متفرقه

قوانین آلایندگی یورو 7 موجب مرگ پیشرانه‌های درون‌سوز در سال 2026 می‌شود

با توجه به فشار الکتریکی‌سازی خودروسازان و محدودیت‌هایی که توسط برخی از کشورها مثل بریتانیا اعمال خواهد شد، آیندهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز موردتردید بود و حالا این نگرانی وجود دارد که اجرای قوانین آلایندگی یورو ۷، مرگ کامل این موتورها را تا اوایل سال ۲۰۲۶ به دنبال داشته باشد. قوانین یورو ۷ از سال ۲۰۲۵ لازم‌الاجرا می‌شوند و انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) می‌گوید این قوانین می‌تواند پایانی برای پیشرانه‌های درون‌سوز و حتی نمونه‌های هیبریدی باشد.

به اعتقاد ACEA، این قوانین آلایندگی که همراه با شرایط آزمایش جدید اجرا خواهند شد، در عمل بسیار شبیه به ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز و ازجمله نمونه‌های هیبریدی خواهد بود. قوانین یورو ۷ خودروهای درون‌سوز را ملزم به نصب یک کاتالیزور برقی، دو کاتالیزور ۱ لیتری معمولی سه‌طرفه، یک فیلتر ذرات ۲ لیتری و یک کاتالیزور آمونیاک می‌کند. علاوه بر این، پیشرانه‌ها باید به یک سیستم تشخیص داخلی مجهز شوند که تا ۲۴۰ هزار کیلومتر، موتور را برای اطمینان از مطابقت با قوانین یورو ۷ کنترل می‌کند.

به اعتقاد ACEA، استفاده از چنین دستگاه‌هایی در خودروهای کوچک تقریباً غیرممکن بوده و استفاده از آن‌ها در پلت‌فرم‌های کنونی هم دشوار است و موجب افزایش قیمت خودروهای درون‌سوز می‌شود. به گفتهٔ این انجمن، راه‌حل‌های فنی که برای مطابقت خودروها با این مقادیر بسیار اندک آلایندگی در نظر گرفته شده است، بسیار پرهزینه و پیچیده خواهد بود. تکنولوژی‌های کنونی تا این لحظه، احتمال کاهش تولید دی‌اکسید کربن و مصرف سوخت خودروها را بشدت محدود می‌کنند و در مورد دوام و هزینه‌های عملیاتی در طول عمر خودروها نیز عدم اطمینان قابل‌توجهی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. mohamadreza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    پس با این حساب اکثر ماشین هایی که در حال حاضر تولید میشن نسل بعدی یا جایگزینشون حتما الکتریکی میشن😑😑😑😑😑😑

    1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      خداروشکر که در ایران هستم و تا ابد بنزینی
      دست و جیغ و هورااااااااااا

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. rezars pc

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        آخه داداش من ماشینایی که تو ایرانن مگه اصلا عددی هستند
        c63 black series کجا pars elx کجا

        1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          یا آقای آزموده

      2. mohamadreza

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (144 ديدگاه)

        آقای رستمی نژاد مگه خودروی الکتریکی با پنل های خورشیدی و توربین دغر رو ندیدید؟!🤣🤣🤣🤣🤣

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          دیده !!!
          اما مدلش اینه !!!
          کاریش نمیشه کرد 😂

      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        👌

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      چه غمنگیز !
      یعنی دیگر به پایان خط رسیده‌اند و نفس اخر را میکشند !
      یعنی دیگر عشق به خودرو جنبه‌ی سنتی را به اتمام میبرد !
      یعنی دیگر در خودرو ذوق و هنری نمیبینیم و تماماً میشوند دیجیتال و تکنولوژیک دنیای قطعات متحرک مکانیکی به خاطرات میپیوندند !

      چه دنیای راحتی در انتظارمان هست ( البته نه در ایران ) اما چه بی‌روح ، چه بی‌ذوق ، چه سرعتی اما یکنواخت و یک‌شکل !
      دیگر تفاوت‌ها در گرافیک‌هاست و نه طراحی‌های شاخص متحرک !

      برو بابا ، حالم گرفته شد ، آینده یعنی وسیله‌ی همگانی به شکلی که دیگر داشتن خودروی شخصی ارزش خودش را از دست میده و دنیا تغییرات گسترده‌ای به خود میبیند !

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. google

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (101 ديدگاه)

      ظاهرا یک قدم به تولید جاروبرقی های الکتریکی در تعداد میلیونی نزدیک شدیم 😶

    4. سهند

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      یک خبر مهم
      در کانال carwow بین فراری sf90 و ریماک c two درگ برگزار شد حتما ببینید.

      1. AHMET 2002

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        ریماک نقطش کرد نه؟
        چه غم‌انگیز

        #پیش‌داوری

    5. Pooriya.BMW_Germany

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (584 ديدگاه)

      با اینکه طرافدار موتورهای بنزینی هستم

      ولی تا وقتی که الکتریکی های جذابی مثل پورشه تایکان آئودی ای ترون هیوندای آیونیک جم ام سی هامر هستند
      فورد اف ۱۵۰ لایتنینگ بنز EQS هستند
      دنیای خودرو هنوز هم جذاب خواهد بود
      به نظر من اصلاً خودروی بنزینی و الکتریکی نباید با هم مقایسه بشه چون هرکدام جذابیت خودشو دارد
      مثل گوشی ها کشویی و تاشو که زمانی جذاب بودند ولی گوشی هایی لمسی آن ها را منقرض کردند
      لمسی ها هم جذابیت خودرا دارند

    6. امیر

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (832 ديدگاه)

      خب هنوز هم پیشرانه های با مصرف سوخت داریم مثل بیو دیزل اتانول هیدروژن و حتی سی ان جی خودمون که تو بعضی از کشورها به صرفه هست مصرفش از برق

  2. Ninja

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    قوانین الایندگی ک……
    امیدوارم تا اون موقع هیدروژن و سوخت مصنوعی پورشه و تویوتا بگیره نمیدونم چرا ولی احساس میکنم تویوتا نوکیا هست تسلا اپل تویوتا هم دقیقا مثل نوکیا بزرگترین در صنعت خودش هست تسلا هم مثل اپل یه تازه وارد با ایده های به اصطلاح طلایی هست

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. سهند

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      نه تسلا مثل اپل نیست چون اپل با کیفیت ترین گوشی ها را می سازد ولی تسلا هرگز با کیفیت ترین ماشین های الکتریکی را تولید نمی کند.

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. rezars pc

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        تایکان و eqs

    2. AHMET 2002

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      دقیقا
      عجیب حس میکنم ژاپنی ها به خصوصی تویوتا عقب افتادن
      تو هایبرید ها خوب بودن ولی یکم دیر جنبیدن

  3. تورج

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    زودتر از اونچه که فکرشو میکنیم قراره پا به عصر تمام الکتریکی بزاریم. حالا باز هم یه عده میان مینویسن کسانی که طرفدار ماشین الکتریکی هستن ماشین باز نیستن. دوست من ما هم ازین گذار راضی نیستیم چون خیلی چیزها خواهند مرد مثل روح و احساس ولی اینو بدون ده سال بعد هم میتونی بیای بگی آرمیچر آرمیچر؟؟؟ یا بگی بقیه ماشین باز نیستن؟ خیر به هیچ وجه‌. در ابتدای ورود خودرو به خیابانها یه عده میکفتند هیچی مثل صدای پای چهارپایان نمیشه و صدای انجین آزار دهنده هست. ما هم امروز صدای انجین رو با چیزی عوض نمیکنیم ولی احتمالا در آینده مجبوریم صدای سفینه مانند راکت های الکتریکی رو با هم مقایسه کنیم و تنور رقابت داغتر هم خواهد شد. حالا شما میخای بیای بگی الکتریک بدرد پیچ نمیخوره؟ فردا خیلیا با الهام گرفتن از تایکان میان یه الکتریکی میسازن که پیست رو هم به آتیش بکشه. تا پنج سال آینده قطعا با یک بار شارژ احتمالا زیر پانزده دقیقه بالای هزار کیلومتر رو میشه پیمود. و ما همچنان فکر میکنیم بیای توی فضای مجازی به اون بگی دنا شاتون اون یکی بگه پژو سرسیلندر و چه و چه اسمش ماشین بازی اصیله اونا دارن اسباب بازی هزار اسبی سوار میشن. مدل اس پلد یک قدمی ورود به خیابونه بعد فرد میاد با اعتماد به نفس نزدیک به سقف پروژه رو شکست خورده اعلام میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. rezars pc

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      دقیقا یه شاهکاری مثل huayra tricolore یعنی بیش از صد سال تکامل موتور درون سوز برقی ها چی چند ساله اینقدر توجه برای توسعشون هست ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      تورج عزیز

      با شما کاملاً موافقم

      یه مسئله‌ای که ذهنم را درگیر کرده ، خوابیدن و نایاب شدن خیلی از کسب‌و‌کارهاست ‌که جنبه‌ی خدماتی قطعاتی برای بنزینی‌ها داره و نون خیلی‌ها در آن خوابیده !

      الکتریکی نیاز به یک بازنگری جمعیتی ایجاد میکنند و اگر نه خیلی‌ها بیکار و علاف میشوند که تخصص بالایی هم دارند در شغل خود !

      حالا الان را نمیگویم ، اما تا ۲۰ سال آینده وضع چه میشود !

      بسیاری از درآمدها به همین خودرو وابسته است و به طور مثال عرض میکنم که در ایران یادم می‌اید که چند سال پیش میگفتند حدود ۵ میلیون ایران در کشور خواسته و ناخواسته در چرخه‌ی حمل‌و‌نقل نون در می‌آورند که آمار عجیب بالائیست و در انحصار گرفتن خودرو هم کاملاً گویای امر هست !

      خودرو‌های بنزینی بالای ۲۵۰۰ قطعه دارند که برقی‌ها حتی فکر نکنم به ۱۰۰۰ تا هم برسه و عملاً میشه کامپیوتر ، صفحه‌ی دیجیتال ، چرخ ، متعلقات زیرو بندی برقی ، صندلی و بدنه که عملاً استهلاک را به حداقل‌ترین میرساند و شما فقط با تکنسین کامپیوتری طرف هستید و نه اوستا مکانیک و شاگرداش !

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. تورج

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        بله نوید جان همینه که گفتی شما.
        متاسفانه علاوه بر هویت اصالت و مفاهیم فعلی شغل مردم هم در خطر خواهد افتاد

    3. Sina10

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      در جوابتون فقط باید بگم که وقتی خودرو اومد ایا استفاده از اسب ممنوع شد؟؟؟؟؟
      مشخصا که نه ، هنوزم خیلیا برای تفریح از اسب استفاده میکنن
      شما توی حرفتون ، خودتون رو نقض کردین
      هیچ کسی مخالف این نیست که در شهر باید از خودرو های برقی استفاده بشه ( البته باید تولید برقش هم سالم باشه)
      ولی چه دلیلی داره که خودروی برقی اسپرت ساخته بشه

      این قانون جدید هم هیچ کمکی به گرمایش زمین نمیکنه و اینو مطمئنم چون وقتی کاملا اطمینان دارن برقیا کمترین آلودگی تولید نمیکنن و همیشه CO2 رو کاملا صفر اعلام میکنن کاملا با دروغ مساویه ، برای همون پلاستیک های کابینشون هم CO2 تولید شده چجوری شده صفر؟
      اگه فقط عدد اسب بخار و شتاب میشه معیار علاقه مند بودن به ماشین ، پس همون سایت های تکنولوژی و موبایل بهترین ماشین بازا هستن😂
      ایکاش به این روش طوخت مصنوعی توجه بیشتری میشد

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        سینا جان

        استفاده از اسب ممنوع نشد !!!
        اما تفریح گران شد برای ثروتمندان یا اَسباب استفاده فقط برای روستا نشینان در شرایط خاص !

        وقتی برقی‌ همگانی شود و خریدش به صرفه شود و زیرساخت‌ها گسترش یابد ، دیگر پتروشیمی‌ها دلیلی ندارند سوخت خودروی من و شما را به دلیل استقبال کم جهانی و به حاشیه رفتن بنزینی‌ها تولیدی داشته باشند و سرمایه‌گذاری کنند !

        من هم مثل شما و همه عاشق خودروی بنزینی هستم چون روح دارد حتی اگر سرعت و شتاب برقی ندارد ، اما چاره چیست !؟

        چاره ، همرنگ شدن با جماعت است چون مجبوریم که همرنگ شویم ، چون هزینه‌ها و خدمات مجبورمان میکند و اگر نه که محکوم به فنا میشویم !

        یه زمانی با چوب و چُماق و سنگ میجنگیدند

        یه زمانی با جسم تیز میجنگیدند

        یه زمانی آهن آمد و با شمشیر ، چاقو ، سرنیزه و تبر میجنگیدند (( اما هنوز هم لاتولوتا عشق همین هستند در ایران و هنوز تکامل پیدا نکرده‌اند با گروه بندی و مافیا و تفنگ و…😂 ، با سیبیل‌های کلفت چخماقی و اَربده‌کِشی در معابر جلو مردم و … )) !

        یه زمانی باروت آمد و گلوله‌های گرد

        یه زمانی تفگ آمد با گلوله‌های تیز

        یه زمانی مسلسل آمد با هواپیما ، توپ ، تفنگ ، فشفشه …. و… !

        حالا بمب اتم ، جنگ اقتصادی بدون خون و خونریزی یکدفعه خاکستر میکند ملت‌ها را !

        فردا چه می‌آید ، احتمالاً از فضا با لیزر نشانه میگیرند و خاکستر میکنند با کمترین هزینه و تلفات !

        در کل ، باید قبول کرد که برقی‌ها دنیای آینده هستند ، چون تکامل پیدا میکنند و خریدشان جایز و واجب میگردد !

      2. تورج

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        انگار که شما اصلا متن بنده رو نخوندید. من میگم جهان در حال گذاره نگفتم ازش راضیم که. هویت از خودروسازی گرفته خواهد شد. ولی امروز اگر کسی بخواد عشق موبایل و گوشی باشه نمیتونه بگه فقط نوکیا n95 و فلان مدل بقیه رو بریز دور اینا اسباب بازین. برای اینکه بتونیم خودمون رو با سیر نوین نگه داریم باید این اصطلاحات بی معنی رو کنار بزاریم که اون جارو برقیه و ماشین باید نعره بزنه و اینا. این روند رو ما نیووردیم که ما هم بخوایم نگهش داریم. خودش اومده خودشم میره. بنده مطلع هستم که بالای ۷۵ درصد نیروگاه های آمریکا از سوخت های فسیلی استفاده میکنند و حتی به گفته کارشناسان تا بیست سال آینده ده الی پانزده درصدصون بشن استفاده از منابع تجدید پذیر و پنل خورشیدی و توربین بادی. تنها کشورهای معدودی از اروپای شمالی هستند مثل فنلاند و نوروژ و بلژیک و غیره که ماشین برقی براشون به معنای واقعی سبزه. پس آینده بی اجازه ما تغییر پیدا میکنه و ما با وجود عدم میل و رغبت باید بپذیریم راهی نیست.

  4. محمد امین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    تصور اینکه یه پاگانی یا فراری یا داج یا …. برقی ببینم خیلی برام سخته ، واقعا دیگه به آخرش رسیدیم ؟
    میخوام ببینم که این ماشین ها که برقی بشن ، از فرداش حتما پرستو ها اواز عشق سر میدن و در یا ها پرخروش میشن و از اسمان ها نور زندگی میتابه
    همینطور فکر کنن ، شاید محیط شهری آلودگی اش کم بشه ،ولی آلودگی کل کم نمیشه
    این همه ماشین بنزینی رو میخوان چه کار کنن، میخوان بازیافت کنن
    خدا نکنه روزی بیاد که ببینیم یه مورسیلاگو رو دارن میبرن بازیافتی ، یا روزی که بنزینی نباشه تا بتونی روشنشون کنی
    لافراری باشه ولی بنزین نباشه!!!
    خاک بر سر دنیا که از همون اولش هم معلوم بو چه قدر … هست

  5. taha+malek

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    البته یچیز هم هست اونم اینکه میشه حداقل ماشین های قدیمی خرید 😓
    چرا با ما این کارو میکنید

  6. زیزیگولو

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    سرعت سرسام آور جهان به سمت دیجیتالی شدنو مدرنیته شدنو هوش مصنوعی

  7. محمد امین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    کربن دی اکسید که از بازدم ۶۰ تا انسان تولید میشه برای میکنه با یه ماشین ، و تعداد انسان ها حدود ۸ ملیارد نفره یعنی براری میکنه با ۱۳۳ ملیون ماشین
    این فقد آدم ها هستن، جانوران هم خیلی کربن دی اکسید تولید میکنن مثل فیل ها که هر فیل بالق معادل ۵۰ نفر در هر بار تنفس هوا وارد ریه هاش میکنه
    تا زه خود طبیعت هم کربن دی اکسید تولید میکنه اونم خیلی زیاد و فعالیت های انسانی که دیگه به همه گفته زکی
    نمیشه که دهن مردم رو بست و گفت نفس نکشن،پس این محیط زیست ها چه طور میگن تولید کربن دی اکسید باید به صفر برسه !
    و اینکه تنها گاز مضر خودرو اکسید های گوگرد و نیتروژن هست که ۹۹ درصد توسط کاتالیزگر های امروزی حذف میشن
    چه مرگشونه اینا

  8. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    واقعا تاسف میخورم افرادی با سلایق شما و تسلا فن ها در چند سال اخیر در حوزه ماشین بازی وارد شده اند!
    خیلی جای تاسف داره!

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      در جواب کاربر تورج و کاربر آزموده یا رضا آر اِس!

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. rezars pc

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      خب واقعا من رو نشناختید به طور کامل فکر میکنید من تا ماشین برقی اومد تسلا فن شدم در حالی که بارها گفتم حالم از کابین و طراحیشون بهم میخوره
      یکسر به @quizcasrs در تلگرام بزنین به عنوان یک شبه لامبو فن اصلا می توونید کوییز هایی که من طرح میکنم رو جواب بدین ؟ بنده دوستان تلگرام حی و حاضرند ۱ بنز ۲ لامبو مک فراری زگ و پاگانی مشترکا دوم بقیه هم نمی تونم دسته بندی کنم کادیلاک هست لینکلن هست جیپ هست لکسوس هست داج هست من خودم علاقه ای به ماشینایی برقی به صورت فن بودن ندارم عملکردشونه تحسین برانگیزه یه دستی هم میزنیم ولی اینکه مثل شما متهجرانه به ماشین برقی نگاه کنم اصلا برام شدنی نیست بعدشم اگر قراره جلوی تولید محصولات بنزینی پاگانی مک لارن و لامبو گرفته بشم خوده من شک نکن اعتراضی به مراتب گسترده تر و موثر از چهارتا کامنت تو یه سایت تو ایران انجام میدم حرف تو دهن من نذارید از ااول حرف من با برقی سازی مااشینایی مثل کرولا و یاریس و دیگر خودروهایی بود که برای لذت رانندگی نیستند برای مردمی اند که از نقطه آ به نقطه ب میرند و من خودم از اون دسته آدم ها نیستم شما یکسر تشریف بیارید کارکوییز تو گروهش بگید کی بچه هارو با کوییز پاگانی زخم کرد ۲۰۰ نفر این گپ من رو تگ میکنند تهمت زدی بد تهمتی هم زدی به بد کسی هم زدی
      من آیا تو همین کامنت های حاضرم جایی بوده از برقی ها حمایت کنم و پشت بندش مشکلات باتری و اهمیت بازیافت باتری نقش کمپانی ها و نقش پخت و پز در گرمایش جهانی رو نگفته باشم ؟
      از طراحی تسلا مدل s خوشم اومد از مدل ۳ هم متنفرم این یعنی شد دلیل اینکه من یک موبایل فنم که تسلا فنه و … اینجا که جای کوییز نیست یکجا سرچ میکنی بعد جواب میدی ولی آیا تویی که خودتو حامی تماام قد ماشینای بنزینی میدونی اولین ماشینی که انجین سری f140 فراری تو سینش بود چی بود کی معرفی شد نچرال بود یا پرخوران ؟

      1. محمد امین

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        شما تفکرات خوبی دارین ، بله همین درسته ،نباید بزران ماشین هایی که برای لذت بردن از رانندگی هستن منع استفاده از بنزین بشن

    3. تورج

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اگر فکر میکنی در چند سال اخیر وارد شدم که باید بگم بنده از پیش ازین که سواد خواندن نوشتن یاد بگیرم با مجله ماشین بعنوان تنها منبع ماشین بازی در کشور بزرگ شدم و در اون زمان تهیش در شهر ما کار بسیار دشواری بود و پیش از یاد گرفتن اعداد اولین عددی که توی ذهن من رفت قدرت موتور انجین سیتروین دو سی وی بود. من هم از سکوت مرگبار ماشینهای مدرن میترسم اما عادت کردن بهشون راحت تر از کنار گذاشتن دنیای زیبای خودرو سازی و اخبار مرتبطش هست. خودروسازی در حال پوست انداختنه و زیر این پوست هیولای لزج و زصت پنهان شده. از یه طرف هیولائه خیلی زشته از طرف دیگه خیلی قوی تره. این خودش یه دو راهیه.
      اما چیزی که مشخصه اینه که تا چند وقت دیگه کسی به الکتریکیا نمیگه جارو شارژی و اینطور چیزا سعی کنید از الان به این حقیقت عادت کنید. تا اون موقع فقط هنوز ما ایرانیا فقط باقی موندیم که در حال بحث و مشاجره بر سر شاتون و سرسیلندر و هدرز و پیستون محصولات ایرانخودرو و سایپا هستیم. کاش یک بار سواری تسلا رو تجربه میکردید. اونقدرا هم که فک میکنید کسل کننده نیست

    4. تورج

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      بعدشم شما کلانتر خودروسازی نیستید که نشستید با ذکر مثال میفرمایید تاسف میخورم به حال ایشون یا فرد دیگری. کسی نیاز به تاسف شما نداره مطالعه و بینشتو بالا ببر بجای تاسف کخوردن برای سلیقه دیگران

  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    اعتماد به چه !

    مگر قرار است معامله‌ای شکل بگیرد که شما کاربران دیگر را به نداشتن اعتقاد و اعتماد متهم میکنید !!!

    چرا تمام کامنت‌های شما هیچ ربطی به اصل مقاله نداره و فقط هدف ترویج جو ناسالم و تهمت و توهین است که پدال هم هیچ واکنشی نداره طبق قوانین خودش هم عمل نمیکند !

    پدال ، اگر من حرف ناحقی میزنم ، لطفاً با من برخورد کنید طبق قانونی که در انتهای صفحه و کامنت‌ها میباشد !

    ما می‌آییم در پدال تا از دنیای تجربیات و دانستن‌ها لذت ببریم ، اما میبینیم که چقدر راحت این شخص یا شخصی به نام آبتین توهین و تخریب میکنند و شما حتی کامنت مربوطه را حذف هم نمیکنید ، چراشو ، نمیدانم !!!

  10. •Mohamad•

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (177 ديدگاه)

    حالم گرفته شد😕😔

  11. Amirreza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    هعییییییی ، برقی شدن ماشینا حتمیه و دیر یا زود این اتفاق میفته پس باید سعی کنیم که باهاش کنار بیایم ولی چیزی که منو ناراحت میکنه اینه که خودروهایی که ایراخودرو و سایپا تولید میکنن یورو ۴ هستن و مال ۵۰۰۰۰ سال پیش

  12. ایران

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    تف به این شانس فقط یه راه موجوده تویوتا بتونه تا اون موقع ماشین های هیدروژنی رو گسترش بده البته شرکت هایی که هنوز به دنبال بنزینی هستن هم باید کمکش کنن

  13. فرشاد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اصن فکر کردن اینهمه برق رو چطور میخان تولید کنن؟

  14. محمد مختاری آذر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    زمانی که موتور های دیزلی در خودرو های سنگین آلایندگی خیلی زیادی تولید می کنند باید حذف شوند و با کار های متعدد دیگر بهبود یابند بعد میان قوانین یورو 7 برای خودرو های شهری از 15 درصد آلایندگی مربوط به حمل و نقل 10 درصد مربوط به خودرو های سنگین و فقط 5 درصد مربوط به شهری هستش واقعا موتور های دیزلی قاتل آلایندگی هستند بعد از این کار اگه آلایندگی کم نشد می تونن سراغ تولید برق و خودرو های شهری بروند نمی دونم چرا اول به خودرو های شهری گیر دادن
    به قول آقا فرشاد این همه برق منبع سوخت و وقتی سوزانده بشوند یعنی دوباره آلایندگی بیشتر و در نتیجه الکتریکی شدن بی فایده می شود

  15. mm.y@rlou

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    به دنیایی با موتور های الکتریکی با صدای آبمیوه گیر خوش آمدید

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      حالم گرفته شد….

  16. porsche

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    مرگ بر یورو ۷

    مرگ بر هوای پاک

    زنده باد آلودگی

    من قربون دود gt3 برم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سهند

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      این دیگه غیر منطقی بود.

      1. porsche

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        من دیگه رد دادم

  17. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من یکی که رد دادم،دیگه از این جر و بحث ها گذشته،دنیای خودرو تا ۲۰۰۰خوب بود و بس،الان دعوا کردن فایده نداره با مدلای قدیمی خودمونو سرگرم کنیم بنظرم بهتر باشه….

  18. Saeed

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اینا مشکل عقلی دارن؟
    بالای ۸۰ درصد دلیل گرمایش جهانی کارخانه های مختلف اعم از مواد غذایی و خودروسازی(همین خودروهای الکتریکی)و صنعت تولید و استخراج آهن و مس و طلا و صنایع فولاد سازی و ….
    کل ماشینای دنیا رو کنار هم جمع کنی جمعا ۲ یا ۳ درصد شامل گرمایش جهانی میشه
    به جای کشتن موتور های بنزینی برید فیلتر های مخصوص بسازید و توی دودکش های کارخونه ها بزارید اینطوری شدت گرمایش جهانی زمین خیلی کم میشه و اثرش هم خیلی بیشتره

  19. ماکان

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . اگر که انشاالله تمام خودروهایی که تمام الکتریکی هستند جوری بشوند که با یکبار شارژ کامل تحت هر شرایطی حد اقل به اندازه 500کیلومتر مسافت را به طور کامل بتوانند طی کنند ، من یک نفر در این صورت از تمام خودروهای تمام الکتریکی راضی و خوشحال هستم . البته همین روز ها هم فعلاً خودروهایی وجود دارند که بتوانند بیشتر از 500کیلومتر مسافت را طی کنند .
    با اینکه البته من هم صدای پیشرانه برخی از خودروهای درون سوز را خیلی دوست دارم ، اما بیشتر تا بشه ترجیح می دهم که به فکر سلامتی جسمانی ام باشم تا اینکه بخواهم ببیشتر از شنیدن صدای پیشرانه لذت ببرم .

    1. porsche

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      انشاالله برقی ها یه پیشرانه کوچیک داشته باشن که صدا تولید کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا