۶ خودروساز دیگر مدلهای خود را که اکنون جزئی از فراخوان گسترده کیسههای هوای تاکاتا محسوب میشوند، اعلام کردهاند. در لیست اصلی خودروهای تحتتأثیر این فراخوان، برای اولین بار نام فراری و جیپ دیده میشود.
در ماه جولای سال گذشته میلادی، فراری برخی خودروهای مدل ۲۰۱۵ خود را به دلیل کیسههای هوای تاکاتا فراخوانی کرد. این در حالی بود که هیچ کدام از آن کیسههای هوا، ربطی به مشکلات پرتاب تیغهها نداشتند. ولی در حال حاضر، ۲۸۲۰ خودروی فراری در ایالات متحده، شامل مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ کالیفرنیا و مدلهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ از ۴۵۸ ایتالیا به نمایندگیها فراخوانده شدهاند.
فیات کرایسلر در مجموع ۴,۳۲۲,۸۷۰ دستگاه خودرو را فراخوانی کرده است. مدلهای جدید اضافه شده به لیست از محصولات این کمپانی عبارتند از: کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، کرایسلر اَسپن و داج دورانگو مدل ۲۰۰۹، داج چارجر و چلنجر مدل ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، رام ۳۵۰۰ مدل ۲۰۱۰، جیپ رنگلر مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ و استرلینگ بولت ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹. این در حالی است که خودروهایی چون داج دورانگو و رام ۱۵۰۰ مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰، داج داکوتا مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱، داج مگنوم مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸، رام ۲۵۰۰ مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹، رام ۳۵۰۰ مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، کرایسلر اَسپن مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، داج چارجر مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، داج چلنجر مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و رام ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ فراخوانی شده بودند.
میتسوبیشی تعداد ۳۸,۶۲۸ دستگاه از محصولاتش را در کنار تعداد نامشخصی از پیکاپهای «رایدر» مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ که قبلاً توسط کرایسلر ساختهشدهاند، فراخوانی میکند. مدلهای جدید اضافه شده به لیست فراخوان میتسوبیشی شامل محصولاتی چون لنسر و لنسر اوولوشن مدل ۲۰۰۷ میشوند. لنسر و لنسر اوولوشن مدل ۲۰۰۶ قبلاً در این لیست حاضر بودهاند.
نیسان به اندازه ۴۰۲,۴۵۰ در لیست فراخوان سهم دارد. مدلهای جدیدی که از نیسان به این لیست اضافه شدهاند، از این قرار هستند: ورسا مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱، اینفینیتی FX35 و FX45 مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ و اینفینیتی M35 و M45 مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰. همچنین اینفینیتی I30 و I35 مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸، ایفینیتی FX35 و FX45 مدل ۲۰۰۵ و اینفینیتی M35 و M45 مدل ۲۰۰۶، از جمله خودروهایی بودهاند که قبلاً فراخوانی شدهاند.
سوبارو تعداد ۳۸۳,۱۰۱ خودرو را فراخوانی میکند. باجا مدل ۲۰۰۶، ایمپرزا و تریبکا مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ و همین طور، لگاسی، اوتبک و فارستر مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ خودروهایی هستند که به تازگی به این لیست پیوستهاند. مدلهای قبلی سوبارو در این لیست عبارتند از: لگاسی و اوتبک مدل ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴، و باجا مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵. اینکه WRX و WRX STi مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ نیز در این لیست حضور داشته باشند، هنوز مشخص نیست.
همانند گذشته، مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا (IIHS)، این فراخوانها را به سه ناحیه مختلف تقسیم میکند. بنابراین، اشکال تمام خودروهای مورد اشاره، به این زودیها برطرف نخواهد شد.
منبع: caranddriver
مهدی 911
۱۷ خرداد ۱۳۹۵اگر این شرکتها با مدیران ایران خودرو و سایپا مشورت میکردن هیچوفت چنین اشتباهاتی مرتکب نمی شدن که مجبور شن فراخوان بدن
سامان اذری
۱۷ خرداد ۱۳۹۵سلام بچه ها شرمنده بی ربط سوال میپرسم
تایر سایز
205.55.16
کدوم برند رو پیشنهاد میدین ؟؟؟
اولویت نرمی بعد دوام و چسبندگی
قیمت مهم نیست فقط باس نرم باشه ماشین یکم خوابیده هست جلو بندی داغون میشه مرسی
Nima
۱۷ خرداد ۱۳۹۵میشلین(هم آلمانى توى ایران داره هم آمریکایى)
گودیر(آمریکایى)
هانکوک(کره اى بود فکر کنم ولى خوبن)
این ستا خوبن و به ترتیب نوشتم.
سامان اذری
۱۷ خرداد ۱۳۹۵❤
Hitler
۱۷ خرداد ۱۳۹۵بتونی بری کردستان پی یرلی فرانسوی دارن
نشد فالکن بخر
مرتضی
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ماشینتون چیه؟
king 918
۱۷ خرداد ۱۳۹۵سامان جان تایر های میشلن فوق العادن مخصوصا سری Energy ….
ضرر نمیکنی ……….
سامان اذری
۱۷ خرداد ۱۳۹۵فدات
داج توماهاک
۱۷ خرداد ۱۳۹۵فراری عشق
بهزاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۵سامان جان اگر دنبال اون سه مشخصه برای تایر میگردی عملا نمیشه هر 3 را در یک تایر پیدا کنید.
معمولا تایرهای نرم و چسبنده عمر کمتری دارند و تایرهای عمر بالا در نرمی و چسبندگی یک رده پایین تر قرار میگرند.
با توجه به تجربه ای که داشتم تایرهای میشلین و بریجستون پوتنزا و تا حدودی یوکوهاما میتونه نیاز شما را مرتفع کنه ولی قبل از انتخاب مدل تایر به مشخصاتی که بر روی اون ذکر شده توجه کنید چون یک شرکت چند مدل ارائه میکنه که هدفشون متفاوته. برای مثال برخی مدلها اقتصادی هستند و برای کاهش مصرف سوخت و عمر طولانی ساخته شدند و برخی نیز برای پرفورمنس بالا و…
سامان اذری
۱۷ خرداد ۱۳۹۵مرسی داداش
دستت خوش
اولویتم نرمیه
قربانت
یاسین
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ممنون جناب رحیقی.ظاهرا فراخوان ها تمومی نداره!از قراره معلوم تاکاتا فقط مونده بیاد تو ایران سرمایه گذاری کنه و بعدش فراخوان بده تازه اگه فراخوان بدن.راسسی تا به حال تو صنعت خودروی ما فراخوان دادن!؟مگه تو این کیسه هواهایی که نصب کرده،متان یا بوتان تزریق کرده!
احمد باقری
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ببین یه اشتباه از یک شرکت، این همه گرفتاری برای این همه خودروساز به وجود میاره.
arash
۱۹ خرداد ۱۳۹۵میگم کیسه هوا های ماشینای ایران خودرو و سایپا ساخت کدو شرکته ؟
اصلا برند دارند ؟ احتمال زیاد که ساخت برادران همبشه در صحنه چینی باشن …