نمایشگاه خودروی ژنو که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود به خاطر همهگیری ویروس کرونا لغو شد و به این ترتیب اولین نشانههای تأثیر کووید ۱۹ روی صنعت خودرو پدیدار گردید. بیانیه لغو این رویداد خودرویی تنها چند روز پیش از برگزاری آن در سال ۲۰۲۰ اعلام شد و بسیاری از خودروسازان مجبور شدند رویدادهای آنلاین را برای معرفی محصولات جدید خود برگزار نمایند. کمیته برگزاری نمایشگاه ژنو به دنبال برگزاری مجدد این رویداد در سال ۲۰۲۲ بود اما امروز اعلام شد نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ هم برگزار نخواهد شد.
مقامات این نمایشگاه علت لغو نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ را ادامه همهگیری کرونا اعلام کردهاند. این ویروس منحوس تأثیر زیادی روی تأمینکنندگان قطعات خودرویی گذاشته و باعث اختلالاتی در زنجیره تولید و همچنین کمبود نیمهرساناها شده است. به همین خاطر تولید بسیاری از خودروها و کارخانهها قطع شده و خودروسازان نیز اولویتهای جدیدی پیدا کردهاند که مهمترین آنها حل مشکلات یاد شده است.
لغو نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ به مقامات برگزار کننده این فرصت را میدهد که با دست پر در سال ۲۰۲۳ به میدان بازگردند. رئیس کمیته برگزار کننده این نمایشگاه میگوید:
ما تلاشهای بسیار زیادی برای برگزاری نمایشگاه ژنو در سال ۲۰۲۲ انجام دادیم. علیرغم تمامی تلاشهای صورت گرفته ما مجبور به روبرو شدن با واقعیت هستیم و باید گفت وضعیت همهگیری کرونا تحت کنترل نیست و خطر بزرگی برای نمایشگاههایی همچون ژنو محسوب میشود.
اگرچه این بیانیه ناامیدکننده بود اما انتظار آن میرفت. همهگیری کرونا باعث لغو بسیاری از رویدادهای خودرویی شده هرچند برخی از آنها امسال برگزار شدهاند. البته آینده چنین نمایشگاههایی مبهم بوده و چندین خودروساز معتبر عدم حضور خود در ژنو را اعلام کردهاند. هنوز مشخص نیست که در سال ۲۰۲۳ و پس از سه سال وقفه چه تعداد از خودروسازان تراز اول جهانی در نمایشگاه ژنو حضور خواهند یافت.
Silent
۱۷ مهر ۱۴۰۰استقبالی نمی شد وگرنه که از فوتبال بی اهمیت تر که نیست در سطح اروپا محدودیت و فایزر همخونی ندارن!
نمایشگاهی که نشه تووش تست درایو کرد و بصورت تخصصی روی برندها و تکنولوژی شون بررسی داشت اتلاف هزینه هست.
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰خبر بدی بود
مهدی
۱۷ مهر ۱۴۰۰خیلی خبر ناراحت کننده ای بود
خیلی از خودرو سازها امیدشون برای معرفی خودروهاشون به این نمایشگاه بود
مک وال
۱۷ مهر ۱۴۰۰علت اصلی موفقیت رویدادهای آنلاین و فروش اینترنتی است.
تو کشورهای غربی و سرمایه دار، براشون خرید خودرو مثل خرید گوشی برای ما میماند. الان ببینید که بسیاری از مردم به جای رفتن به مغازه ها و نمایشگاه ها و دیدن گوشی از نزدیک، ترجیح میدن تو سایتهایی مثل دیجیکالا برن و مقایسه کنند و نظرات رو بخونند و خرید کنند. اونا هم تمایل دارند ماشینها رو تو اینترنت مقایسه کنند و بخرند.
پس عملا برگزاری نمایشگاه های حضوری صرف هزینه های زیاد در کنار بازدهی کمتر است و ممکنه مثل المپیک هر 4 سال یکبار برگزار بشه.
حسین دهمرد
۱۸ مهر ۱۴۰۰مقایسه ی جالبی نبود. گوشیا همه شبیه هم شدن. گزینه ها تو سطح بالا که محدود به سه چهار مدل خاص میشن.
تو سطح متوسط به پایین هم یکم طرف بیشتر میگرده. ولی تو دنیای ماشین طراحی رو باید از نزدیک ببینی. کیفیت سواری و رفتار ماشین رو نمیشه از تو نت حس کرد. به قول معروف باید سوار شی تا قلقش بیاد دستت. چون تنوع ماشینا خیلی زیاده. گوشی یکی دو هزار دلاره ولی ماشین ده برابر قیمت داره به همین راحتی کسی اینهمه پول نمیده. چون تا از نمایندگی تحویل گرفتی قیمتش افت میکنه