دولتها در حال بررسی روشهای بیشتر برای کاهش آلایندگی کربن هستند. فشار به خودروسازان برای تولید محصولات بهتر به ویژه خودروهای الکتریکی یکی از این روشها محسوب میشود. مورد دیگر هم افزایش مالیاتهاست؛ اما سؤال این است: از چه چیزی باید مالیات گرفته شود و میزان درآمدزایی این روش چقدر خواهد بود؟ دولت فرانسه یکی از اولین دولتهایی است که پاسخ این سؤال را داده است.
بنا به گزارش بلومبرگ، پارلمان فرانسه قانون جدیدی را تصویب کرده که به موجب آن و با آغاز سال آینده خودروهایی با آلایندگی کربن دیاکسید فراتر از میزانی مشخص با جریمهای ۲۰ هزار یورویی روبرو خواهند شد. این میزان مالیات یا جریمه قبلاً ۱۲۵۰۰ یورو بوده است. نیازی به گفتن نیست که خودروسازان از این قانون اصلاً استقبال نکردهاند و خب وضعیت بغرنج قبلی برای آنها بدتر هم شده است. این قوانین جدید همچنین میتواند شاسی بلندها به عنوان یکی از محبوبترین کلاسهای خودرویی را درگیر کند.
سهم شاسی بلندهای بازار خودروی فرانسه در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ برابر با ۳۰ درصد بوده است. از جمله محبوبترین شاسی بلندهای این کشور میتوان به فولکسواگن تیگوان و تویوتا C-HR اشاره کرد. دولت این کشور در حال بررسی ایدهای برای کاهش مشوقهای مالی برای خرید خودروهای الکتریکی بوده و این امر از نظر ما منطقی نیست؛ اما احتمالاً ایدهی اخذ مالیات از شاسی بلندها به سایر کشورهای اروپایی نیز سرایت خواهد کرد.
وزارت اقتصاد فرانسه تخمین میزند این مالیات بر شاسی بلندها میتواند سالانه ۵۰ میلیون یورو درآمدزایی داشته باشد. در مقابل از این مبلغ برای کمک به خودروسازان برای تولید خودروهایی کاراتر استفاده خواهد شد.
مالیاتهای جدید دولت فرانسه در بدترین زمان ممکن برای خودروسازان عملیاتی میشوند. سال آینده قوانین آلایندگی جدیدی در اروپا بکار گرفته میشود و اگر آلایندگی کربن کل محصولات خودروسازان از حد معینی بیشتر شود با جریمههای سنگینی مواجه خواهند شد. این موضوع به همراه مالیات جدید شاسی بلندها باعث نگرانی بهحق خودروسازان شده است. خودروهای الکتریکی هماکنون سهم کمی از فروش خودروها را به خود اختصاص دادهاند. وضع مالیات روی خودروهایی که فروش خوبی دارند احتمالاً باعث کاهش سود خودروسازان حداقل در کوتاهمدت خواهد شد.
خودروسازان اقدام به توسعه خودروهای الکتریکی میکنند اما متقاعد کردن مصرفکنندگان برای خرید آنها زمان میبرد. اینجاست که فاصلهای به وجود آمده و خودروسازان نیز از نظر سود خود نگران هستند.
meysam
۱۰ دی ۱۳۹۸مسئولان ما هنوز اصرار به تولید زامیاد24 با موتور 2400 و قدرت 100 اسب بخار و مصرف 18 لیتری و آلایندگی معادل 10 تا نیسان مدل روز با 6 برابر قیمت تمام شده دارند.
مزدا
۱۱ دی ۱۳۹۸قدیما یه اصطلاح بود که به ایران میگفتن جهان سوم!!با این خودروهای بی کیفیتی که به ملت قالب میکنن خدایش لیاقت جهان سومی هم نداریم .مردم عراق و افغانستان خودروهای بهتری از ما سوار میشن
ارشیا
۱۰ دی ۱۳۹۸اخ جون کم کم داریم از شر کلاس اوور ها راحت می شیم???????
علیرضا
۱۰ دی ۱۳۹۸مگه فرانسه به داد ما برسه و از شر شاسی بلندا راحتمون کنه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ دی ۱۳۹۸دوستان چه دل پُری از شاسی بلندها دارند .
چه خبرتونه ، چه خبرتوننننه .
کاری به شاسی بلندهایی مثل لندکروزر یا هایلوکس و… ندارم که خودروهایی ماجراجو هستند اما این را در نظر بگیرید وقتی با خودرویی همچون تویوتا کمری یا کیا اپتیما یا آزرا یا مزدا۳ رانندگی میکنید و به اولین دست انداز میرسید باید با صلوات رَدَش کنید که وقتی زیر خودروها گیر میکنه ، دل آدم ریش میشه یا وقتی تو ترافیک گیر میکنی و به جایی دید ندارید ، حوصله سر میره و کلافه میکنه همه را ، در صورتی که شما با داشتن یک کراس اووری همچون سورنتو یا راو۴ ، هم از بقیه بلندتره هم مصرفی همچون سواریها داره واز همه مهمتر دارای زیروبندی ای هستند که بهتر دوام میاورند در این جاده های خراب .
برای دنیای امروز ، کرای اوورها بهترین وسیله برای استفاده روزانه هستند .
Mohammad
۱۱ دی ۱۳۹۸عزیزم کلا جاده های ایران رو در نظر نگیر.
اون ترافیکی هم که میگی وقتی همه شاسی بلند شدن چی؟
meysam
۱۱ دی ۱۳۹۸نوید کاملا باهات موافقم. حتی تو اروپا و آمریکا هم یه جاهایی یه دستاندازهایی داره که سواری جواب نمیده. یه کلیپ دیدم تو آمریکا طرف با کامارو میرفته یدفه میره تو یه دست انداز خفن چرخ عقبش میترکه. تو یوتوب یه سرچ کنی از این کلیپها زیاده
Farzad
۱۱ دی ۱۳۹۸دنیای خودرو بدون شاسی بلندها و کراس اورها بی معنیه
Mopar or No Car
۱۱ دی ۱۳۹۸من ترجیح میدم تو شهر وقتی به سرعت گیر میرسم سرعتمو کم کنم تا کف ماشین گیر نکنه. بهتر از ماشین شاسی بلنده که مثل قاطر رو سرعتگیرها و موج جاده جفتک بزنه. در عوض تو جاده سر پیچ من با همون 110 تا میپیچم و اونجاست که شاسی بلند باید سرعتشو کم کنه و با 60 70 تا بپیچه.