بر اساس گزارش شبکه خبری Detroit News، با استناد به آمار ارائه شده توسط وب سایت Wards Auto فروش خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی اتصال برقی در آمریکا با افزایشی ۸۴ درصدی در سال ۲۰۱۳ به بیش از ۹۶ هزار دستگاه رسید، دلیل عمدهی این افزایش فروش، کاهش قیمتها و عرضهی مدلهای جدید میباشد.
در این سال خودروسازان ۴۹۰۰۰ دستگاه خودروی هیبریدی اتصال برقی به فروش رساندند که نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایشی ۲۷ درصدی داشت، و همچنین ۴۷۶۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی فروخته شد که در مقایسه با سال ۲۰۱۲ افزایش چشمگیر ۲۴۱ درصدی را نشان میداد. برای این که بتوانید این اعداد را مقایسه کنید، در سال ۲۰۱۱ خریداران آمریکایی ۱۸۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی خریداری نمودند. فروش خودروهای هیبریدی معمولی نیز با افزایشی ۱۵.۳ درصدی به ۴۸۹۴۱۳ دستگاه رسید، بدین ترتیب سال ۲۰۱۳ تاکنون بهترین آمار فروش خودروهای هیبریدی را داشته است. بخش اعظم این فروش مربوط به شرکت تویوتا میباشد، به گونهای که خودروهای هیبریدی تولیدی آنها بیش از ۶۰ درصد کل فروش خودروهای هیبریدی را تشکیل میدهند. فروش خودروهای دیزلی نیز با افزایشی ۱۰ درصدی به حدوداً ۴۵۰۰۰۰ دستگاه رسید. دلیل اصلی افزایش چشمگیر فروش خودروهای الکتریکی در این سال این بود که سال گذشته تقریباً همهی خودروسازها به میزان قابل توجهی قیمتهای خود را کاهش دادند. یک استثنا در این بین شرکت تِسلا موتورز میباشد که به دلیل افزایش تقاضای بازار برای مدل S Sedan خود، حدوداً ۱۸۸۰۰ دستگاه از این خودرو را در سال ۲۰۱۳ به فروش رساند. میزان فروش خودروی الکتریکی Leaf نیسان نیز در این سال با ۱۳۰ درصد افزایش به ۲۲۶۱۰ دستگاه رسید. میزان فروش این خودرو از زمان کاهش ۱۸ درصدی قیمت آن به ۲۸۸۰۰ دلار برای مدل ۲۰۱۳، با جهش زیادی روبه رو شد. نیسان همچنین فضای بار خودرو را نیز افزایش داد و با اضافه کردن شارژر آنبرد زمان شارژ الکتریکی خودرو را به میزان ۵۰ درصد کمتر کرد.میزان فروش شورولت Volt در سال ۲۰۱۳ برخلاف کاهش ۵۰۰۰ دلاری قیمت آن در ماه آگوست، با کاهشی ۱.۶ درصدی به ۲۳۰۹۴ دستگاه رسید. در همین حال میزان فروش تویوتا پریوس نیز با افت ۵.۲ درصدی به ۱۲۰۸۸ دستگاه کاهش پیدا کرد. فورد، که قیمت خودروی الکترونیکی فوکوس مدل ۲۰۱۴ خود را ۴۰۰۰ دلار کاهش داده بود، در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۳ فقط توانست ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو را به فروش برساند.
توفیقی.فقط آلمان.فقط گامپرت تورنانته.هاهاها
۳ بهمن ۱۳۹۲هیچ کدوم خوشگل نیستن.اصلا من کلا با ماشین هیبریدی مخالفم.دلیلشم اینه که خوشم نمیاد.حاضرم سرب و گوگرد بره تو ریه هام و آلودگی هوا باشه ولی ماشین هیبریدی نباشه.
نظرات کارشناسیتونو واسه خودتون نگه دارید.
ماشین فقظ full trottle
یعنی تمام بنزینی والسلام شد تمام
سعید
۴ بهمن ۱۳۹۲بسم حق
داداش خوبم
منم عشق سرعتم
منم عشق تست کردن 0 تا 100 ماشینم
ولی یه دوباره بری وسط تهران
اراک
اهواز
اصفهان
و …
کارت طوری باشه که مجبور باشی هوای زیبای شهرو استشمام کنی
میفهمی ریه به چه دردی میخوره !!
شهر همش نوک زعفرانیه و ولنجک نیست
گاهی راه حتی ادمای پولدارم به وسط شهر میخوره
اونوقته که چه پولدار باشی و چه فقیر و چه یه فرد معمولی
میفهمی باید به فکر ریتم باشی !
توفیقی.فقط دنیا.تمام شرکتهای خودروسازی
۳ بهمن ۱۳۹۲تسلا یکم قیافه بهتری نسبت به بقیه داره ولی بازم هیبریدیه.
به جای موتور برقی 4 تا سیلندر بهش اضافه کنن.با دو تا توربو یا سوپرشاژر.
گور بابای مصرف بنزین و آلودگی هوا و تک سرنشینی و طرح زوج و فرد.
مهم اینه که وقتی پدال گاز رو فشار میدید صدای غرش موتور رو بشنوید نه صدای جارو برقی…………….
مهم لذت رانندگی هست نه آلودگی هوا…
mory
۳ بهمن ۱۳۹۲توفیقی جان شکمم درد گرفت از خنده
حرفات رو یه جوری زدی که انگار دوس داری رکورد dislike رو تو کتاب گینس تاابد واسه خودت کنی
Zonda R
۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
یادمه یه دوره قرار بود پریوس وارد بشه
حتی عکسش هم شکار شده بود تو تهران
mory
۳ بهمن ۱۳۹۲جالبه واسه ماشین های الکتریکی که همه کمپانی ها هم تولید نمیکنن وخیلی همه گیر نشده بازم قیمت رو میارن پایین تا فروش بره
درود به شرفتون
w motors
۳ بهمن ۱۳۹۲شکلا عجیب وغریب هستن
AMIR55
۳ بهمن ۱۳۹۲خودرو الکتریکی ساخت داخل که جدیدن رو نمایی شد رو دیدین .؟ نمیدنم چطور روشون شد همچین چیزی رونمایی کنن.
Reza
۳ بهمن ۱۳۹۲زیاد شدن این ماشینا برای این هست که مالیاتشون رو بر اساس تولید CO2 میدن و اینا خیلی با صرفه هستند.
به نظر من تو ایرانم اجرا خواهد شد یکی از دلیلاش رانا هیبریدی
PEUGEOT
۳ بهمن ۱۳۹۲کشور ما چقدر از اینا عقبه. این کمپانی ها دارن در فروش خودروهای هیبریدی با هم رقابت می کنن و در کشور ما هنوز یک خودروی هیبریدی وجود نداره و معلوم هم نیست کی قرار بیاد.
P E U G E O T
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲آقــــا جـــان. شما خیال میکنی ساخت خودروی الکتریکی یا هیبریدی کار راحتیه؟بزرگ های صنعت خودروسازی با سرمایه گذاری های میلیون دلاری هنوز موفقیت زیادی بدست نیاوردن. بعد رانا هیبرید چی میگه؟یه موتور دیزل رو 5 ساله میخوان بسازن ، هنوز هم نساختن! رانا هیبرید کجا بود. دلت خوشه هااااا…..
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲عکس اولی، عکسِ هولدن ولت هست . ولی زیرش نوشتین شورلت ولت.
K1
۳ بهمن ۱۳۹۲هولدن یه شرکت استرالیایی است که سهامش متعلق به جنرال موتوره
و تو استرالیا با نام هلدن ولت و در امیکا با نام شورولت ولت عرضه میشه
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲تو لازم نکرده به من یاد بدی! شورلت ولت با لوگوی شورلت عرضه میشه و زیر عکسش باید اسم شورلت نوشته بشه!!!
احسان(احسان سابق)
۳ بهمن ۱۳۹۲کاهش قیمت و عرضه مدل های جدید علت اصلی افزایش فروش بوده.دو عاملی که در مغز خودروسازای ما نمی گنجه.
عاشق ای تسلا مدل s هستم.همه چیزش عالی هست و باید به مغز خلاق این شرکت یعنی الون ماسک تبریک گفت.ایشالا هرچی درد و بلا داره بخوره تو سر خودروسازای ما
mory
۳ بهمن ۱۳۹۲آمین
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳ بهمن ۱۳۹۲حتما تو سال 2014 فروششون از این هم بیشتر میشه.
salar
۳ بهمن ۱۳۹۲ماشین برقی-اسباب بازی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۲درود.
اگه وضع مالیت خوب باشه ، ماشین الکتریکی فقط تسلا.هیبیرید هم ، پلاگین
هیبیرید بنز S کلاس و ….
اگر معمولی باشه باید بری دنبال لیف و صابون و پریوس و …
البته استثنا هم داره ، اونم مرسدس بنز B200 الکتریک درایو.
ولی تسلا خیلی خوشگله . من عاشق این رینگاشم . عین پره های توربو میمونه .
شبیه این رینگ هم روی مرسدس بنز SLR بود . من این رینگ هارو زیباترین
رینگ دنیا میدونم .
البته تسلا خیلی شبیه جگوار XFR . مخصوصا چراغاش های عقب و جلو . یک نگاهی بندازید :
http://www.netcarshow.com/jaguar/2012-xfr/
((( ایران و المان )))
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۴ بهمن ۱۳۹۲راست میگی میلاد، اصلا تسلا یه چیز عجیبی هست! نمیدونم چیکار کرده که انقد خوب شده!
توفیقی
۳ بهمن ۱۳۹۲پدال خجالت نمیکشی نظر سرورتو حذف میکنی؟؟؟؟!!!!
واقعا که……..هاهاها
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۲درود.
خودروی سال اروپا هم معرفی شد.
یک بار دیگر فولکس واگن گلف.
علت انتخاب این ماشین هم میزان رضایتمندی مشتریان ، امنیت جاده ، سرویس
های خدمات مشتریان ، میزان مصرف سوخت و … بوده است.
برندگان سال های قبل هم به ترتیب زیر است :
سال 2009 = فولکس واگن IV
سال 2010 = هم مرسد بنز E کلاس
سال 2011 = ب ام و سریه 5
سال 2012 = ائودی Q3
سال 2013 = مرسد بنز A کلاس
((( ایران و المان )))
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲این انتخاب رو تبریک میگم به vw ولی این انتخاب رو بدون غرض هم نمیدونم.
Zonda R
۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
ممنون میلاد
بابت اطلاعاتت
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۴ بهمن ۱۳۹۲عالیه . میلاد دمت گرم که گفتی . یه بار دیگه پرچم فولوکس رفت پوز 207و.. بقیه فرانسوهای رو زد دمش گرم . راستی میلاد نمی دونی کی بزرگ ترین خودرو ساز 2013 شد . تویوتا یا فولوکس واگن . اگه خبر داشتی بهم بگودمت گرم
زیگما
۴ بهمن ۱۳۹۲تویوتا اول جی ام دوم vw سوم
یارو.فقط المان . فقط فولوکس
۴ بهمن ۱۳۹۲فولوکس سوم شد. چرا . تو شش ماه اول سال اول بود من امید داشتم اول بشه . اگه منبع تم به من بدی ممنون می شم . دمت گرم
saied
۳ بهمن ۱۳۹۲خیلی خوبه این کار :! ولی برق توسط نیروگاه تولید میشه ! بعدشم نیروگاه برقش توسط سوخت فسیلی به دست میاد :) پس در نتیجه زیاد فرقی نمیکنه تو مصرف سوخت فسیلی و پاک شدن هوا .
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳ بهمن ۱۳۹۲حتما شوخی کردی دیگه! مسلما اونا خیلی دوراندیش تر از مان وگرنه هیچوقت سمت خودروهای هیبریدی نمیرفتن! سوخت فسیلی که نیروگاه واسه تامین برق لازم برای شارژ شدن یک ماشین مصرف میکنه خیلی ناچیزه و به چشم نمیاد اما آلاینده تولیدی یک ماشین به طور مثال به ازای هر باک، کاملا به چشم میاد!!! مخصوصا اگه اون ماشین استاندارد آلایندگی خوبی نداشته باشه(که خداروشکر در ایران همه دارن!) . ازین گذشته روز به روز نیروگاههای هسته ای دارن بیشتر میشن که باوجود مشکلات خاص خودشون اقلا هوا رو مثل سوخت فسیلی آلوده نمیکنن! تو خیلی از کشورها تعداد نیروگاههای سوخت فسیلی خیلی کمتر از نیروگاههای هسته ای شده. بگذریم که از انرژی خورشید و باد و امواج دریا و… هم برق تولید میکنن که حتما خودتم میدونی.
Zonda R
۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
بزودی استفاده از هیبرید
و
ماشینای برقی بیشتر و فراگیرتر میشه
و
این یعنی احترام به محیط زیست
Kurosh
۳ بهمن ۱۳۹۲…Like
;)
امیر
۳ بهمن ۱۳۹۲این نوع ماشین ها خوبن البته نه همشون.من بیشتر اونایی رو دوست دارم که هیجان رانندگی رو فدای مصرف سوخت و یا آلایندگی کمتر نکرده باشن مثل همین تسلا مدلs که هر وقت راننده اراده بکنه می تونه هیجانی رو تجربه کنه که با خیلی از ماشین ها بنزینی هم نمیشه اونو تجربه کرد.در فکر می کنم با گسترش دانش بشری میشه ضعف های موجود رو هم برطرف کرد
Zonda R
۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
من شخصا طرفدار این خودروها هستم
و
بزودی پیشرفت قابل ملاحظه ای در این نوع خودروها شاهد خواهیم بود
البته اگر اقتصاد جهانی دچار رکود نشه
ESI
۴ بهمن ۱۳۹۲حال میکنین این جماعت امریکائی با خرید ماشین های الکتریکی دیگه نگران هوای شهرشان در اینده نیستند
ART
۵ بهمن ۱۳۹۲از تسلا خیلی خوشم اومد.
من ترجیح میدم با ریه های سالم سوار یه تسلا بشم تا اینکه ماسک رو صورتم باشه و سوار آونتادور بشم !
به امید روزی که ما هم بتونیم از این ماشینا سوار بشیم و هوای پاک رو تجربه کنیم.
امین
۲ اسفند ۱۳۹۲دیدگاه ما نسبت به خودرو های الکتریکی نباید به گونه ای باشه که با خودرو های بنزینی ،بخوایم در تراز قیاس قرار بدهیم.دید کلی ما باید به خودرو های الکتریکی به صورت یک نیاز بنیادین که نسل جدیدی از وسیله نقلیه را تحت پوشش قرار می دهند، باشد.از جمله انقلاب بزرگی که در اختراعات اخیر این خودرو به چشم میخورد ،جلوگیری از آلودگی محیطی و صوتی است.طوری که در صنعت خودروسازی بنزینی علی رغم قدمت طولانی و تلاش های فراوان
،این توانایی تا به این حد مقدر نشده که صنعت خودرو سازان الکتریکی تابه این حد موفق بوده اند.حتی به دلیل کم شدن مکان موتور های بنزینی و …. از یک سمت و از سمت دیگر ساده تر شدن سیستم محرک خودرو های نسل الکتریکی،تنوع زیادی را در طراحی اخیر ،برای طراحان ایجاد کرده،که خود موجب شکل گیری طراحی های گوناگونی ،در جهت پیشرفت صنعت خودرو سازی شده است.امروزه در بسیاری از نقاط دنیا اجاره کردن خودرو ها، موتورهای الکتریکی و دوجرخه های الکتریکی ،بسیار افزایش پیدا کرده است به دنبال آن هزاران فرصت شغلی بوجود آمده است.به امید آنکه دست اندرکاران ایرانی برای حفظ پاکیزگی کشور و فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه پاک در آینده ای نه چندان دور اقدامات لازم را هر جه سریعتر به عمل آورند.