چندین دههی پیش تنها صفحهنمایشی که در اکثر خودروها وجود داشت یک صفحهی کوچک برای نمایش ایستگاههای رادیویی روی رادیوپخش خودرو بود! صنعت خودرو از آن زمان تاکنون به شدت دگرگون شده و حالا شاهد صفحات نمایش بسیار بزرگی هستیم که در درون خودروها جا خوش کردهاند.
این موضوع به وضوح در کلاس پیکاپ ها مشهود است جایی که رم با نصب صفحه لمسی ۱۲ اینچی روی ۱۵۰۰ بازطراحی شده همگان را شوکه کرد. انتظار میرود فورد هم همین روش را دنبال کرده و صفحهنمایش ۱۲ اینچی را روی نسل جدید F-150 2021 نصب کند. این خودروساز قبلاً تائید کرده سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC 4 شرکت میتواند با صفحات نمایش ۸ تا ۱۵.۵ اینچی هماهنگ شود.
صفحهنمایش ۱۵.۵ اینچی فورد در محصول جدید این شرکت یعنی موستانگ مک ای خودنمایی میکند. این صفحهنمایش کاملاً داشبورد خودرو را تحت تسلط خود داشته و حتی صفحهنمایش ۱۰.۲ اینچی بکار رفته برای پشت آمپرها هم در مقایسه با آن کوچک به نظر میرسند. این صفحهنمایش به حدی بزرگ است که والاستریت ژورنال میگوید دومین صفحه لمسی بزرگ بازار بوده و تنها ۲ اینچ کوچکتر از صفحه لمسی ۱۷ اینچی بکار رفته در تسلا مدل S و X میباشد.
البته صفحات نمایش بزرگتر روز به روز معمولتر میشوند و آلفارومئو جیولیا و استلویو ۲۰۲۰ هم استفاده از صفحهنمایش ۶.۵ اینچی را کنار گذاشته و به صفحهی ۸.۸ اینچی مجهز شدهاند. حتی این صفحهنمایش هم این روزها کوچک به نظر میرسد به گونهای که فولکسواگن توارگ و تسلا مدل ۳ از صفحات نمایش ۱۵ اینچی استفاده میکنند.
حتی خودروهایی که صفحات نمایش بزرگی ندارند میتوانند با نمونههای بزرگتر همراه شوند. از جمله این موارد میتوان به چندین محصول مرسدس اشاره کرد که از دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده میکنند. تعدادی از شرکتها نیز از سه صفحهنمایش در کابین استفاده میکنند که از جمله آنها میتوان به آئودی و جگوار لندروور اشاره کرد.
اگرچه برخی افراد طرفدار صفحات نمایش بزرگ نیستند اما این صفحات نمایش قطعاً در آینده وجود خواهند داشت. گفته میشود ابعاد صفحهنمایش خودروها از ۶.۴ اینچ به ۷.۳ اینچ در ۵ سال گذشته رسیده است. همچنین تعداد خودروهای مجهز به صفحات نمایش ۷ اینچی و بزرگتر در همان زمان حدود ۷۵ درصد افزایش یافته است. البته مشخص نیست که آیا خودروسازان دنبالهروی بایتون خواهند بود یا خیر. این شرکت از صفحات نمایش بزرگ همچون نمونهی ۴۸ اینچی برای خودروی جدید M-Byte استفاده خواهد کرد.
ارشیا
۶ آذر ۱۳۹۸اتاق بایتون ام بایت چه صفحه نمایشایی داره من عاشق صفحه نمایشگر بزرگم
نوید جهرمی
۶ آذر ۱۳۹۸ما که فعلا شل کردیم داریم حال میکنیم. در برابر تکنولوژی و آینده فعلا خنثی هستیم. تا چه پیش آید زین پس. هر چه پیش آید، خوش آید.
ایمان
۶ آذر ۱۳۹۸این آغاز جنگ تکنولوژی هست
نمایشگرهای لمسی بزرگ ، حذف آینه های بغل ، لاستیک های مجهز به Wi-Fi و صدها تکنولوژی دیگر که نشان از عصر جدید و مدرن دنیای خودرو هست
NAVID۰۰۹۸
۶ آذر ۱۳۹۸دقیقاً یادم میاد یه زمانی که مانیتورهای جنسیس های سدان وارداتی و شرکتی زیاد میسوختند و آنهایی که گارانتی شرکتی نداشتند ، باید حدود ۵میلیون پول مانیتور اصلی میدادند ، در صورتی که با گارانتی ها را بدون هزینه مانیتور اصلی میبستند .
تکنولوژی های جدید حرف ندارند تا وقتی که خراب نشوند یا تصادف نکنند ، در غیر اینصورت مخارج وحشتناک بالایی دارند و در کنار جنبه تکنولوژیکی و راحتی که به انسان میده ، ریسک پرهزینه بودنش هم بالا میبره ، بخصوص در کشورهای سطح اول که دیگه تعمیرات معنی نداره و فقط قطعات را تعویض میکنند و اینجاست که باید دنبال ارزانی خودروها نباشید و همیشه بهترین را با گارانتی بالاتر بخرید که اگر خراب شد ، گارانتی داشته باشه .
ارشیا
۶ آذر ۱۳۹۸با این وضعیت دو روز دیگه یه ماشین میاد با شیرموز کار میکنه!! ???
احمدرضا
۶ آذر ۱۳۹۸آدمم با شیر موز کار میکنه دیگه
محمد
۶ آذر ۱۳۹۸ودر آینده احتمالا صفحه نمایش ۱۰۰ اینچ برای خودروها در نظر میگیرند?
Alireza
۶ آذر ۱۳۹۸۴۸اینچ؟
کم کم باید شاهد حرکت صفحه های چرخ دار تو خیابون باشیم
MAHDI
۶ آذر ۱۳۹۸ب ام و هم در خودروی برقی خودش از یه صفحه نمایش خمیده استفاده کرده!!!!
اما درکل صحفه نمایش های خیلی بزرگ چندان جذابیتی ندارن!!!
بهترین طراحی داشبورد رو میشه در همین خودروهای سال 2018تا 2020 دید که هم مدرن هستن و هم لوکس!!!
اما نسل جدید خودروها که کم کم دارن معرفی میشن اون جذابیت گذشته رو ندارن!!!
Mohammadreza
۶ آذر ۱۳۹۸“اون جذابیت گذشته رو ندارن!!!”.
پدر بزرگهای ما بارها گفتن “اون جذابیت گذشته رو ندارن!!!”
پدران ما بارها گفتن “اون جذابیت گذشته رو ندارن!!!”
ما بارها گفته و میگیم “اون جذابیت گذشته رو ندارن!!!”
و فرزندانمون هم بارها خواهند گفت” اون جذابیت گذشته رو ندارن!!!”
تنها اصل ثابت و بدون تغییر دنیا، تغییر کردنه.
Sajjad
۶ آذر ۱۳۹۸استفاده از دکمه خیلی راحت تر از صفحه نمایشه .
به نظر من صفحه نمایش برای نمایش تصویر دوربین های خودرو و نشون دادن اطلاعات و… خوبن، اما اینکه عملکرد خودرو باید از طریق صفحه نمایش (به جای کلید) کنترل بشه به نظرم جالب نیست. با اینکه طرفدار تسلا هستم اما از اینکه از طریق صفحه نمایش عملکرد ماشین کنترل میشه برام جالب نیست.
البته خب این بخاطر ذات خاص انسانه، توی یک مسیر انقدر زیاده روی و افراط میکنه تا حد وسط و معمول رو پیدا کنه و در بهینه ترین حالت ازش استفاده کنه.
بهراد
۶ آذر ۱۳۹۸آقا یه کاری کنین کمپانیا دست بکشن از این کار
یدونه نمایشگر از اون بزرگا که بغل چهارراه ها میزارن کل خیابونو مثل روز روشن می کنه ؛بزارن رو به روی سپر جلو شاید راضی شدن
net
۶ آذر ۱۳۹۸زیباترین صفحه نمایش ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ داره با دو صفحه نمایش
اتول
۶ آذر ۱۳۹۸بهترین پنل ها رو محصولات بنز داره بعد هم ائودی.
پورشه و بی ام و هم عالی هستند.ضمنا بنظرم پنل ها باید قابلیت مخفی شدن هم داشته باشند به یک شکلی تا زمانی که نیازی بهشون نیست تو چشم نباشن
net
۶ آذر ۱۳۹۸اتول
ال سی دی های بنز حاشیه زیاد داره و بد هست.به نکته جالبی اشاره کردی ال سی دی های بزرگ مثل عکس ششم در هنگام رانندگی چشم رو اذیت نمیکنه؟
" Swedish Arrogant Tiger"
۷ آذر ۱۳۹۸مگه سینماست؟؟
چخبره این نمایشگر های لعنتی هیچ جذابیتی ندارن چرا اینقدر اصرار دارید
هی بزرگتر و بیشتر بزارید؟.
مانی
۸ آذر ۱۳۹۸از دیدن کابین اس کلاس سیر نمیشم
یعنی امکان نداره کابین نسل جدید خوشگلتر باشه