌ی به اشتراک‌گذاری خودروها در شهرها صورت گرفته و نیسان به آن نیز نگاهی داشته است. این پروژه ناوگانی از رنو توئیزی‌ها با برند متفاوت را در سان‌فرانسیسکو به خدمت گرفته و با آن رفتار مصرف‌کنندگان را زیر نظر داشته است.

Renault Twizy 2016
Renault Twizy 2016
این آزمایشگاه همچنین نیم‌نگاهی به خودروهای الکتریکی به خاطر به‌کارگیری در شبکه‌ای ملی را داشته است البته که باتری‌های ذخیره کننده‌ی الکتریسیته باید در دوره‌های طولانی قابل استفاده باشند. این خودروها همچنین می‌توانند در اورژانس‌ها و همچنین به عنوان یک ژنراتور پشتیبان نیز بکار گرفته شوند.

Portland-Airport-EV-chargers

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این رنو خیلی با حاله در نظر بگیریم برا سفرهای شهری از این استفاده بشه هم ترافیک میره هم الودگی
    أنشالله نسل اینده هوای پاک تری نسبت به ما دارند

    1. سامان اذری

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      داش تو سال 2016 ما داریم وانت اریسان میسازیم که موتورش مال پیکان دهه 40 هستش
      میدونی الایندگیش در چه حدیه ؟؟؟؟
      نسل اینده مون وضعشون از ما هم بدتر میشه

      تنها راه نجات ایران اینه که وابستگی مونو از سوخت فسیلی کم کنیم بجاش از انرژی رایگان و خدادادی خورشیدی
      استفاده کنیم که تو ایران فراوانه

  2. حمیدرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امیدوارم در چند سال اینده در کشور ما هم حرکتایی از این دست شکل بگیره

    1. Madjid

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      هر خودرویی در ایران برای قشر متوسط و پایین تولید بشه باید ایران خودرو و سایپا تولیدش کنن تا پولش به جیب خودشون بره… فکر نکنم اینا تا 200 سال دیگه به فناوری ساخت این ماشین ها دست پیدا کنن

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اینده نمیشه پیش بینی کرد اونم کشور ما که هیچ برنامه ای ندارن براش

  3. احمد باقری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همه جا در حال پیشرفت هستن، اما

  4. volvo fh

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    عکس آخری,روی زمین از ماشینها روغن ریخته.یکی از دوستانم که بار ترانزیت میبره آلمان میگفت یه روز توی یه پارکینگ ایستاده بودم,از باک ماشین چند لیتر گازوئیل ریخته روی زمین,پلیس اومده جریمه اش کرده.فکر کنم هیچ جا مثل آلمان اینقدر قانون سختی نداشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا