به نظر میرسد روند تولید خودروهای بزرگتر به نقطه حساسی رسیده است زیرا افراد زیادی با مشکل پارک کردن پیکاپ ها و شاسی بلندهای بزرگ در گاراژها و پارکینگهای عمومی روبرو شدهاند.
محصولات محبوبی همچون فورد اکسپدیشن و F-150، شورولت سابربن یا پیکاپ های رم در طول این سالها افزایش ابعاد قابلتوجهی را تجربه کردهاند و این امر باعث محدودیتهای فیزیکی زیادی شده است.
برای مثال فردی به نام کریستن تروینو نتوانسته فورد F-150 2016 خود را در گاراژ خانهی جدیدش در دالاس جا دهد اما این امر مانع از خرید مدل جدیدتر ۲۰۱۹ نشده و جای تعجبی ندارد که این خودرو نیز در گاراژ جا نشده است. او میگوید: “F-150 خیلی طویل و قدبلند است و من خودرو را در خیابان نگه میدارم.”
گاراژهای خانگی ابعاد متنوعی دارند ولی یکی از سازندگان اینگونه گاراژها میگوید معمولاً گاراژها ابعادی بین ۵ تا ۶ متر دارند اما خب گاراژهای قدیمی کوچکتر هستند زیرا در عصر خودروهای کوچکتر ساخته شدهاند.
اگرچه مشکلی در پارک برخی پیکاپ های جدید در بیرون از خانه وجود ندارد اما خب این امر نیز مشکلاتی همچون سرقت یا خط انداختن روی بدنه را در بر دارند. همین موضوع دربارهی افرادی که به خودروهای الکتریکی علاقه ندارند هم صدق میکند و بنابراین مالکان آینده تسلا سایبرتراک باید متوجه این موضوع باشند!
جیم گریفین یکی از هزاران فردی است که سپرده ۱۰۰ دلاری برای سایبرتراک پرداخته اما مطمئن نیست که این خودرو را بخرد. دلیل اصلی او برای این دودلی ابعاد بزرگ پیکاپ تسلا میباشد.
او میگوید: “این روزها مردم پیکاپ های رم و فورد را که در گاراژ جا نمیشوند میخرند. تفاوت این است که سایبرتراک خودرویی الکتریکی است و شما باید آن را به برق وصل کنید. من ۵۰، ۶۰، ۷۰ یا ۸۰ هزار دلار برای خودرویی که مجبور به شارژ آن در خارج از گاراژ خانهام هستم نمیپردازم.”
ماسک نگرانیهای موجود درباره ابعاد سایبرتراک را درک کرده و میگوید تسلا در حال بازنگری در برخی مشخصات ظاهری این خودرو میباشد. او گفته است: “ما میتوانیم پهنا و طول خودرو را بدون تأثیر منفی روی عملکرد یا طراحی آن کاهش دهیم.”
پارکینگهای عمومی نیز با مشکلاتی از این دست روبرو هستم. برخی پارکینگها مبلغ بیشتری برای شاسی بلندها و پیکاپ های بزرگتر درخواست میکنند.
یکی از مسئولان شرکت ارائه کننده فضاهای پارک و حملونقل میگوید: “ما باید در تعیین مبلغ مناسب برای پارک چنین خودروهای بزرگی بازنگری کنیم. اگر خودروی شما فضای دو خودروی عادی را اشغال کند پس باید پول پارک دو خودرو را بپردازید.”
علی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ما غصه ی نداشتن همچین ماشین هایی را میخوریم و اونا غصه ی جای پارک
مهدی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸البته ما دو تا غصه میخریم یکی نداشتن اون خودرو های یکی نداشتن جاپارک همین لگن ها تا چندین غصه دیگه هم میخوریم که جای گفتن نداره
فورد
۲۵ اسفند ۱۳۹۸پراید وانتمو با ماشین این بنده خدا عوض میکنم کارش راه بیوفته
رزیتا
۲۵ اسفند ۱۳۹۸شاسی بلند باید بزرگو جادار باشه ، ماشین کوپه نیستش که کوچیکو جمعو جور باشه
Zonda R
۲۵ اسفند ۱۳۹۸معضل جاپارک رو قطعا با داشتن سگمنت مختلف میشه درک کرد
در تهران بجز هاچبک واقعا به مشکل میخوره پارک کردن خودرو
تراک یا بهتره بگم این تانک های متحرک رو فرض کنید کجا میشه پارکشون کرد
حتی تو ایران برای رفتن به پارکینگ های طبقاتی تو بالا رفتن از طبقات به مشکل میخوره و….
از اینها که بگذریم دیدن این تراک ها هم مسحور کنندس
چه برسه به داشتنشون
یه غول همه کاره با قیمت خیلی کم
Elmiraj
۲۵ اسفند ۱۳۹۸من اگر جزو سفارش دهندگان CyberTruck بودم قبل اومدنش گاراژ ۱۰ متری خونهمون را به برق ۲۴۰ ولت ۴۸ آمپر مجهز میکردم تا همه شرایط ورود از قبل آماده باشه….
علیرضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۸هیچوقت درک نکردم چطور میشه که یه شاسی بلند بجای سدان یا کوپه انتخاب بشه . البته غیر از کاربردش برای برخی افراد که واقعا بهش نیاز دارند احساس میکنم اکثرا از روی حسادت یا حس قدرت و برتری نسبت به دیگران میخرن .
NAVID۰۰۹۸
۲۵ اسفند ۱۳۹۸این حرفیه رفیق
تو آمریکا خرید ماشین از هر چیزی که فکر کنی راحترینه با بیشترین روش های خرید که باب میل شما باشه و اونجا کشور شاسی بلندها و پیکاپهاست پس هیچگاه با ایران مقایسه نکن که چری تیگو ۵ میخرن فقط چون میگن طرف شاسی بلند سوار شده پس خیلی خُفه .
به نظر من که بهترین ابعاد مورد نیاز پیکاپ همون اندازه ایه که در هایلوکس یا آماروک میبینیم .
اما آمریکائیها زیادی بزرگن که احساس میکنی هم اندازه خاور ایسوزو تو شهر در حرکته از بس که بزرگ و کشیده هستند .
اما این را هم در نظر بگیرید که آمریکائیها از نظر هیکل افرادی تنومند با قدهای بلند تا بالای دومتر هستند بخصوص سیاه پوستان که از طول و عرض بزرگند .
مهرآیین
۲۵ اسفند ۱۳۹۸هر کس یک سلیقه ای داره و یک مدلی رو میپسنده حسادت یعنی چی !؟
فرشید
۲۶ اسفند ۱۳۹۸دقیقاً
سدان های فول سایز مثل تیانا، سوناتا، تالیسمان و… (البته در ایران) خیلی خوش نشین تر هستند. طراحی جالب تری دارند. سواری بهتری دارند. لذت بخش تر هستند
آرین
۲۵ اسفند ۱۳۹۸خوشم نمیاد از ماشینای بزرگ و سنگین بخاطر قابلیت کم تو مانور پذیری
در عوض عاشق هاچبک های تیز و فرز و آفرودر های کامپکت هستم
hamed ehsanzadeh
۲۵ اسفند ۱۳۹۸یا نکن با پیلبانان دوستی
یا بنا کن خانه ای در خورد پیل
کسی که عشق این ماشینا باشه باید زمان ساخت یا خرید خونه به فکر ایناشم باشه
Hadi
۲۵ اسفند ۱۳۹۸کاش سایبر تراک ظاهر معقول تری بگیره…
ماکان
۲۶ اسفند ۱۳۹۸سلام.من خودروهای آمریکایی را خیلی دوست دارم و مایلم هر موقع که انشاالله آنها هم مجوز ورود همیشگی به تمام نقاط ایران را گرفتند یکی از آنها را بخرم.