چراغهای جلوی مدرن خودروها، تنها یک لامپ ساده نیستند بلکه یک فنّاوریاند که بهسختی میتوان در مورد آن توضیح داد و یا بحث کرد. دلیل آنهم عمدتاً پیچیدگی و همچنین نبود هیچ مقیاس تعریفشده برای آگاهی از عملکرد آنهاست، شاید فاکتورهای دیگر مثل قدرت یا گشتاور برای شما مهم باشد اما زمانی که شب فرامیرسد شرایط رانندگی کاملاً متفاوت میشود و اینجاست که داشتن چراغهای پرنوری که درعینحال باید کممصرف باشد و باعث آزار ماشینهای مقابل هم نشود، بهکار شما میآید.
چهار نوع عمده لامپ در چراغ جلو اتومبیلهای امروزی مورداستفاده قرار میگیرد که بیشتر آنها از نوع هالوژن هستند. بعد از هالوژن، به ترتیب HID زنونها و سپس LED و در آخر هم چراغهای لیزری، بیشترین استفاده را دارند. اگر از استفاده ماژول لیزر در مجموعه چراغهای جلو متعجب شدید، بهتر است بدانید که نسخه بسیار محدود آئودی R8 LMX یکی از همین خودروهاست. وبسایت caradvice در یک شب مهآلود یک مقایسه از این چهار لامپ انجام داده که بر روی میتسوبیشی میراژ با هالوژن، ولوو XC60 با HID زنون، بی ام و i8 با LED و درنهایت آئودی با چراغهای لیزری انجام داده است که در ویدیو زیر مشاهده خواهید کرد.
با این اوصاف آینده از آن LED ها و چراغهای لیزری خواهد بود، این دو هستند که درنهایت راه خود را برای اتومبیلهای عادی روزمره بازخواهند کرد.
شایان
۳ تیر ۱۳۹۴برندهای آلمانی هرکدومشون در زمینه های مختلف در حال رشد این صنعتن به نظرم اگه این برندها و کمپانی هایه برتر نباشن انتظار پیشرفت از این صنعت نباید داشت با اختلاف بهترینن سرآمد همشونم بنز و بی ام و هستن آئودی تا چند سال بعد اگه به همین شکل ادامه بده میتونه در کنار این دوتا برند برتر در تکنولوژی و کیفیت قرار بگیره
ali
۳ تیر ۱۳۹۴مگه اینکه تو چراغ یه کاری کنن وگرنه…
شایان
۳ تیر ۱۳۹۴داری جک میگی درسته؟ فقط زودتر جوابمو بده تا سرمو نزدم به دیوار و از دسته امثال شما راحت نشدم
ali
۳ تیر ۱۳۹۴نه سرتو نزن به دیوار جک بود با چراغ های bmw حال میکنم.
جی تی ار
۳ تیر ۱۳۹۴کجاست این عموهه که ببینه نتیتر نوشته تکنولوووووژژژژِی ی ی ی چراغ های جلو وداره تکنولووووووژژژژژی ی ی ی های مختلف چراغ های جلورو مقایسه می کنه.car and driver رو میگماااا…
Fsport
۴ تیر ۱۳۹۴عمو جووووون پسر گلم…زیاد جو گیر نشو و اینقدر هیجان از خودت در نکن..بجای این شلوغ کاری متن رو خوب بخون عمو جوووووووون..اون که داری واسش بال بال میزنی car and driver نیست caradvice هستش پسر گلم :-D :-D :-D
متین
۶ تیر ۱۳۹۴لایک …..
متین
۶ تیر ۱۳۹۴جی تی آر جان وقتی فرق بین دو تا چیز رو فهمیدی ، بعد میام با هم صحبت میکنیم !!!!!!!! :
1- فرق بین car&driver با caradvice
2-فرق بین تکنولوژی (فناوری) و نوآوری (که شما با کمال تعجب میگی یکین !!!!!!!!)
امیر
۳ تیر ۱۳۹۴تو چراغ اول حضرت bmw بعد benz بعد audi بقیه هم خوبن اما اینا خیلی بهترن
mohsen
۵ تیر ۱۳۹۴اول بنز بعد بی ام و…
RezA
۳ تیر ۱۳۹۴اجراش توسط البرز فلاح بود . چه حس خوبیه وقتی میفهمی طرف ایرانیه
سجاد
۳ تیر ۱۳۹۴خیلی جالبه که سری اول سمند (سال 81) چراغ LED داشت . . .
یعنی بقول خودشون همگام با تکنولوژی روز دنیا بود . اما الآن هیچ کدوم از مدلهاش چراغ جلوی LED ندارن (البته اگه دنا رو سمند فرض نکنیم)
محمد
۳ تیر ۱۳۹۴مطمئنی چراغ led داشتن؟
منظورت لنز نیست؟
مهیار
۲۶ دی ۱۳۹۴حاجی اون هالوژن هایی رو میگی که چپ و راست میسوخت ؟
amir
۳ تیر ۱۳۹۴ما هم با افتخار لامپ رشته ای میزاریم
بهزاد
۳ تیر ۱۳۹۴با درود.
99 درصد شرکت های خودروساز مبتکر سیستم های روشنایی نیستند و فقط استفاده کننده و خریدارند و این بخش از صنعت هم دارای لیدر هست و در حال حاضر بزرگترین شرکت های تولید کننده سیستم روشنایی به ترتیب زیر هستند؛
KOITO از ژاپن
VALEO ISHIKOH فرانسه،ژاپن
Hella آلمان
magneti marelli ایتالیا
stanley ژاپن
visteon آمریکا
و…
در بخش لامپ های چراغ ها لیدر ها بدین شکل هستند؛
فونیکس ژاپن
فیلیپس هلند
اوسرام آلمان
و چند شرکت چینی و ژاپنی دیگر
احسان(احسان سابق)
۳ تیر ۱۳۹۴همیشه عاشق چراغ های ماشین بودم!بخصوص از وقتی که چراغ های ال ای دی برای ماشین ها تبدیل به استانداردی مدرن شد و بعد از اون هم که ائودی و بی ام و چراغ لیزری رو معرفی کردن. امروزه چراغ های ماشین یکی از اساسی ترین مشخصه های طراحی خودرو هستن و اسپرت بودن و لوکس بودن یا معمولی بودن یک ماشین رو از روی چراغ های جلو میشه حدس زد
رضا
۳ تیر ۱۳۹۴میشه گفت آئودی پیشتاز تمام خودروسازان در زمینه چراغ و نوآوریهای دنیای چراغ هست.یادمه چندسال پیش که نسل اول r8 اومده بود یکی از آپشنهاش چراغ های تمام led بود به ارزش 5000 دلار!
AHMADREZA
۳ تیر ۱۳۹۴دم ب ام و گرم با تکنولوژی چراغ لیزری
BMW4ever
۳ تیر ۱۳۹۴بی ام و فعلا نمیتونه در آمریکا و استرالیا چراغ های لیزری شو ارایه بده ولی داره سعی میکنه سازمان هارو راضی به مجاز کردن وادار کنه
مرتضى
۳ تیر ۱۳۹۴اون Volvo V60 هستش نه XC60.اصلاحش کنید.
مک میسل
۳ تیر ۱۳۹۴بی ام و جدیدا از آئودی جلو زد توی صنعت چراغ.
فک کنم اول بی ام و چراغهای آل ای دی رو عرضه کرد.
الانم که تو دنا آل ای دی گذاشتن
Mt.car instagram
۱ تیر ۱۳۹۷داداش دنا که هالوژن استفاده میکنه، همه ماشین های داخلی هالوژن استفاده میکنن، فکر میکنم منظور شما لنز پروژکتور باشه که داخل سمند های قدینی هم استفاده میشد و من جدیدا رو رانا و دانگ فنگ هم دیدم
بهزاد
۳ تیر ۱۳۹۴مک میسل جان این شرکت ها چراغ تولید نمیکنند و تکنولوژی های مربوطه در اختیار شرکت های تخصصی هست به عنوان مثال چراغ یا سیستم روشنایی laser که بی ام و استفاده میکنه ساخته ی شرکت osram هست و همین شرکت به همراه hella تامین کننده اصلی LED های audi هستند و در آینده ی نزدیک قراره osram و فیلیپس تامین کننده ی سیستم روشنایی oled برای بی ام و باشند که از لحاظ ظاهری تحول خوبی ایجاد خواهند کرد.
جی تی ار
۳ تیر ۱۳۹۴توی تیزر رونمایی از سری 7 چراغای LED سری 6 رو با چراغای لیزری سری 7 مقایسه کرده بود می گفت برد LED ها 300 متره ، برد لیزری ها 600متر!!!!!!!!!!…
نوید جهرمی
۴ تیر ۱۳۹۴هر کدوم مزیت خودشوداره . فقط باید ی چیز باشه ک اگه شکست اشکتو در نیاره برا خریدش
mohsen
۴ تیر ۱۳۹۴به نظر من چراغ جلو cls new پیشرفته ترینه
امیر کیانفر
۲۶ تیر ۱۳۹۷آئودی حرف اول و آخرو میزنه کلا تو داستان خودرو… حالا چه برسه تو داستان علم چراغ، واقعا درک نمیکنم آدمایی رو که میان اینجا میگن بنز یا بی ام دبلیو از آئودی زدن جلو !!! :)) اینجا ایرانه دیگه تعصب های احمقانه ! تعصب بین ps4 و xbox تعصب بین apple و samsung تعصب بین CR7 و messi !!! بیخیال این بچه بازیاتون بشین توروخدا پاشین برین دنبال یه لقمه نون کوچولوهای عزیز ؛)