سپتامبر گذشته بود که ایالت کالیفرنیا طی برنامهای بسیار جنجالی و خبرساز اعلام کرد به دنبال منع فروش خودروهای درونسوز تا سال ۲۰۳۵ است. فرماندار این ایالت دستور صادره را بر روی کاپوت فورد موستانگ مک ای جدید امضا کرد. چندین دهه بود که برخی ایالتهای آمریکا قوانین سخت گیرانه کمتری نسبت به قوانین EPA اعمال میکردند اما خب زمانه عوض شده است.
تنها یک ماه پس از اعلام برنامه کالیفرنیا، ایالت نیوجرسی نیز برنامه مشابهی را منتشر کرد و گفت که به دنبال کاهش ۸۰ درصدی میزان آلایندههای این ایالت تا سال ۲۰۵۰ است؛ و حالا سومین ایالت آمریکا نیز روند مشابهی را در پیش گرفته است. مقامات ماساچوست گفتهاند تا سال ۲۰۳۵ از فروش خودروهای درونسوز جلوگیری خواهند کرد.
چارلی بیکر فرماندار ماساچوست نقشه راه کربنزدایی ۲۰۵۰ این ایالت را منتشر کرده که شامل کاهش آلایندگی خودروهای سواری است زیرا ۲۷ درصد آلایندههای این ایالت بهصورت مستقیم حاصل تردد خودروهای سواری سبک هستند. هدف نهایی رسیدن به آلایندگی صفر سوختهای فسیلی تا سال ۲۰۵۰ است. البته زیرساختهای ضروری خودروهای الکتریکی در حال تکمیل بوده اما برنامه بیکر شامل گسترش حداکثری زیرساختهای شارژ است بنابراین رانندگانی که فاقد گاراژ شخصی برای شارژ خودروی خود هستند مشکلی نخواهند داشت. انتظار میرود روند منع فروش خودروهای درونسوز در سایر ایالتها نیز عملی شود.
این حقیقت که سه ایالت پرجمعیت آمریکا به آیندهای الکتریکی متعهد هستند را نمیتوان نادیده گرفت. برای مثال سهم بازار خودروهای سواری در کالیفرنیا طبق تخمینها ۴۴.۸ درصد است درحالیکه این میزان در سراسر آمریکا ۳۱.۲ درصد میباشد.
همچنین ذکر این نکته مهم است که برنامه منع فروش خودروهای درونسوز ماساچوست همانند برنامههای کالیفرنیا و نیوجرسی ممنوعیتی برای مالکیت خودروهای درونسوز یا فروش مدلهای کارکرده قائل نشده است. این قانون فقط برای خودروهای جدید و صفرکیلومتر اعمال خواهد شد. انتظار میرود با شروع به کار دولت بایدن طی هفتههای آتی، خودروهای الکتریکی نه تنها سهم بیشتری از بازار را به دست آورند بلکه باعث دگرگونی کل صنعت خودرو شوند.
شرکتهایی همچون جنرال موتورز و فورد قبلاً حمایت خود از برنامههای بایدن را اعلام کردهاند.
ارشیاsc20
۱۵ دی ۱۳۹۹دردناکش اونجاست که ماشینای هیبریدی اصلا پاک نیستن!!?♂️?♂️?♂️?♂️
زیزیگولو
۱۵ دی ۱۳۹۹حیف از ماسل کارای آمریکایی
Ramin
۱۵ دی ۱۳۹۹اگه خودرو های بنزنینی و دیزلی چینی وارد آمریکا نشدن
شکی توش نیست که خودرو های برقی و هیبریدی چینی وارد آمریکا خواهند شد
حالا یا تو 5 یا 10 سال آینده….
هر چی زود تر بهتر.
من موندم یه خودرو مسخره با 4 ایبرک با طراحی بد و قیافه ای زشت و مثلا شاسی بلند
میره آمریکا
ولی مثلا BYD Han با 9 ایربک و اتو پایلت سطح 3 نمیره آمریکا !!!!
یا مثلا تیگو 8 پلاس با 8 ایبرک و اتوپایلت سطح 2 .
به نظرتون این ها لیاقت ندارن
بعد یه مشت خودرو گمنام لیاقت دارن ؟؟ ??
و و و . خیلی خودرو چینی خوب داریم که لیاقتشون آمریکاس ولی راشون نمیدن ! ?
ولی به زودی خودرو های چینی برقی شکی نیست وارد آمریکا میشن.
امید واریم….
میثم
۱۵ دی ۱۳۹۹مسئله تو میدونی چیه؟؟؟؟
اینکه به برندهایی که به آمریکا راه پیدا کردن میگی گمنام و BYD رو برندی بسیار مطرح میدونی.
حالا چینیها رو دوست داری اوکی
خب میبینی اینجا خریدار نداره چه اصراریه تو مخ همه فرو کنی فانتزیهاتو
Ramin
۱۵ دی ۱۳۹۹اقای میثم ماشین یواز پاتریوت رو میشناسی ؟؟
همونی که پدال 2 هفته پیس مطلب گذاشته بود خیلی زشت بود با قیمت پایه 28 هزار دلار. اونو یادت هست ؟؟
الان به نظرت اون لیقات آمریکا رو داره یا مثلا چری تیگو 7 pro . یا اون لیاقت داره یا BYD Tang و…
یعنی شما اون زشت رو به اینا ترجیح میدی ؟؟؟ ???
واقعا برای همه متاسفم که حاضر کلی پول بدن که یا بگن سوار خودرو اروپایی شدیم یا سوار ماشین برند.
نمونش ساندرو هست. ساندرو استیب وی….. به معنی واقعی کلمه هیچی نداره
هیچی. ولی قیمتش…
همه گی دارن مقامت میکنن که چینی ها عالی هستن ( حتی در بعضی مواقع بهتر از کره و ژاپن !!!) .
ولی چینی ها اجتناب ناپذیر هستن . بالاخره وارد آمریکا میشن. هرچی دیر تر بهتر !!! چرا ؟ چون در طول زمان پیشرفت میکنن.
بعد میگید خودرو خوب چینی لیاقت آمریکا رو نداره ؟؟؟؟؟ ( متاسفانه چشم بسته و از روی خودرو توی ایران برای سال 2013 نظر میدید. چون خودرو های چینی جدید فقط آریزو 6 و تیگو 7 هست . بقیه خودرو های چینی برای قبل 2015 هستن )
دلم میخواد پایان حرفمو این طوری تموم کنم…
با شعری زیبا
خبرت هست که مرغان سحر میگویند. آخر ای خفته سر از خواب جهالت بر دار
تا کی آخر چو بنفشه سر غفلت در پیش؟. حیف باشد که تو خوابی و نرگس بیدار
پدال خواهشنا بزار شعر من از سعدی و مطلبم انتشار پیدا کنه
مازیار
۱۵ دی ۱۳۹۹آقای رامین
از اونجایی که در مقایسه چینی ها و غیر چینی ها یک مورد رو هم از قلم نمی اندازین و از اونجایی که اغلب خواهان نظر دیگران هم هستین میخوام نظر خودم رو در این رابطه بگم
البته من تجربه زیادی درمورد ماشینهای سواری چینی ندارم اما چون رشته های مختلف صنعتی به همدیگه بی ارتباط هم نیستن عرض کنم که من بواسطه کارم با انوای کامیون و کشنده تا حدودی آشنایی دارم و تو ده پونزده سال اخیر انواع کشنده های چینی وارد ایران شده از جمله هووو و دانگ فنگ که مثل سواریهای چینی قیمتی حدود نصف کشنده های اروپایی دارن اما به معنای واقعی کلمه آشغال هستن و تنها دلیل برای خریدشون قیمت پائینتر هست
هووو که از همون اول بخاطر ترمز افتضاحش و کشتاری که توی جاده ها براه انداخته بود بحثش به مجلس هم کشیده شد که جلوی وارداتش گرفته بشه اما متاسفانه بدلایلی که میدونیم یعنی سودآوری برای عده ای خاص کاری از پیش نرفت و دانگ فنگ هم که در یک کلام به دنگ و فنگ معروف شده
و شخصا گمون نمیکنم که اختلاف تکنولوژی ماشینهای سنگین چینی و غیر چینی با سواری هاشون خیلی زیاد باشه
Ramin
۱۵ دی ۱۳۹۹اقای مازیار داری کامیون چینی سال 2012 رو با کامیون های جدید اروپایی مقایسه میکنی ؟؟ ??
اگه مردی برو کامیون های 2020 رو مقایسه کن. نه اونایی که تو ایرانه .
مازیار
۱۵ دی ۱۳۹۹نه رامین جان من حرفی از سال تولید نزدم و مقایسه ام مربوط به مدلهای یکسان هست
مازیار
۱۵ دی ۱۳۹۹من چند سال قبل هوس کردم یه دسته بکس سایز بزرگ (۳/۴ اینچ) دست ساز بسازم واسه همین شروع به پرسش کردم از تمامی گاراژها و تراشکاری هایی که میشناختم که سخت ترین و محکم ترین شفت که میشناسین چیه؟
میدونی جواب متفق القول همه چی بود؟
پلوس بنز ۱۹۰ دهه شصت میلادی
منظورم از گفتن این مطلب یادآوری این نکته هست که هیچ چیزی جایگزین ریشه دار بودن در صنعت نمیشه
M.A.S
۱۵ دی ۱۳۹۹کشنده های جدید T480 دانگ فنگ خوبه برای این مقایسه ؟
یا جک گالوپ!!!!!!!
بیار با اف اچ 460 مقایسه شون کن
هیکل دانگ فنگ کپی مان TGX هستش
بعد میخوای مثلا با ولوو قیاسش کنی ؟
یا اصلا میخوای رقیب ماک باشه ؟نه ببخشید بالاتر حریف کنوورث هستش عذر میخوام
درسته خوبن ولی کشوری که داره با دزدیدن علنی حق برندای دیگه پیشرفت میکنه رو با بزرگا مقایسه نکن
همین چری که شما تو مقاله بالابلندت هی مثال میزنی بزار یه داستان ازش برات بگم تا دیگه اینجوری حمایتش نکنی
منبع کتاب راننده برگزیده نوشته گرگ اندرسون
خودروسازی شانگهای که اساسا مایل به رابطه با چری نبود توسط ووبانکو قائم مقام نخست وزیر چین باهاش متحد شد به این صورت که 20 درصد سهام چری به خودروسازی شانگهای (سایک موتورز هستش فک کنم) واگذار شد
چند سال بعد این اتحاد تا مرز فروپاشی پیش رفت به این دلیل که چری به کپی طرح شورولت اسپارک متهم شد
اسپارک بر اساس پلتفرم دوو ماتیز که بعد از ورشکستگی توسط جنرال موتورز خریداری شده بود برای عرضه در بازار چین تا پایان سال 2003 طراحی شده بود
اما چری روی دست جنرال موتورز بلند شد و چند ماه زودتر مدل QQ(فک کنم میدونی منظور از QQ کدوم ماشینه) را به بازار عرضه کرد و پس از این ماجرا وقتی جنرال موتورز از خودروسازی شانگهای تقاضای مشاوره کرد به هیچ وجه از رابطه این دو برند اطلاع نداشت
جنرال موتورز دو بار در چین و یک بار در کره جنوبی از چری شکایت کرد اما هرگز نتوانست ثابت کند که چری اطلاعات مربوط به QQ را به صورت غیر قانونی بدست اورده است(در صورتی که تو خیابون همه بهش میگن ام وی ام ماتیز!!!!)
این پرونده به شکل شگفت انگیزی به نفع چری مختومه شد
اقای رامین اینقدر نمونه های اینجوری زیاده که بنویسم سر بقیه درد میگیره میتونی خودت بری بخونی
اینقدرم اعصاب خرد نکن لطفا شعرم برای ما نخون
سرتونم درد اومد ببخشید
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹آقای m.a.s لطف کنید از این داستان ها بیشتر برامون بگین،خود من به این اسناد خیلی نیاز دارم (اسنادی امثال همین چری که الان گفتید)
R@m!n
۱۵ دی ۱۳۹۹این داره فضای سایتو شاد و مفرح می کنه ???
challenger
۱۵ دی ۱۳۹۹درسته قبلا هم گفتم چین داره با دزدی تکنولوژی و تمام تلاش های شرکت های دیگه خودرو ساز میشه مثلا تو بری فلان خودرو رو که کپی تویوتا، کیا ،بنز یا x و y بخری که چی بشه حالا 10هزار دلار بالا و پایین چه فرقی داره می ری یدونه اصلش رو می خری هم اصالت داره هم کپی نیست و هم کیفیت داره بدون شک تمام تمام تمام خودرو های چین کپی هست کپی هست کپی کپی
همون جانگان میلاد جون هم به نهوی کپی کاره چین یعنی کپی ناف چین رو با کپی کاری بریدن تنها چیز رو هم که تا الان نتونستن کپی کنن چشم های بزرگه به جای چشم های بادومی خدا می دونه شاید اونم کپی کردن ما نمی دونیم
البته از حق نگذریم تو بعضی از کپی ها خلاقیت ترکیب کپی دارن مثلا چراغ یک ماشینو با یکی دیگه کپی میکنن میشه ماشین
البته از مدل ها اسم نبردم هااااا بخاطر برخی مسایل
Ramin
۱۵ دی ۱۳۹۹اقای چلنجر اگه نوجوان یا جوانی که هیچ
ولی اگه بزرگسالی حتما پیشنهاد میکنم برو یه بار امارات . هم پیشرفتشونو ببین
هم برو سوار خودرو های چینی خوب بشو.
اون موقع میفهمی من چی میگم. من نرفتم ولی دوستانم که رفتن تو نمایشگاه
2017 میگفتن کیفیت های چینی ها واقعا خوب بود
حالا الان کرونا هست. ولی حتما یه سر دبی برو. نه فقط به خاطر چینی ها
هم بری پیشرفت رو بنگری هم بری خودرو خوب سوار شی ( چینی)
خیلی دلم می خواد نظر شما را در مورد کانسپت chnagan yuyu بدونم ?
تنها خودرو کانسپت chnagan که کپی نیست. ( اولش نگاه کنی میگی چه قدر زشته ولی وقتی عمق طراحیشو ببینی …. )
یا نظرت در مورد chery fv 2030 کانسپت چیه ؟؟
نکنه اینا هم کپی هست ؟؟ ?
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹جفتشونو همین الان رفتم دیدم…
یعنی فقط میتونم بگم….
آشغال ترین و بی ریخت ترین کانسپت هاییه که توی عمرم دیدم…
اون مدل fvکه دیگه هیچی نگیم بهتره…
دلم نمیخواست کامنت بزارم ولی گفتم نظرمو در مورد اون دوتا کانسپت چرند بگم
خود چینیا میمیرن برای فولکس واگن و ب ام و یا محصولات جنرالموتورز بعد میای میگی نگاه کن کانسپت هاشونو!
اگه یه چینی تو چین پرفروشه بدون بخاطر بودجه مردمه،از اون ۱,۵میلیارد نفر همه که پولدار و تاجر نیستن، یکی از رفقام که توی تعمیرات موبایل کار میکنه مدام میره چین قطعات میخره یه بار بهش گفتم اوضاع مردمشون چطوره؟گفت: بعضیاشون دارن از گشنگی تلف میشن،میگفت عین ایران کلی گدا تو خیابونا سرازیره…
بله آقا رامین به جرئت میتونم بگم ۷۰ درصد مردمشون فقیرن…
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹پس لطفاً جو سازی نکن
هومن
۱۵ دی ۱۳۹۹اون ۶۴۷ تا نظری ک تا الان ثبت کردین هم مثل همین نظرتونه؟
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹بی وای دی هرچی که داره از صدقه سری بنز داره،بنز کمکش نمیکرد بی موتور میموندن
Ramin
۱۶ دی ۱۳۹۹میدونی همون کانسپت هارو کی طراحی کرده ????
در واقع طرح اولیه همه اون کانسپت های چینی رو مدیران ارشد بنز و فراری و فورد
کشیدن. اسم دقیق خواستی بگو برم در بیارم
بعد داری میگی مضخرف . پس 100 درصد فراری و بنز و فورد هم مضخرفن از دید شما.
به موسی قسم اگه همین chery fv2030 رو بنز کانسپت میزد الان اقای آبتین
به به چه چه میکرد. ولی چون chery زده میگه اه اه.
از تعصب الکی دست بر داریم.
و اینکه شما کلا 15 سالته ( خودت گفتی ) پس چه طور رفیقی داری که میره چین !!
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹والا من هی کلا از کانسپت بدم میاد اما نه کانسپت خوب،لکسوس اون مدل کوچیکه رو زد کلا ازش متنفر شدم،یا ب ام و که اون گربه ماهی زرد رنگ رو بیرون داد،درضمن از چشم شما هر آبتینی آبتینه؟ما خودمون تو خونواده سه تا آبتین داریم(جز خودم)پس اگه اینطوریه،تمام این رامینا هم یکین،درسته؟پس خودت یکی از فیکاشونی!🤣🤣🤣🤣
چطوری آقای رامین به توان۴!😂😂😂😂😂😂😂😂😂
و….
اسم طراح میخوام چیکار؟اون طراح هارو که با زور خریدن انتظار طراحی عالیی ازشون داری؟اونم برای چین؟!؟
فرض غیر ممکن اگه ۴۶سالتم باشه عقلت به بچه ۹ساله هم نمیرسه…
Ho3in
۱۵ دی ۱۳۹۹دنیا داره میره به سمت الکتریکی شدن درسته ?
ولی فک نکنم در آینده از این ماشین های الکتریکی ببینیم حس میکنم این نسل الکتریکی و این طراحی فرق میکنه
Ahmedreza2002
۱۵ دی ۱۳۹۹هی روزگار
یه امریکا بود و یه انجین های غول پیکر سوپر شارژش
که این پیوست به تاریخ
چه میشه کرد
Roham
۱۵ دی ۱۳۹۹دنیا در حال تغییره!
عمر درونسوزا رو به پایانه
اینم برگی از تاریخ
Sina
۱۵ دی ۱۳۹۹ایکاش این اجازه داده بشه که محدودیت های آلودگی برای خودرو های پرفورمنس و سوپرماشینا نباشه
به نظرم اگه همچین اتفاقیه نیوفته ، همه ی شرکتایی که ماشین اسپرت میسازن تعطیل کنن خیلی بهتره
فقط نگاه کنید که مدل های جذابی که شرکتا میساختن طی این چند سال چقدر کاهش داشته
نمونش بامو که بجز سری ۵ ، سری ۳ ، سری۸ و سری ۲ کوپه و با ارفاق X5 تقریبا بقیه مدل هاش یا قیافه زشتی دازن یا پرفورمنس بدی دارن
چه ایرادی داره همه ی ماشینای ارزون و کراس اوور ها برقی باشن ولی ماشین های اسمرت بنزینی؟
فقط نگاه کنید که چند تا از برند های لوکس مثل پورشه ماشین برقی دارن میسازن در حالی که بسیاری از شرکت هایی که ماشین های سطح متوسط میسازن مثل هیوندای هنوز تو برقی سازی کاری نکردن؟
AMG///
۱۵ دی ۱۳۹۹هیوندای نزده؟؟
کنا و ioniq و ونیو چیه؟
آره تویوتا فقط هیبرید و هیدروژنی میزنه ولی بقیه همه زدن.
AMG///
۱۵ دی ۱۳۹۹وقتی آمریکا با اون ماسل ها و V8 ها رفت به سمت برقی شدن پس دیگه یعنی دنیا داره برقی میشه
مازیار
۱۵ دی ۱۳۹۹آقای رامین
از اونجایی که در مقایسه چینی ها و غیر چینی ها یک مورد رو هم از قلم نمی اندازین و از اونجایی که اغلب خواهان نظر دیگران هم هستین میخوام نظر خودم رو در این رابطه بگم
البته من تجربه زیادی درمورد ماشینهای سواری چینی ندارم اما چون رشته های مختلف صنعتی به همدیگه بی ارتباط هم نیستن عرض کنم که من بواسطه کارم با انوای کامیون و کشنده تا حدودی آشنایی دارم و تو ده پونزده سال اخیر انواع کشنده های چینی وارد ایران شده از جمله هووو و دانگ فنگ که مثل سواریهای چینی قیمتی حدود نصف کشنده های اروپایی دارن اما به معنای واقعی کلمه آشغال هستن و تنها دلیل برای خریدشون قیمت پائینتر هست
هووو که از همون اول بخاطر ترمز افتضاحش و کشتاری که توی جاده ها براه انداخته بود بحثش به مجلس هم کشیده شد که جلوی وارداتش گرفته بشه اما متاسفانه بدلایلی که میدونیم یعنی سودآوری برای عده ای خاص کاری از پیش نرفت و دانگ فنگ هم که در یک کلام به دنگ و فنگ معروف شده
و شخصا گمون نمیکنم که اختلاف تکنولوژی ماشینهای سنگین چینی و غیر چینی با سواری هاشون خیلی زیاد باشه
R@m!n
۱۵ دی ۱۳۹۹میرن ماسلا از اونا فقط خاطرهاشون به جا می مونه :(
البته فک کنم حداقل 2 نسل ماستنگ و کامارو و 1 نسل داج می بینیم
ツSAMURAIツ
۱۵ دی ۱۳۹۹اگه همه چی برقی بشه پس تکلیف ماشین های کلاسیک چی میشه
دیگه اجازه نخواهند داشت ؟
امیررضا
۱۵ دی ۱۳۹۹نه دیگه در این حد!!!! آخه برقی و هیبرید کم از درونسوز نیستن که بیشتر از اونا هم گاز گلخانه ای میدن
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۵ دی ۱۳۹۹دیگه از امریکا انتظار نداشتم!!!
ماسل کار برقییی؟!؟!؟!??????
سورنا
۱۵ دی ۱۳۹۹طرح خوبیه به شرط اینکه تولید برق هم از انرژی های پاک باشه نه اینکه از سوخت های فسیلی !
Ali
۱۵ دی ۱۳۹۹اگر دوام خودرو های برقی هم مثل درون سوز بشه مشکلی از این بابت نیست
challenger
۱۵ دی ۱۳۹۹فکر نکنم برقی ها برای یه دوره چند سالن شاید تا 10 سال
$Ãbţìň$
۱۶ دی ۱۳۹۹هی خدا….
قطب خودرو های بنزینی و پر مصرف داره واسه بچه های خودش خط و نشون میکشه….
آخ از دست این روزگار که به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمیکنه….