متفرقه

مقایسه قیمت خودروها در سال 1389 با امروز

گاهی اوقات سرعت تغییرات در اطراف ما آن‌قدر سریع است که وقتی‌که به گذشته نگاه می‌کنیم، شاید باورمان نشود که شرایطی که از آن صحبت می‌کنیم، تا این حد به ما نزدیک بوده است. یکی از این تغییرات بسیار سریع که در کشور ما اتفاق افتاد، پرواز قیمت‌ها در بازار در چند سال اخیر است که به‌خصوص نتایج آن به‌طور کامل در بازار خودروی کشورمان مشاهده شد و شرایطی را رقم زد که تا قبل از آن به‌هیچ‌عنوان قابل باور نبود. چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی فهرستی از قیمت خودروها در بازار کشورمان در سال ۱۳۸۹ به دستم رسید که بسیار قابل تأمل بود. قیمت‌هایی که در این روزها بسیار رؤیایی و دور از دسترس به نظر می‌رسند و با توجه به شرایط موجود، تکرار آن روزها به نظر خیالی محال می‌آید. شاید برای افرادی که از شرایط بازار در آن زمان خبر نداشته‌اند و افرادی که آن روزها را فراموش کرده‌اند، این قیمت‌ها باورنکردنی باشد، اما واقعاً تا همین چند سال قبل این قیمت‌ها در بازار کشورمان وجود داشته است و این اعداد حقیقت روزهای نه‌چندان دور در کشورمان بوده‌اند.

89-95
با توجه به این اعداد، تصمیم گرفتیم تا مقایسه‌ای بین شرایط آن روزهای بازار کشورمان و شرایط فعلی داشته باشیم. به عبارت دیگر، می‌خواهیم به‌عنوان نمونه، تعدادی از خودروهای آن دوران را انتخاب کرده و ببینیم که در حال حاضر چه قیمتی دارند و با آن قیمت، در حال حاضر چه خودرویی را می‌توانیم خریداری کنیم یا اینکه با مبالغ پرداختی در بازار فعلی، در آن زمان چه خودروهایی را می‌شد خرید. نکته جالب این است که باوجود افزایش شدید قیمت‌ها، کیفیت خودروهای تولید داخل به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است و حتی بسیاری از فعالین بازار خرید خودروهای کارکرده مدل ۹۰ به قبل را به خرید خودروهای مدل بالاتر ارجح می‌دانند.

از پراید شروع کنیم که همانند الآن، در آن زمان نیز ارزان‌ترین خودروی سواری بازار بود. هرچند که در آن زمان بسته به نسخه‌های مختلف قیمتی بین ۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان تا ۸,۹۵۰,۰۰۰ تومان قیمت داشته است و در حال حاضر با توجه به نسخه‌های مختلف در محدوده ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان قرار می‌گیرد.
بد نیست بدانید که اگر در سال ۸۹ می‌خواستید با این مقدار پول یک خودرو بخرید، می‌توانستید بین انواع و اقسام مدل‌های پژو، سمند، تندر ۹۰، ریو و حتی فولکس‌واگن گل انتخاب داشته باشید!
حال اگر در سال ۹۵ بخواهید یکی از این خودروهایی که از آن نام بردیم را به‌صورت صفر بخرید باید حداقل قیمتی در بازه ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان را به‌راحتی به جیب خودروسازان گرامی بریزید. ضمن اینکه برای خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و تندر ۹۰ اتوماتیک باید بیشتر از ۴۵ میلیون تومان بپردازید. این در حالی است که اگر الآن در سال ۸۹ بودیم، در بازه قیمتی ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان می‌توانستید انواع تیپ‌های مزدا ۳، رنو مگان، زانتیا، نیسان ماکسیما، نیسان رونیز فول، نیسان پیکاپ، تویوتا هایلوکس، تویوتا یاریس، هیوندای آوانته و i30 و کیا سراتو را خریداری کنید. خودروهایی که اگر در حال حاضر نسخه صفرکیلومتر آن‌ها وجود داشته باشد، همگی بالای ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خواهند داشت!

Mazda3 2010
مزدا ۳ که با بهای یک سمند امروزی قابل خرید بود!
ایران‌خودرو در ماه‌های اخیر محصولی به نام دنا را با لقب “لوکس” به بازار ایران فرستاد و این خودرو تا حدودی مورد استقبال نسبی قرار گرفته است. از سوی دیگر همین ایران‌خودرو چندی است که فروش یک خودروی کراس اور کوچک چینی با نام دانگ فنگ H30 Cross را شروع کرده است که آن خودرو هم با توجه به وضعیتش، مورد استقبال نسبی قرار گرفته است. پارس‌خودرو نیز نسل قدیمی رنو (داچیا) ساندرو را به بازار فرستاده است که با استقبال بسیار بالایی روبه‌رو شد و درنهایت سایپا با انعقاد یک قرارداد با برلیانس چین، محصولات این خودروساز چینی را در بازار عرضه کرده است. غرض از بیان این اطلاعات این بود که اعلام کنیم همه این خودروهایی که از آن‌ها نام بردیم قیمتی در حدود ۴۰ تا ۵۵ میلیون تومان دارند. حال می‌خواهید بدانید در سال ۸۹ اگر این مقدار پول داشته‌اید، چه خودرویی را می‌توانستید بخرید؟ میتوانستید از همین ایران‌خودرو در آن روزها انواع نسخه‌های سوزوکی ویتارا ۲۴۰۰ سی‌سی را بخرید که در آن زمان خودروی بسیار به‌روزتری نسبت به این روزها بود. همچنین ایران‌خودرو در آن زمان پژو ۴۰۷ را نیز در همین بازه قیمتی به فروش می‌رساند. در بین وارداتی‌ها هم در این بازه قیمتی می‌شد خودروهایی مانند تویوتا کرولا فول، کمری و آریون، هیوندای سوناتا، توسان، آزرا و جنسیس کوپه و کیا اسپورتیج و سورنتو را خریداری کنید.
hyundai azera limited 2010
به جای آزرا اکنون باید دانگ فنگ یا دنا را انتخاب کنید
متعجب شده‌اید؟ شاید در حال لعنت کردن باعث و بانی این اوضاع هستید! شاید هم افسوس آن سال‌های نه‌چندان دور را می‌خورید. اما هنوز تمام نشده است! وقت آن است که وارد یک بازه بالاتر شویم. بازه ۵۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان بازه‌ای است که این روزها به بازه چینی‌ها مشهور شده است و چندین و چند خودروی چینی از برندهای مختلف در این بخش از بازار حضور دارند. در شرایط فعلی بازار، برخی از چینی‌هایی که در این بازه قرار دارند نیز مورد استقبال کارشناسان و فعالین بازار قرار گرفته‌اند و در بررسی‌هایی که در مجلات یا سایت‌ها موجود است، برخی از این خودروها مورد تعریف و تمجید بررسی‌کنندگان قرار می‌گیرند.
اما در سال ۸۹، تنها چینی قابل‌توجه بازار، ام‌وی‌ام ۱۱۰ بود که در آن زمان ۱۰ میلیون تومان قیمت داشته است. در آن سال اگر کسی می‌خواست در بازه ۵۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودرو بخرد، می‌توانست خودروهایی مانند هیوندای سانتافه 3500 سی‌سی و IX55، نیسان مورانو، هیوندای جنسیس، سیتروئن New C5 و حتی تویوتا پرادو و لندکروزر را بخرد. خودروهایی که نسخه دست‌دوم مدل ۸۹ آن‌ها حتی اگر چندان تمیز و سالم هم نباشد، بازهم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد!
Hyundai Santa Fe 2010
به جای سانتافه می توانید ام وی ام X33 یا لیفان X60 خریداری کنید
از همه جالب‌تر این است که با توجه به قانون ممنوعیت حضور خودروهای با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی در کشورمان، واردات مدل‌های جدید خودروهایی مثل تویوتا لندکروزر ممنوع شده و باعث ایجاد قیمت‌های نجومی برای این خودروها شده است و موجب شده است که این خودرو با قیمت‌های چند صد میلیون تومانی در بازار معامله شود.

قیمت انواع خودرو در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۹

نام و مشخصات خودرو رنگ قیمت کارخانه (ریال) قیمت کف بازار (ریال)
سواری روآ ۱۶۰۰ بنزین سوز تنوع رنگ ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ۸۸,۰۰۰,۰۰۰
سواری روآ ۱۶۰۰ پایه گازسوز تنوع رنگ ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ ۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سواری روآ ۱۶۰۰ دوگانه‌سوز CD خوان تنوع رنگ‌بندی ۹۴,۷۰۰,۰۰۰ ۸۷,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX 1800 بنزین سوز نقره‌ای – بژ – تو مشکی ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰
بژ – خاکستری (تو مشکی)- مشکی ۱۳۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۱,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX بنزینی با ABS بهترین رنگ نقره‌ای ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز بهترین رنگ نقره‌ای ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز با ABS بهترین رنگ نقره‌ای ۱۴۷,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۷,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ SLX 1800 (سفارشی) با ABS بهترین رنگ سفید ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سواری پژو پارس سال سفید ۱۸۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۱,۲۰۰,۰۰۰
  نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۸۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۰,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس بنزینی سفید ۱۷۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱۷۱,۳۰۰,۰۰۰
  تنوع رنگ ۱۷۰,۳۰۰,۰۰۰ ۱۷۰,۳۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس بنزینی با ABS سفید ۱۷۶,۸۰۰,۰۰۰ ۱۷۶,۸۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۷۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۷۵,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس پرشیا معمولی با رینگ آلومینیومی سفید ۱۷۶,۲۰۰,۰۰۰ ۱۷۶,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس اتوماتیک با ABS و ایموبلایزر سفید ۱۹۸,۸۰۰,۰۰۰ ۱۹۸,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX بنزینی سفارشی سفید، بژ، تیره ۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰
خاکستری، مشکی ۲۱۴,۷۰۰,۰۰۰ ۲۱۴,۷۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس دوگانه‌سوز با منبع سفید ۱۸۰,۷۰۰,۰۰۰ ۱۸۰,۷۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۷۹,۸۰۰,۰۰۰ ۱۷۹,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس دوگانه‌سوز با ABS سفید ۱۸۶,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۶,۲۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۸۵,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۵,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس بنزینی سفارشی سفید، بژ، تیره ۱۸۲,۹۰۰,۰۰۰ ۱۸۲,۹۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX با موتور ۱۶ سوپاپ سفید ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۷ دستی سفید، نقره‌ای، خاکستری، مشکی، قرمز ۴۳۷,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سواری پژو ۴۰۷ اتوماتیک سفید، نقره‌ای، خاکستری، مشکی، قرمز ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سواری پژو پارس ELX معمولی با صندلی جدید نقره‌ای – خاکستری – بژ – مشکی – سفید ۲۱۴,۳۰۰,۰۰۰ ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX سفارشی با صندلی مرسدس بنز سبز سدری – دلفینی ۲۲۶,۵۰۰,۰۰۰ ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX معمولی با صندلی جدید رنگ متنوع موجود نیست موجود نیست
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سفید، قرمز، گیلاسی ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سفارش سفید ۱۴۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۴۵,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ABS سفید ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ اتوماتیک تیپ ۶ سفید ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V1 سفارشی کلاس ۱ تنوع رنگ ۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V1 سفارشی کلاس ۱۰ سفید، قرمز، گیلاسی ۱۶۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱۶۱,۳۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V 2 با موتور پایه گازسوز سفید، نقره‌ای، خاکستری، قرمز ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V6 تنوع رنگ ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 سفارشی قهوه‌ای، نقره ایی، خاکستری، متالیک ۱۴۷,۸۰۰,۰۰۰ ۱۴۷,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 معمولی سفید ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 (limi Ted) تنوع رنگ ۱۷۳,۷۰۰,۰۰۰ ۱۷۳,۷۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V9 اتوماتیک سفید ۱۹۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹۱,۵۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری ۱۹۰,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹۰,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V10 دوگانه‌سوز سفارشی تنوع رنگ ۱۷۶,۷۰۰,۰۰۰ ۱۷۶,۷۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V20 تک سوز سفارشی تنوع رنگ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V20 دوگانه‌سوز تنوع رنگ ۱۴۲,۲۰۰,۰۰۰ ۱۴۲,۲۰۰,۰۰۰
سمند EL (شخصی) سفید ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX – L3 تنوع رنگ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX سفارشی با یخچال تنوع رنگ ۱۵۹,۱۰۰,۰۰۰ ۱۵۹,۱۶۰,۰۰۰
سمند LX سال دوگانه‌سوز L3 نقره‌ای ۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰
سمند خودرو ملی LX پایه گازسوز EF7 سفید، آبی، کبود ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ایمولایزر آنتن اکتیو نقره‌ای، خاکستری ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰ ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰
سوزوکی دنده‌ای گراندویتارا جدید تنوع رنگ ۳۷۱,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی اتوماتیک گراندویتارا جدید تنوع رنگ ۴۱۱,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی ویتارا اتومات (کلاس ۱) تنوع رنگ ۴۰۹,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی ویتارا دنده‌ای (کلاس ۳) تنوع رنگ ۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی ویتارا اتومات (کلاس ۳) تنوع رنگ ۴۲۴,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
وانت (باردو) بنزین سوز سفید ۶۳,۳۰۰,۰۰۰ ۶۳,۳۰۰,۰۰۰
وانت (باردو) دوگانه‌سوز سفید ۷۳,۸۰۰,۰۰۰ ۷۳,۸۰۰,۰۰۰
وانت نیسان آبی ۱۰۹,۹۰۰,۰۰۰ ۱۰۷,۵۰۰,,۰۰۰
وانت پیکاپ تک کابین بهترین رنگ ۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
وانت پیکاپ دو کابین بهترین رنگ ۲۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری مگان دنده معمولی ۱۶۰۰ CC تنوع رنگ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری مگان دنده اتوماتیک ۲۰۰۰ CC تنوع رنگ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
وانت تک کابین مزدا با کولر بهترین رنگ ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
وانت دو کابین مزدا با کولر بهترین رنگ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۱ بهترین رنگ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ موجود نیست
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۲ بهترین رنگ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ موجود نیست
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۳ بهترین رنگ ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رونیز بهترین رنگ ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ماکسیما اتوماتیک بهترین رنگ ۳۹۸,۵۰۰,۰۰۰ ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ماکسیما دنده‌ای بهترین رنگ ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رونیز پولرسان موجود نیست موجود نیست
سرانزا بهترین رنگ ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سرانزا پولرسان موجود نیست موجود نیست
پروتون ۴ درب ۴ سیلندر دنده‌ای ویراسدان بهترین رنگ ۱۴۹,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پروتون ۴ درب ۴ سیلندر اتوماتیک ویراسدان بهترین رنگ ۱۶۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
پروتون ۵ درب (لیفت بک) دنده‌ای بهترین رنگ ۱۵۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰
پروتون ۵ درب (لیفت بک) اتوماتیک بهترین رنگ ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰ ۱۵۲,۵۰۰,۰۰۰
پروتون جنتو ۴ درب دنده‌ای بهترین رنگ ۲۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۵,۵۰۰,۰۰۰
پروتون جنتو ۴ درب اتوماتیک بهترین رنگ ۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۰,۵۰۰,۰۰۰
پروتون ایمپیان دنده‌ای بهترین رنگ ۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۳,۵۰۰,۰۰۰
پروتون ایمپیان اتوماتیک بهترین رنگ ۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو دنده‌ای بهترین رنگ ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو اتوماتیک بهترین رنگ ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور با ایموبلایزر سفید ۷۵,۳۲۰,۰۰۰ ۷۷,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۷۷,۱۲۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور با ایموبلایزر با ABS سفید ۷۸,۳۲۰,۰۰۰ ۸۱,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۰,۱۲۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر سفید ۷۸,۱۲۰,۰۰۰ ۸۰,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۷۹,۹۲۰,۰۰۰ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر با ABS سفید ۸۱,۱۲۰,۰۰۰ ۸۳,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۹۲۰,۰۰۰ ۸۴,۵۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول دوگانه‌سوز با ایموبلایزر سفید ۸۳,۵۲۰,۰۰۰ ۸۴,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۵,۳۲۰,۰۰۰ ۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول دوگانه‌سوز هیدرولیک با ایموبلایزر سفید ۸۶,۳۲۰,۰۰۰ ۸۶,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۸,۱۲۰,۰۰۰ ۸۸,۵۰۰,۰۰۰
پراید نسیم انژکتور ایموبلایزر سفید ۷۸,۹۶۰,۰۰۰ ۸۴,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۰,۷۶۰,۰۰۰ ۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پراید نسیم فول انژکتور هیدرولیک ایموبلایزر سفید ۸۱,۷۶۰,۰۰۰ ۷۸,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۳,۵۶۰,۰۰۰ ۸۹,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور با ایموبلایزر سفید ۷۷,۶۷۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۷۹,۴۷۰,۰۰۰ ۷۹,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور با ایموبلایزر و ABS سفید ۸۰,۶۷۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۴۷۰,۰۰۰ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر و ABS سفید ۸۳,۴۷۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۵,۲۷۰,۰۰۰ ۸۵,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور دوگانه‌سوز با ایموبلایزر سفید ۸۴,۷۳۰,۰۰۰ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۶,۵۳۰,۰۰۰ ۸۶,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر و ABS سفید ۸۰,۵۳۰,۰۰۰ ۸۰,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۳۳۰,۰۰۰ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس هیدرولیک رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر سفید ۸۰,۳۳۰,۰۰۰ ۸۰,۳۳۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۱۳۰,۰۰۰ ۸۲,۱۳۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس دوگانه‌سوز رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر سفید ۸۵,۴۳۰,۰۰۰ ۸۵,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۷,۵۳۰,۰۰۰ ۸۷,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس دوگانه‌سوز هیدرولیک رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر سفید ۸۷,۹۳۰,۰۰۰ ۸۸,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۹۰,۰۳۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰
زانتیا سوپر دولوکس ۲۰۰۰ SX تنوع رنگ ۲۶۹,۰۰۰,۰۰۰ ۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
زانتیا فیس لیف تنوع رنگ ۲۸۳,۱۷۰,۰۰۰ ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای ورنا تنوع رنگ ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا آوانته دنده‌ای تنوع رنگ ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۳,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا آوانته اتوماتیک تنوع رنگ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فولکس گل تنوع رنگ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری MVM 110 سه سیلندر تنوع رنگ ۷۶,۵۰۰,۰۰۰ ۸۴,۵۰۰,۰۰۰
سواری MVM 110 چهار سیلندر تنوع رنگ ۸۹,۵۰۰,۰۰۰ ۹۷,۵۰۰,۰۰۰
سواری ریو متالیک ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
موسو فول اتوماتیک بهترین رنگ ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
موسو فول دنده‌ای بهترین رنگ ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری تندر ۹۰ – E0 بدون کولر تنوع رنگ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ با کولر (AC+E0) تنوع رنگ ۹۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ ساده (AC+E1) تنوع رنگ ۱۰۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ نیمه فول (CP + E1) تنوع رنگ ۱۱۸,۵۰۰,۰۰۰ ۱۲۸,۵۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ فول (CP+SP+E1) تنوع رنگ ۱۲۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ E2 (SLX) نیمه فول تنوع رنگ ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ E2 (LP) فول تنوع رنگ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
 
نام و مشخصات خودروی وارداتی رنگ ساخت سال ۲۰۰۹ ساخت سال ۲۰۱۰
ب‌ام‌و 740I متالیک ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و LI 740 متالیک ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و I 730 متالیک
ب‌ام‌و LI 730 متالیک ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۶۳۰ سقف فلزی متالیک ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۶۳۰ سقف کروک متالیک ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۳۰ چهار درب متالیک ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۳۰ کروک متالیک ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۳۰ کوپه متالیک
ب‌ام‌و ۳۲۵ بدون آپشن چهار درب متالیک ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۵ با آپشن چهار درب متالیک ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۵ کروک متالیک ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۵ کوپه متالیک
ب‌ام‌و ۳۲۰ بدون آپشن چهار درب متالیک ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۰ با آپشن چهار درب متالیک ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۰ کروک متالیک ۰۰۰,۰۰۰,۹۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۰ کوپه متالیک
ب‌ام‌و ۳ X فول با کولر دیجیتال ۵,۲ لیتر متالیک ۰۰۰,۰۰۰,۹۰۰
ب‌ام‌و ۳ X فول با کولر دیجیتال ۳ لیتر متالیک ۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳ X ساده ۵,۲ لیتر متالیک ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳ X ساده ۳ لیتر متالیک ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و 530I فول با کولر دیجیتال متالیک ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 350 متالیک ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 280 متالیک ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 200 کلاسیک متالیک ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 200 الگانس متالیک ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 200 اونگارد متالیک ۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 230 الگانس متالیک ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 230 اونگارد متالیک ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز S 350 اتاق معمولی تیپ ۱ متالیک ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز S 350 اتاق بزرگ متالیک ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز CLS 350 ساده متالیک ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز CLS 350 فول با کولر دیجیتال متالیک ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کرولا CLI متالیک ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کرولا XLI متالیک ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری LE فول با کولر دیجیتال متالیک ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری LE ساده متالیک ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GL دنده‌ای متالیک ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GL اتوماتیک متالیک ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GLX با سنروف متالیک ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GLX بدون سنروف متالیک ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری SE دنده‌ای متالیک ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری SE اتو ماتیک متالیک ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 2 درب ساده به اسقف متالیک ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 2 درب فول با کولر دیجیتال و ABS وسقف دیجیتال متالیک ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 4 درب ساده متالیک ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 2 درب فول با کولر دیجیتال و ABS وسقف دیجیتال متالیک ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 2 درب ساده متالیک ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 2 درب فول با کولر دیجیتال متالیک ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 4 درب ساده متالیک ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 4 درب فول با کولر دیجیتال با زاپاس پشت متالیک ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو ۸ سیلندر زاپاس زیر VX متالیک ورود ممنوع
تویوتا پرادو ۶ سیلندر زاپاس زیر VX متالیک ورود ممنوع
تویوتا لندکروز GXR 8 سیلندر متالیک ورود ممنوع
تویوتا لندکروز VXR 6 سیلندر فول متالیک ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا لندکروز ساده ۶ سیلندر VXR متالیک ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C5 فول با کولر متالیک ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C5 ساده متالیک ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو ۲ درب فول ۶ سیلندر متالیک ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو ۴ درب فول ۶ سیلندر متالیک ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سوناتا ۴ سیلندر ساده متالیک ۳۸۹,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سوناتا فول با کولر دیجیتال متالیک ۴۱۹,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سوناتا ۶ سیلندر ساده دنده‌ای متالیک موجود نیست
هیوندا سوناتا ۶ سیلندر فول با کولر دیجیتال متالیک موجود نیست
هیوندا آزارا ساده متالیک موجود نیست
هیوندا آزارا فول با کولر دیجیتال متالیک ۴۹۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۹۸,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سانتافه اتوماتیک متالیک ۵۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۵۲۹,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سواری کوپه متالیک ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا جنسیس فول متالیک ۷۷۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری توسان مونو اتوماتیک متالیک ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری سراتو ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری سورنتو ۳۳۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۴۹۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری کارنیوال ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۴۴۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری کارنز ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری کارنز ۲۰۰۰ سی سی دنده‌ای متالیک ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری اپیروس ۳۸۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۵۳۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری اسپورتیج ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۳۸۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری اپتی ما ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری موهاوی ۳۸۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۶۶۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری موهاوی ۴۶۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۶۹۷,۰۰۰,۰۰۰

هرچند که در شرایط فعلی احتمال بازگشت قیمت‌های قبلی بسیار ضعیف است و به نظر می‌رسد که دیگر باید آن قیمت‌ها را به تاریخ بسپاریم، اما مردم ما هیچ‌گاه آن روزهای نه‌چندان دور را فراموش نکرده‌اند و هرگز فراموش نخواهند کرد که چه کسی مسبب تمامی این مشکلات و مشکلات چه‌بسا بزرگ‌تر در تمامی ارکان اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و… در کشورمان بود. چه جان‌هایی که به علت ضعف ایمنی خودروهای داخلی به تباهی رفت و چه خانواده‌هایی که به علت در دسترس نبودن خودروهای استاندارد، داغدار شدند. چه سرمایه‌ها که در این مملکت خرج تعمیرات بی‌پایان خودروهای بی‌کیفیت می‌شود و چه رنج‌ها که مردم ما در این خودروهای قدیمی و نامناسب می‌برند…

یادآوری آن روزها برای ما بسیار واجب است. به این دلیل که فراموش نکنیم تا همین چند سال قبل چه انتخاب‌هایی داشته و اکنون چه انتخاب‌هایی داریم. هرچند که شرایط آن دوران هم چندان در شأن مردمان ما نبود و لیاقت ایران و ایرانی بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. چرا برای یک ایرانی، خودروهایی که در همه مناطق جهان در زمره خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت به شمار می‌روند، خودروهایی لوکس و فوق لوکس محسوب می‌شوند؟ چرا برای یک ایرانی از قشر متوسط امکان سوار شدن بر خودروهایی که حداقل استانداردهای روز دنیا را داشته باشند، عملاً غیرممکن است؟ چرا یک ایرانی نمی‌تواند به اندازه کار و تلاشی که انجام می‌دهد، از امکاناتی مانند خودرو، مسکن، تفریحات و … بهره‌مند شود؟ این سؤال و هزاران سؤال دیگر، سؤالاتی هستند که مردم به‌حق از مسئولان دارند و باید مسئولان به آن‌ها پاسخگو باشند.
به‌هرحال، امیدواریم که هر چه سریع‌تر در کشور ما شرایطی فراهم گردد که همه هم‌وطنانمان بتوانند به آنچه استحقاق آن را دارند دست یابند و به‌طور ویژه امیدواریم که روزی برسد که دیگر خودروهای اقتصادی سایر ممالک، برای مردم کشور ما رؤیایی دست‌نیافتنی نباشند و همگان توانایی سوار شدن خودروهایی به‌روز، ایمن، باکیفیت و استاندارد را داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۸۵ دیدگاه‌ها

  1. ASTON MARTIN

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    با شناختی که ایرانو ایرانی ازین مملکته (…) داره تا چن وخ دیگه باید پرایدو 100 میلیون بخریم.. و مطمئن باشین استقبال نسبی!! هم میشه و همه میخرن..

    موافقم 17
    1. م

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان باید پرایدو 200 ملیون بخری

      موافقم 17
      1. محمد

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کجای کارید که شده بالای 300 میلیون

    2. نادیا

      ۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام داداش الان 1402 هستیم و قیمت پراید نزدیک به 300 میلیون تومان می‌باشد 😅✋🏻

    3. سیتوش رضایی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      پیش بینی شما در حد مورتاز های هندی درست بود.
      :-p

    4. Alireza

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش همینی که گفتی شد 100. تومن شد مردم خریدن براش صف کشیدن بالاترم رفت الان یه پراید 99 رو دارن 270 ، 280 بابتش پول میدن چاره ای هم ندارن مردم

  2. moein

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    هیچی ندارم بگم فقط دارم می خندم

  3. MaZi Zo0M Z0oM

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (55 ديدگاه)

    قیمت های مزدا3 که درج شده مزبوط به اتاق قدیم هست که در جدول مزدا جدید 3 درج شده!اونموقع برای خرید آخرین نمونه های مونتاژی نسل قبل 3 برای تیپ 1 و 2 و 3 بترتیب 31.500 و 33.500 و 35.500 قیمت کارخانه ارزش داشتند و اولین سری مزدا3 های جدید که در خردادماه 89 تحویل داده شد برای نسخه سدان تیپ 1 معادل 36.500 و تیپ2(در سال 89 تولید نمیشد)که نا موجود بود و تیپ 3 معادل 39.500 به مشتریان تحویل داده میشد.و قیمت نمونه هاچبک هم 500 هزار تومان گرانتر از نسخه سدان ارزش گذاری شده بود.

  4. ali

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    من سال 89 یک 206 تیپ2 صفر خریدم .
    روی تمام قطعات الکتریکیش نوشته made in Germany
    جالتر اینکه روی فندکش نوشته made in USA

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. SINA-GERMANY-PORSCHE

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      باید خدارو هم شکر کنیم که قطعات ساخته شده در بلاد کفر از روی خودروهایمان برداشته شد و بدست ایرانیان و برادران هموطن چینی جایگزین گردید و بدین شکل جان هزاران نفر از سرمایه های این سرزمین بر باد فنا رفت…افسوس و صد افسوس…امیدوارم که درست بشه…
      به امید فردایی بهتر…

      موافقم 8
      مخالفم 3
  5. فقیر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (168 ديدگاه)

    فرقش اینه که تو این چندسال فقط عمق جیب حضرات زیادتر شده و…

  6. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    وقتی خودمون با یک وام ساده الکی پراید 20 تومنی رو 40 تومن میخریم و تازه مثل اون پیرمرد تو اخبار که وقتی وام بهش نرسید گریه میکردعمل میکنیم و یک کمپین ملی رو بخاطر یه گاری آشغال زمین میزنیم نتیجه همینه…نباید انتظاری جز این داشت…واقعا اینایی که با این وام رفتن و ماشین گرفتند چه فکری پیش خودشون کردند…دلم اون روز که همه ی ماشین های انبارهای ایران خودرو و سایپا فروش رفت خون شد که بعد از مدتها یک حرکت ملی مردمی شکل گرفت و با بی فکری عده ای شکست خورد…متاسفم…هر چند تاسف من دردی دوا نمیکنه…باید بلند شد و دوباره حرکت کرد…(منتظر دیس های وام گرفتگان هم هستیم!!!)
    به امید فردایی بهتر…

    موافقم 16
    مخالفم 3
  7. حجت

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این قیمت ها رو زدی حرص ما رو در بیاری

    موافقم 8
    مخالفم 2
  8. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انگاری مردان آنجلوس !
    از خواب 300 ساله بیدار شدیم !
    ***

  9. Hamid...Audi

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (713 ديدگاه)

    هیچی مثل قیمت ال۹۰ بدون کولر غمناک نیست.
    ۸.۹۰۰.۰۰۰ تومن
    به کجا رسیدیم…

  10. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چجوری مابایدزندگی کنیم موتور هوندا200هم قیمت l90هست هوف

  11. آبتین

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کجایی برادر
    بازم اون قیمتها خاطره شد
    اینا هم خاطره میشه

    موافقم 10
  12. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلاً داریم خاطره بازی می کنیم توی این مملکت.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. علی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر سال 95 قیمتها آن بود و شاکی بودیم امروز و در سال 99 قیمتها را ببینید و گریه کنید . لعنت بر مسیولین بی کفایت . باید این مسیولین گورشان را گم کنند تا انسانهای متخصص با لیاقت و دلسوز سر کار بیایند .

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4949 ديدگاه)

      1403 رو ندیدی دادا😉

  14. کیان

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سال 1399، قیمت پراید به 140 میلیون رسید.
    آزرا که 48 تومن بود در سال 1399 با قیمت 3 میلیارد تومن رسید.

    اینو مینویسم دو سال دیگه برگردم بخندم که سل 99 چه روزگار خوبی بود، میشد با 3 میلارد آزرا خرید و حالا با 3 میلیارد تومن پرایدم نمیدن.

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4949 ديدگاه)

      آزرا ۲۰۱۹ قیمتش حداقل ۸

  15. جیگول

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    و الان در سال ۱۴۰۰ و این قیمت ها مثل یک رویاس!!!
    ۲۰۷ به قیمت ۵۰۰ ملیون تومان!!!

    1. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4949 ديدگاه)

      ۱ میل

  16. Alireza

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جالبه مردم تو سال 95 حسرت قیمت‌ها سال 89 رو میخوردن و من جوون الان حسرت همون قیمت‌های سال 95 رو میخورم که با 30 ،35 تومن میشد لااقل یه ماشین صفر خرید از کارخانه الان که با این قیمت‌های فضایی و قرعه کشی و پول خوابوندن و لاتاری بازی نمیشه ماشین خرید حتی اگه پولشم جور بشه بازار آزادم که قیمتها فضایی بالاس یه پژو پارس 500 میلیون ، 207 حدود 600 میلیون البته میدونم تو این مملکت همینجوری نمیمونه اگه نتونم بخرم ۷ ، ۸ سال دیگه میام حسرت الانو میخورم چون قطعا این قیمتها هم موندگار نیس و بالاتر میره چند سال دیگه ماشین های ایرانی رو صحبت از 2 ، 3 میلیارد خواهند کرد افسوووووووس

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4949 ديدگاه)

      یه پژو پارس صفر ۸۰۰

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا