متفرقه

مقایسه قیمت خودروها در سال 1389 با امروز

گاهی اوقات سرعت تغییرات در اطراف ما آن‌قدر سریع است که وقتی‌که به گذشته نگاه می‌کنیم، شاید باورمان نشود که شرایطی که از آن صحبت می‌کنیم، تا این حد به ما نزدیک بوده است. یکی از این تغییرات بسیار سریع که در کشور ما اتفاق افتاد، پرواز قیمت‌ها در بازار در چند سال اخیر است که به‌خصوص نتایج آن به‌طور کامل در بازار خودروی کشورمان مشاهده شد و شرایطی را رقم زد که تا قبل از آن به‌هیچ‌عنوان قابل باور نبود. چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی فهرستی از قیمت خودروها در بازار کشورمان در سال ۱۳۸۹ به دستم رسید که بسیار قابل تأمل بود. قیمت‌هایی که در این روزها بسیار رؤیایی و دور از دسترس به نظر می‌رسند و با توجه به شرایط موجود، تکرار آن روزها به نظر خیالی محال می‌آید. شاید برای افرادی که از شرایط بازار در آن زمان خبر نداشته‌اند و افرادی که آن روزها را فراموش کرده‌اند، این قیمت‌ها باورنکردنی باشد، اما واقعاً تا همین چند سال قبل این قیمت‌ها در بازار کشورمان وجود داشته است و این اعداد حقیقت روزهای نه‌چندان دور در کشورمان بوده‌اند.

89-95
با توجه به این اعداد، تصمیم گرفتیم تا مقایسه‌ای بین شرایط آن روزهای بازار کشورمان و شرایط فعلی داشته باشیم. به عبارت دیگر، می‌خواهیم به‌عنوان نمونه، تعدادی از خودروهای آن دوران را انتخاب کرده و ببینیم که در حال حاضر چه قیمتی دارند و با آن قیمت، در حال حاضر چه خودرویی را می‌توانیم خریداری کنیم یا اینکه با مبالغ پرداختی در بازار فعلی، در آن زمان چه خودروهایی را می‌شد خرید. نکته جالب این است که باوجود افزایش شدید قیمت‌ها، کیفیت خودروهای تولید داخل به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است و حتی بسیاری از فعالین بازار خرید خودروهای کارکرده مدل ۹۰ به قبل را به خرید خودروهای مدل بالاتر ارجح می‌دانند.

از پراید شروع کنیم که همانند الآن، در آن زمان نیز ارزان‌ترین خودروی سواری بازار بود. هرچند که در آن زمان بسته به نسخه‌های مختلف قیمتی بین ۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان تا ۸,۹۵۰,۰۰۰ تومان قیمت داشته است و در حال حاضر با توجه به نسخه‌های مختلف در محدوده ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان قرار می‌گیرد.
بد نیست بدانید که اگر در سال ۸۹ می‌خواستید با این مقدار پول یک خودرو بخرید، می‌توانستید بین انواع و اقسام مدل‌های پژو، سمند، تندر ۹۰، ریو و حتی فولکس‌واگن گل انتخاب داشته باشید!
حال اگر در سال ۹۵ بخواهید یکی از این خودروهایی که از آن نام بردیم را به‌صورت صفر بخرید باید حداقل قیمتی در بازه ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان را به‌راحتی به جیب خودروسازان گرامی بریزید. ضمن اینکه برای خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و تندر ۹۰ اتوماتیک باید بیشتر از ۴۵ میلیون تومان بپردازید. این در حالی است که اگر الآن در سال ۸۹ بودیم، در بازه قیمتی ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان می‌توانستید انواع تیپ‌های مزدا ۳، رنو مگان، زانتیا، نیسان ماکسیما، نیسان رونیز فول، نیسان پیکاپ، تویوتا هایلوکس، تویوتا یاریس، هیوندای آوانته و i30 و کیا سراتو را خریداری کنید. خودروهایی که اگر در حال حاضر نسخه صفرکیلومتر آن‌ها وجود داشته باشد، همگی بالای ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خواهند داشت!

Mazda3 2010
مزدا ۳ که با بهای یک سمند امروزی قابل خرید بود!
ایران‌خودرو در ماه‌های اخیر محصولی به نام دنا را با لقب “لوکس” به بازار ایران فرستاد و این خودرو تا حدودی مورد استقبال نسبی قرار گرفته است. از سوی دیگر همین ایران‌خودرو چندی است که فروش یک خودروی کراس اور کوچک چینی با نام دانگ فنگ H30 Cross را شروع کرده است که آن خودرو هم با توجه به وضعیتش، مورد استقبال نسبی قرار گرفته است. پارس‌خودرو نیز نسل قدیمی رنو (داچیا) ساندرو را به بازار فرستاده است که با استقبال بسیار بالایی روبه‌رو شد و درنهایت سایپا با انعقاد یک قرارداد با برلیانس چین، محصولات این خودروساز چینی را در بازار عرضه کرده است. غرض از بیان این اطلاعات این بود که اعلام کنیم همه این خودروهایی که از آن‌ها نام بردیم قیمتی در حدود ۴۰ تا ۵۵ میلیون تومان دارند. حال می‌خواهید بدانید در سال ۸۹ اگر این مقدار پول داشته‌اید، چه خودرویی را می‌توانستید بخرید؟ میتوانستید از همین ایران‌خودرو در آن روزها انواع نسخه‌های سوزوکی ویتارا ۲۴۰۰ سی‌سی را بخرید که در آن زمان خودروی بسیار به‌روزتری نسبت به این روزها بود. همچنین ایران‌خودرو در آن زمان پژو ۴۰۷ را نیز در همین بازه قیمتی به فروش می‌رساند. در بین وارداتی‌ها هم در این بازه قیمتی می‌شد خودروهایی مانند تویوتا کرولا فول، کمری و آریون، هیوندای سوناتا، توسان، آزرا و جنسیس کوپه و کیا اسپورتیج و سورنتو را خریداری کنید.
hyundai azera limited 2010
به جای آزرا اکنون باید دانگ فنگ یا دنا را انتخاب کنید
متعجب شده‌اید؟ شاید در حال لعنت کردن باعث و بانی این اوضاع هستید! شاید هم افسوس آن سال‌های نه‌چندان دور را می‌خورید. اما هنوز تمام نشده است! وقت آن است که وارد یک بازه بالاتر شویم. بازه ۵۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان بازه‌ای است که این روزها به بازه چینی‌ها مشهور شده است و چندین و چند خودروی چینی از برندهای مختلف در این بخش از بازار حضور دارند. در شرایط فعلی بازار، برخی از چینی‌هایی که در این بازه قرار دارند نیز مورد استقبال کارشناسان و فعالین بازار قرار گرفته‌اند و در بررسی‌هایی که در مجلات یا سایت‌ها موجود است، برخی از این خودروها مورد تعریف و تمجید بررسی‌کنندگان قرار می‌گیرند.
اما در سال ۸۹، تنها چینی قابل‌توجه بازار، ام‌وی‌ام ۱۱۰ بود که در آن زمان ۱۰ میلیون تومان قیمت داشته است. در آن سال اگر کسی می‌خواست در بازه ۵۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودرو بخرد، می‌توانست خودروهایی مانند هیوندای سانتافه 3500 سی‌سی و IX55، نیسان مورانو، هیوندای جنسیس، سیتروئن New C5 و حتی تویوتا پرادو و لندکروزر را بخرد. خودروهایی که نسخه دست‌دوم مدل ۸۹ آن‌ها حتی اگر چندان تمیز و سالم هم نباشد، بازهم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد!
Hyundai Santa Fe 2010
به جای سانتافه می توانید ام وی ام X33 یا لیفان X60 خریداری کنید
از همه جالب‌تر این است که با توجه به قانون ممنوعیت حضور خودروهای با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی در کشورمان، واردات مدل‌های جدید خودروهایی مثل تویوتا لندکروزر ممنوع شده و باعث ایجاد قیمت‌های نجومی برای این خودروها شده است و موجب شده است که این خودرو با قیمت‌های چند صد میلیون تومانی در بازار معامله شود.

قیمت انواع خودرو در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۹

نام و مشخصات خودرو رنگ قیمت کارخانه (ریال) قیمت کف بازار (ریال)
سواری روآ ۱۶۰۰ بنزین سوز تنوع رنگ ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ۸۸,۰۰۰,۰۰۰
سواری روآ ۱۶۰۰ پایه گازسوز تنوع رنگ ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ ۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سواری روآ ۱۶۰۰ دوگانه‌سوز CD خوان تنوع رنگ‌بندی ۹۴,۷۰۰,۰۰۰ ۸۷,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX 1800 بنزین سوز نقره‌ای – بژ – تو مشکی ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰
بژ – خاکستری (تو مشکی)- مشکی ۱۳۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۱,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX بنزینی با ABS بهترین رنگ نقره‌ای ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز بهترین رنگ نقره‌ای ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز با ABS بهترین رنگ نقره‌ای ۱۴۷,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۷,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۵ SLX 1800 (سفارشی) با ABS بهترین رنگ سفید ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سواری پژو پارس سال سفید ۱۸۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۱,۲۰۰,۰۰۰
  نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۸۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۰,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس بنزینی سفید ۱۷۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱۷۱,۳۰۰,۰۰۰
  تنوع رنگ ۱۷۰,۳۰۰,۰۰۰ ۱۷۰,۳۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس بنزینی با ABS سفید ۱۷۶,۸۰۰,۰۰۰ ۱۷۶,۸۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۷۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۷۵,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس پرشیا معمولی با رینگ آلومینیومی سفید ۱۷۶,۲۰۰,۰۰۰ ۱۷۶,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس اتوماتیک با ABS و ایموبلایزر سفید ۱۹۸,۸۰۰,۰۰۰ ۱۹۸,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX بنزینی سفارشی سفید، بژ، تیره ۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰
خاکستری، مشکی ۲۱۴,۷۰۰,۰۰۰ ۲۱۴,۷۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس دوگانه‌سوز با منبع سفید ۱۸۰,۷۰۰,۰۰۰ ۱۸۰,۷۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۷۹,۸۰۰,۰۰۰ ۱۷۹,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس دوگانه‌سوز با ABS سفید ۱۸۶,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۶,۲۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۱۸۵,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸۵,۲۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس بنزینی سفارشی سفید، بژ، تیره ۱۸۲,۹۰۰,۰۰۰ ۱۸۲,۹۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX با موتور ۱۶ سوپاپ سفید ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری، مشکی ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۴۰۷ دستی سفید، نقره‌ای، خاکستری، مشکی، قرمز ۴۳۷,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سواری پژو ۴۰۷ اتوماتیک سفید، نقره‌ای، خاکستری، مشکی، قرمز ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سواری پژو پارس ELX معمولی با صندلی جدید نقره‌ای – خاکستری – بژ – مشکی – سفید ۲۱۴,۳۰۰,۰۰۰ ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX سفارشی با صندلی مرسدس بنز سبز سدری – دلفینی ۲۲۶,۵۰۰,۰۰۰ ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو پارس ELX معمولی با صندلی جدید رنگ متنوع موجود نیست موجود نیست
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سفید، قرمز، گیلاسی ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سفارش سفید ۱۴۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۴۵,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ABS سفید ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ اتوماتیک تیپ ۶ سفید ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V1 سفارشی کلاس ۱ تنوع رنگ ۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V1 سفارشی کلاس ۱۰ سفید، قرمز، گیلاسی ۱۶۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱۶۱,۳۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V 2 با موتور پایه گازسوز سفید، نقره‌ای، خاکستری، قرمز ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V6 تنوع رنگ ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 سفارشی قهوه‌ای، نقره ایی، خاکستری، متالیک ۱۴۷,۸۰۰,۰۰۰ ۱۴۷,۸۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 معمولی سفید ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 (limi Ted) تنوع رنگ ۱۷۳,۷۰۰,۰۰۰ ۱۷۳,۷۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V9 اتوماتیک سفید ۱۹۱,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹۱,۵۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری ۱۹۰,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹۰,۵۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V10 دوگانه‌سوز سفارشی تنوع رنگ ۱۷۶,۷۰۰,۰۰۰ ۱۷۶,۷۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V20 تک سوز سفارشی تنوع رنگ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری پژو ۲۰۶ SD V20 دوگانه‌سوز تنوع رنگ ۱۴۲,۲۰۰,۰۰۰ ۱۴۲,۲۰۰,۰۰۰
سمند EL (شخصی) سفید ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
نقره‌ای، خاکستری ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX – L3 تنوع رنگ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX سفارشی با یخچال تنوع رنگ ۱۵۹,۱۰۰,۰۰۰ ۱۵۹,۱۶۰,۰۰۰
سمند LX سال دوگانه‌سوز L3 نقره‌ای ۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰
سمند خودرو ملی LX پایه گازسوز EF7 سفید، آبی، کبود ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ایمولایزر آنتن اکتیو نقره‌ای، خاکستری ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰ ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰
سوزوکی دنده‌ای گراندویتارا جدید تنوع رنگ ۳۷۱,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی اتوماتیک گراندویتارا جدید تنوع رنگ ۴۱۱,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی ویتارا اتومات (کلاس ۱) تنوع رنگ ۴۰۹,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی ویتارا دنده‌ای (کلاس ۳) تنوع رنگ ۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
سوزوکی ویتارا اتومات (کلاس ۳) تنوع رنگ ۴۲۴,۰۰۰,۰۰۰ استقبال کم
وانت (باردو) بنزین سوز سفید ۶۳,۳۰۰,۰۰۰ ۶۳,۳۰۰,۰۰۰
وانت (باردو) دوگانه‌سوز سفید ۷۳,۸۰۰,۰۰۰ ۷۳,۸۰۰,۰۰۰
وانت نیسان آبی ۱۰۹,۹۰۰,۰۰۰ ۱۰۷,۵۰۰,,۰۰۰
وانت پیکاپ تک کابین بهترین رنگ ۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
وانت پیکاپ دو کابین بهترین رنگ ۲۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری مگان دنده معمولی ۱۶۰۰ CC تنوع رنگ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری مگان دنده اتوماتیک ۲۰۰۰ CC تنوع رنگ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
وانت تک کابین مزدا با کولر بهترین رنگ ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
وانت دو کابین مزدا با کولر بهترین رنگ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۱ بهترین رنگ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ موجود نیست
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۲ بهترین رنگ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ موجود نیست
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۳ بهترین رنگ ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رونیز بهترین رنگ ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ماکسیما اتوماتیک بهترین رنگ ۳۹۸,۵۰۰,۰۰۰ ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ماکسیما دنده‌ای بهترین رنگ ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رونیز پولرسان موجود نیست موجود نیست
سرانزا بهترین رنگ ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سرانزا پولرسان موجود نیست موجود نیست
پروتون ۴ درب ۴ سیلندر دنده‌ای ویراسدان بهترین رنگ ۱۴۹,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پروتون ۴ درب ۴ سیلندر اتوماتیک ویراسدان بهترین رنگ ۱۶۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
پروتون ۵ درب (لیفت بک) دنده‌ای بهترین رنگ ۱۵۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰
پروتون ۵ درب (لیفت بک) اتوماتیک بهترین رنگ ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰ ۱۵۲,۵۰۰,۰۰۰
پروتون جنتو ۴ درب دنده‌ای بهترین رنگ ۲۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۵,۵۰۰,۰۰۰
پروتون جنتو ۴ درب اتوماتیک بهترین رنگ ۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۰,۵۰۰,۰۰۰
پروتون ایمپیان دنده‌ای بهترین رنگ ۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۳,۵۰۰,۰۰۰
پروتون ایمپیان اتوماتیک بهترین رنگ ۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو دنده‌ای بهترین رنگ ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو اتوماتیک بهترین رنگ ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور با ایموبلایزر سفید ۷۵,۳۲۰,۰۰۰ ۷۷,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۷۷,۱۲۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور با ایموبلایزر با ABS سفید ۷۸,۳۲۰,۰۰۰ ۸۱,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۰,۱۲۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر سفید ۷۸,۱۲۰,۰۰۰ ۸۰,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۷۹,۹۲۰,۰۰۰ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر با ABS سفید ۸۱,۱۲۰,۰۰۰ ۸۳,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۹۲۰,۰۰۰ ۸۴,۵۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول دوگانه‌سوز با ایموبلایزر سفید ۸۳,۵۲۰,۰۰۰ ۸۴,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۵,۳۲۰,۰۰۰ ۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پراید صبا فول دوگانه‌سوز هیدرولیک با ایموبلایزر سفید ۸۶,۳۲۰,۰۰۰ ۸۶,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۸,۱۲۰,۰۰۰ ۸۸,۵۰۰,۰۰۰
پراید نسیم انژکتور ایموبلایزر سفید ۷۸,۹۶۰,۰۰۰ ۸۴,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۰,۷۶۰,۰۰۰ ۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پراید نسیم فول انژکتور هیدرولیک ایموبلایزر سفید ۸۱,۷۶۰,۰۰۰ ۷۸,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۳,۵۶۰,۰۰۰ ۸۹,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور با ایموبلایزر سفید ۷۷,۶۷۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۷۹,۴۷۰,۰۰۰ ۷۹,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور با ایموبلایزر و ABS سفید ۸۰,۶۷۰,۰۰۰ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۴۷۰,۰۰۰ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر و ABS سفید ۸۳,۴۷۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۵,۲۷۰,۰۰۰ ۸۵,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور دوگانه‌سوز با ایموبلایزر سفید ۸۴,۷۳۰,۰۰۰ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۶,۵۳۰,۰۰۰ ۸۶,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر و ABS سفید ۸۰,۵۳۰,۰۰۰ ۸۰,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۳۳۰,۰۰۰ ۸۲,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس هیدرولیک رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر سفید ۸۰,۳۳۰,۰۰۰ ۸۰,۳۳۰,۰۰۰
متالیک ۸۲,۱۳۰,۰۰۰ ۸۲,۱۳۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس دوگانه‌سوز رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر سفید ۸۵,۴۳۰,۰۰۰ ۸۵,۵۰۰,۰۰۰
متالیک ۸۷,۵۳۰,۰۰۰ ۸۷,۵۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۴۱ دو لوکس دوگانه‌سوز هیدرولیک رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر سفید ۸۷,۹۳۰,۰۰۰ ۸۸,۰۰۰,۰۰۰
متالیک ۹۰,۰۳۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰
زانتیا سوپر دولوکس ۲۰۰۰ SX تنوع رنگ ۲۶۹,۰۰۰,۰۰۰ ۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
زانتیا فیس لیف تنوع رنگ ۲۸۳,۱۷۰,۰۰۰ ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای ورنا تنوع رنگ ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا آوانته دنده‌ای تنوع رنگ ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۳,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا آوانته اتوماتیک تنوع رنگ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فولکس گل تنوع رنگ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری MVM 110 سه سیلندر تنوع رنگ ۷۶,۵۰۰,۰۰۰ ۸۴,۵۰۰,۰۰۰
سواری MVM 110 چهار سیلندر تنوع رنگ ۸۹,۵۰۰,۰۰۰ ۹۷,۵۰۰,۰۰۰
سواری ریو متالیک ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
موسو فول اتوماتیک بهترین رنگ ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
موسو فول دنده‌ای بهترین رنگ ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سواری تندر ۹۰ – E0 بدون کولر تنوع رنگ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ با کولر (AC+E0) تنوع رنگ ۹۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ ساده (AC+E1) تنوع رنگ ۱۰۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ نیمه فول (CP + E1) تنوع رنگ ۱۱۸,۵۰۰,۰۰۰ ۱۲۸,۵۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ فول (CP+SP+E1) تنوع رنگ ۱۲۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ E2 (SLX) نیمه فول تنوع رنگ ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ E2 (LP) فول تنوع رنگ ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
 
نام و مشخصات خودروی وارداتی رنگ ساخت سال ۲۰۰۹ ساخت سال ۲۰۱۰
ب‌ام‌و 740I متالیک ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و LI 740 متالیک ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و I 730 متالیک
ب‌ام‌و LI 730 متالیک ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۶۳۰ سقف فلزی متالیک ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۶۳۰ سقف کروک متالیک ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۳۰ چهار درب متالیک ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۳۰ کروک متالیک ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۳۰ کوپه متالیک
ب‌ام‌و ۳۲۵ بدون آپشن چهار درب متالیک ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۵ با آپشن چهار درب متالیک ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۵ کروک متالیک ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۵ کوپه متالیک
ب‌ام‌و ۳۲۰ بدون آپشن چهار درب متالیک ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۰ با آپشن چهار درب متالیک ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۰ کروک متالیک ۰۰۰,۰۰۰,۹۰۰
ب‌ام‌و ۳۲۰ کوپه متالیک
ب‌ام‌و ۳ X فول با کولر دیجیتال ۵,۲ لیتر متالیک ۰۰۰,۰۰۰,۹۰۰
ب‌ام‌و ۳ X فول با کولر دیجیتال ۳ لیتر متالیک ۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳ X ساده ۵,۲ لیتر متالیک ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و ۳ X ساده ۳ لیتر متالیک ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ب‌ام‌و 530I فول با کولر دیجیتال متالیک ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 350 متالیک ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 280 متالیک ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 200 کلاسیک متالیک ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 200 الگانس متالیک ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 200 اونگارد متالیک ۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 230 الگانس متالیک ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز C 230 اونگارد متالیک ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز S 350 اتاق معمولی تیپ ۱ متالیک ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز S 350 اتاق بزرگ متالیک ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز CLS 350 ساده متالیک ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مرسدس بنز CLS 350 فول با کولر دیجیتال متالیک ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کرولا CLI متالیک ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کرولا XLI متالیک ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری LE فول با کولر دیجیتال متالیک ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری LE ساده متالیک ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GL دنده‌ای متالیک ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GL اتوماتیک متالیک ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GLX با سنروف متالیک ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری GLX بدون سنروف متالیک ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری SE دنده‌ای متالیک ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا کمری SE اتو ماتیک متالیک ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 2 درب ساده به اسقف متالیک ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 2 درب فول با کولر دیجیتال و ABS وسقف دیجیتال متالیک ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 4 درب ساده متالیک ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو GX 2 درب فول با کولر دیجیتال و ABS وسقف دیجیتال متالیک ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 2 درب ساده متالیک ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 2 درب فول با کولر دیجیتال متالیک ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 4 درب ساده متالیک ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو VX 4 درب فول با کولر دیجیتال با زاپاس پشت متالیک ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پرادو ۸ سیلندر زاپاس زیر VX متالیک ورود ممنوع
تویوتا پرادو ۶ سیلندر زاپاس زیر VX متالیک ورود ممنوع
تویوتا لندکروز GXR 8 سیلندر متالیک ورود ممنوع
تویوتا لندکروز VXR 6 سیلندر فول متالیک ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا لندکروز ساده ۶ سیلندر VXR متالیک ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C5 فول با کولر متالیک ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C5 ساده متالیک ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو ۲ درب فول ۶ سیلندر متالیک ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پاجرو ۴ درب فول ۶ سیلندر متالیک ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سوناتا ۴ سیلندر ساده متالیک ۳۸۹,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سوناتا فول با کولر دیجیتال متالیک ۴۱۹,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سوناتا ۶ سیلندر ساده دنده‌ای متالیک موجود نیست
هیوندا سوناتا ۶ سیلندر فول با کولر دیجیتال متالیک موجود نیست
هیوندا آزارا ساده متالیک موجود نیست
هیوندا آزارا فول با کولر دیجیتال متالیک ۴۹۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۹۸,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سانتافه اتوماتیک متالیک ۵۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۵۲۹,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا سواری کوپه متالیک ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هیوندا جنسیس فول متالیک ۷۷۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری توسان مونو اتوماتیک متالیک ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰
سواری سراتو ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری سورنتو ۳۳۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۴۹۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری کارنیوال ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۴۴۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری کارنز ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری کارنز ۲۰۰۰ سی سی دنده‌ای متالیک ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سواری اپیروس ۳۸۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۵۳۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری اسپورتیج ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۳۸۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری اپتی ما ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری موهاوی ۳۸۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۶۶۷,۰۰۰,۰۰۰
سواری موهاوی ۴۶۰۰ سی سی اتوماتیک متالیک ۶۹۷,۰۰۰,۰۰۰

هرچند که در شرایط فعلی احتمال بازگشت قیمت‌های قبلی بسیار ضعیف است و به نظر می‌رسد که دیگر باید آن قیمت‌ها را به تاریخ بسپاریم، اما مردم ما هیچ‌گاه آن روزهای نه‌چندان دور را فراموش نکرده‌اند و هرگز فراموش نخواهند کرد که چه کسی مسبب تمامی این مشکلات و مشکلات چه‌بسا بزرگ‌تر در تمامی ارکان اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و… در کشورمان بود. چه جان‌هایی که به علت ضعف ایمنی خودروهای داخلی به تباهی رفت و چه خانواده‌هایی که به علت در دسترس نبودن خودروهای استاندارد، داغدار شدند. چه سرمایه‌ها که در این مملکت خرج تعمیرات بی‌پایان خودروهای بی‌کیفیت می‌شود و چه رنج‌ها که مردم ما در این خودروهای قدیمی و نامناسب می‌برند…

یادآوری آن روزها برای ما بسیار واجب است. به این دلیل که فراموش نکنیم تا همین چند سال قبل چه انتخاب‌هایی داشته و اکنون چه انتخاب‌هایی داریم. هرچند که شرایط آن دوران هم چندان در شأن مردمان ما نبود و لیاقت ایران و ایرانی بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. چرا برای یک ایرانی، خودروهایی که در همه مناطق جهان در زمره خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت به شمار می‌روند، خودروهایی لوکس و فوق لوکس محسوب می‌شوند؟ چرا برای یک ایرانی از قشر متوسط امکان سوار شدن بر خودروهایی که حداقل استانداردهای روز دنیا را داشته باشند، عملاً غیرممکن است؟ چرا یک ایرانی نمی‌تواند به اندازه کار و تلاشی که انجام می‌دهد، از امکاناتی مانند خودرو، مسکن، تفریحات و … بهره‌مند شود؟ این سؤال و هزاران سؤال دیگر، سؤالاتی هستند که مردم به‌حق از مسئولان دارند و باید مسئولان به آن‌ها پاسخگو باشند.
به‌هرحال، امیدواریم که هر چه سریع‌تر در کشور ما شرایطی فراهم گردد که همه هم‌وطنانمان بتوانند به آنچه استحقاق آن را دارند دست یابند و به‌طور ویژه امیدواریم که روزی برسد که دیگر خودروهای اقتصادی سایر ممالک، برای مردم کشور ما رؤیایی دست‌نیافتنی نباشند و همگان توانایی سوار شدن خودروهایی به‌روز، ایمن، باکیفیت و استاندارد را داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۸۵ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (50 ديدگاه)

    لعنت الله قوم الضالمین.

    1. داج توماهاک

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      لعنت نکن هیچ وقت.به فکر چاره باید باشیم.
      لعنت موج منفی داره و هیچ مشکلی حل نمیکنه

  2. فقط انگلستان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    قدر این روزا رو بدونید چند سال دیگه به الان فکر می کنیم می گیم چه روزگار خوشی داشتیم همینطور که الان می گیم چند سال پیش چقدر خوش بود

    1. داج توماهاک

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      الان تازه زمان عشق و حال ما.حالا وایسا بازی گرونی هنوز شروع نشده
      کار بجایی برسه که چاقو بخوری خون نمیاد ازت

    2. امین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      هموطنان میتونیم هممون باعث و بانیشو لعنت کنیم و … اما باید به خودمون رجوع کنیم ببینیم که خودمون بودیم که اون شرایط را رقم زدیم
      درواقع ما بودیم که سالها زمام امور رو به دست گروههای خاص دادیم پس:
      خود کرده را تدبیر نیست …

    3. فقط انگلستان

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1130 ديدگاه)

      اون زمان لندکروزر تازه اومده بود خیلی دوسش داشتم الانم دوسش دارم قیمتش 130میلیون بود الان600میلیون واقعا ارزومه یه روز بخرمش می دونم همه شما هم از ته دل دوسش دارید باروح ادم سر و کله داره
      600 میلیون بی زبون کجایی
      امید وارم با لندکروزر بیایی

      1. Krush Jalalli

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        لند کروز شد بیست میلیارد ریال نه تومان

  3. حسین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2950 ديدگاه)

    مقالتون خیلی جالبه ولی اخرش نوشتید چرا یک ایرانی به اندازه کارش نباید…. ، خوب وقتی ساعت مفید کار تو ایران ۴۵دقیقه‌اس و تو کره و ژاپن ۸ساعت و بیشتر، پس طبق فرمول شما ما نباید بتونیم ماشین هایی که اونا سوار میشن رو سوار شیم!

    1. Mohammadreza

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      حرف شما با این مطلب زیاد مرتبط نبود اما در کل حرف درستی بود. نمونش خود من ظاهری از ۶-۷ تا ۱۶-۱۷ سرکارم اما واقعا یه ساعت کار نمیکنم
      بعد فقط غر میزنم از همه ایراد میگیرم تازه جالب اینجاست که از غربی ها و شرقی ها تعریف هم میکنم یه درصد اونا هم تلاش نمیکنم :D

      1. ZENVO

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        عاشق این صداقتتم.

    2. علیرضا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (755 ديدگاه)

      داداش فعلا اونایی که تو هشت ساعت کارشون یه دقیقه هم مفید نیست و همش به ضرر مردمه تو مملکت ما عشق و حال میکنن و نونشون تو روغنه از مردم چه توقع داری

  4. احسان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    با تشکر از نویسنده گرامی،بنظرمن افزایش نرخ دلار و تحریم و همچنین طمع خودروسازان و قطعه سازان باعث این افزایش قیمت شد،اینا همش قبول پس چرا کیفیت خودروها همگام با قیمتشون افزایش پیدا نکرد و روز به روز کیفیت داره میاد پایین،وقتی هم از آقایون خودروساز این سئوال میشه بحث تحریم ها، گرانفروشی قطعه سازان و صرف نکردن همین قیمت هارو میگن خب اگه صرف نمیکنه خودرو نسازید.درضمن آیا کیفیت پژو 405 مدل 95 بهتر از 85 هست؟

  5. داج توماهاک

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    یادش بخیر اون روزها.ههههههههههههی
    حالا سال 95 مقایسه کنیم با 1400 شمسی. اوه اوه اوه فاجعه است قیمت ها
    فکرکنم پراید 50 میلیون تومان بفروش برسه

    1. امین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      بله حتما همین پیش بینی شما مسجل میشه تا زمانی که اینطور فکر کنید
      تا زمانی که دستمزد عرق جبینتون رو دو دستی تقدیمشون کنید
      تا زمانی که بگید: خب چاره چیه مگه میتونم پای پیاده گز کنم؟
      تا زمانی که یه شبه کمپین تحریم رو به شکست برسونید
      خلایق هر چه لایق (خودمم جزشونم … به خودتون نگیریدا)

      1. داج توماهاک

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اقای امین عزیز جو جوری درست شده هیچ کاری نمیتونی کنی.شما خیلی خوشبینانه کامنت میزاری.شما ایده بده باید چیکار کرد

        1. امین

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (382 ديدگاه)

          تحریم

        2. داج توماهاک

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          امین عزیز چرا از ایران نمیری؟؟؟؟؟؟

        3. Reza :: Deutschland :: Mercedes

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2279 ديدگاه)

          مرد مومن آقا امین چرا باید چاره بده؟
          چرا به هرکی میگیم فلانی مشکله میگن تو چاره بده
          اصلا مگه ما زمامدار مملکتیم
          هروقت حقوق یه رئیس جمهور و مزایای یک وزیر و محبوبیت و شهرتش و امکاناتش و … به ما رسید 3-4 سال خوردیم و خوابیدیم اونموقع اگه حال کردیم یه راه حل ارائه میدیم (اگرم ندیم ضرری نشده تازه میشیم عین آقایان بالاسر)

    2. h-paya

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      یادش بخیر اون موقع بحث پول و ماشین که میشد میگفتیم کسی که بخواد بالای ۱۰۰ میلیون پول واسه ماشین خرج کنه باید آلمانی بخره…
      خودمون وراکروزو ۷۱ خریدیم…اشنایان ۱۱۰ داده بودن E class صفر …

    3. مهدی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شد شصد میلیون هنوز 1400نشده?

      1. مهدی

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        الانم 70 شد ??

        1. L

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (51 ديدگاه)

          الانم ۸۵ شده?

    4. ‌ ‌

      ۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4993 ديدگاه)

      ۳۰۰

  6. g2

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لعنت بر باعث و بانیش.اما اون به کنار.ناراحت.کننده تر یه عده هستند که هنوز هم اعتقاد دارن اونموقع وضع مملکت خوب بود و الان بدتره و…. .
    حالا بنظر من اون قبمتها برنمیگرده که هیییییچ.مطمئن باشید با این وضع فکری و سطح دید عامه مردم باز در سالهای اینده با انتخابهامون به وضعیت خیلی بدتری خواهیم رسید.

    1. امین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      مشکل دقیقا سطح فکر جامعه است
      درود بر تو …

  7. حبیب

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    این مقاله فقط گذاشتی که داغ دل ملت تازه کنی

    1. امین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      اتفاقا دمش گرم که اینو یادآوری کرده
      لابد فکر کردید تو خواب غلفت موندن بسی بهتره ….

  8. حسین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    باید این را هم گفت که در شرایط اقتصادی ایران 7 میلیون سال 89 بیش از 20 میلیون سال 95 ارزش داشت. در واقع خودروها گران نشده اند بلکه این ارزش پول ملی است که پایین آمده است .

    1. h112

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      ارزش پول چین و هند به مراتب از ارزش یه هزارتومنی ایران پایین تر است…پس چطور اونها دارن روز به روز پیشرفت میکنن و ایران هنوز با وجود ارزش پولی بیشتر :درجا میزنه…
      حتی فکر کنم ارزش پول امارات هم از پول ایران پایین تر باشه….

      1. امین

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (382 ديدگاه)

        دوست عزیز 1000 تومان یعنی 10000 ریال همون طور که بهتر از من میدونی
        اما بدونید ریال ایران دومین پول بی ارزش جهانه
        اینم نرخ ارز در بازار
        http://www.tgju.org/

        چجوری گفتی ارزش پول امارات از ایران کمتره ؟؟!!!!!

      2. یوسف

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (739 ديدگاه)

        هر درهم امارات 950 تومانه. کجا پایین تر از ارزش پول ماست
        هر یوآن چین هم تقریبا 55 تومان و هر روپیه هند هم تقریبا 5 تومانه که البته ارزش واحد پول این دو کشور تقریبای برابر با پول ماست (البته اگر تومان رو مرجع بگیریم نه ریال) که علتش اینکه کشورهایی مثل چین عمدا ارزش پول ملی خودشون رو پایین نگه میدارن و دامپینگ ارز برای کشورهایی مثل چین که صاداراتشون خیلی بیشتر از وارداتشون هست یک مزیت به حساب میاد که اجازه میده اجناس بیشتری بفروشن.
        البته دولت ما هم یه جورایی قیمت ارز رو پایین نگه داشته و ارز ایرانی میتونه با ارزش تر از وضعیت فعلی باشه ولی دلیلش مزیت صادراتی نیست چون صادرات و واردات ما یا تقریبا مساوی هستن یا واردات بیشتر از صادراته، دلیلش اینکه خود دولت دلال ارزه و با این کار میخواد کسری بودجه هنگفتشو با چنین دلالی های سطح پایینی جبران کنه

        1. یوسف

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (739 ديدگاه)

          ببخشید هر یوآن چین 550 و هر روپیه هند 50 تومان
          صفرا جا افتادن و نتونستم به موقع ویرایش کنم

      3. ali

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (957 ديدگاه)

        پول چین که جزو بالاترین هاست از نظر ارزش مالی
        یک دلار امریکا=6 یوان جین

        و همینطور اقتصادش، غولی برای خودش

      4. نوید

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (17 ديدگاه)

        خخخ
        به دل نگیرید. این بنده خدا فکر کرده واحد پول ایران هزار تومنی است !!

  9. MjM

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (736 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی

    1. امین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      امید کاری نمیکنه برامون باید عمل کرد
      کمپین تحریم …

  10. احمد باقری

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    عجب لیست بلند بالایی هم هست. مقاله خیلی خوبی بود. ممنون.

  11. ایران فرانسه

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اون که نظرش به نظرش نزدیکتر بود آبو برداشت ریخت اونجا که می سوخت و قطعنامه دونشون رو ترکاند و ایران را گلستان کرد !!

  12. محمدرضا

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    دست شما درد نکنه مقایسه خیلی خوبی بود . در این شش سال در واقع ارزش ریال ایران کم شده و بعیده که تا ده سال آینده (با فرض روند بهبود اقتصاد) به وضعیت قبل برگرده

    1. امین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (382 ديدگاه)

      فرض محال

  13. سجی*

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داغ دلمو تازه کردی، اون موقع ها مزدا 3 یادمه 38 میلیون بود و همه میگفتن مزدا 3 یا مگان 2000، هیییییی کجایی که یادت بخیر.

  14. a

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ما هم دیوونه بودیم میتونستیم مزدا 3 بخریم رفتیم پارس گرفتیم گفتیم ارزون تر میشن.
    در واقع اکثر مردم فک میکردن قیمتا ارزون میشن و به این وضع هیچ وقت فکر نمی کردن

  15. امین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (382 ديدگاه)

    هیوندای آوانته را سال 90 خریدیم 30 میلیون باهاش میشد دو تا سمند فول خرید

  16. یاسین

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    با تشکر از جناب رحیقی!بله بهاری بود بگذشت و دگر باز نخواهد گشت!خداییش اینکه همه کابوس میبینند رو همه باور داریم!می خوام بگم کابوس من اینه که،خواب می بینم قیمتا برگشته به سال ۸۰شمسی!یهو می پرم از خواب باتنی خیس عرق،میگم یا خدا چی شده، و با خودم میگم در طول روز کم برام داستان وحشتناک پیش میاد(نشد و نمیشود و نخواهد شد)که اگه خواب ببینم تو بهشتم فک می کنم دیوونه شدم!

  17. YaShar

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    احتمالا اشتباه شده
    یادمه سورن 18200 بود سمند هم همقیمت 405 حدود 14 تومن!

  18. Archi KHAN

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    الان منظور از نگارش این مقاله چی بوده ؟!!
    درک بهتر و ملموس تری از بدختی ها ، با ذکر مثال ؟

  19. پرسپولیس

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آن وقت که پیکان 40سال آقایی کرد وکسی اهمیتی ندادباید این روز را پیش بینی میکردن ان سال 74که واردات خودرو به بهانه حمایت ازتولید داخل که عمده اش نیسان جونیورسال50وپیکان وپرایدبودقطع کردن تاسال84ایا دراین ده سال ایران صاحب خودرو ملی تمام عیار شدنه سمند پروژ ورشکسته مزایده تایلند یا دراصل انگلیس بوده که سالها بعد درسال75ایران خریداری ورونمایی کرددراین چندسال هیچ وقت قیمت خودرو عادلانه نبوده وهیج وقت خودرو روز دنیا وارد نشد واردکنندگان بدفکر هم همیشه خودردهای کیفیت وقدرت کم را وارد کردن پراید7میلیونی ان زمان هم دومیلیون نمی ارزید الفاتحه

  20. پرسپولیس

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    پدال نظر الفاتحه خوب سر دبیر که ان بالا نشستی نظر هارا دستچین وگزینشی نکن الفاتحه

  21. صادق

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    درود
    پدال جان، این اواخر یکم دوز فیلتر کردن نظراتت افزایش یافته ها….
    چند ساعت پیش یه نظر گذاشتم، خبری نشد!!!

    1. Archi KHAN

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2206 ديدگاه)

      دقیقا صادق جان ، عجیب افزایش کرده …

  22. ZENVO

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    یادش بخیر سال 86 سمند بود 11 میلیون تومن. تایرش هم Pirelli بود. یعنی من با Made in Italy تایرش از خود ماشین بیشتر حال میکردم. لامصب نه صاف میشد نه ترک برمیداشت. باقی قطعات که بماند که اون زمان همش عالی بود و مثل ساعت کار میکرد.دو ماه پیش دوستم سمند خرید 34 تومن. لاستیکاش چینی اشغالن. بنده خدا برای حفظ جونش رفت 4 تا رو نو عوض کرد. لاستیک یک ماشین در عرض ده سال این قدر تغییر کرده وای به حال زیر کاپوتش….

  23. Hamed Ferrari

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اخه 6 سال پیش ماشینایی مثل سمند و پژو پارسو 405 خیلی بروزتر بودن . تو این 6 سال ماشینا خیلی فرق کردن . اگه اونموقع امکانات یه بنز 10برابر سمند بود الان 100 برابره. امکانات وولو xc90 رو ببینین
    سیستم هوشمند ورود بدون کلید با حافظه + سیستم استارت هوشمند
    صفحه‌نمایش لمسی به سایز 12.3 اینچ مجهز به سیستم APPLE CAR PLAY
    کروز کنترل تطبیقی و سوئیچ آن بر روی فرمان (ADAPTIVE CRUSE CONTROL)
    سقف پانوراما ثابت (SUNROOF&MOONROOF)
    دوربین دید عقب در دو حالت
    صندلی برقی 12 حالته راننده با سه حافظه
    تنظیم اتوماتیک شعاع نور چراغ‌های جلو (AHBS)
    صندلی برقی سرنشین جلو + پشت‌سری‌های برقی
    گرم‌کن صندلی‌های جلو
    چراغ‌های نمایشگر جانبی (CORNERING LIGHT)
    آینه‌های جانبی هوشمند با تنظیمات اتوماتیک به همراه گرم‌کن
    صندلی طبی
    قابلیت رانندگی در حالت‌های مختلف (ECO،SPORT و…)
    سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی (RSI)
    سیستم NAVIGATION نقشه‌های اینترنتی
    درب صندوق عقب برقی
    تهویه مطبوع هوشمند چهار ناحیه‌ای با قابلیت تصفیه اتوماتیک هوا
    بخار زدایی اتوماتیک شیشه‌های عقب برحسب دما
    صندلی کودک عقب
    چراغ‌های جلو با امکان تنظیم ارتفاع
    سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)
    شیشه‌شور چراغ‌های جلو
    قابلیت چرخش چراغ‌های جلو در هنگام پیچیدن (ABL)
    سنسور دنده‌عقب به همراه نمایشگر + سنسور جلو به همراه نمایشگر
    سیستم صوتی از برند SENSUS با ده عدد بلندگو + ساب ووفر + آمپلی‌فایر با قدرت خروجی 330 وات
    چراغ راهنما با قابلیت روشنایی سه‌گانه و دائم (TRIPLE INDUCTOR)
    چراغ‌های جلو از جنس زنون + چراغ‌های LED روشنایی در روز
    سنسور باران + سنسور نور
    صندلی‌ها با پوشش چرم طبیعی + فرمان و دسته‌دنده از جنس چرم
    پشت آمپر دیجیتالی با قابلیت تنظیم نور
    سنسور رطوبت‌سنج
    پدال‌های اسپرت آلومینیمی
    آینه‌های داخلی از جنس الکتروکرومیک
    اندازه‌گیری درجه حرارت بیرون
    ریل سقفی
    کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 و پورت USB و IPOD و اتصالات بلوتوث و هندزفری
    اسپویلرهای جلو
    ریموت چرمی
    8 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
    سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – چهار کاناله
    سیستم کمکی ترمز (EBA)
    سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
    سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی (DSTC)
    سیستم محافظتی ضربه‌های جانبی (SIPS)
    سیستم حفاظت صندلی در تصادفات (WHIPS)
    سیستم حفاظت داخل کابین (REDUCED GUARD)
    سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک (CITY SAFETY)
    سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر (DRIVE ALERT)
    سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله (COLLISION WARNING)
    سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی (ROPS)
    چراغ‌های هوشمند کمکی (LIGHT ASSISTANT)
    ترمزدستی الکترونیکی
    بغل‌گیرهای هوشمند صندلی‌های جلو
    نشانگر وضعیت درب‌ها از روی ریموت
    سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
    رادار نقاط کور در زمان رانندگی (BLIND SPOT)
    سیستم هشداردهنده رانندگی بین خطوط با آلارم (LDW)
    سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC)
    سیستم تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران –
    سیستم تشخیص گاردریل های جاده و تنظیم خودکار فرمان
    سیستم کمکی حرکت مجدد در سربالایی‌های تند –
    سیستم پارک خودکار دوبل –

  24. ali

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    یادش بخیر سال 88 با پدرم رفتیم یه پارس خریدم همین قیمتی بود صفر خریدیم .والان چی میشه خرید

  25. علیرضا رحیقی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (574 ديدگاه)

    خواهش می کنم دوست عزیز. ارادتمندم.

  26. shahin

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (851 ديدگاه)

    وااااااااااااای نابوووووووووووود شدمممممممممم …یادمه اون سال سوناتا داشتیم و تازه دانشگاه قبول شده بودم.سوناتا رو فروختیم ۳۰ تومن و یهو بووووومب شد ۷۰ تومن.تا مدت ها ضربه روحی خوردم از این داستان.حتی اگه یه روز ایران بهشت بشه یا من از ایران برم به بهترین کشور دنیا ولی اون سالها که بهترین روزای عمرم ازم گرفته شد دیگه برنمیگرده!!! حالا الان با ۱۰۰ میلیون مزدا خریدیم.میشد تقریبا همه چی خرید اونموقع با این پول اما عمرا این مقدار پول رو واسه خرید ماشین نمیدادیم اونموقع

  27. حمید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیفیت ماشینای قدیم گند بود مثل الان.نمونش 405 که آتیش میگرفت.

  28. parham

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    فقط افسوس می خورم که دلار و همه چیز گرون شد.
    ولی حقوق کسی افزایش پیدا نکرد.
    تمام کسبه اجناسشون رو گرون کردن ولی کارگر بی چیز حقوقش افزایش پیدا نکرد. این تحریم ها به اقتصاد خیلی از اقشار مردم فشار آورد.
    فاصله طبقاتی به شدت مشهود و طبقه متوسط از بین رفت.
    جامعه ما دقیقا به دو قشر غنی و فقیر تبدیل شده………

  29. ali

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (957 ديدگاه)

    علی جان دست شما درد نکنه مقاله جالبی بود
    بدتر از این از سال 85 بود که قیمت های مسکن تا 90 یا تا 92 تا 500 برابر بیشتر شد
    این بدتر از طاعون هست
    یعنی له کردن مردم0، ویران کردن اقتصاد، هزاران بلای مادی و معنوی
    بعد فروش زمین و آسمان تهران، رکورد داربودن تو بدترین ها در دنیا
    خودرو پیش این همه بدبختی هیچی نیست
    موفق باشین

  30. omid

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هم داغ دلمون تازه شد و داریم افسوس میخوریم هم داریم لعنت میفرستیم بر باعث و بانی هاش که هنوزم کوتاه نیودن، و بازهم بیچاره ما….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا