آمریکاییها هماکنون خودروی خود را بیشتر از قبل نگه میدارند. این را یک مطالعهی جدید که توسط HIS Markit انجام شده نشان میدهد. نتیجهی این بررسی مشخص کرده متوسط سن خودروهای سبک در آمریکا به ۱۱.۸ سال رسیده است.
گفته شده قدیمیترین خودروها در غرب آمریکا تردد میکنند و متوسط سن ۱۲.۴ سال دارند؛ اما خودروهای جدیدتر در شمال شرقی این کشور حضور داشته و متوسط سن آنها ۱۰.۹ سال اعلام شده است.
اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات بشویم باید بگوییم مونتانا خودروهایی با بیشترین سن متوسط را داشته که برابر با ۱۶.۶ سال است. در مقابل هم ورمونت با متوسط سن ۹.۹ سال برای خودروها قرار دارد.
بدون هرگونه تعجبی باید گفت محبوبیت پیکاپ ها، کراس اوورها و شاسی بلندها نیز در این مطالعه انعکاس یافته است. اگرچه متوسط سن خودروهای سواری نسبت به سال پیش ۲.۲ درصد افزایش یافته اما این میزان برای پیکاپ ها تنها ۰.۱ درصد بوده است.
قیمت خودروها نیز در حال افزایش بوده اما IHSMarkit میگوید این دلیل بیشتر نگهداشتن خودروها توسط مالکان نیست. مدیر این شرکت میگوید تکنولوژی بهتر و بهبود کلی کیفیت خودروها از جمله دلایل اصلی برای بالا رفتن سن متوسط خودروها میباشد.
جدای از افزایش سن خودروها تعداد آنها نیز بیشتر میشود. گفته شده امروز بیش از ۲۷۸ میلیون دستگاه خودرو در آمریکا تردد میکنند که نسبت به سال پیش افزایش حدود ۵.۹ میلیون دستگاهی را نشان میدهد. این افزایش تعداد خودروها یکی از رکوردهای چندین سال اخیر میباشد.
شاید خودروسازان نگران این موضوع باشند که مالکان خودروهای خود را بیشتر نگه میدارند اما خب جنبههای مثبتی نیز وجود دارد. مدیر HIS Markit میگوید بهبود کسبوکار کمپانیهای افترمارکتی و مراکز سرویس و تعمیرات از جمله خوبیهای افزایش سن ناوگان خودرویی است.
هادی نجفی
۸ تیر ۱۳۹۸عمرمفید خودرو تا جایی که من اطلاع دارم بین ۵ تا ۷ سال هست که البته با توجه به کیفیت خودرو و نوع نگه داری خودرو بازدهی خودرو هاشون به راحتی به ده سال میرسه
عمر مفید ماشین های ایرانی با تجربه ای که من برای پراید و پرشیا و ۲۰۶ مدل ۹۰ به بعد دارم ۳ سال
بعدش دیگه سر و صدا افتادن ماشین و هزار تا خرج
car lover
۸ تیر ۱۳۹۸ب نظر من علت بالارفتن سن ماشینا اینه که تو این چند سال اخیر ماشینای شهری و عادی روزبه روز جذاب تر میشن
مثلا فورد اف 150 2002 رو شما ببینید همون موقعش که اومد من خودم مثلا گفتم ماشین خوبیه و اگه بخوام با طرز تفکر اون موقعم فکر کنم تهش اونو 5 سال نگه خواهم داشت ولی الان اف 150 فعلی رو تا بیست سالم نگه خواهم داشت!
و درکل بخاطر رقابتی تر شدن بازار تو این چند سال که کره ای ها و ژاپنی ها رو بورس اومدن بقیه هم طراحی هاشونو و کیفیتشونو بالاتر بردند ونتیجشم میشه همین
NAVID۰۰۹۸
۹ تیر ۱۳۹۸ایران خودمون را مثال میزنم و کاری به بازار رقابتی آمریکا ندارم .
آخه بحث سر اینه که مثلاً کسی که نیسان ماکسیما ، رونیز ، پیکاپ ، یا تویوتا کمری گرند ، پرادو ، راو۴ ، کرولا ، هایلوکس یا هر ژاپنی دیگری که بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ وارد شده ، مثلاً اگر بفروشه کدوم ماشین خوب رو میتونه جایگزین کُنه به جز صفر کیلومترهای چینی یا هاچبک و سدانهای کوچک کره ای .
کریسیدا مدل ۱۹۹۲ میشناسم که هنوز که هنوزه بعد از ۲۷ سال آدم از سواری و ظاهر کشیدش لذت میبره و اگر بفروشی باید لَگن رو مُخی ایرانی سوار بشی .
ماکسیما مدل ۱۳۸۱ رنگ بِژ فامیل را که سوار میشم از سواری ، کیفیت ، بوی خاص داخل اتاق ، کولر معرکش ، ظاهر لوکسش کِیف میکنم و همیشه میگم آخه چی رو میشه جایگزینش کرد .
دوستانی که داخل ایران زندگی میکنند بدونند که این روزها اگر خودروی وارداتی خوبی دارید و مدلش افتاده ، نگران نباشید و اصلاً نفروشید که جایگزینش نمیتوانید بکنید با این گرونیها و این را در نظر بگیرید که حتی اگر تعمیر اَساسی هم بکنید ، یک دنیا ارزش داره و دوباره اون رو برای ۱۰ سال دیگه بیمه میکنید که مثل روز اول بهتون کار میده (( البته قطعات اصلی بندازید ، حتی مصرفیهارو )).
شرایط کشور جوری شده که ژاپنیها میتوانند به سبب استهلاک کمشون فَخرفروشی کنند و واقعاً دیگه نمیشه مثل سالهای قبل ریختو پاش کرد .
ارشک
۹ تیر ۱۳۹۸البته شرایط ایران با کل دنیا متفاوته و این وضع ما ربطی به وضعیت نگهداری خودرو در امریکا نداره.
NAVID۰۰۹۸
۹ تیر ۱۳۹۸۱۰۰٪ همینطوره .
ایران کلاً یه سیاره کشف نَشُدَست .
همه چیزِش فرق میکنه با بقیه دنیا .
22
۸ تیر ۱۳۹۸والا اگه من درآمد اونارو داشتم هر سال ماشینم رو عوض میکردم . اول از همه یه جیپ رانگلر میگرفتم ، سال بعد فورد f150 و سال بعد فورد موستانگ و سال بعد bmw m5 و … شماها چطور ؟
امیر
۸ تیر ۱۳۹۸حالا کاری ندارم ولی ۱۳تریلیون دلار بدهی خانوارهای امریکاییه از بدهی به کارتهای اعتباری تا رهن خونه واقساط ماشین ووامهای دانشجویی
یعنی هرامریکایی ۱۳۵هزار دلار در واقع بدهی داره
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://markets.businessinsider.com/amp/news/us-household-debt-just-climbed-to-fresh-highs-2019-2-1027947029&ved=2ahUKEwi3g6mX647jAhXE16QKHc9yAnIQFjAKegQIBhAB&usg=AOvVaw3PQiGGUvhPYmxEa5Cmof7B&cf=1
22
۸ تیر ۱۳۹۸به فرض که این مقاله درست باشه و بدهی شهروندان آمریکایی ۱۳.۵ تریلیون باشه . با توجه به اینکه جمعیت آمریکا تقریبا ۳۲۷ میلیون نفره ، بدهی هر فرد به طور تقریبی چیزی حدود ۴۱ هزار دلاره و نه ۱۳۵ هزار دلار !!! در ضمن این یعنی هر فرد به اندازه ی درآمد ۱ سال یک کارگر بدهی داره که مبلغ زیادی نیست . در ضمن بد نیست این رو هم بگم که پدر و مادر من هر دو بازنشسته ی فرهنگی هستند و ماشینمون هم پرایده اما حدود ۲۰۰ میلیون تومان بدهی بابت وام برای خرید یه خونه ی ۱۲۰ متری داریم در حالیکه حقوق هر دو شون با هم حدود ۶۰ میلیون تومن در ساله … خلاص …
Car lover
۸ تیر ۱۳۹۸امیر جان سیستم زندگی ما فرق داره
سیستم بانکی جوریه که در آمریکا براحتی میشه وام های درشت گرفت وکلن همه وام میگیرن
ببین فک کن تو بیست و پنج سالتع میخاید خونه بخری
وایمیسی سی سال بعد تا ی میلیون دلار ک جمع کردی ی خونه بخری که سر پیری بدردت نمیخوره و تازه اگه تو این سی سال پولت ب باد نره یا وام میگیری؟
در مقیاس های کوچک تر شما مثلا ماهی چهل هزارتا ک درآمد نداری تو ی ماه ماشین بخری ک وام میگیری
یخچال تی وی و….. هم همینه وام میگیرن
لازمم نیست این صدو خورده ای هزارتارو ندن بیافتن زندان که معمولا سی ساله قرارداد میبندن و بعد سیسال دیگه واقعا راحتن
shayan
۸ تیر ۱۳۹۸فیلم بیگ شورت 2015 رو ببین در مورد فروپاشی اقتصادی 2008 که دقیقا حباب مسکن سازی ترکید و مردم نتونستن وام خونه ها رو بدن الانم همینه یه حباب بسیار بزرگ شکل گرفته تو آمریکا که زمانی که بترکه به مراتب اوضاع داغون تر از 2008 میشه
NAVID۰۰۹۸
۹ تیر ۱۳۹۸Car lover عزیز
یک چیز را جا انداختی و اون تورم هست .
چیزی که شما با پوست و استخوان در ایران لَمس میکنید ولی در آمریکا حداقلش اینه که میدونی روی پولی که داری یا میگیری ، برنامه ریزی کنی و موفق بِشی برای سرمایه گذاری خر چیزی ، خانه ، ماشین ، کارگاه ، ساخت وساز ، و…. .
کسی را میشناسم که بنده خدا هر وقت اومد یه ماشین خوب وارداتی بخره ، یِهو گرون میشد و دوباره میگفت خب طوری نیست سال دیگه میخرمش ، کاری ندارم اما هنوز که هنوزه بنده خدا نتونسته بخره و ۲۰۶ داغون قدیمی خودشو هنوز سواره و کلاً دیگه قطع اُمید کرده از خرید آزرا ۲۰۱۱ فیس لیفت .
حسین
۸ تیر ۱۳۹۸متوسط سن 16.6 کجا و 50 سال کجا !! بگذریم که اینایی هم سن صفر دارن در واقع پیرهایی تو لباس جوونان چون در واقع واسه 20 تا 30 پیش هستن ؛ پس صفرشون هم آش دهن سوزی نیست. راستی! اگه گفتید کدوم کشورو میگم؟؟؟ D:
حمید
۸ تیر ۱۳۹۸ماشینهای ما هنوز تولید نشده مال سی سال پیش هست
کاوه
۸ تیر ۱۳۹۸دهه هفتاد میلادی هم این مشکل پیش اومده بود. پژو۵۰۴، پژو ۴۰۴، بنز ۲۰۰ و ۲۲۰ و تویوتا کارینا و تویوتا کرونا اصولا خراب نمی شدند. همینطور چند مدل دوج. نتیجش افت کیفی خودروهای دهه ۸۰ بود. البته ارزیابی شخصیمه. فکر کنم دیگه اونجور اتومبیل های سخت جان تولید نشد. امیدوارم خودروسازها با هماهنگی هم عمر مفید ماشین هارا پایین نیاورند.
Alireza
۸ تیر ۱۳۹۸وجدانا اگه ماها یه کوروت مثل عکس اول داشته باشیم تا چند نسل نگه اش میداریم
یازده سال واسه ما کمه
Alireza
۸ تیر ۱۳۹۸اخرین کوروت c7 با قیمت ۲.۷ میلیون ب فروش رسید
حمیدرضا
۹ تیر ۱۳۹۸چقدر تعداد ماشینهاشون زیاده کلی بنزین دنیا رو فقط امریکایی ها میخورن من نفهمیدم منظور از این مقاله اینه که بعد زا این مدت مالک خودرو عوض میشه یا نه کلا ماشین اسقاط میشه
amin
۹ تیر ۱۳۹۸“””مدیر این شرکت میگوید تکنولوژی بهتر و بهبود کلی کیفیت خودروها از جمله دلایل اصلی برای بالا رفتن سن متوسط خودروها میباشد.””
چقدر ما با این☝☝☝ جمله بیگانه ایم