با توجه به فشار الکتریکیسازی خودروسازان و محدودیتهایی که توسط برخی از کشورها مثل بریتانیا اعمال خواهد شد، آیندهٔ پیشرانههای درونسوز موردتردید بود و حالا این نگرانی وجود دارد که اجرای قوانین آلایندگی یورو ۷، مرگ کامل این موتورها را تا اوایل سال ۲۰۲۶ به دنبال داشته باشد. قوانین یورو ۷ از سال ۲۰۲۵ لازمالاجرا میشوند و انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) میگوید این قوانین میتواند پایانی برای پیشرانههای درونسوز و حتی نمونههای هیبریدی باشد.
به اعتقاد ACEA، این قوانین آلایندگی که همراه با شرایط آزمایش جدید اجرا خواهند شد، در عمل بسیار شبیه به ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز و ازجمله نمونههای هیبریدی خواهد بود. قوانین یورو ۷ خودروهای درونسوز را ملزم به نصب یک کاتالیزور برقی، دو کاتالیزور ۱ لیتری معمولی سهطرفه، یک فیلتر ذرات ۲ لیتری و یک کاتالیزور آمونیاک میکند. علاوه بر این، پیشرانهها باید به یک سیستم تشخیص داخلی مجهز شوند که تا ۲۴۰ هزار کیلومتر، موتور را برای اطمینان از مطابقت با قوانین یورو ۷ کنترل میکند.
به اعتقاد ACEA، استفاده از چنین دستگاههایی در خودروهای کوچک تقریباً غیرممکن بوده و استفاده از آنها در پلتفرمهای کنونی هم دشوار است و موجب افزایش قیمت خودروهای درونسوز میشود. به گفتهٔ این انجمن، راهحلهای فنی که برای مطابقت خودروها با این مقادیر بسیار اندک آلایندگی در نظر گرفته شده است، بسیار پرهزینه و پیچیده خواهد بود. تکنولوژیهای کنونی تا این لحظه، احتمال کاهش تولید دیاکسید کربن و مصرف سوخت خودروها را بشدت محدود میکنند و در مورد دوام و هزینههای عملیاتی در طول عمر خودروها نیز عدم اطمینان قابلتوجهی دارند.
mohamadreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰پس با این حساب اکثر ماشین هایی که در حال حاضر تولید میشن نسل بعدی یا جایگزینشون حتما الکتریکی میشن😑😑😑😑😑😑
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۱۱ خرداد ۱۴۰۰خداروشکر که در ایران هستم و تا ابد بنزینی
دست و جیغ و هورااااااااااا
rezars pc
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آخه داداش من ماشینایی که تو ایرانن مگه اصلا عددی هستند
c63 black series کجا pars elx کجا
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۱۱ خرداد ۱۴۰۰یا آقای آزموده
mohamadreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد مگه خودروی الکتریکی با پنل های خورشیدی و توربین دغر رو ندیدید؟!🤣🤣🤣🤣🤣
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۰دیده !!!
اما مدلش اینه !!!
کاریش نمیشه کرد 😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ خرداد ۱۴۰۰👌
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۰چه غمنگیز !
یعنی دیگر به پایان خط رسیدهاند و نفس اخر را میکشند !
یعنی دیگر عشق به خودرو جنبهی سنتی را به اتمام میبرد !
یعنی دیگر در خودرو ذوق و هنری نمیبینیم و تماماً میشوند دیجیتال و تکنولوژیک دنیای قطعات متحرک مکانیکی به خاطرات میپیوندند !
چه دنیای راحتی در انتظارمان هست ( البته نه در ایران ) اما چه بیروح ، چه بیذوق ، چه سرعتی اما یکنواخت و یکشکل !
دیگر تفاوتها در گرافیکهاست و نه طراحیهای شاخص متحرک !
برو بابا ، حالم گرفته شد ، آینده یعنی وسیلهی همگانی به شکلی که دیگر داشتن خودروی شخصی ارزش خودش را از دست میده و دنیا تغییرات گستردهای به خود میبیند !
google
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ظاهرا یک قدم به تولید جاروبرقی های الکتریکی در تعداد میلیونی نزدیک شدیم 😶
سهند
۱۱ خرداد ۱۴۰۰یک خبر مهم
در کانال carwow بین فراری sf90 و ریماک c two درگ برگزار شد حتما ببینید.
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ریماک نقطش کرد نه؟
چه غمانگیز
#پیشداوری
Pooriya.BMW_Germany
۱۱ خرداد ۱۴۰۰با اینکه طرافدار موتورهای بنزینی هستم
ولی تا وقتی که الکتریکی های جذابی مثل پورشه تایکان آئودی ای ترون هیوندای آیونیک جم ام سی هامر هستند
فورد اف ۱۵۰ لایتنینگ بنز EQS هستند
دنیای خودرو هنوز هم جذاب خواهد بود
به نظر من اصلاً خودروی بنزینی و الکتریکی نباید با هم مقایسه بشه چون هرکدام جذابیت خودشو دارد
مثل گوشی ها کشویی و تاشو که زمانی جذاب بودند ولی گوشی هایی لمسی آن ها را منقرض کردند
لمسی ها هم جذابیت خودرا دارند
امیر
۱۱ خرداد ۱۴۰۰خب هنوز هم پیشرانه های با مصرف سوخت داریم مثل بیو دیزل اتانول هیدروژن و حتی سی ان جی خودمون که تو بعضی از کشورها به صرفه هست مصرفش از برق
Ninja
۱۱ خرداد ۱۴۰۰قوانین الایندگی ک……
امیدوارم تا اون موقع هیدروژن و سوخت مصنوعی پورشه و تویوتا بگیره نمیدونم چرا ولی احساس میکنم تویوتا نوکیا هست تسلا اپل تویوتا هم دقیقا مثل نوکیا بزرگترین در صنعت خودش هست تسلا هم مثل اپل یه تازه وارد با ایده های به اصطلاح طلایی هست
سهند
۱۱ خرداد ۱۴۰۰نه تسلا مثل اپل نیست چون اپل با کیفیت ترین گوشی ها را می سازد ولی تسلا هرگز با کیفیت ترین ماشین های الکتریکی را تولید نمی کند.
rezars pc
۱۱ خرداد ۱۴۰۰تایکان و eqs
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰دقیقا
عجیب حس میکنم ژاپنی ها به خصوصی تویوتا عقب افتادن
تو هایبرید ها خوب بودن ولی یکم دیر جنبیدن
تورج
۱۱ خرداد ۱۴۰۰زودتر از اونچه که فکرشو میکنیم قراره پا به عصر تمام الکتریکی بزاریم. حالا باز هم یه عده میان مینویسن کسانی که طرفدار ماشین الکتریکی هستن ماشین باز نیستن. دوست من ما هم ازین گذار راضی نیستیم چون خیلی چیزها خواهند مرد مثل روح و احساس ولی اینو بدون ده سال بعد هم میتونی بیای بگی آرمیچر آرمیچر؟؟؟ یا بگی بقیه ماشین باز نیستن؟ خیر به هیچ وجه. در ابتدای ورود خودرو به خیابانها یه عده میکفتند هیچی مثل صدای پای چهارپایان نمیشه و صدای انجین آزار دهنده هست. ما هم امروز صدای انجین رو با چیزی عوض نمیکنیم ولی احتمالا در آینده مجبوریم صدای سفینه مانند راکت های الکتریکی رو با هم مقایسه کنیم و تنور رقابت داغتر هم خواهد شد. حالا شما میخای بیای بگی الکتریک بدرد پیچ نمیخوره؟ فردا خیلیا با الهام گرفتن از تایکان میان یه الکتریکی میسازن که پیست رو هم به آتیش بکشه. تا پنج سال آینده قطعا با یک بار شارژ احتمالا زیر پانزده دقیقه بالای هزار کیلومتر رو میشه پیمود. و ما همچنان فکر میکنیم بیای توی فضای مجازی به اون بگی دنا شاتون اون یکی بگه پژو سرسیلندر و چه و چه اسمش ماشین بازی اصیله اونا دارن اسباب بازی هزار اسبی سوار میشن. مدل اس پلد یک قدمی ورود به خیابونه بعد فرد میاد با اعتماد به نفس نزدیک به سقف پروژه رو شکست خورده اعلام میکنه
rezars pc
۱۱ خرداد ۱۴۰۰دقیقا یه شاهکاری مثل huayra tricolore یعنی بیش از صد سال تکامل موتور درون سوز برقی ها چی چند ساله اینقدر توجه برای توسعشون هست ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۰تورج عزیز
با شما کاملاً موافقم
یه مسئلهای که ذهنم را درگیر کرده ، خوابیدن و نایاب شدن خیلی از کسبوکارهاست که جنبهی خدماتی قطعاتی برای بنزینیها داره و نون خیلیها در آن خوابیده !
الکتریکی نیاز به یک بازنگری جمعیتی ایجاد میکنند و اگر نه خیلیها بیکار و علاف میشوند که تخصص بالایی هم دارند در شغل خود !
حالا الان را نمیگویم ، اما تا ۲۰ سال آینده وضع چه میشود !
بسیاری از درآمدها به همین خودرو وابسته است و به طور مثال عرض میکنم که در ایران یادم میاید که چند سال پیش میگفتند حدود ۵ میلیون ایران در کشور خواسته و ناخواسته در چرخهی حملونقل نون در میآورند که آمار عجیب بالائیست و در انحصار گرفتن خودرو هم کاملاً گویای امر هست !
خودروهای بنزینی بالای ۲۵۰۰ قطعه دارند که برقیها حتی فکر نکنم به ۱۰۰۰ تا هم برسه و عملاً میشه کامپیوتر ، صفحهی دیجیتال ، چرخ ، متعلقات زیرو بندی برقی ، صندلی و بدنه که عملاً استهلاک را به حداقلترین میرساند و شما فقط با تکنسین کامپیوتری طرف هستید و نه اوستا مکانیک و شاگرداش !
تورج
۱۱ خرداد ۱۴۰۰بله نوید جان همینه که گفتی شما.
متاسفانه علاوه بر هویت اصالت و مفاهیم فعلی شغل مردم هم در خطر خواهد افتاد
Sina10
۱۱ خرداد ۱۴۰۰در جوابتون فقط باید بگم که وقتی خودرو اومد ایا استفاده از اسب ممنوع شد؟؟؟؟؟
مشخصا که نه ، هنوزم خیلیا برای تفریح از اسب استفاده میکنن
شما توی حرفتون ، خودتون رو نقض کردین
هیچ کسی مخالف این نیست که در شهر باید از خودرو های برقی استفاده بشه ( البته باید تولید برقش هم سالم باشه)
ولی چه دلیلی داره که خودروی برقی اسپرت ساخته بشه
این قانون جدید هم هیچ کمکی به گرمایش زمین نمیکنه و اینو مطمئنم چون وقتی کاملا اطمینان دارن برقیا کمترین آلودگی تولید نمیکنن و همیشه CO2 رو کاملا صفر اعلام میکنن کاملا با دروغ مساویه ، برای همون پلاستیک های کابینشون هم CO2 تولید شده چجوری شده صفر؟
اگه فقط عدد اسب بخار و شتاب میشه معیار علاقه مند بودن به ماشین ، پس همون سایت های تکنولوژی و موبایل بهترین ماشین بازا هستن😂
ایکاش به این روش طوخت مصنوعی توجه بیشتری میشد
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۰سینا جان
استفاده از اسب ممنوع نشد !!!
اما تفریح گران شد برای ثروتمندان یا اَسباب استفاده فقط برای روستا نشینان در شرایط خاص !
وقتی برقی همگانی شود و خریدش به صرفه شود و زیرساختها گسترش یابد ، دیگر پتروشیمیها دلیلی ندارند سوخت خودروی من و شما را به دلیل استقبال کم جهانی و به حاشیه رفتن بنزینیها تولیدی داشته باشند و سرمایهگذاری کنند !
من هم مثل شما و همه عاشق خودروی بنزینی هستم چون روح دارد حتی اگر سرعت و شتاب برقی ندارد ، اما چاره چیست !؟
چاره ، همرنگ شدن با جماعت است چون مجبوریم که همرنگ شویم ، چون هزینهها و خدمات مجبورمان میکند و اگر نه که محکوم به فنا میشویم !
یه زمانی با چوب و چُماق و سنگ میجنگیدند
یه زمانی با جسم تیز میجنگیدند
یه زمانی آهن آمد و با شمشیر ، چاقو ، سرنیزه و تبر میجنگیدند (( اما هنوز هم لاتولوتا عشق همین هستند در ایران و هنوز تکامل پیدا نکردهاند با گروه بندی و مافیا و تفنگ و…😂 ، با سیبیلهای کلفت چخماقی و اَربدهکِشی در معابر جلو مردم و … )) !
یه زمانی باروت آمد و گلولههای گرد
یه زمانی تفگ آمد با گلولههای تیز
یه زمانی مسلسل آمد با هواپیما ، توپ ، تفنگ ، فشفشه …. و… !
حالا بمب اتم ، جنگ اقتصادی بدون خون و خونریزی یکدفعه خاکستر میکند ملتها را !
فردا چه میآید ، احتمالاً از فضا با لیزر نشانه میگیرند و خاکستر میکنند با کمترین هزینه و تلفات !
در کل ، باید قبول کرد که برقیها دنیای آینده هستند ، چون تکامل پیدا میکنند و خریدشان جایز و واجب میگردد !
تورج
۱۱ خرداد ۱۴۰۰انگار که شما اصلا متن بنده رو نخوندید. من میگم جهان در حال گذاره نگفتم ازش راضیم که. هویت از خودروسازی گرفته خواهد شد. ولی امروز اگر کسی بخواد عشق موبایل و گوشی باشه نمیتونه بگه فقط نوکیا n95 و فلان مدل بقیه رو بریز دور اینا اسباب بازین. برای اینکه بتونیم خودمون رو با سیر نوین نگه داریم باید این اصطلاحات بی معنی رو کنار بزاریم که اون جارو برقیه و ماشین باید نعره بزنه و اینا. این روند رو ما نیووردیم که ما هم بخوایم نگهش داریم. خودش اومده خودشم میره. بنده مطلع هستم که بالای ۷۵ درصد نیروگاه های آمریکا از سوخت های فسیلی استفاده میکنند و حتی به گفته کارشناسان تا بیست سال آینده ده الی پانزده درصدصون بشن استفاده از منابع تجدید پذیر و پنل خورشیدی و توربین بادی. تنها کشورهای معدودی از اروپای شمالی هستند مثل فنلاند و نوروژ و بلژیک و غیره که ماشین برقی براشون به معنای واقعی سبزه. پس آینده بی اجازه ما تغییر پیدا میکنه و ما با وجود عدم میل و رغبت باید بپذیریم راهی نیست.
محمد امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۰تصور اینکه یه پاگانی یا فراری یا داج یا …. برقی ببینم خیلی برام سخته ، واقعا دیگه به آخرش رسیدیم ؟
میخوام ببینم که این ماشین ها که برقی بشن ، از فرداش حتما پرستو ها اواز عشق سر میدن و در یا ها پرخروش میشن و از اسمان ها نور زندگی میتابه
همینطور فکر کنن ، شاید محیط شهری آلودگی اش کم بشه ،ولی آلودگی کل کم نمیشه
این همه ماشین بنزینی رو میخوان چه کار کنن، میخوان بازیافت کنن
خدا نکنه روزی بیاد که ببینیم یه مورسیلاگو رو دارن میبرن بازیافتی ، یا روزی که بنزینی نباشه تا بتونی روشنشون کنی
لافراری باشه ولی بنزین نباشه!!!
خاک بر سر دنیا که از همون اولش هم معلوم بو چه قدر … هست
taha+malek
۱۱ خرداد ۱۴۰۰البته یچیز هم هست اونم اینکه میشه حداقل ماشین های قدیمی خرید 😓
چرا با ما این کارو میکنید
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۰سرعت سرسام آور جهان به سمت دیجیتالی شدنو مدرنیته شدنو هوش مصنوعی
محمد امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کربن دی اکسید که از بازدم ۶۰ تا انسان تولید میشه برای میکنه با یه ماشین ، و تعداد انسان ها حدود ۸ ملیارد نفره یعنی براری میکنه با ۱۳۳ ملیون ماشین
این فقد آدم ها هستن، جانوران هم خیلی کربن دی اکسید تولید میکنن مثل فیل ها که هر فیل بالق معادل ۵۰ نفر در هر بار تنفس هوا وارد ریه هاش میکنه
تا زه خود طبیعت هم کربن دی اکسید تولید میکنه اونم خیلی زیاد و فعالیت های انسانی که دیگه به همه گفته زکی
نمیشه که دهن مردم رو بست و گفت نفس نکشن،پس این محیط زیست ها چه طور میگن تولید کربن دی اکسید باید به صفر برسه !
و اینکه تنها گاز مضر خودرو اکسید های گوگرد و نیتروژن هست که ۹۹ درصد توسط کاتالیزگر های امروزی حذف میشن
چه مرگشونه اینا
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۱۱ خرداد ۱۴۰۰واقعا تاسف میخورم افرادی با سلایق شما و تسلا فن ها در چند سال اخیر در حوزه ماشین بازی وارد شده اند!
خیلی جای تاسف داره!
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۱۱ خرداد ۱۴۰۰در جواب کاربر تورج و کاربر آزموده یا رضا آر اِس!
rezars pc
۱۱ خرداد ۱۴۰۰خب واقعا من رو نشناختید به طور کامل فکر میکنید من تا ماشین برقی اومد تسلا فن شدم در حالی که بارها گفتم حالم از کابین و طراحیشون بهم میخوره
یکسر به @quizcasrs در تلگرام بزنین به عنوان یک شبه لامبو فن اصلا می توونید کوییز هایی که من طرح میکنم رو جواب بدین ؟ بنده دوستان تلگرام حی و حاضرند ۱ بنز ۲ لامبو مک فراری زگ و پاگانی مشترکا دوم بقیه هم نمی تونم دسته بندی کنم کادیلاک هست لینکلن هست جیپ هست لکسوس هست داج هست من خودم علاقه ای به ماشینایی برقی به صورت فن بودن ندارم عملکردشونه تحسین برانگیزه یه دستی هم میزنیم ولی اینکه مثل شما متهجرانه به ماشین برقی نگاه کنم اصلا برام شدنی نیست بعدشم اگر قراره جلوی تولید محصولات بنزینی پاگانی مک لارن و لامبو گرفته بشم خوده من شک نکن اعتراضی به مراتب گسترده تر و موثر از چهارتا کامنت تو یه سایت تو ایران انجام میدم حرف تو دهن من نذارید از ااول حرف من با برقی سازی مااشینایی مثل کرولا و یاریس و دیگر خودروهایی بود که برای لذت رانندگی نیستند برای مردمی اند که از نقطه آ به نقطه ب میرند و من خودم از اون دسته آدم ها نیستم شما یکسر تشریف بیارید کارکوییز تو گروهش بگید کی بچه هارو با کوییز پاگانی زخم کرد ۲۰۰ نفر این گپ من رو تگ میکنند تهمت زدی بد تهمتی هم زدی به بد کسی هم زدی
من آیا تو همین کامنت های حاضرم جایی بوده از برقی ها حمایت کنم و پشت بندش مشکلات باتری و اهمیت بازیافت باتری نقش کمپانی ها و نقش پخت و پز در گرمایش جهانی رو نگفته باشم ؟
از طراحی تسلا مدل s خوشم اومد از مدل ۳ هم متنفرم این یعنی شد دلیل اینکه من یک موبایل فنم که تسلا فنه و … اینجا که جای کوییز نیست یکجا سرچ میکنی بعد جواب میدی ولی آیا تویی که خودتو حامی تماام قد ماشینای بنزینی میدونی اولین ماشینی که انجین سری f140 فراری تو سینش بود چی بود کی معرفی شد نچرال بود یا پرخوران ؟
محمد امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۰شما تفکرات خوبی دارین ، بله همین درسته ،نباید بزران ماشین هایی که برای لذت بردن از رانندگی هستن منع استفاده از بنزین بشن
تورج
۱۱ خرداد ۱۴۰۰اگر فکر میکنی در چند سال اخیر وارد شدم که باید بگم بنده از پیش ازین که سواد خواندن نوشتن یاد بگیرم با مجله ماشین بعنوان تنها منبع ماشین بازی در کشور بزرگ شدم و در اون زمان تهیش در شهر ما کار بسیار دشواری بود و پیش از یاد گرفتن اعداد اولین عددی که توی ذهن من رفت قدرت موتور انجین سیتروین دو سی وی بود. من هم از سکوت مرگبار ماشینهای مدرن میترسم اما عادت کردن بهشون راحت تر از کنار گذاشتن دنیای زیبای خودرو سازی و اخبار مرتبطش هست. خودروسازی در حال پوست انداختنه و زیر این پوست هیولای لزج و زصت پنهان شده. از یه طرف هیولائه خیلی زشته از طرف دیگه خیلی قوی تره. این خودش یه دو راهیه.
اما چیزی که مشخصه اینه که تا چند وقت دیگه کسی به الکتریکیا نمیگه جارو شارژی و اینطور چیزا سعی کنید از الان به این حقیقت عادت کنید. تا اون موقع فقط هنوز ما ایرانیا فقط باقی موندیم که در حال بحث و مشاجره بر سر شاتون و سرسیلندر و هدرز و پیستون محصولات ایرانخودرو و سایپا هستیم. کاش یک بار سواری تسلا رو تجربه میکردید. اونقدرا هم که فک میکنید کسل کننده نیست
تورج
۱۱ خرداد ۱۴۰۰بعدشم شما کلانتر خودروسازی نیستید که نشستید با ذکر مثال میفرمایید تاسف میخورم به حال ایشون یا فرد دیگری. کسی نیاز به تاسف شما نداره مطالعه و بینشتو بالا ببر بجای تاسف کخوردن برای سلیقه دیگران
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۰اعتماد به چه !
مگر قرار است معاملهای شکل بگیرد که شما کاربران دیگر را به نداشتن اعتقاد و اعتماد متهم میکنید !!!
چرا تمام کامنتهای شما هیچ ربطی به اصل مقاله نداره و فقط هدف ترویج جو ناسالم و تهمت و توهین است که پدال هم هیچ واکنشی نداره طبق قوانین خودش هم عمل نمیکند !
پدال ، اگر من حرف ناحقی میزنم ، لطفاً با من برخورد کنید طبق قانونی که در انتهای صفحه و کامنتها میباشد !
ما میآییم در پدال تا از دنیای تجربیات و دانستنها لذت ببریم ، اما میبینیم که چقدر راحت این شخص یا شخصی به نام آبتین توهین و تخریب میکنند و شما حتی کامنت مربوطه را حذف هم نمیکنید ، چراشو ، نمیدانم !!!
•Mohamad•
۱۱ خرداد ۱۴۰۰حالم گرفته شد😕😔
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰هعییییییی ، برقی شدن ماشینا حتمیه و دیر یا زود این اتفاق میفته پس باید سعی کنیم که باهاش کنار بیایم ولی چیزی که منو ناراحت میکنه اینه که خودروهایی که ایراخودرو و سایپا تولید میکنن یورو ۴ هستن و مال ۵۰۰۰۰ سال پیش
ایران
۱۱ خرداد ۱۴۰۰تف به این شانس فقط یه راه موجوده تویوتا بتونه تا اون موقع ماشین های هیدروژنی رو گسترش بده البته شرکت هایی که هنوز به دنبال بنزینی هستن هم باید کمکش کنن
فرشاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۰اصن فکر کردن اینهمه برق رو چطور میخان تولید کنن؟
محمد مختاری آذر
۱۱ خرداد ۱۴۰۰زمانی که موتور های دیزلی در خودرو های سنگین آلایندگی خیلی زیادی تولید می کنند باید حذف شوند و با کار های متعدد دیگر بهبود یابند بعد میان قوانین یورو 7 برای خودرو های شهری از 15 درصد آلایندگی مربوط به حمل و نقل 10 درصد مربوط به خودرو های سنگین و فقط 5 درصد مربوط به شهری هستش واقعا موتور های دیزلی قاتل آلایندگی هستند بعد از این کار اگه آلایندگی کم نشد می تونن سراغ تولید برق و خودرو های شهری بروند نمی دونم چرا اول به خودرو های شهری گیر دادن
به قول آقا فرشاد این همه برق منبع سوخت و وقتی سوزانده بشوند یعنی دوباره آلایندگی بیشتر و در نتیجه الکتریکی شدن بی فایده می شود
mm.y@rlou
۱۱ خرداد ۱۴۰۰به دنیایی با موتور های الکتریکی با صدای آبمیوه گیر خوش آمدید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ خرداد ۱۴۰۰حالم گرفته شد….
porsche
۱۱ خرداد ۱۴۰۰مرگ بر یورو ۷
مرگ بر هوای پاک
زنده باد آلودگی
من قربون دود gt3 برم
سهند
۱۱ خرداد ۱۴۰۰این دیگه غیر منطقی بود.
porsche
۱۲ خرداد ۱۴۰۰من دیگه رد دادم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ خرداد ۱۴۰۰من یکی که رد دادم،دیگه از این جر و بحث ها گذشته،دنیای خودرو تا ۲۰۰۰خوب بود و بس،الان دعوا کردن فایده نداره با مدلای قدیمی خودمونو سرگرم کنیم بنظرم بهتر باشه….
Saeed
۱۱ خرداد ۱۴۰۰اینا مشکل عقلی دارن؟
بالای ۸۰ درصد دلیل گرمایش جهانی کارخانه های مختلف اعم از مواد غذایی و خودروسازی(همین خودروهای الکتریکی)و صنعت تولید و استخراج آهن و مس و طلا و صنایع فولاد سازی و ….
کل ماشینای دنیا رو کنار هم جمع کنی جمعا ۲ یا ۳ درصد شامل گرمایش جهانی میشه
به جای کشتن موتور های بنزینی برید فیلتر های مخصوص بسازید و توی دودکش های کارخونه ها بزارید اینطوری شدت گرمایش جهانی زمین خیلی کم میشه و اثرش هم خیلی بیشتره
ماکان
۱۱ خرداد ۱۴۰۰سلام . اگر که انشاالله تمام خودروهایی که تمام الکتریکی هستند جوری بشوند که با یکبار شارژ کامل تحت هر شرایطی حد اقل به اندازه 500کیلومتر مسافت را به طور کامل بتوانند طی کنند ، من یک نفر در این صورت از تمام خودروهای تمام الکتریکی راضی و خوشحال هستم . البته همین روز ها هم فعلاً خودروهایی وجود دارند که بتوانند بیشتر از 500کیلومتر مسافت را طی کنند .
با اینکه البته من هم صدای پیشرانه برخی از خودروهای درون سوز را خیلی دوست دارم ، اما بیشتر تا بشه ترجیح می دهم که به فکر سلامتی جسمانی ام باشم تا اینکه بخواهم ببیشتر از شنیدن صدای پیشرانه لذت ببرم .
porsche
۱۲ خرداد ۱۴۰۰انشاالله برقی ها یه پیشرانه کوچیک داشته باشن که صدا تولید کنه