متفرقه

ساخت طویل‌ترین پل آبی دنیا با هزینه 20 میلیارد دلاری

پس از تأخیرهای چندباره، سرانجام چین آماده‌ی بازگشایی طویل‌ترین پل دریایی جهان می‌شود.


ساخت این پل بزرگ که برای چین ۲۰ میلیارد دلار خرج برداشته ۹ سال طول کشیده و طول آن به ۳۵.۶ کیلومتر می‌رسد. برای فهم عظمت این سازه باید گفت پل مکیناک ۸ کیلومتر طول داشته درحالی‌که طول پل‌های مشهور گولدن گیت به ۲.۷ کیلومتر می‌رسد.

اگرچه برخی از رسانه‌ها می‌گویند این پل ۵۵ کیلومتر طول دارد اما وب‌سایت پل هنگ‌کنگ ژوهای ماکائو HZMB می‌گوید پروژه‌ی اصلی در کل حدود ۴۲ کیلومتر طول داشته و این آمار و ارقام شامل تونل زیرزمینی با طول حدود ۶.۷ کیلومتر می‌باشد. شایان ذکر است کشتی‌ها به آسانی می‌توانند از زیر پل رد شوند. پل HZMB هنگ‌کنگ و ماکائو را به شهر ژوهای متصل می‌کند. این پل از بیست و چهارم اکتبر افتتاح می‌شود و زمان سفر به این سه شهر را به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. بنا به گفته‌ی دولت هنگ‌کنگ، زمان سفر بین ژوهای و فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ از ۴ ساعت به ۴۵ دقیقه کاهش می‌یابد.


این پل حداقل برای ۱۲۰ سال استفاده طراحی شده و دارای ساختار فوق قوی برای استقامت در برابر خطرهای متنوع می‌باشد. از آنجایی که این پل نزدیک فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ افتتاح شده بنابراین با محدودیت‌های ارتفاع هماهنگی دارد تا از عدم تداخل با ترافیک هوایی اطمینان حاصل شود.

موضوع جالب اینکه CNN گزارش داده اکثر افراد نخواهند توانست روی این پل تردد کنند. بخش اعظم ترافیک این پل را اتوبوس‌ها و یا خودروهای سازمانی ویژه تشکیل خواهند داد. البته برخی شهروندان اجازه‌ی تردد از روی پل را خواهند داشت اما برای این کار باید مجوز ویژه‌ای را دریافت کنند.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    مسئولین اونا با ۲۰ میلیارد دلار همچین کارایی میکنن و مسئولین ما روزانه این میزان رو اختلاس میکنن

  2. Omid

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    وقتی برای مردم نیست چه فایده ای داره

    1. فرامرز

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      مردم عادی اگه از حمل و نقل عمومی استفاده کنن میتونن. اگه به همه خودروها اجازه استفاده از این راه داده بشه، با وجود سه بانده بودن، ترافیک سنگین اجتناب ناپذیره و عبور از تنگه با کشتی سریعتر خواهد بود. فراموش نکنیم هنگ کنگ و ماکائو که در دو سر این پل هستن رتبه چهارم و اول تو متراکم ترین مناطق جهان از نظر جمعیتی رو در اختیار دارن

  3. سامان

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسئولین ما هم پل زدن روی دریاچه ارومیه که هم بسرعت دریاچه رو خشکاند و هم منظره خیلی بدی به دریاچه داد

  4. ebrahim

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خدایی ببین چی ساختن

  5. ایمان

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    اونا چین هستن ما که ته چین هم نیستیم !!!!

  6. net

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

  7. Khosrow

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    چیزی نمونده تا دنیا به چین تعظیم کنه ..

    1. محمدامین

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      همین الان میکنه?قدرت اول اقتصاد چینه بعدش هند بعدش امریکا!

      1. بهنام

        ۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (43 ديدگاه)

        هندو خوب گفتی واقعا ، دو روز دیگه میشه قدرت صفرم ، هند هیچی نداره

  8. محسن

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (249 ديدگاه)

    اگر قرار نیست ماشین شخصی عبور کنه، بهتر نبود یک لاین یا حتی همه پل به عبور قطار اختصاص داده می شد و هزینه ها کم میشد و حتی سرعت از این هم بیشتر می شد؟

  9. omid622

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    آزاد راه تهران شمال چی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا