ساخت طویلترین پل آبی دنیا با هزینه 20 میلیارد دلاری
۲ آبان ۱۳۹۷
۱۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
پس از تأخیرهای چندباره، سرانجام چین آمادهی بازگشایی طویلترین پل دریایی جهان میشود.
ساخت این پل بزرگ که برای چین ۲۰ میلیارد دلار خرج برداشته ۹ سال طول کشیده و طول آن به ۳۵.۶ کیلومتر میرسد. برای فهم عظمت این سازه باید گفت پل مکیناک ۸ کیلومتر طول داشته درحالیکه طول پلهای مشهور گولدن گیت به ۲.۷ کیلومتر میرسد.
اگرچه برخی از رسانهها میگویند این پل ۵۵ کیلومتر طول دارد اما وبسایت پل هنگکنگ ژوهای ماکائو HZMB میگوید پروژهی اصلی در کل حدود ۴۲ کیلومتر طول داشته و این آمار و ارقام شامل تونل زیرزمینی با طول حدود ۶.۷ کیلومتر میباشد. شایان ذکر است کشتیها به آسانی میتوانند از زیر پل رد شوند.
پل HZMB هنگکنگ و ماکائو را به شهر ژوهای متصل میکند. این پل از بیست و چهارم اکتبر افتتاح میشود و زمان سفر به این سه شهر را بهطور قابلتوجهی کاهش خواهد داد. بنا به گفتهی دولت هنگکنگ، زمان سفر بین ژوهای و فرودگاه بینالمللی هنگکنگ از ۴ ساعت به ۴۵ دقیقه کاهش مییابد.
این پل حداقل برای ۱۲۰ سال استفاده طراحی شده و دارای ساختار فوق قوی برای استقامت در برابر خطرهای متنوع میباشد. از آنجایی که این پل نزدیک فرودگاه بینالمللی هنگکنگ افتتاح شده بنابراین با محدودیتهای ارتفاع هماهنگی دارد تا از عدم تداخل با ترافیک هوایی اطمینان حاصل شود.
موضوع جالب اینکه CNN گزارش داده اکثر افراد نخواهند توانست روی این پل تردد کنند. بخش اعظم ترافیک این پل را اتوبوسها و یا خودروهای سازمانی ویژه تشکیل خواهند داد. البته برخی شهروندان اجازهی تردد از روی پل را خواهند داشت اما برای این کار باید مجوز ویژهای را دریافت کنند. [دانلود ویدئو]
مردم عادی اگه از حمل و نقل عمومی استفاده کنن میتونن. اگه به همه خودروها اجازه استفاده از این راه داده بشه، با وجود سه بانده بودن، ترافیک سنگین اجتناب ناپذیره و عبور از تنگه با کشتی سریعتر خواهد بود. فراموش نکنیم هنگ کنگ و ماکائو که در دو سر این پل هستن رتبه چهارم و اول تو متراکم ترین مناطق جهان از نظر جمعیتی رو در اختیار دارن
فرامرز
۲ آبان ۱۳۹۷مسئولین اونا با ۲۰ میلیارد دلار همچین کارایی میکنن و مسئولین ما روزانه این میزان رو اختلاس میکنن
Omid
۲ آبان ۱۳۹۷وقتی برای مردم نیست چه فایده ای داره
فرامرز
۲ آبان ۱۳۹۷مردم عادی اگه از حمل و نقل عمومی استفاده کنن میتونن. اگه به همه خودروها اجازه استفاده از این راه داده بشه، با وجود سه بانده بودن، ترافیک سنگین اجتناب ناپذیره و عبور از تنگه با کشتی سریعتر خواهد بود. فراموش نکنیم هنگ کنگ و ماکائو که در دو سر این پل هستن رتبه چهارم و اول تو متراکم ترین مناطق جهان از نظر جمعیتی رو در اختیار دارن
سامان
۲ آبان ۱۳۹۷مسئولین ما هم پل زدن روی دریاچه ارومیه که هم بسرعت دریاچه رو خشکاند و هم منظره خیلی بدی به دریاچه داد
ebrahim
۲ آبان ۱۳۹۷خدایی ببین چی ساختن
ایمان
۲ آبان ۱۳۹۷اونا چین هستن ما که ته چین هم نیستیم !!!!
net
۲ آبان ۱۳۹۷خیلی قشنگه
Khosrow
۲ آبان ۱۳۹۷چیزی نمونده تا دنیا به چین تعظیم کنه ..
محمدامین
۲ آبان ۱۳۹۷همین الان میکنه?قدرت اول اقتصاد چینه بعدش هند بعدش امریکا!
بهنام
۳ آبان ۱۳۹۷هندو خوب گفتی واقعا ، دو روز دیگه میشه قدرت صفرم ، هند هیچی نداره
محسن
۳ آبان ۱۳۹۷اگر قرار نیست ماشین شخصی عبور کنه، بهتر نبود یک لاین یا حتی همه پل به عبور قطار اختصاص داده می شد و هزینه ها کم میشد و حتی سرعت از این هم بیشتر می شد؟
omid622
۴ آذر ۱۳۹۷آزاد راه تهران شمال چی شد